آخرین اخبار

گمانه زني ها براي پايان سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones سينما

گمانه زني ها براي پايان سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

  بزرگنمايي:

چه خبر - سريال Game of Thrones

هنوز يک سال تا انتشار فصل هفتم سريال Game of Thrones فاصله داريم و همين فاصله طولاني ذهن طرفداران را به سمت فکر کردن به تئوري‎هايي عجيب و محيرالعقول سوق داده است. روزانه در شبکه‎هاي مجازي تئوري‎هاي جديد زيادي مطرح مي‎شوند و اتفاقات را طوري به هم ربط مي‎دهند که دود از سر جورج آر. آر. مارتين بلند مي‎شود! بسياري ديگر هم با سند و مدرک سعي در اثبات تئوري‎هايي که قبلا منتشر شده‎اند، دارند. بسياري از اين تئوري‎ها با اتفاقات دنياي مارتين همخواني دارند ولي هستند کساني که با استفاده از بي‎ربط‎ترين استدلال‎ها سعي در اثبات تئوري خود دارند. ما در اين مقاله سعي در معرفي بهترين يا بهتر است بگوييم جنجالي‎ترين تئوري‎هاي طرفداران درباره فصل هشت سريال Game of Thrones داريم.

در نهايت اين جان اسنو يا همان اگان تارگرين است که بر هفت پادشاهي فرمانروايي خواهد کرد

طرفداران اين تئوري خود به چند دسته تقسيم مي‎شوند که به طور مفصل به معرفي آن‎ها مي‎پردازيم. عده‎اي فکر مي‎کنند همانطور که قبلا هم اتفاق افتاده اژدهايان دنريس در نبرد کشته مي‎شوند يا به وسيله نايت کينگ و برادر مرده خودشان يا به وسيله کمان غول‎پيکري که کايبرن ساخته است. خب اگر اژدهايي که دنريس را حمل مي‎کند در حال پرواز زخمي شود و سقوط کند بدون شک او جان خود را از دست مي‎دهد اگر يادتان باشد ارتش دوتراکي به اين دليل از دنريس پيروي کردند که او از دل آتش سوزان صحيح و سالم بيرون آمد خب اگر مشخص شود جان هم مثل او اين قابليت را دارد پس از مرگ وي آن‌ها بدون شک از جان حرف شنوي خواهند داشت پس اگر ارتش مردگان شکست بخورند بدون شک اين جان است که بر تخت پادشاهي تکيه خواهد زد.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

عده ديگري با تکيه بر ويژگي‌هاي آزور آهاي پيشبيني کرده‌اند که دنريس به دست جان کشته مي‌شود. آزور آهاي براي ساختن شمشير آتشين خود روزها تلاش کرد و در آخر آن را در قلب عشقش فرو کرد که اين نشانه‌اي از فداکاري اوست. البته جان يک بار عشق را فداي وظيفه کرده است ولي شايد کافي نبوده باشد. با اين حال که بسيار بعيد به نظر مي‌رسد جان دنريس را با دستان خود به قتل برساند ولي شايد مجبور شود براي نجات جان هزاران نفر جان دنريس را فدا کند.
بعضي ديگر به پايان خوش اعتقاد دارند و اميدوارند که پس از پيروزي در جنگ زمستان و مشخص شدن هويت واقعي جان او و دنريس با هم بر روي تخت آهنين بنشينند. البته با توجه به اين که جان يک مرد است تاج و تخت حق مسلم وي است و تنها اگر وي کشته شود دنريس مي‎تواند ملکه هفت اقليم شود.

سران گلدن کمپاني و بانک آهنين به سرسي خيانت مي‎کنند

همانطور که مي‎دانيد همه اتفاقات داستان سريال Game of Thrones تاريخچه‎‎اي دارند از به وجود آمدن وايت واکرها تا ساخته شدن ديوار و براي فهميدن اين تئوري بايد کمي از تاريخچه گلدن کمپاني را بدانيد. اين گروه توسط يکي از حرامزادگان تارگرين به نام ايگور ريورز که برادر ناتني کلاغ سه چشم هم هست به وجود آمد. او که به اسوس تبعيد شده بود به جاي پيوستن به ساير گروه‎هاي مزدور گروه خود را تاسيس کرد و اين گروه کم کم تبديل به جايي براي لردها و اشراف‌زادگان تبعيدي وستروس شد. در اسوس گرو‌هاي مزدور زيادي وجود دارند ولي گلدن کمپاني بهترين آ،ن‎ها است اول به خاطر فرماندهان حرفه‌اي و زبده‌شان و دوم به خاطر وفاداريشان؛ يکي از بزرگترين مشکلات گرو‌ه‌هاي مزدور تغيير موضع دادن در صورت دريافت پول بيشتر از طرف مقابل است که البته گلدن کمپاني از اين قاعده مستثني است، شعار آن‌ها که مي‌گويد حرف ما به اندازه طلا ارزشمند است به خوبي اين موضوع را نشان مي‌دهد.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

از آن‎جا که تبعيدي‎هاي وستروسي روياي بازگشت به خانه را در سر مي‎پرورانند شايد براي همين هدف تا پاي مرگ براي سرسي بجنگند و شامل عفو ملکه شوند. احتمال ديگري که وجود دارد اين است که آن‎ها پس از مشاهده قدرت دنريس و اژدهايانش از اين موضوع که موسس گروهشان يک تارگريان بوده سو استفاده و در کنار سپاه دنريس صف‎آرايي کنند و براي اولين بار قول خود را زير پا بگزارند. ويسريس يک بار ضيافتي براي سران گلدن کمپاني تدارک ديد تا شايد آن‎ها پس از شنيدن سخنانش به هدف او بپيوندند، آن‎ها غذاي او را خوردند به سخنراني‎اش گوش دادند و به ريش نداشته او خنديدند.
به علاوه سرسي در فصل هفتم سريال Game of Thrones با غارت هايگاردن توانست بدهي خود را به بانک آهنين پس بدهد تا اعتماد آنان را براي گرفتن قرض بزرگ‌تري جلب کند. بانک آهنين بسيار با دقت تصميم مي‌گيرد چه کسي را حمايت کند تا شکست نخورد حال با اين وجود که تايکو نستوريس به سرسي قول حمايت داده است ولي مشخص نيست بانک آهنين پس از شنيدن خبر نابود شدن ديوار به دست وايت واکرها هنوز هم به قول خود پايبند مي‎ماند يا که کلا از سرمايه گزاري در وستروس منصرف خواهد شد. فصل هشتم سريال Game of Thrones درستي يا نادرستي اين تئوري را مشخص خواهد کرد.

تيريون زنده مي‎ماند تا حاکم بعدي را راهنمايي کند

هميشه از تيريون به عنوان لنيستري که تا آخر سريال Game of Thrones زنده مي‎ماند ياد مي‎شود. از آن جايي که تيريون از دنريس مي‎خواست تا جانشيني براي خود انتخاب کند شايد وي به دنبال شکل دادن نوعي دموکراسي در وستروس باشد تا مردم خود حاکم خود را انتخاب کنند.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

البته شايعاتي هم وجود دارد که تيريون پس از شنيدن خبر حامله بودن سرسي نقشه‎اي براي خيانت به جان و دنريس مي‎کشد تا خواهرزاده‎اش به تاج و تخت برسد، شايد او از نقشه سرسي مبني بر خيانت به دنريس و جان باخبر است و شايد اصلا خود اين نقشه را کشيده است. البته اين تئوري که او نيز يک تارگرين است هنوز رد نشده و احتمال دارد در آينده حقيقت افشا شود.

جان و دنريس رابطه خوني نزديک‎تري با هم دارند!

اگر تا به حال فکر مي‎کرديد رابطه عاشقانه جان و دنريس با توجه به رابطه خوني‎شان عجيب و غريب است بسيار متعجب خواهيد شد وقتي بشنويد اين تئوري مي‎گويد که جان ودنريس در حقيقت خواهر و برادر ناتني يکديگرند. يکي از دلايل شک کردن به اين موضوع خاطرات دنريس درباره وجود درختان زيتون در براووس بود. (اين درختان فقط در اقليم دورن رشد مي‎کنند)

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

بنابر اين تئوري دنريس خواهر ريگار نبود بلکه يکي از فرزندان او از زن اولش اليا مارتل بود که پس از مرگ ريگار مخفيانه به دورن منتقل و در آن‎جا بزرگ شد. درست همانطور که جان توسط ند به شمال برده و به عنوان حرامزاده استارک بزرگ شد. جان و دنريس پدر مشترکي دارند ولي مادرهاي يکي از آن‎ها از شمالي‎ترين و ديگري از جنوبي‎ترين اقليم وستروس هستند که به خوبي علت تفاوت ظاهر اين دو را نشان مي‎دهد. آيا ند استارک زماني که با قتل دنريس مخالفت مي‎کرد از رابطه نزديک او با جان اطلاع داشته است؟ آيا اين امکان وجود دارد که آن‎ها مانند اجداد باستاني خود با هم ازدواج و بر وستروس حکومت کنند.

آريا ممکن است از صورت ليتل‎فينگر براي عملي کردن نقشه‎هاي خود استفاده کند

حالا که آريا ليتل فينگر را به قتل رسانده است شايد از صورت او براي پيش بردن اهداف خود استفاده کند. ليتل فينگر هنوز هم در کينگز لندينگ اندکي اعتبار دارد به هر حال آن‎ها فکر مي‎کنند که او هنوز زنده است و ارتش ايري نيز به فرمان اوست. شايد آريا از صورت وي استفاده کند تا آخرين اسامي که در ليست خود دارد را خط بزند. حال که سانسا به يک سياساتمدار خبره و آريا به قاتلي حرفه‎اي تبديل شده است شايد آن‎ها با کمک هم بتوانند آسيب زيادي به سرسي و متحدانش بزنند.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

البته تئوري ديگري از مرگ آريا در طول زمستان خبر مي‎دهد. در کتاب اول جان براي اذيت کردن آريا به او مي‎گويد تو در تمام زمستان به خياطي مشغول خواهي شد و وقي بهار فرا رسد جنازه تو را در حالي که يک سوزن بين انگشتان يخ زده‎ات وجود دارد پيدا مي‎کنند. حالا که آريا شمشيري به نام نيدل يا همان سوزن در اختيار دارد شايد جمله قبلي فضاسازي مرگ آريا باشد. آريا با ساير خواهر و برادرانش فرق مي‎کرد و از ابتداي فصل دوم به دنبال پيدا کردن گله‎اي براي خود بود حال که او مسير خودشناسي را طي کرده است شايد پس از مرگش روح او وارد داير ولفش نايمريا شود و با گله‎اي ‎از گرگ‎ها که او هدايت مي‎کند زندگي کند. البته عده‎اي فکر مي‎کنند که پس از کشته شدن جيمي آريا صورت وي را مي‎دزدد و سرسي را به قتل مي‎رساند اين گونه پيشگويي کشته شدن سرسي به دست برادر کوچک‎ترش (والونکار) هم کامل مي‎شود.

يورون اژدهايان را کنترل خواهد کرد

يورون گريجوي تا به اين جاي کار همه ما را از همان اول، با پرت کردن برادرش به پايين پل سپس با ساختن ناوگان آهنين و بعد از آن با نابود کردن کشتي‎هاي يارا و درخواست ازدواج با سرسي غافلگير کرده است. پس جاي تعجب ندارد بدانيم در کتاب‎ها نوشته شده است که وي در دوران تبعيد خود به سرزمين نابود شده والريا رفته است و نه تنها نحوه ساخت فولاد والريايي را آموخته بلکه شيپوري در اختيار دارد که اژدهايان را رام و آن‎ها را مجبور به اطاعت از دارنده شيپور مي‎کند البته اين وسيله هنوز مورد امتحان قرار نگرفته و همچنين در سريال ديده نشده است.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

تاکنون ما فکر مي‎کرديم که وظيفه مقابله با اژدهايان تنها به عهده کايبرن و کمان غول پيکرش گذاشته شده است ولي اگر يورون در حقيقت چنين وسيله ارزشمندي را حمل کند مي‎توانيم منتظر يک نبرد نفسگير بين اژدهايان باشيم. ولي مشخص نيست که اگر اين شي واقعا وجود داشته باشد آيا بر روي ويسريون که اکنون به يک اژدهاي يخي مخوف تبديل شده نيز تاثير خواهد گذاشت يا خير. حالا که يک اژدهاي دنريس مرده است اگر يکي ديگر از آن‎ها هم توسط يورون کنترل شود، اوضاع نبرد بهن نفع جان و دنريس پيش نخواهد رفت.

جان به دست يورون کشته مي‎شود

در قسمت پنجم فصل هفتم سريال Game of Thrones سم سخنان استادان سيتادل را در حالي که درباره پيشگويي باستاني صحبت مي‎کردند شنيد. اين پيشگويي بيان مي‎کند که خداي غرق شده باز مي‎گردد تا اگان فاتح را نابود کند. خب خداي غرق شده خداي مورد پرستش آهن‎زادگان است و مي‎تواند اشاره به يورون داشته باشد البته يارا و تيون هم از اين قضيه مستثني نيستند ولي اگر منطقي با قضيه برخورد کنيم فقط يورون است که از پس چنين کار بزرگي بزرگي بر مي‎آيد.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

پس از اين که بالاخره هويت واقعي جان مشخص شد فهميديم که نام واقعي او اگان است، پس مي‎توانيم از اين پيشگويي نتيجه بگيريم که يورون جان را خواهد کشت. هر چند هنوز معلوم نيست که اين تئوري درست باشد ولي بدون شک در فصل هشتم سريال شاهد مبارزه جان و يورون خواهيم بود.

برج‎هاي تويينز والدر فري به بران مي‎رسد

خب اگر يادتان باشد لنيسترها به‌ بران يک قلعه بدهکار بودند و او بلافلصله پس از تصرف هايگاردن مي‌خواست در آن جا ساکن شود که دنريس نقشه او را نقش بر آب کرد. حال که جيمي دارد به شمال مي‌رود مطمئنا بران را در اطراف شهر ملاقات خواهد کرد. احتمالا جيمي از او مي‎خواهد که افراد تحت فرمانش را به شمال بياورد و در ازاي آن از تيريون دو برابر پاداش قبلي خود که يک قلعه بود دريافت کند يعني دوتا قلعه.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

خب به جاي دادن دو قلعه که از هم دورند تيريون که اکنون دست دنريس است برج‎هاي تويينز که قبلا متعلق به خاندان فري بود و اکنون مالکي ندارد را به عنوان پاداش به بران ههديه مي‎دهد، بران لياقتش را دارد او مدت‎ها است که به لنيسترها خدمت کرده است.

پاياني به سبک ارباب حلقه‎‎ها!

بارها ديده‎ايم که مارتين از علاقه خود به تالکين و دنياي ارباب حلقه‎ها (آردا) صحبت کرده است و همواره تالکين را الهام بخش خود دانسته و حتي کشته شدن شخصيت‎هاي اصلي کتاب خود را تحت تاثير کشته شدن گندالف مي‎داند، پس عجيب نخواهد بود اگر اين سريال Game of Thrones پاياني مثل ارباب حلقه‎ها داشته باشد. همانطور که مي‎دانيد سرداب وينترفل محل دفن تمام اعضاي خاندان استارک از عصر قهرمانان تاکنون بوده است. جان يک بار به سم گفت که روياهايي درباره سرداب مي‎بيند و از چيزي که آن‎ها را از خواب طولاني‎شان بلند کند مي‎ترسد. ند هم گفته بود که وقتي در سرداب حضور دارد حس مي‎کند چيزي در حال تماشاي اوست و مي‌‎تواند سنگيني و سردي نگاه‎هاي يخ‎زده شاه‎هاي زمستان را حس کند. پس به نظر مي‎رسد مارتين همواره ما را براي بيدار شدن اين غول‎هاي سنگي آماده مي‎کرده است. همانطور که در فيلم ارباب حلقه‎ها عده‎اي از هم‎پيمانان قديم گاندور به کمک آراگورن آمدند شايد اجداد جان اسنو هم در جايي که هيچ اميدي براي پيروزي وجود ندارد به ياري وي بشتابند.

نايت کينگ اول به کينگزلندينگ حمله مي‎کند

خب تا به اينجاي کار نايت کينگ موفق شده ديوار بزرگ شمال را خراب کند و ارتش خود را وارد وستروس کند پس ديگر چيزي سر راه ارتش او قرار ندارد.

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones
سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر چند امکان وقوع اين اتفاق در سريال Game of Thrones بسيار کم است اما عده‌اي عقيده دارند چون که او به ذهن برن متصل شده مي‌داند که کينگز لندينگ پنج ميليون جمعيت دارد و از همان تکنيک راب استارک در جنگ پنج پادشاه که بعدا در فصل هفتم جيمي لنيستر هم از آن استفاده کرد بهره مي‌برد و ارتش صدهزار نفري خود را فدا مي‌کند تا با اژدهاي خود به وستروس رفته و با ارتشي پنج ميليون نفري به شمال بازگردد.
نظر شما درباره تئوري‎هاي فصل هشتم سريال Game of Thrones چيست؟ اگر تئوري ديگري نظر شما را جلب کرده آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذاريد.

بيشتر بدانيد : تفاوت هاي عجيب چهره بازيگران بازي تاج و تخت در کتاب و فيلم

بيشتر بدانيد : خبر بد براي طرافداران بازي تاج و تخت Game of Thrones

بيشتر بدانيد : جيمي لنيستر بازيگر سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones به دليل شکايت مالي از سريال مي رود

بيشتر بدانيد : گزارش تصويري: وقتي بازيگران بازي تاج و تخت Game of Thrones با کاغذ درست مي شوند!


منبع : gameshot.co



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)