آخرین اخبار

حميد رسايي: تتلو مرتد و حکمش اعدام است اجتماعي

حميد رسايي: تتلو مرتد و حکمش اعدام است

  بزرگنمايي:

چه خبر - حکم هر فرد متناسب با ميزان حال فعلي افراد است

او نوشت:
«تتلو مرتد و حکم مرتد، اعدام است
در روزهاي اخير، يکبار ديگر تصوير بنده و تتلو (امير حسين مقصود لو) در فضاي مجازي دست به دست مي شود. بهانه آن هم توهين هاي وقيحانه اين فرد به ساحت مقدس اهل بيت بويژه سرور و سالار شهيدان، امام حسين (عليه السلام) است. در اين باره به چند نکته اشاره مي کنم:
1. تصويري که از بنده و تتلو منتشر شده، مربوط به مراسم تجليل خبرگزاري فارس از کساني است که در صفحات مجازي خود از انقلاب دفاع کرده و به اين خاطر مورد هجمه قرار گرفته بودند. در آن مراسم، فقط از تتلو تقدير نشد بلکه چهره هاي شناخته شده متعدد ديگري هم تقدير شدند.
2. آن روز که از تتلو و برخى سلبريتي هاي هنري ديگر تقدير شد، هيچ اهانتي نسبت به مقدسات ديني از سوي هيچ يک از آنها سر نزده بود. حتي افرادي مانند تتلو از گذشته نامناسب خود اعلام برائت مي کردند و ادعاي جبران آن را داشتند. لازم به گفتن نيست که در آن مراسم فقط از اين فرد تقدير شد، نه اينکه به عنوان امام جماعت و الگوي جامعه معرفي شود!
3. بديهي است که مطابق قاعده عقلي و شرعي، ميزان حال فعلي افراد است. اگر حکم ديروز تتلو، متناسب با اقدامات مثبتش، تقدير و اهداء لوح سپاس از طرف يک رسانه بود، قطعا حکم امروزش، متناسب با هتاکي بي شرمانه به ساحت اهل بيت و امام حسين (عليه السلام) چيز ديگري است. نه عقل و نه شرع، اجازه قصاص قبل از جنايت نمي دهد.
4. پيش از تتلو، ملعون ديگري به نام شاهين نجفي با سرودن اشعار توهين آميزي نسبت به امام هادي (عليه السلام) جسارت هاي سخيفي کرد که مراجع تقليد در پاسخ به استفتاءات جداگانه درباره حکم اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار در قالب شعر، کاريکاتور، نوشته، ساختن جوک و فحاشي، اعلام کردند:
آيت الله خامنه اي: مسلمان اگر از دين خود برگردد و يا به پيامبر و ائمه اطهار توهين نمايد، مرتد محسوب و احکام ارتداد درباره او جاري است.
آيت الله صافي گلپايگاني: چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشند، مرتدند. والله العالم
آيت الله مکارم شيرازي: هرگونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم (عليهم السلام) و توهين آشکار به آنها اگر توسط فرد مسلماني صورت گيرد، موجب ارتداد است و اگر توسط غير مسلماني باشد، داخل در عنوان سابّ النبي (صلي الله عليه وآله) مي‌باشد.
آيت الله نوري همداني: ما شکي نداريم که هرگونه اهانت و سبّ پيامبر (صلي‌الله‌وعليه‌و‌آله) و حضرت فاطمه زهرا و ائمه (عليهم السلام) موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد، حکم او معلوم است و اين فرد نيز محکوم به ارتداد است.
5. در قوانين فقهي و حقوقي اسلام براي جرم اهانت به مقدسات، دوگونه مجازات مشخص شده است: تعزير (مثل زندان) و اعدام. هر يک از اين مجازات ها بسته به نوع اهانت و نيز امر مقدسي که مورد اهانت قرار گرفته است، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر امر مقدسي که مورد اهانت قرار گرفته است، يکي از معصومين (انبيا و امامان و حضرت زهرا) باشد و نوع اهانتي که انجام گرفته، فحاشي و ناسزاگويي (سبّ) باشد، مجازات فقهي و حقوقي آن اعدام است (يعني اهانت کننده استحقاق مرگ را پيدا مي کند البته اجراي مجازات مرگ نيز شرايطي دارد) اما اگر امر مقدس مزبور که مورد اهانت قرار گرفته مثلا مسجد باشد يا اهانتي که به معصوم انجام گرفته، در حد سبّ (ناسزاگويي) نباشد، مجازات آن تعزير است.
6. در قوانين مدني (ماده 513 قانون مجازات اسلامي) به طور مشخص چنين آمده است: هر كس به مقدسات اسلام و يا هر يک از انبياء عظام يا ائمه طاهرين (عليهم السلام) يا حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) اهانت نمايد، اگر مشمول حكم ساب النبي باشد، اعدام مي شود و در غير اين صورت، به حبس از يک تا پنج سال محكوم خواهد شد.
7. اين خواننده زيرزميني، در فضاي مجازي فعال است و تعداد زيادي از جوانان در صفحات وي عضو هستند. هر چند تتلو پست بي شرمانه خود را حذف کرده اما علاوه بر احکام اسلام که مجراي آن مشخص است، اما اهانت وي از سوي همين جوانان و کساني که صفحات مجازي وي را دنبال مي کنند، نبايد بي پاسخ بماند. البته ترديد ندارم که اين عزيزان، اگر از توهين هاي بي شرمانه تتلو به ساحت اباعبدااله الحسين و مادر اهل بيت (عليهم السلام) مطلع شوند، صفحه مجازي تتلو را دنبال نخواهند کرد.
8. دوستاني از بنده مي پرسند که الان تکليف تان با تتلو چگونه است. پاسخ روشن است: ما در حفظ حريم و حرمت اهل بيت (عليهم السلام) با خويشاوندان و فرزندانمان هم تعارف نداريم تا چه برسد به تتلو. هر چند تتلو در ايران نيست اما مطمئن باشد که ديگر نمي تواند به راحتي زندگي کند. اگر سلمان رشدي ملعون در اين سال ها توانسته "زندگي" کند، تتلو هم خواهد توانست.»

گردآروي:
منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد