آخرین اخبار

سيد حسن نصرالله: وظيفه ما است در کنار ايران باشيم سياسي

سيد حسن نصرالله: وظيفه ما است در کنار ايران باشيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - در صورت تحميل جنگ سرنوشتي نامعلوم در انتظار اسرائيل است

دبيرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنراني خود در جمع عزاداران حسيني (ع) در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت تصريح کرد: شما در اينجا براي سوگواري و ابراز وفاداري به سيد الشهداء (ع) حضور يافته‌ ايد و اجر شما با خداوند متعال باشد. درود خداوند بر شما . درود خداوند بر شهداي شما و زخمي هاي شما و دلاوران شما.
وي که سخنانش به طور مستقيم از شبکه المنار پخش مي شد، افزود: مي دانيم که در مسير خود در رکاب حضرت امام حسين (ع) چيزي جز پيروزي، عزت، کرامت، آزادي و آزادسازي سرزمين و حاکميت نديده ايم.‎
نصرالله تاکيد کرد: سالهاي طولاني گذشته است و مسير ما بزرگتر مي شود و بر شمار ما افزوده مي گردد و ايمان ما مستحکم تر و راسخ تر مي شود و قدرت ما در حرکت در مسير امام حسين (ع) بيشتر مي شود. علت واقعي اين حضور در لبنان و منطقه و اين پيشرفت، پايبندي ما به راه و روش امام حسين (ع) و گفتار ايشان است. شما در اين مسير ثابت کرديد که با خون و جان و مال خود وفادار هستيد و هيچ عرصه و ميداني را خالي نکرديد. ما بار ديگر پايبندي خود به اين مکتب را اعلام مي داريم و همانند حضرت امام حسين (ع) فرياد "هيهات منا الذله" سرمي دهيم.

حمايت از حقوق مشروع فلسطين

وي افزود: ما بر التزام ايماني و جهادي و عقيدتي خود به مسئله فلسطين و قدس تاکيد ميکنيم.
دبيرکل حزب الله گفت: بار ديگر بر ايستادگي خود در کنار ملت فلسطين براي دستيابي به حقوق مشروع خويش در چارچوب مقابله با طرح آمريکايي موسوم به معامله قرن تاکيد مي کنيم.‎

کربلاي اين روزها در يمن است

دبيرکل حزب الله گفت: ما بار ديگر بر ايستادگي خود در کنار ملت مقاوم و مجاهد يمن که نزديک به چهار سال است، هر روز با کربلاي مداومي روبرو است، تاکيد مي کنيم. کربلاي اين دوران در يمن است زيرا شما در نبرد عليه يمن مي بينيد که اين ملت مظلوم با محاصره و تشنگي روبرو است. صحنه ديگر کربلا نيز صحنه صلابت، شهامت، شجاعت و صبر و استقامت است. ما امروز در روز عاشوراي حسيني (ع) معتقديم که از اوجب واجبات ملت هاي عربي و اسلامي و هر عرب و مسلمان و هر انسان آزاده و شريفي است که سکوت خود در قبال کشتار روزانه نيروهاي متجاوز آمريکايي – سعودي عليه ملت يمن را بشکند. بايد همه رسانه ها وارد عمل شوند. اين مسئوليتي اخلاقي و انساني و ديني است. اين سکوت باعث تشويق جنايتکاران براي ادامه کشتار و وحشيگري خود عليه کودکان و زنان و مردم مظلوم يمن مي شود.‎
سيد حسن نصرالله در بخش ديگري از سخنانش به خواسته‌هاي مسالمت آميز ملت بحرين اشاره کرد و گفت: ما بار ديگر بر حمايت و ايستادگي خود در کنار ملت مسلمان بحرين تاکيد مي کنيم که با صبر خويش و راه مسالمت آميز همه ظلم و جراحت و خنجر قدرت حاکم و کشورهاي همجوار را تحمل کرده است چرا که هزاران نفر از علما و جوانانش در زندان هستند. اين ملت با مظلوميت بزرگي روبرو است. ما در کنار گزينه هاي ملت بحرين و تلاش آنها براي دستيابي به آزادي و کرامت و نيز باقي ماندن بحرين براي ملت بحرين خواهيم بود زيرا آل خليفه با تغيير هويت بحرين از طريق اعطاي تابعيت به کساني که هيچ سنخيتي با وضعيت معاصر و تاريخ اين کشور ندارند، درحال تغيير دادن اين امر (باقي ماندن بحرين براي ملت بحرين) است.

وظيفه ما است که در کنار ايران بايستيم

ايران و تحريم‌هاي آمريکا عليه ملت ايران ، محور ديگر سخنان دبيرکل حزب الله لبنان در اجتماع پرشور عزاداران حسيني بود که در اين باره اظهار داشت: وظيفه ما است که در کنار ايران بايستيم که وارد مرحله آغاز اجراي تحريم هاي آمريکا خواهد شد. دولت آمريکا بيست و چهار ساعته براي محاصره ايران تلاش مي کند و کشورهاي ديگر را از خريد نفت ايران منع مي کند.

دليل محاصره اقتصادي ايران از زبان نصرالله

همه مي دانيم که ايران به يک علت بسيار واضح از سوي آمريکا تحريم مي شود. ايران تحريم مي شود زيرا اولا به دين، اسلاميت، جمهوريت، استقلال، حاکميت و آزادي خود پايبند و متعهد است و برآن پافشاري مي کند زيرا ايران از رهبري گرفته تا دولت و پارلمان و ملت نمي پذيرند که بنده آمريکا باشند. آنها نمي پذيرند که کسي قدرت تصميم گيري آنها را مصادره کند يا ثصروت ها و اموال آنها را نظير آنچه براي کشورهاي ديگر روي مي دهد، به غارت ببرند. ايران مي خواهد که مستقل و سرور و آزاد باقي بماند. مي خواهد به سرنگون کردن طرح هاي پي درپي اشغالگران کمک کند. بايد در اينجا کمک و ايستادن اين کشور در کنار ملت فلسطين و لبنان را يادآور شوم. وقتي داعش آمد، ايران اولين کشوري بود که به درخواست ملت عراق پاسخ داد. وقتي که جنگ جهاني عليه سوريه به راه افتاد، ايران در کنار سوريه ايستاد. ايران به مسائل مظلومان و مستضعفان متعهد است. بايد در سطح سياسي ، مردمي و معنوي در مقابله با محاصره و تحريم ها و فشارها در کنار ايران بايستيم و از آن حمايت کنيم.‎
دبيرکل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش به تهديدات رژيم صهيونيستي اشاره کرد و گفت : اسرائيلي ها خشمگين هستند زيرا طرح ونقشه آنان در منطقه خنثي شده است. آنان به روند تحولات سوريه و عراق اميد زيادي بسته بودند اما مي دانند که محور مقاومت قوي تر از قبل بازگشته و کشورهاي جديدي به بخشي از محور مقاومت تبديل شده اند و برخي ملت ها به دايره مقابله و کشمکش با دشمن ملحق شده اند از همين رو از هرگونه نبردي در منطقه به ويژه با لبنان بيم دارد و مي داند هرگونه جنگي بازتاب هاي زيادي برايش به دنبال خواهد داشت و متوجه است که نقاط ضعفش رو شده و از نقاط قدرت ما نيز با خبر است.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: وزير جنگ اسرائيل چند روز پيش گفت: بايد متوجه باشيم که دو تغيير راهبردي در خاورميانه رخ داده است؛ اول اينکه دشمنان ما موشک هاي دقيقي در اختيار دارند و دوم اينکه جبهه داخلي در اسرائيل به جبهه اصلي جنگ آينده تبديل شده است تا جايي که وضعيتي که سربازان در جنگ 73 در جبهه حضور داشتند و در تل آويو مردم در حال خوردن قهوه و خواندن روزنامه بودند، کاملا تغيير کرده است؛ بله همه چيز تغيير کرده و اين چيزي است که بايد آن را درک کنيم . دشمن مي داند که تغييرات بزرگي که انتظارش را نداشت تحقق يافته.
دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد، به اسرائيل مي گويم هرتلاشي که براي سد کردن راه ما انجام داد، تمام شده است و کار ما انجام شده و مقاومت امروز موشک هاي دقيق و غير را از آن را در اختيار دارد و چنانچه اسرائيل جنگي را بر لبنان تحميل کند با سرنوشتي روبه رو خواهد شد که هيچ گاه انتظارش را نداشت.
سيد نصرالله اظهار داشت: آنان مي دانند تکنولوژي به تنهايي نمي تواند نبرد را يکسره کند و عامل انساني بسيار اهميت يافته است. پيش از سال 1982 اسرائيل تهديد مي کرد که به بيروت حمله مي کند ، از سال 2006 تا امروز آيا باز هم اين تهديد را تکرار کرده است ؟ چنين حمله اي نيازمند نيروي زميني است که به نيروي هوايي و موشک ها نياز نداشته باشد؛ اکنون در لبنان چيز ديگري در جريان است از همين رو همواره تهديد هاي اسرائيل به دور از در نظر گرفتن عامل نيروي انساني بوده است.
ما به نقطه کنوني و مهمي رسيده ايم و در جايگاه قدرت و پيروزي و بازدارندگي قرار داريم و روحيه و اراده و حماسه ما حاصل وقايعي است که بيش از 1380 سال پيش رقم خورد و بار ديگر وابستگي خود را به خط پيروزي خون بر شمشير و حسين تکرار مي کنيم و مي گوييم هيچ خطري در آينده بزرگتر و خطرناکتر از دهه ها و سال هاي گذشته نخواهد بود، اما با همان اراده به مقابله با آن برمي خيزيم. ما وارد آزموني شده ايم که با زينب (س) گره خورده است و از روز اول گفتيم : "همه ما عباس تو هستيم يا زينب" و در سال هاي گذشته ثابت کرديم که واقعا همه "عباس تو هستيم زينب".
دبير کل حزب الله تاکيد کرد: بار ديگر بر مواضع خود و پايبندي به اصول بالا تاکيد مي کنيم و به حسين (ع) رو مي آوريم که پس از شهادت تمام ياران و اهل بيت در کربلا تنها مانده و در مقابل پيکرعزيزانش ندا سر داد " آيا يارگري هست که مرا ياري دهد" ما به او مي گوييم همه روزهاي ما عاشورا است و با خون، شهادت ، اشک و صبر مي گوييم : لبيک يا حسين.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد