آخرین اخبار

رضا راد، مدير کانال گيزميز از رمز موفقيت هايش مي گويد!!! کار و زندگي

رضا راد، مدير کانال گيزميز از رمز موفقيت هايش مي گويد!!!

  بزرگنمايي:

اين مدير تلگرام ماهي 30 ميليون درآمد دارد

«آقا داماد چه کاره هستند؟» «مدير يک کانال پرطرفدار در تلگرام هستند.» احتمالا شما هم اين دو جمله را بارها در شوخي هاي تلگرامي خوانده ايد. اما اين دو جمله اصلا چيز غيرواقعي و عجيب و غريبي نيستند.

اين روزها مدير کانال تلگرام بودن يکي از شغل هاي پردرآمد است و تنها زيرساختي که لازم دارد داشتن يک اينترنت پرسرعت است. آقاي «رضا راد» با نام مستعار «منصور قيامت» يکي از همان خوره هاي اينترنت است که از روزي که پايش به فضاي مجازي باز شد توانست از اين پشت کامپيوتر نشيني درآمد کسب کند.

حالا بعد از 10 سال و در سن 31 سالگي مديريت کانال گيزميز را با حدود 700 هزار عضو به عهده دارد و هر روز ساعت ها براي به روز رساني کانالش وقت صرف مي کند. منصور قيامت مهمان ما در مجله مهر شد تا درباره خودش، تلگرام و شغل عجيب و غريبش گپ بزنيم:

رضا راد، مدير کانال گيزميز

رضا راد، مدير کانال گيزميزرضا راد، مدير کانال گيزميز

در الکسا به رتبه زير 100 رسيدم

«رضا راد» متولد تير 1363 در شهر قم است. کارشناسي مترجمي زبان انگليسي دارد و از 10 سال پيش که پايش به اينترنت و فضاي مجازي باز شده با نام « منصور قيامت» فعاليت مي کند:« روزهاي اول دانشگاه يک آهنگي از خواننده اي به همين نام مي خواندم. از همان موقع بچه هاي دانشگاه اين اسم را رويم گذاشتند.

اوايل کارم در اينترنت هم وقتي مي خواستم عضو يک انجمن شوم دنبال يک نام کاربري دهان پرکن مي گشتم که خاص هم باشد. براي همين کلمه «قيامت» را انتخاب کردم. بعد هم که وبلاگ زدم از همين اسم استفاده کردم تا اينکه به همين نام مشهور شدم. نام وبلاگم اين بود: قيامت واقعي همين جاست.» نشستن پاي کامپيوتر و گشت زدن در فضاي مجازي بزرگترين قسمت زندگي قيامت است.

آنقدر که روزانه در وبلاگش 100 پست مي گذاشته و براي جمع کردن اين پست ها ساعت ها وقت صرف مي کرده تا اينکه به رتبه 100 ايران در الکسا مي رسد: «در وبلاگ هيچ سررشته اي نداشتم فقط از عکس، شعر، جوک و کلا مطالبي که به نظرم جالب مي آمد را در وبلاگم قرار مي دادم. آن موقع بود که استعداد خودم را در اين زمينه کشف کردم که چقدر خوب مي توانم جذب مخاطب کنم. بعد ديدم «بلاگفا» امکاناتش کم است وارد «بلاگ اسپات» شدم. در آنجا در عرض 4ماه به رتبه زير 100 ايران رسيدم. اصلا نمي دانستم الکسا چيست. بقيه کامنت مي گذاشتند که خبر داري چه کار کرده اي؟»

در خواستگاري مي گويم «وب مستر» هستم

چت هاي زياد و بي مورد يکي از کارهاي بيهوده اي است که قيامت مي گويد حسابي وقتش را با آن تلف کرده است آنقدر که 6 اکانت ياهو مسنجري که داشت همگي از آي دي هاي مختلف پر شده بود و ديگر ظرفيت نداشت.« متاسفانه يکي از ناراحتي هايم اين است که عمرم را سر همين چت کردن تلف کردم. رسيدم به جايي که کلا چت کردن را کنار گذاشتم. من خيلي درگير اينترنت بودم و الان هيچ دوستي ندارم. در مهماني هاي فاميلي شرکت مي کردم ولي دوست درست و حسابي نداشتم. آن موقع ها فاميل ها و آشناها هميشه مي گفتند مگر مي شود از اينترنت پول در آورد؟ من برعکس بقيه هيچ وقت در کارم مشوق نداشتم. زماني هم بوده که بيرون کار کنم. اما در حال حاضر شغلم همين کارهاي اينترنتي است.

مگر شما چطوري پول در مي آوريد؟ خب کانال هم يک رسانه است. من هم مدير يک رسانه هستم. خانواده ام اوايل مخالف بودند مي گفتند اين کار آينده دار نيست البته راست هم مي گفتند چون کار سازماندهي شده اي نيست ولي خب من درآمدم خوب است. خيلي مهم است آدم شغلش را دوست داشته باشد. من واقعا عاشق شغلم هستم ولي مادرم وقتي مي رود خواستگاري بايد برايشان حسابي توضيح بدهد وگرنه متوجه نمي شوند. بعضي ها که از همان پشت تلفن شغلم را نمي فهمند و فکر مي کنند بيکارم و رد مي کنند. (خنده) نام شغل ما «وب مستر» است.»

رضا راد يا منصور قيامت، مدير موفق کانال گيزميز

رضا راد يا منصور قيامت، مدير موفق کانال گيزميزرضا راد يا منصور قيامت، مدير موفق کانال گيزميز

هر تبليغ 500 تا 600 هزارتومان درآمد

اولين حقوق مجازي قيامت از گذاشتن يک بنر در وبلاگش شروع مي شود که در آمدش ماهي 8 هزارتومان بود. بعد اين موضوع در ادامه به فروش سريالهاي کره اي و جومونگ هاي مختلف مي رسد: « يک زماني سريال هاي کره اي بيننده زيادي داشت من هم رفتم و درخواست همکاري براي فروش دادم.

اتفاقا خيلي هم فروختم و سود کردم.» قيامت درآمد ماهانه اش از تبليغات اينترنتي را لو نمي دهد و فقط به دادن نرخ پست هاي تبليغاتي در کانالش اشاره مي کند: « درآمد را به زبان خودم نمي گويم اما حدودش را همه مي دانند. تبليغات در گيزميز بين 500 تا 600 هزارتومان است که تا سه هفته آينده رزو شده است.

معمولا هم روزي 2 تا تبليغ بيشتر نمي گذارم. چون کيفيت کانال برايم خيلي مهم است. من آدم وسواسي هستم. آنقدر که در تمام اين 10 سال تنهايي کار کردم. خيلي ها در اين چندسال به من گفتند دمتان گرم تيم تان خيلي خوب است و وقتي فهميدند من تنهايي کار مي کنم تعجب کردند. براي گذاشتن تبليغات هم خيلي وسواس دارم. اينکه متنش چه چيزي باشد و يا چه زماني منتشر شود برايم مهم است. بنابراين يکي از تبليغات را شب قبل خواب و ديگري را هم ظهر قبل از ناهار مي گذارم. در طول روز هم حدود 30 تا تماس براي گذاشتن تبليغ دارم که شايد جز دو تماس بقيه را جواب نمي دهم. چون اصلا نيازي به جواب دادن ندارم.

حتي برخي هم مي گويند بايد براي تبليغ قرارداد ببنديم که من اصلا چنين اعتقادي ندارم من در چت شماره کارت مي فرستم آنها هم بايد کارت به کارت کنند. حالا اين تبليغات براي برخي بازدهي خوب داشته پيام داده اند و گفتند که حلالت باشد. برخي هم فحش دادند و گفتند بازدهي برايشان نداشته است.» با اينکه آقاي مدير درآمدش را لو نمي دهد با يک حساب سرانگشتي مي توان حدس زد که بايد ماهيانه بالاي 30 ميليون تومان درآمد داشته باشد.

کانال يک ميليون نفري حدود يک ميليارد تومان مي ارزد

اسم عجيب و غريب گيزميز هم سوال بعدي ما مي شود که اين اسم از کجا مي آيد؟« من وقتي خواستم براي سايتم يک دامين بگيرم. اصرار داشتم که دات کام باشد. براي همين هرکلمه معني داري که وارد مي کردم پيش از من آن را گرفته بودند. هر کلمه بي معني هم که وارد مي کردم انگار به زبان هاي خارجي معني داشت چون آن ها را هم گرفته بوند. تا اينکه کلمه «گيزميز» به ذهنم رسيد. به نظرم هم يک اسم فان بود و 6حرف بيشتر نداشت. براي همين ثبتش کردم. بعد هم با ورود کانال به تلگرام اين اسم را ادامه دادم.»

درحين مصاحبه که منصور قيامت روبرويمان نشسته است در کانال تلگرامي اش پيام هاي جديدي اضافه مي شود و اين موضوع سوال ما مي شود: « من از قبل يک سري از پست ها را آماده مي کنم و به تازگي همکار جديدي به کار اضافه کرده ام که در غياب من پست ها را در گيز ميز منتشر مي کند. شما اگر يک نصفه روز از رقبايت جا بماني ديگر جاماندي و بعد فايده اي ندارد.

برخي کلي براي عضو جمع کردن پول هاي سنگين خرج مي کنند. اما من به اين کارها اعتقادي ندارم. يک بار هم سي هزارتومان براي تبليغ دادم که هيچ فايده اي نداشت. من خبر دارم که شبکه هاي ماهواره اي يک ميليارد تومان پول مي گيرند و يک کانال با يک ميليون عضو به شما مي فروشند.

بعضي هم با پست هاي غيراخلاقي سعي مي کنند آدم جمع کنند. اما من پست هايم همه خانوادگي است و بيشتر عضوهايم هم به خاطر کپي و فوروارد پست هايم اضافه شده اند. اواسط رشدمان خيلي بالا بود و به روزي 14هزارنفر رسيده بود. اما الان به 7 هزارنفر در روز تقريبا رسيديم. من وقتي شروع به کار کردم برخي کانال ها سي هزار فالوئر داشتند. »

پليس فتا حواسش به همه چيز نيست

آقاي قيامت مي گويد که دوست دارد به عنوان يکي از مديران پرطرفداران تلگرام با مسئولين وزارت ارتباطات تعامل داشته باشد و به گفته خودش اگر کاري از دستش برمي آيد انجام دهد اما تاکنون هيچ کدام از مسئولين سراغش نيامدند: « به نظر من بايد اين تعامل وجود داشته باشد اتفاقا من از پليس فتا و فيلترينگ واقعا تقاضا مي کنم که روي کانال هاي تلگرام و کارهاي ما نظارت کنند. اگر جايي مشکلي پيش آمد تذکر بدهند. ماهم حتما به آن عمل مي کنيم.

اينطوري نباشد که بعد وارد عمل شوند. اتفاقا برخي کانال ها خيلي مستهجن هستند که بايد فيلتر شوند. به نظرمن متاسفانه پليس فتا حواسش به همه چيز نيست.» با اين حال آقاي قيامت مي گويد بسياري از جامعه شناسان و دانشجويان و فعالان حوزه ارتباطان براي بررسي و تحقيق سراغش آمدند و از او درباره اين کار پرس و جو کرده اند.

تلگرام فيلتر شود عين خيالم نيست!

با اين همه فشار کاري و تبليغات و درآمد چند 10 ميليوني آقاي قيامت يک ماشين «ليفان 62» و يک گوشي «هوآوي» دارد که در طول مصاحبه فقط به خواست ما يک بار از جيبش بيرون مي آورد. بارها هم تاکيد مي کند که اين گوشي به دست بودن اصلا چيز خوبي نيست و زماني که از پشت ميز کارش بلند مي شود ديگر خودش را با تلفن همراهش سرگرم نمي کند.

قيامت اعتراف مي کند که جز کارهاي اينترنتي کار ديگري بلد نيست ولي از فيلتر شدن تلگرام هم هيچ ابايي ندارد: « من پيش از ورود به تلگرام داشتم از دنياي اينترنت مي رفتم اما کانال، دقيقا همان چيزي بود که مي خواستم براي همين پابند شدم.

خيلي ها به من مي گويند اگر تلگرام فيلتر شود نمي ترسي؟ چون کانالت حيف است. من هميشه گفتم اگر فيلتر شد، حداقل يک خوبي دارد که به زندگي مان مي رسيم؛ چون واقعا تمام وقتمان را از دست داديم. من واقعا جواني ام پاي اينترنت رفت. اينترنت درک، شعور ودانشم را بالا برد.

درآمد نسبتا مناسبي هم بدست آوردم. توانستم توانايي هايم را به خودم و بعد به ديگران ثابت کنم. اما مهم ترين نکته منفي اش اين بود که اصلا نتوانستم جواني کنم. من بخواهم مسافرت بروم با بدبختي سه روز جايي مي روم و بايد سريع برگردم. چون بايد کانال را به روز کنم.اينطوري نمي شود زندگي کرد. اما تا زماني که هستم به اعتبار و کيفيت کارم اهميت مي دهم.

اگر گيزميز را ول کنم اعتبار 10 ساله ام کاملا خدشه دار مي شود. منصور قيامت اگر موفق بوده به خاطر اين است تمام وقت کار کرده . حالا اگر تلگرام فيلتر شود بزرگ ترين فايده اش اين است که به زندگي‌مان مي رسيم. من هم آدم طماعي از نظر مادي نيستم. کارم را هم کرده ام و همه فهميده اند منصور قيامت مي تواند.»



منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟