آخرین اخبار

شاخ هاي اينستاگرام چقدر براي تبليغات پول مي گيرند چه خبر ... ؟

شاخ هاي اينستاگرام چقدر براي تبليغات پول مي گيرند

  بزرگنمايي:

چه خبر - شاخ‌هاي اينستاگرام هر پست تبليغاتي تا ٥٠ ميليون!

«براي تبليغ در اينستاگرام مهمترين فاکتور عدد است. اين که چقدر فالوئر داري؟ اگر ويديو بگذاري چقدر بازديد‌کننده داري؟ اگر پست بگذاري چقدر لايک مي‌خورد؟ چقدر از فالوئرهايت واقعي است؟ صاحبان کالاها و صفحاتي که قصد تبليغ محصول يا خدماتشان را دارند با بالا و پايين کردن اين اعداد در آخر به اين سوال مي‌رسند: «براي تبليغات چقدر پول مي‌گيري؟»

چند وقت پيش يکي از روزنامه‌هاي خارجي تعرفه تبليغات سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرهاي‌شان را در يک جدول منتشر کرده بود. در اين جدول نام کاربراني که دنبال‌کننده‌هاي ميليوني داشتند به همراه رقمي که براي تبليغ يک محصول مي‌گيرند، نوشته شده بود. اما بر خلاف کشورهاي پيشرفته، در کشور ما سلبريتي و اينفلوئنسر تعريف دقيق و آدم مشخصي ندارد، چون يک روز از خواب بيدار مي‌شوي و مي‌بيني ناگهان يک نفر که ديروز ويديوي خودکشي‌اش با روسري در اينستاگرام منتشر شده بود، حالا سلبريتي شده و قيمت‌هاي ميليوني براي تبليغات در صفحه‌اش مي‌گيرد.

براي نوشتن گزارشي مشابه همان روزنامه خارجي معروف، به سراغ تعدادي از سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرها که که در امر تبليغات فعالند رفتيم اما هيچ‌کدام از اين افراد راضي نشدند نامشان در اين گزارش منتشر شود. به همين دليل در ادامه نوع تبليغات و قيمت تقريبي آن‌ را در ايران مي‌خوانيد.

برداشت اول:
دوربين موبايل روي سوژه مورد نظر که قرار است تبليغ شود، زوم مي‌کند و بعد صدا و تصوير صاحب صفحه همراه با سوژه پخش مي‌شود: «خيليا بهم دايرکت دادن و ازم پرسيدن ناخنامو کجا خوشگل مي‌کنم. پيج ناخن‌کارمو اين زير تگ مي‌کنم. شما هم بريد اينجا تا ناخناتون مثل من خوشگل شه. راستي اگه تا پس‌فردا بريد آرايشگاه و بگيد از طرف پيج من اومديد، ٢٠ درصد تخفيف داريد.»

در ادامه ويديويي از ناخن‌هايش در حالت‌هاي مختلف مي‌گيرد و براي يک روز تا چند ساعت اجازه مي‌دهد ويديو روي صفحه‌ اينستاگرامش بماند. البته اين که يک ويديو تبليغاتي اجازه دارد تا چند ساعت در صفحه باشد، بستگي دارد به پولي که صاحبان محصول براي تبليغ کالايشان مي‌دهند. هر قدر بتوانند جيب صاحب صفحه مورد نظرشان را پُرتر کنند، مي‌توانند زمان بيشتري را براي ماندن در آن صفحه بخرند. اين نوع تبليغ‌هاي اينستاگرامي، تبليغ‌هايي هستند که خلاقيت و ايده‌اي پشت آن نيست و معمولا قيمت کمتري هم دارد. اگر مي‌خواهيد بدانيد چقدر هزينه دارد، مي‌توان گفت نرخ آنها بين افرادي که در اينستاگرام معروف شده‌اند و اين تبليغات را مي‌پذيرند از ٤٠٠ هزار تومان تا ٢ ميليون تومان است.

برداشت دوم:
صاحب صفحه اينستاگرامي که قرار است محصول يا صفحه‌اي را معرفي کند به همراه موبايلش براي فيلمبرداري در محل کار صاحب صفحه يا کالا حضور پيدا مي‌کند و در حالي که از آن محصول استفاده مي‌کند، شروع مي‌کند به معرفي کالا و تعريف و تمجيد از آن: «خيلياتون ازم پرسيده بوديد تو که موهاتو هر دقيقه يه رنگ مي‌کني و کوتاه و بلند مي‌کني از چه اکستنشني استفاده مي‌کني که موهات نه ريخته نه بدحالت شده. راستش من اينجا اکستنشن مي‌کنم که خانم فلان (يعني صاحب موسسه يا کلينيک يا کسي که از طرف او کالا و خدمات را پرزنت ميکند) براتون از خدماتشون مي‌گن.» بعد دوربين به سمت صاحب کالا - خدمات که گوشه‌اي ايستاده مي‌چرخد و او شروع به تبليغ مي‌کند. اکثر اين تبليغات در اينستاگرام، متناسب با اين که اينفلوئنسر مربوطه چقدر محبوبيت دارد، چند k فالوئر دارد و زمينه فعاليت‌هايش چيست، مبلغي حدود ٢ تا ٥ ميليون تومان براي صاحب کالا هزينه مي‌برد و چند ماه تا يک سال به صاحب کالا - خدمات مورد نظر اجازه استفاده رايگان از خدمات آن صفحه يا کالا را مي‌دهد.

برداشت سوم:
داستان از دفتر کار صاحبان کالاهايي شروع مي‌شود که قصد دارند محصولات و خدماتشان را جدي‌تر معرفي کنند. به همين دليل آنها با دوربين و وسايل حرفه‌اي به سراغ شاخ‌هايي مي‌روند که فعاليتشان در اينستاگرام حساب‌شده‌تر باشد، مانند سلبريتي‌ها، اينفلوئنسرها و کمدين‌هاي اينستاگرامي، که هم شناخته‌شده‌تر هستند، هم منتقدان کمتري دارند و هم کار حرفه‌اي‌تري انجام مي‌دهند. اين نوع تبليغات، سناريو، بازيگر و سياهي لشکر دارد. البته نرخ اين‌گونه تبليغات هم متفاوت است، ولي اگر شما با آن سلبريتي يا اينفلوئنسر آشنايي داشته باشيد يا خدمات شما به‌گونه‌اي باشد که هزينه آن، اندازه ميزان پول تبليغاتي باشد که قرار است به آن سلبريتي پرداخت کنيد، شانس اين را داريد که به آن فرد پيشنهاد استفاده از خدمات يا محصولتان را بدهيد؛ مانند انجام خدمات دندانپزشکي که زماني در اينستاگرام مد شد و همه سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرها يکباره همه دندان‌هايشان سفيد و رديف شد. اگر توانستيد تبليغ با دادن خدمات را پاياپاي کنيد که هيچ، اگرنه براي اين تبليغات بايد مبلغي از ١٠ تا حتي ٥٠ ميليون تومان پرداخت کنيد.

برداشت چهارم:
از استوديوي کاري صاحبان صفحات با فالوئرهاي بالا شروع مي‌شود. صاحبان کالاها براي تبليغ محصولشان به دفتر اين افراد مراجعه مي‌کنند، اما تنها کاري که مي‌کنند اين است که سر قيمت به توافق مي‌رسند و بعد نوع محصول را به اين افراد توضيح مي‌دهند و اين افراد هم کليپي متناسب با آن محصول آماده مي‌کنند و در صفحه‌شان به اشتراک مي‌گذارند. البته اين نوع تبليغات را بيشتر کمدين‌هاي معروف اينستاگرامي انجام مي‌دهند و نرخ آن هم حدود ١٠ تا ٢٠ ميليون تومان است.

تبليغات اينستاگرامي براي کاربران جذاب است؟
تبليغات خدمات و کالاها چند سالي است که از صداوسيما و روزنامه‌ها به فضاهاي مجازي کوچ کرده است. حالا اينستاگرام يکي از بهترين رسانه‌هايي است که مي‌توان تبليغ محصولات را در آن انجام داد، اما واقعا اين تبليغات بازخوردي را که بايد، داشته است؟ براي يافتن پاسخ اين سوال به سراغ «صالح» يکي از کافه‌دارهاي پايتخت رفتيم. او که براي تبليغ صفحه کافه‌اش چند ماهي در صفحه تمام سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرها تحقيق کرده است تا بهترين فرد را براي تبليغات پيدا کند، مي‌گويد: «وقتي که براي تبليغات با اين افراد ارتباط مي‌گيريم، ابتدا فضاي کار و مخاطب را نگاه مي‌کنند، بعد از آن يکسري از اين افراد براي انجام تبليغات فقط پول مي‌گيرند و عده‌اي با توجه به اينکه تبليغات ما در رابطه با معرفي کافه است، يک يا دو بار ميهماني‌شان را در کافه ما به‌ صورت کاملا رايگان مي‌گيرند و در کليپ يا عکس‌هاي ميهماني، صفحه کافه را معرفي مي‌کنند. اين افراد که پولي بابت تبليغ نمي‌گيرند و از محصولات و خدمات استفاده مي‌کنند، اصرار دارند بگويند که ما فقط براي تبليغ جايي نمي‌رويم و محصولي را معرفي نمي‌کنيم مگر اين که خودمان به آنجا رفته باشيم يا از آن محصول استفاده کرده باشيم و واقعا مورد تاييدمان باشد.»
صالح در پاسخ به اين سوال که آيا تبليغات اينستاگرامي براي کاربران جذاب است و کاربران با اين کار، صفحه‌اش را فالو کرده‌اند و مشتري‌هايش افزايش پيدا کرده يا نه؟ مي‌گويد: «من با چند اينفلوئنسر کار کردم و اين افراد هم کساني بودند که مخاطبانشان انتخاب شده بود و صفحه‌شان محتوا داشت، ولي بازخوردي که داشتم آن چيزي نبود که فکر مي‌کردم و نتوانست آن قدر براي صفحه کافه، فالوئر جذب کند، اما تبليغات در پيج‌هايي که مخصوص معرفي رستوران‌ها و کافه‌هاست بيشتر جوابگو است، زيرا در اين صفحات کاربران در کامنت‌ها نظراتشان را راجع به کافه‌ها و رستوران‌هايي که رفته‌اند ولو اينکه منفي باشد، مي‌دهند و اين اتفاق بسيار خوب است.»

قاعده ديگري از تبليغات در اينستاگرام
با کوچ کردن تبليغات از صدا و سيما و مطبوعات به فضاي مجازي، حالا تعدادي از سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرها هستند که وقتي براي تبليغي قرارداد مي‌بندند و تبليغشان روي بيلبورد مي‌رود در قراردادشان ذکر مي‌شود حتما قسمتي از تبليغات بايد روي صفحه اينستاگرام آن سلبريتي منتشر شود يا گاهي اوقات خود سلبريتي‌ها براي دريافت دستمزد بيشتر، پيشنهاد گذاشتن تبليغات روي صفحه‌ اينستاگرامشان را به صاحبان کالاها مي‌دهند. در اين ميان هر قدر هم فالوئر آن سلبريتي بيشتر باشد متناسب با آن، قيمت اين کار هم افزايش پيدا مي‌کند. در تب تند تبليغات اينستاگرامي بسياري از رستوران‌ها و کافه‌ها براي اين که از قافله عقب نمانند براي تبليغات به سراغ سلبريتي‌ها و اينفلوئنسرها مي‌روند.

قاعده کار آنها اين‌گونه است که اين افراد يا تسترهاي معروف فضاي مجازي را به رستوران‌شان دعوت مي‌کنند و از آنها مي‌خواهند روبه‌روي دوربين غذاهايشان را امتحان کنند و حتي اگر ناراضي بودند از آن تعريف کنند. گاهي ديده شده اگر رستوران يا کافه‌اي در پرداخت پول ديرکرد داشته باشد، صاحب صفحه‌اي که براي تبليغ به آن رستوران رفته، ويديو يا پستي عليه آنجا منتشر مي‌کند تا به اين وسيله آن رستوران يا کافه را تنبيه کرده باشد. در آخر بايد گفت با وجود اينکه تبليغات در اينستاگرام همه‌گير شده است، تعدادي از صاحبان کالا و مشاغل اعتقاد دارند اين نوع تبليغات نمي‌تواند مشتري خوب و ثابتي براي آنها فراهم کند.»


منبع: روزنامه شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس