آخرین اخبار

وزير صنعت: 53 ميليون مراجعه براي پيش‌خريد خودرو اتفاق افتاد! اقتصادي

وزير صنعت: 53 ميليون مراجعه براي پيش‌خريد خودرو اتفاق افتاد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - شريعتمداري ترويج نااميدي در جامعه را ترفند بزرگ دشمن دانست

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در مقاطع زماني مختلف به تناسب شرايط موجود سياست هاي جديدي در پيش گرفت و نرخ ارز 4200 توماني نيز سياستي بود که به طور موقت جواب داد.
به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت محمد شريعتمداري افزود: با وجود تمام تلاش هايي که در 40 سال گذشته صورت گرفت، نتوانستيم آنطور که بايد از بخش توليد حمايت کرده و جلوي فعاليت هاي سوداگرانه را بگيريم.
وزير صعنت شريعتمداري ترويج نااميدي در جامعه را ترفند بزرگ دشمن دانست و افزود: در حاليکه بزرگترين قدرت‌هاي دنيا از جمله آمريکا مي‌خواستند ايران را منزوي کنند، نتايج برجام و خروج يکطرفه امريکا در نهايت به انزواي آمريکا منجر شد.
وي فشارهاي ناشي از عهد شکني آمريکا در برجام را به گلوله اي برفي تشبيه کرد و گفت: با هشياري و همکاري نبايد اجازه دهيم اين گلوله برف که ريشه سياسي دارد به بهمن تبديل شود، چون عرصه در اختيار ماست و بايد کنترل کنيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت به دست گذاشتن دشمن بر روي صنايع اشتغالزاي کشور اشاره کرد وافزود: خودروسازي، فولاد و پتروشيمي از جمله اين صنايع هستند, چون اشتغال و درآمد صادراتي بالايي دارد و بايد با وحدت و هم آهنگي مشکلات را پشت سر بگذاريم.
شريعتمداري با توجه‌ به نقش مردم در هدايت و مديريت کشور افزود: مردم نمايندگان مجلس را انتخاب مي‌کنند و مطالبات خود را از آنها پيگيري مي‌کنند، شايسه سالاري و استفاده از افراد موثر , حق و حتي مسئوليت نمايندگان است، حتي انتقاد از دولت حق افراد است و يکي از برکات کشور چند صدايي است و فقط بايد نسبت به خطوط قرمز و منافع ملي حساس باشيم، اما اين منافاتي با همکاري و همراهي و تلاش براي کاستن از مشکلات مردم ندارد.
وي افزود: فشار نقدينگي يکي از مسايل مهم در اقتصاد کشور است که بايد براي کنترل آن برنامه ريزي کرد، همه شاهد بوديم وقتي خودرو عرضه شد 53 ميليون مراجعه با 6 ميليون اي پي اختصاصي و يک ميليون و چهارصد فرم تکميل شده و آماده پرداخت وجود داشت, که خود نشانه وجود نقدينگي بالاست.
وزيرصنعت،معدن وتجارت با توجه به نقش نخبگان در هدايت افکار عمومي افزود: بايد براي تبيين سود آني خريد دلار و در مقابل ضرر هنگفت آينده با کاهش ارزش پول ملي براي مردم تلاش کرد و نبايد فقط به دنبال چرايي گشت, بلکه بهتر است از تاثيرات عدم مشارکت فعال اقتصادي براي افکار عمومي سخن گفت.
شريعتمداري با اشاره به پتانسيل هاي موجود در توسعه ظرفيت توليد فولاد در کشور گفت: توليد فولاد ايران با تکميل واحدهاي صنعتي بالاي 60درصد پيشرفت فيزيکي به بيش از 120 ميليون تن افزايش خواهد يافت.
وزيرصنعت،معدن وتجارت رتبه اول ايران در توليد آهن اسفنجي را از مزيت هاي ديگر صنايع فلزي در کشوربرشمرد و گفت: پيشرفت هاي ايران در صنايع مختلف به گونه اي بوده که محدوديت هاي ايجاد شده بيشتر اين صنايع را هدفگذاري کرده است.
تمهيدات ارزي دولت
وي بر لزوم به روز شدن قوانين مطابق شرايط جديد تاکيد کرد و گفت: زماني که دولت ارز 4200 توماني را اعلام کرد، تصميمي براي شرايط موقت بود و امروز دولت به دنبال اين شرايط, تمهيد لازم را انجام داد تا ارز رسمي به کالاهاي اساسي و ويژه و دارو و تجهيزات پزشکي تخصيص پيدا کند.
ضرورت اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده
وي همچنين بر ضرورت اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده تاکيد کرد و گفت: هم اکنون اين قضيه فشار زيادي به توليد کنندگان وارد کرده در صورتيکه ماليات بر ارزش افزوده بايد از مصرف کننده نهايي دريافت شود.
وي گفت: پيشنهاد ميکنم براي کوتاه مدت حداقل ماليات بر ارزش افزوده در برخي حوزه هاي توليد حذف شود و اميدوارم با همراهي مجلس در تسريع اصلاح ماليات بر ارزش افزوده و همچنين تصميمي که مي‌توان در جلسه هماهنگي سران سه قوه گرفت در اين حوزه به توليد کمک کرد.
وي تصميم دولت براي آزاد کردن نرخ ارز را واکنشي به سوداگري‌هاي احتمالي دانست و گفت: بسياري از تقاضاهايي که براي ارز 4200 توماني وجود داشت غير واقعي بود و با توجه به وضعيت حوزه پتروشيمي و بازار براي حمايت از اين صنايع ارز نيمايي در نظر گرفتيم.
درعرضه محصولات پتروشيمي سقف رقابت آزاد خواهد شد
شريعتمداري با توجه به افزايش نرخ ارز و راهکارهاي مختلف براي دولت افزود: دولت دو راه در پيش دارد يا در نظر کرفتن ارز 4200 توماني براي معاملات کالايي و کنترل رانت و نظارت شديد بر بازار و يا استفاده از نرخ ارز و سقف رقابت آزاد و هزينه در حوزه رفاهي و‌حمايتي که کشور در حال حرکت به سمت بازار غير رانتي است و به تدريج روندها اصلاح خواهد شد و از هفته آينده در عرضه محصولات پتروشيمي نيز سقف رقابت آزاد خواهد شد.
وزير صمت با اشاره به سياست صادراتي دولت گفت: صادرات بدون واردات ارز و صادرات کالاهاي اساسي که نرخ ارز رسمي به آن تعلق مي‌گيرد مورد حمايت دولت نيست و بايد با بازگردادندن ارز حاصل از صادرات تامين مواد اوليه و توليد کشور را حمايت کرد.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي