آخرین اخبار

روحاني قبل از ترک تهران با مردم سخن گفت سياسي

روحاني قبل از ترک تهران با مردم سخن گفت

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني کشور را به مقصد نيويورک ترک کرد

حسن روحاني، رييس جمهور صبح امروز (يکشنبه‌) پيش از ترک تهران در فرودگاه مهر آباد، با بيان اين که مجمع عمومي سازمان ملل يک فرصت و يک تريبوني است که در اختيار کشورمان قرار گرفته است، اظهار کرد: ايران مي‌تواند نظرات خود را درباره مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي در سازمان ملل اعلام کند. همچنين فرصت ديدار با سران بسياري از کشورها فراهم است. براي ديدن سران اين کشورها ، بايد سفرهاي زيادي انجام شود، اما در سازمان ملل کاملا فضا آماده است. در طول اين سفر با رهبران کشورهاي مختلف، مسلمانان، سياسيون و با سردبيران رسانه‌ها ديدار دارم و مصاحبه‌هايي هم انجام خواهم داد.
وي همچنين ادامه‌ داد: شرايط جهاني مناسب نيست. آمريکا بيش از هميشه حالت قلدرمآبانه خود را به رخ جهانيان مي کشاند. سياست يک جانبه گرايانه خود را ادامه‌ داده و فکر مي‌کند که بر مبناي زور مي‌تواند عمل کند. هر کسي که ميزبان يک سازمان است، نبايد فکر کند که اختيار آن سازمان را دارد. اختيار آمريکا بر سازمان ملل بايد مشابه ساير کشورها باشد. در حالي که آمريکا از سازمان ملل سوءاستفاده کرده و ساير کشورها هم نتوانستند از اين سازمان به خوبي استفاده کنند.
رييس جمهور با اشاره به اين که حکومت کاخ سفيد با هميشه آمريکا متفاوت است، بيان‌ کرد: آنها به هيچ معاهده‌اي احترام نمي‌گذارند. نه به شوراي حقوق بشر و نه قراردادهاي تجاري و نه معاهده پاريس؛ متاسفانه آنها کارهايي کردند که کمتر قابل توجه بود. مثلا با ملت فلسطين اين چنين مقابله کرده و سفارت خود را به قدس بردند و يا براي مسلمانان در صدور ويزا مضيقه زيادي را ايجاد کردند. اين حکومت تفکر يک جانبه گرايي و ناسيوناليسم افراطي دارد. در اين شرايط من فکر مي‌کنم که بسياري از کشورها از جمله ايران حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند.
وي ادامه‌ داد: آمريکا به يکي از تعهدات خود يعني بر جام پشت پا زد و آن را نقض کرد. بر جام يک سند بين‌المللي است ، اما آنها با بهانه‌هاي واهي از اين توافق خارج شده و بر خلاف حقوق بشر، ملت ايران را تحت فشار قرار داده‌اند. ساير ملت‌ها و شرکت ها را نيز با قانون داخلي خود مجبور مي‌کنند تا در روابط با ايران محدوديت داشته باشند. آنها مي‌خواهند مردم ايران را در فشار قرار دهند تا آنها از استقلال خود پشيمان شوند. آمريکا مي‌خواهد در کشور ما بلوا و آشوب ايجاد کند تا روزي بتواند به اين کشور باز گردد و در آن اربابي کند، اما اين خيال‌ها خام بوده و آنها هيچ گاه به اهدافشان نخواهند رسيد.
وي تاکيد کرد : کارهايي که آنها شروع کرده‌اند براي ما و ديگران زحمت ايجاد مي‌کند ، اما مردم ما مقاومت مي‌کنند و دولت هم خود را براي مقابله با آمريکا آماده کرده است. ما از اين شرايط عبور خواهيم کرد و آمريکا پيشمان مي‌شود، آنها راه غلط و اشتباهي را انتخاب کرده‌اند.
رييس جمهور در بخش ديگري در تشريح برنامه‌هاي خود در طول سفر به نيويورک، گفت‌: علاوه بر سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل، ديدارهاي دو جانبه اي با سران ساير کشورها و همچنين مصاحبه با رسانه‌ها دارم که در اين ديدارها و مصاحبه ها به تخلف و جنايات آمريکا اشاره خواهم کرد. همچنين با کشورهاي دوست براي ادامه‌ بر جام ديدار دارم.وزير امور خارجه با 1+4 ديدار دارد. من هم با رهبران برخي از کشورهاي اروپايي و آسيايي ديدار دارم و تلاش مي‌کنيم با کمترين هزينه از اين شرايط عبور کنيم. مسائل منطقه‌اي مثل سوريه، يمن و ساير مسائل نيز محل بحث با کشورهاي دوست خواهد بود.
رييس جمهور در ابتداي سخنان خود با اشاره به حادثه تروريستي ديروز در اهواز، اظهار کرد: اين حادثه بسيار تاسف انگيز بود. اين مراسم به مناسبت "هفته‌ دفاع مقدس" ، ايستادگي مردم و شروع تجاوز متجاوزان و صداميان به کشور بود. آنهايي که ديروز اين فاجعه را آفريدند در مسير همان متجاوزان هستند. آنها در دوران دفاع مقدس هم با همين اسم‌ها از متجاوزان حمايت کرده و جنايات مي‌آفريدند . آنها مدت‌ها در داخل خاک عراق ماندند و بعد از پايان جنگ با اينکه مشکوک بوده و سالها غير قانوني بودند، لطف نظام جمهوري اسلامي ايران شامل حال آنها شد.
وي ادامه‌ داد: تا صدام زنده بود آنها مزدور او بودند و بعد يکي از کشورهاي جنوبي خليج فارس مسائل مالي، تسليحاتي و سياسي آنها را بر عهده گرفت و آنها از جنايات خود نه پيشمان بودند و نه آن را متوقف کردند، اما اهواز ايستاده و همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کرد، باز هم مقاومت مي‌کند. مردم اهواز در طول دفاع مقدس شهر خود را تخليه نکردند. اهواز مردم دلاور ، فداکار و شجاعي دارد، فارس و عرب و بختياري فرقي نمي‌کند. همه دلاوري کردند. بعد از جنگ نيز آنها هميشه براي پيشرفت کشور تلاش کردند. ما متاسف هستيم که اين مردم عزادار شدند. بچه‌هايي که اين روزها بايد به مدرسه مي رفتند به شهادت رسيدند. پدران و مادران به شهادت رسيدند.
رييس جمهور تاکيد کرد: بي ترديد جمهوري اسلامي ايران از اين جنايت نمي گذرد. براي ما روشن است که آنها چه گروهي هستند و به چه گروهي وابسته هستند. آنهايي که ادعاي حقوق بشر را تکرار مي‌کنند بايد پاسخگو باشند، آمريکا پشتوانه کشورهاي مزدور منطقه است و همه امکانات لازم را در اختيار آنها قرار مي‌دهد ، اما اين اقدامات هيچ تاثيري در مسير اراده ملت ما ندارد. ما پاسخ اين جنايات را در چارچوب قانوني و مصالح کشور مي‌دهيم و همه عوامل اين جنايات دستگير شده و به مجازات مي رسند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد