آخرین اخبار

حقايق جالب درباره سريال «بازي تاج و تخت» که نمي دانستيد!! تلويزيون

حقايق جالب درباره سريال «بازي تاج و تخت» که نمي دانستيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - سريال بازي تاج و تخت game of thrones و ناگفته ها

در سال 2016، بيش از 23 ميليون نفر هر اپيزود از سريال زيباي «بازي تاج و تخت» را تماشا کرده و همه در هر اپيزود منتظر اتفاقات غيرمترقبه اي بودند. اما آيا مي دانستيد که بسياري از داستان ها و رويدادهاي جالب و عجيب در واقع در پشت صحنه ي فيلم و خارج از آن چيزي که در فيلم مي بينيم رخ مي دهد؟ مي خواهيم با هم نگاهي بياندازيم به واقعيت هايي در مورد اين سريال که کمتر به آن ها پرداخته شده است.

شرط جالب مارتين براي ساخت سريال game of thrones

جرج آر آر مارتين، نويسنده ي داستان اين سريال براي مدت زيادي در تبديل سري داستان هاي خود با عنوان «ترانه ي يخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) به فيلم بي ميل بود زيرا نمي خواست که نسخه ي چاپي اين مجموعه داستان تحت الشعاع نسخه ي تلويزيوني آن قرار گيرد. از اين رو وقتي که ديويد بنيوف و دي بي وِيس براي ساخت نسخه ي تلويزيوني کتاب هاي او با مارتين صحبت کردند وي موافقت خود را به يک شرط اعلام کرد و آن شرط اين که وي بايد به يک سوال جواب مي داد.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
جرج آر آر مارتين، نويسنده ي سريال «بازي تاج و تخت»

مارتين از آن ها پرسيد که آن ها فکر مي کنند پدر و مادر واقعي شخصيت جان اسنو چه کساني هستند و وقتي که آن دو جواب درست را دادند وي موافقت خود را اعلام کرد. اما همه مي دانيم که اکثريت تماشاگران در پايان فصل ششم متوجه شدند که جان اسنو در واقع فرزند ريگر تارگرين و ليانا استارک است. به همين دليل بايد به بنيوف و ويس به خاطر هوش و ذکاوتشان تبريک گفت زيرا از سال ها پيش به واقعيت پي برده بودند.

سريال در آستانه ي کنسل شدن قرار داشت

نکته ي جالب در مورد اين سريال اين است اپيزود آزمايشي اين سريال در ابتدا با استقبال چنداني از طرف تماشاگران خصوصي آن مواجه نشد به همين دليل شبکه ي اچ بي او تصميم گرفته بود که پخش آن را کنسل کند. تهيه کنندگان و مديران اجرايي شبکه از اين موضوع بسيار ناراحت بودند و تقريباً همه چيز براي کنسل کردن آن آماده شده بود.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
اميليا کلارک در سريال «بازي تاج و تخت»

سوفيا ترنر (بازيگر نقش سانسا استارک) در اين باره مي گويد: ” ما مجبور بوديم تقريباً تمام صحنه ها را از نو بگيريم زيرا [صحنه هاي قبلي] بسيار بد بودند”. بازيگران سريال نيز تغييرات زيادي داشتند براي مثال اميليا کلارک براي بازي در نقش دينريس تارگرين جانشين تامزين مرچنت شد. همچنين ميشله فيرلي جاي جنيفر الي در نقش کاتلين استارک را گرفت. اپيزود آزمايشي هيچ گاه پخش نشد. نکته ي جالب تر اين که جورج آر آر مارتين خود در اين اپيزود در يکي از نقش هاي فرعي (نجيب زاده اي پنتوشي با کلاهي بسيار بزرگ) در عروسي دينريس تارگرين ظاهر شده بود.

آفرين جافري، همه از تو متنفرند!

تا قبل از ورود رمزي بولتون در فصل سوم به داستان، جافري برثيون را بايد منفورترين شخصيت سريال دانست.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

جک گليسون، بازيگر ايرلندي نقش جافري برثيون چنان نقش اين پسر ساديست را ماهرانه و طبيعي بازي کرد که جي آر آر مارتين براي او اين پيام را ارسال نمود:” به خاطر بازي فوق العاده ات به تو تبريک مي گويم. همه از تو متنفرند”.

کاتلين استارک، بانوي سنگدل

اگر شما تنها سريال «بازي تاج و تخت» را ديده ايد بايد به شما بگوييم که يکي از مهم ترين و دوست داشتني ترين شخصيت هايي که در کتاب هاي «ترانه ي يخ و اتش» در سريال وجود ندارد. در نسخه ي کتابي داستان، عروسي خونين آخر ماجراهاي کاتلين استارک نيست. در داستان چنين آمده که خاندان فرَي جنازه ي عريان وي را در آب مي اندازند و جنازه ي او به مدت 3 روز روي آب مي ماند تا اين که بريک دونداريون و انجمن برادران بدون پرچم او را پيدا مي کنند.
بريک از ثوروس اهل مير ،روحاني سرخ، مي خواهد که به او زندگي دوباره ببخشد، همان کاري که بارها براي خود دونداريون انجام داده بود. اما ثوروس اين پيشنهاد را نمي پذيرد و مي گويد که ديگر دير شده است. اما لرد بريک قانع نشده و خودش دست به کار مي شود و مراسم زنده کردن را انجام مي دهد. در نتيجه لرد بريک زندگي خود را به کاتلين استارک مي بخشد و خود مي ميرد.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال بازي تاج و تخت game of thrones

وقتي که کاتلين استارک زنده مي شود پوستش تيره شده و بخش هايي از بدنش به خصوص چربي هاي آن ذوب شده اند. موهايش سفيد و نازک و صورتش پر از زخم هاي پرخون شده که در نتيجه ي چنگ انداختن کاتلين به صورتش بعد از مرگ راب به وجود آمده است. او نمي تواند صحبت کند زيرا خاندان فري گلوي او را بريده اند. با اين وجود او همه چيز را به ياد دارد و وجودش را کينه فرا گرفته است. کاتلين استارک در واقع ديگر وجود ندارد و بانوي سنگدل (Lady Stonehear) جاي او را مي گيرد. او رهبري انجمن برادري را بر عهده مي گيرد و در نبرد خونين براي انتقام از خاندان لنيستر و فري فرمانده آن ها مي شود.
اما چرا اين نقش تا اين حد مهم است؟! زيرا او در نهايت بريَن و پاد را دستگير کرده و برين را تهديد مي کند که در صورتي که به جيمي خيانت نکند و او را با شمسير موسوم به «اوث کيپر» (Oathkeeper) نکشد هر دوي آن ها را دار خواهد زد. آخرين باري که ما جيمي لنيستر شاه کش را در داستان کتاب مي بينيم زماني است که برين به او مي گويد به کمک او نياز دارد و جيمي کمي بعد در جنگل وحشي محو مي شود. کاملاً مشخص است که اين شيوه ي روايت داستان با نسخه ي تلويزيوني تفاوت هاي فاحشي دارد.

زبان هاي ساخته شده در سريال

اگر چه در کتاب «ترانه ي يخ و آتش» مارتين از زبان هاي ساختگي به ندرت استفاده کرده است اما توليد کنندگان سريال به دامنه ي زباني بسيار وسيع تري نياز داشتند. بدين منظور آن ها به ديويد جي پترسون، موسس «انجمن توليد زبان» (Language Creation Society) مراجعه کردند و او زبان هاي دوثراکي و واليرين را با دقت کامل در قواعد گرامري و شيوه ي تلفظ ابداع کرد. البته برخي از اين واژه ها از سريال هاي تلويزيوني ديگر الهام گرفته شده بودند.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

راين ويلسون بازيگر نقش «دوايت شروت» در سريال کمدي «اداره» (The Office)، تعدادي واژه ي دوثراکي را به شخصيت «ارين» در يکي از صحنه هاي سريال «بازي تاج و تخت» آموزش مي دهد و در اين راه از قواعد گرامري جديدي استفاده مي کند. پترسون چنان از اين قواعد جديد به وجد مي آيد که قوانين گرامري جديدي با عنوان «ترکيب هاي زباني شروتي» (Schrutean Compound) را به راهنماي زباني خود اضافه مي کند.

عروسي سرخ در واقعيت رخ داده است

مارتين در کتاب هايش تا جايي که توانسته از داستان هاي واقعي الهام گرفته است. يکي از رخدادهاي ناخوشايند در تاريخ اسکاتلند که باعث شد صحنه ي موسوم به «عروسي خونين» در فصل سوم اين سريال شکل بگيرد واقعيت داشته است. در سال 1440، ويليام 16 ساله و فرمانرواي داگلاس ها و برادر 10 ساله اش توسط جيمز دوم، شاه نوجوان اسکاتلند به يک مهماني دعوت شدند.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
عروسي سرخ

مشاوران شاه ويليام و برادر کوچکش را از محل مهماني بيرون برده و بعد از يک دادگاه نمايشي هر دوي آن ها را گردن زدند. اين حادثه بعدها به «شام سياه» معروف شد. همچنين «عروسي ارغواني» که در آن جافري به قتل مي رسد بر اساس يک رخداد واقعي ساخته شده است که بر اساس آن در سال 1153، شاهزاده يوتاس انگليسي در يک مهماني مسموم شده و به قتل مي رسد.

برخي اوقات طرفداران به کمک سازندگان آمدند

اگر چه مارتين يک دنياي باشکوه و پرشور را در مجموعه کتاب هاي «ترانه ي يخ و آتش» به تصوير کشيده اما در برخي از موارد چيزهايي را نيز فراموش کرده است. از اين رو بنيوف و ريس در برخي از موارد از قوه ي تخيل خود استفاده کرده اند تا اين جاهاي خالي را پر کنند. براي مثال در فصل ششم، از طراحان لباس سريال خواسته شد که سگک خاصي را براي شخصيت هاولند ريد (با بازي لئو ووندراف» طراحي کنند تا در طول صحنه هاي بازگشت به گذشته در مورد «برج شادي» (Tower of Joy) بپوشد.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال بازي تاج و تخت game of thrones

مارتين در کتابش به اين سگک اشاره ي مختصري با عنوان يک کروکوديل شبيه «مارمولک-شير» کرده بود اما هيچ جزييات ديگري در مورد آن وجود نداشت. جالب اين که علاقمندان به کتاب هاي مارتين در طول سال ها تصورات خود را از اين سگک به تصوير کشيده بودند و بنيوف و ويس از همين تصوير براي سگک مورد نظر استفاده کردند.

قدرت واقعي اسب ها

در فصل ششم، در نبرد سواره نظام سپاه جان اسنو و رمزي بولتون، جان اسنو در ميدان نبرد تنها مي ماند و سواران رمزي بولتون و اومبر با سرعت فراوان به سمت او حمله ور مي شوند اما لشکر اسنو نيز به سرعت براي نجات او اقدام مي کنند که اين دو صحنه از به ياد ماندني ترين صحنه هاي نبرد موسوم به «نبرد حرام زادگان» به شمار مي آيد.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
نبرد حرام زادگان در سريال بازي تاج و تخت

البته اگر فکر مي کنيد که اين صحنه ها با استفاده از پرده ي سبز گرفته شده است کاملاً در اشتباهيد. در اين صحنه بيش از 80 اسب واقعي با سرعت تمام به سمت جان اسنو حرکت مي کردند.

«ليدي» پايان خوشي داشت

يکي از ناراحت کننده ترين صحنه هاي سريال در فصل اول رخ داد که در آن جافري دستور کشته شدن گرگ محبوب آريا استارک با نام «نايمريا» را صادر کرد. وقتي که سربازان نتوانستند اين گرگ را پيدا کنند، ملکه سرسي دستور داد که گرگ سانسا با نام «ليدي» به جاي او کشته شود.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
پايان ليدي در سريال «بازي تاج و تخت»

اگر چه ند استارک مرگ سريع و آرامي را براي اين گرگ زيبا رقم زد اما هنوز هم ناله ي دردناک او در صحنه ي آخر را به ياد مي آوريم. در واقع سوفي ترنر در طول فيمبرداري عاشق اين سگ شد و او را نزد خود برد.

اجازه دهيد صحنه پر از جنازه شود

چطور سازندگان فيلم چنين صحنه ي تاثيرگذاري از جنازه هاي انباشته شده روي هم را در طول نبرد موسوم به «نبرد حرام زادگان» در انتهاي فصل ششم به تصوير کشيدند؟! يک ويديوي منتشر شده از پشت صحنه ي اين بخش از نبرد نشان مي دهد که تمامي اين جنازه ها در واقع آدمک هايي در اندازه هاي واقعي انسان بوده اند و هيچ جلوه هاي ويژه کامپيوتري براي آن به کار نرفته است.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال بازي تاج و تخت game of thrones

براي اين کار مانکن هاي بسياري جمع شده و لباس هاي خاندان اومبر و زره خانواده ي بولتون به آن ها پوشانده شد. سپس لباس هاي آن ها را به گل و لاي و خون غيرواقعي آغشته کرده و روي هم انباشته نمودند. حتي جنازه ي اسب هايي که در اين نبرد ديده مي شود نيز با استفاده از عروسک ساخته شده اند.

ايگريت در واقع يک بانوي متشخص است

برخلاف چهره ي خشن و وحشي که از ايگريت در اين سريال به تصوير کشيده شده است، درواقع رز لزلي بازيگر اين نقش در يک قصر بزرگ شده است.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
انگريت در سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

او دوران کودکي خود را در قصر «ليکلي هد» در نزديکب آبردين اسکاتلند گذرانده زيرا پدرش سباستين لزلي رييس خاندان لزلي بوده و قصر فوق به مدت بيش از 500 سال است در تملک اين خانواده قرار دارد.

معضل لنزهاي تماسي بازيگران

در کتاب هاي «ترانه ي يخ و آتش»، دينريس تارگرين و برادرش وايسريس چشم هاي ارغواني دارند و سازندگان سريال تصميم گرفتند که اين موضوع را در سريال بگنجانند. در کمال ناباوري اميلي کلارک با لنزهاي ارغواني مشکل زيادي داشت و اين موضوع باعث شد که سازندگان سريال مجبور شوند تصاوير مربوط به دينريس را دوباره با چشم هاي آبي طبيعي او بگيرند.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال بازي تاج و تخت game of thrones

البته اين تنها داستان مربوط به چشم ها در اين سريال نيست: در بسياري از اپيزودهاي فصل ششم سريال، آريا استارک (با بازي مايسي ويليامز) در طول آموزش خود نزد مردان بدون چهره کور است. مايسي ويليامز براي اين که چنين شرايطي را به خوبي بازي کند در تمام صحنه ها از يک لنز تماسي مات به قطر 16 ميلي متر استفاده مي کرد که تنها در صحنه هاي نبرد يک سوراخ کوچک در وسط آن براي داشتن ديدي محدود تعبيه شده بود.

قلب اسب تهوع آور

شايد همه ي شما اين صحنه را به ياد داشته باشيد. در يکي از به ياد ماندني ترين صحنه هاي فصل اول سريال، دينريس قلب يک اسب نر را براي بدست اوردن دل ريسس زنان دوثراکي به دندان مي گيرد. جالب اين که تهوع و انزجار اميلي کلارک در اين صحنه واقعيت دارد.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

قلب اسبي که وي مي خورد در واقع از يک ماده ي چسبناک درست شد و يک شربت شيرين قرمز نيز به آن تزريق گرديد تا در حين خوردن قلب توسط دينريس اين شربت مانند خون از آن بيرون زده و صورت دينريس را بپوشاند. اما تنها شيرين بودن يک چيز نمي تواند به معناي قابل خوردن آن باشد. کلارک خود اين ماده را «چيزي شبيه مرباي منجمد شده» توصيف کرده و ادعا مي کند که بارها در طول فيلم برداري اين صحنه به وي حالت تهوع دست داده است.

يک لنيستر هميشه بدهي خود را مي پردازد

اگر چه تيريون و سرسي در اين سريال مناقشات و درگيري هاي زيادي با هم داشتند اما پيتر دينکليج و لينا هيدي، بازيگران اين دو نقش مدت زيادي است که در زندگي واقعي دوستان نزديکي هستند. نکته ي جالب تر اين که دينکليج به هيدي پيشنهاد داد که براي بازي در نقش سرسي لنيستر پيشقدم شود.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

هيدي نيز پيشنهاد او را پذيرفت و نويسندگان فيلم نيز از جلسه ي آزمايش وي رضايت داشته و او را براي ايفاي نقش سرسي لنيستر انتخاب کردند.

خواندن کتاب کار بچه درس خوان ها است

اگر چه تاکنون 6 فصل از اين سريال بر اساس مجموعه داستان هاي «ترانه ي يخ و آتش» ساخته شده است اما در واقع تعداد زيادي از بازيگران سريال هنوز اين کتاب ها را نخوانده اند. تاکنون 5 جلد از اين مجموعه کتاب توسط جورج آر آر مارتين منتشر شده و بازيگراني مانند مايسي ويليامز (در نقش آريا استارک)، لينا هيدي، پيتر دينکليج يا ليام کانينگام (در نقش سِر داووس) هيچ کدام از اين کتاب ها را نخوانده اند.

game of thrones,سريال بازي تاج و تخت,رمز و راز سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» game of thrones

البته اين موضوع با استقبال سازندگان سريال همراه شده است زيرا آن ها دوست ندارند که اين بازيگران با داشتن پيشينه ي ذهني از کتاب فوق وارد صحنه شوند زيرا تفاوت هاي بسياري بين آن چه که در نسخه ي چاپي و نسخه ي تلويزيوني رخ مي دهد وجود دارد. به همين دليل هيچ کدام از بازيگران نمي دانند که کي نقششان به اتمام مي رسد و بسياري از آن ها با خواندن سناريوي هر فصل شگفت زده مي شوند.

بيشتر بدانيد : تفاوت هاي عجيب چهره بازيگران بازي تاج و تخت در کتاب و فيلم

بيشتر بدانيد : خبر بد براي طرافداران بازي تاج و تخت Game of Thrones

بيشتر بدانيد : گمانه زني ها براي پايان سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

بيشتر بدانيد : 7 شخصيت خبيث سريال بازي تاج و تخت که از شکنجه شدن آنها لذت مي بريم!


منبع : rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)