آخرین اخبار

اژه اي: سيف ممنوع‌الخروج است/تتلو غيابي محاکمه مي شود سياسي

اژه اي: سيف ممنوع‌الخروج است/تتلو غيابي محاکمه مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - متهم "سکه ثامن" در دسترس نيست/ احمدي‌نژاد خودش بگويد پول‌ها کجاست

حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي در يکصد و سي و يکمين نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به حادثه تروريستي اهواز، گفت: به خانواده معظم اين شهيدان تسليت عرض مي کنم و براي مجروحين اين جنايت شفاي عاجل مسئلت دارم. اين جنايت زماني اتفاق افتاد که مردم متدين اهواز ضمن مشغول بودن به عزاداري مشغول گراميداشت دفاع از ميهن بودند و اين تروريست‌ها در اين شرايط عمل خبيثانه‌اي را انجام دادند و براي بار ديگر تشت رسوايي مدافعين حقوق بشر را با صداي بلندتر به صدا در آوردند.
وي ادامه داد: کساني که ادعاي حقوق بشر داشتند دست به آدم کشي و کودک کشي زدند. اينها مدافعان حقوق بشر هستند. متاسفانه برخي گروه‌هاي ضد انقلاب و تريبون‌هاي کشورهاي مختلف هم اين حمله تروريستي روشن و واضح را حاضر نشدند به صورت صريح محکوم کنند.
سخنگوي قوه قضاييه، اظهار کرد: البته بسياري هم اين عمل را محکوم کردند. از وزير امور خارجه و سخنگوي ايشان که مواضع خوبي را عنوان کردند و همچنين دادستان محترم تشکر مي‌کنم. البته نبايد به اين ميزان بسنده کرد. دادستان، ستاد حقوق بشر قوه قضاييه و ساير نهادهاي قضايي اين جنايت را کاملا تعقيب کنند و از پليس بين الملل بخواهند اينها را شناسايي و تعقيب کنند. دادستان و رييس کل استان و نيروهاي امنيتي با کمک هم تلاش کنند هرچه سريعتر همه عواملي که دست به اين اقدام زدند و حاميان آنها و کساني که اين تيم را همراهي کردند شناسايي و تحويل قوه قضاييه دهند تا قوه قضاييه با آنها برخورد کند.
وي گفت: همه جانياني که فکر مي‌کنند مي‌توانند روي روحيه مردم ما تاثيرگذار باشند بدانند چندين سال پيش صدام هم رجزخواني کرد و گفت الاحواز. اما ديديم که کار آن جنايتکار به کجا رسيد و مردم خصوصا مردم خطه خوزستان نه تنها يک قطعه از خاک خود را از دست ندادند و تماميت ارزي خود را حفظ کردند بلکه امروز علاوه بر صدام معدوم، پشتيبانان صدام را نيز خجل کردند. اين مردم مقاوم‌تر و با انگيزه‌تر از هر زمان ديگري بودند و هستند.
متهم پرونده سايت سکه ثامن ممنوع الخروج است البته اگر خارج نشده باشد
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوال ايسنا در رابطه با سايت "سکه ثامن" پرونده‌اي تشکيل شده و کسي که در اين زمينه مسئوليت داشته ممنوع الخروج شده است يا نه؟ گفت: من از مردم درخواست دارم و آن اين است که هرکسي آمد در سايت يا نشريه‌اي اعلام کرد که پول يا طلا و سکه در اختيار من قرار دهيد و شروع کرد به سوددادن هاي غيرمتعارف، مردم شک کنند و نيايند پول و مالشان را در اختيار آنها قرار دهند ولي متاسفانه باز هم گاهي وقتها غفلت مي شود.
وي افزود: اينکه جرمي در اين پرونده واقع شده يا خير بايد رسيدگي شود ولي افراد شکايت کردند و وارد رسيدگي شديم. طرف اصلي در دسترس نيست و اينکه آيا فرار کرده يا از کشور خارج شده مشخص نيست ولي دسترسي به او نيست که از آن اطلاع ندارم ولي برخي خبرها هست که از کشور خارج شده است. البته بصورت غيابي رسيدگي مي‌شود. اين فرد حسابهاي متعددي داشته که مسدود شده و ممنوع الخروج هم هست البته اگر خارج نشده باشد.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: اموال در حال شناسايي است و مردم اطمينان داشته باشند که رسيدگي مي‌شود. مشکل قوه در اينگونه پرونده‌ها که با آن مواجه مي‌شود اين است که طرف پول را مي‌برد يا کم مي‌آورد و مردم توقع دارند که اموالشان را بگيريم ولي اين زماني است که پول باشد تا بتوانيم آن را بگيريم و قوه تلاش خودش را مي‌کند. اما آيا اموال هميشه به اندازه طلب شکات وجود دارد يا خير بايد بررسي شود. اين پرونده تازه تشکيل شده و نمي‌دانم کل طلب چقدر است و اموالي که غيرمنقوله است چقدر است که بحث‌هاي ديگري است ولي 600 نفر در اين پرونده شکايت کرده‌اند.
تتلو غيابي محاکمه مي‌شود
وي در پاسخ به سوالي در رابطه با سوالي درباره صحبت‌هاي اخير اميرحسين مقصودلو (تتلو) و اينکه آيا پرونده‌اي در اين رابطه تشکيل شده است؟ گفت: طبيعي است کساني که اين ور آب باشند يا آن ور آب و اقدام مجرمانه انجام بدهند قابل تعقيب است. در برخي از مسايلي که فردي که گفتيد مطرح کرده عنوان مجرمانه‌اي داشته و دادستان براي آنها پرونده تشکيل خواهد داد و بصورت غيابي محاکمه مي‌شود و اگر قاضي تشخيص دهد حکمش هم صادر مي‌کند.
سيف ممنوع الخروج است
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره پرونده سيف رئيس سابق بانک مرکزي و آيا وي ممنوع الخروج است، گفت: يک بار از وي تحقيق شده و اگر لازم باشد بار بعدي هم تحقيق مي‌شود و پرونده هم در حال رسيدگي است زيرا متهمان ديگري از کارمندان بانک مرکزي و غير بانک مرکزي دارد و پرونده در حال تحقيقات است و اين فرد ممنوع الخروج است.
وي در پاسخ به اين سوال که چه اقداماتي در رابطه با رسانه‌هاي اختلاف افکن بين ايران و عراق صورت گرفته است؟ گفت: تابناک و شرق و برخي روزنامه‌هاي ديگر تحت تعقيب قرار گرفتند و احضار شدند. برخي از جمله شرق گفتند از جاي ديگر و روزنامه ديگر برداشتند و افرادي هم که اين جملات را گفتند، تحت تعقيب قرار گرفتند و اين موضوع ادامه دارد. دشمن امروز به دنبال تفرقه است و اگر سوءنيت اين رسانه‌ها مشخص شود کارشان سخت مي‌شود. از دادستان تهران هم به شخصه گله دارم چون اقدام سريعي در اين زمينه صورت نگرفته است.
احمدي‌نژاد خودش بگويد پول‌ها کجاست
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره ادعاهاي احمدي نژاد مبني بر اينکه اگر مي‌گويند پول‌ها نيست، به من بگويند يا جايش را بگويم؟ گفت: کسي اگر مي‌داند بايد بگويد نبايد از او بخواهند مگر اينکه جايي گذاشته باشد.
اعلام احکام قطعي پرونده گمرک بوشهر
محسني اژه‌اي در تشريح اسامي متهمان پرونده گمرک در بوشهر که حکم آن شهريورماه قطعي شده است، گفت: بهنام نوروزي فرزند رستن مديرکل گمرک و ناظر گمرکات بوشهر به اتهام اخذ رشوه به 5 سال حکم حبس قطعي و انفصال دائم از خدمات دولتي و پرداخت 13 ميليارد و 180 ميليون ريال رد مال جهت اخذ رشوه و همچنين به همين ميزان جزاي نقدي محکوم شده است. متهم ديگر اميد محمدي فرزند نجف کارشناس گمرک به اتهام اخذ رشوه به حبس و رد مال به مبلغ 10 ميليارد و 500 ميليون ريال و همين مقدار جزاي نقدي و 3 سال انفصال از خدمات دولتي محکوم شده است.
وي افزود: الله قلي کمانين. فرزند اميرعلي کارشناس گمرک به اتهام اخذ رشوه به 2سال حبس و. سال انفصال از خدمت و 7 ميليارد و 162ميليون و 500 هزار ريال رد متل و جزاي نقدي محکوم شده است. همه متهمين نامبرده شده علاوه بر موارد ذکر شده به 74 ضربه شلاق نيز محکوم شده‌اند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد