آخرین اخبار

بازيگر ايراني-امريکايي که موفقيتش را مديون زيبايي ظاهرش نيست! سينما

بازيگر ايراني-امريکايي که موفقيتش را مديون زيبايي ظاهرش نيست!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بيوگرافي و عکس هاي دزيره اخوان هنرپيشه ايراني-امريکايي

در ميان هنرمندان سرشناسي که قسمت زيادي از موفقيت خود را مديون زيبايي ظاهري هستند دزيره اخوان به عنوان هنرمندي شناخته مي‌شود که بدون کمک گرفتن از زيبايي‌هاي خدادادي توانسته است راه خود را پيدا کند و اين روزها شاهد نام اين هنرمند خوش‌آتيه در انجمن‌هاي سينمايي هستيم. به همين منظور قصد داريم در ادامه پاي مصاحبه‌ها و صحبت‌هاي دزيره اخوان بنشينيم و ببينم اين هنرمند جوان و به چهره‌اي جهاني تبديل شده است چه حرف‌هاي تازه‌اي براي گفتن دارد.
دزيره اخوان تأکيد دارد قسمت مهمي از زندگي هر فردي درباره هويت وي و مقدار راحت بودن آن فرد با شخصيت خود است. به همين دليل است که اخوان پوشش را قسمتي از هويت مي‌داند و به ادعاي وي سبک لباس پوشيدن او بيانگر شخصيت‌اش است. به گفته دزيره احمقانه به نظر مي‌رسد که هويت چيزي باشد که انسان‌ را نگران کند، اما هويت بيشتر از چيزي که فکرش را کنيد دردسر به دنبال دارد. اخوان در مصاحبه‌اي با نيويورک تايمز گفته بود که منابع شوخي و داستان‌گويي را تشخيص مي‌دهد و به هر کجا که داستان وي را ببرد خواهد رفت.

دزيره اخوان,هنرمند ايراني امريکايي,دزيره اخوان کارگردان,دزيره اخوان هنرمند ايراني امريکايي,بيوگرافي دزيره اخوان
دزيره اخوان Desiree Akhavan

دزيره اخوان در حال حاضر دو پروژه جديد دارد که به ترتيب در ماه‌‌هاي مرداد و شهريور ماه سال جاري شاهد آن‌ها خواهيم بود. اولين پروژه اخوان دومين فيلم بلند وي با نام Miseducation Of Cameron Post است، اين فيلم جايزه هيئت داوران جشنواره فيلم ساندنس را دي ماه سال گذشته از آن خود کرد، اخوان در اوايل پاييز امسال يک مجموعه تلويزيوني را نيز روي آنتن خواهد برد. فيلم Cameron Post داستان احساسي زندگي يک دختر نوجوان در دهه 1990 ميلادي را بازگو مي‌کند. اين فيلم و مجموعه تلويزيوني که دزيره اخوان در آن حضور دارد، تفاوت‌هاي زيادي باهم دارند اما هر دو مجموعه به زندگي جوانان و انتخاب مسير درست براي آينده اشاره مي‌کند.

فيلم رفتار درخور Appropriate Behavior

دزيره اخواني که اين روزها حسابي نامش بر سر زبان‌ها افتاده است شهرت خود را مديون فيلم رفتار درخور (Appropriate Behavior)، است. اين فيلم در سال 2014 اکران شد و دزيره در آن نقش دختري با نام شيرين را بازي مي‌کرد. در اين فيلم شيرين در نيويورک رابطه‌هاي مختلفي را تجربه مي‌کند و نگران است که خانواده ايراني وي از گرايش‌هاي او باخبر شوند. اين فيلم که خميرمايه‌اي کمدي داشت بي‌پرده و واضح به ماجراهاي شيرين اشاره مي‌کند.
دزيره اخوان پدر و مادر ايراني دارد و پس از انقلاب به نيويورک مهاجرت کرده است، اخوان فيلم رفتار درخور را مستندي از زندگي خودش نمي‌داند و در کنار اين امر که کاراکتري که در اين فيلم بازي مي‌کند شباهت‌هايي به وي دارد اما باز هم به گفته خودش دزيره اخوان با کاراکتر شيرين در فيلم رفتار درخور تفاوت دارد. اخوان در حال حاضر در شرق لندن ساکن است و مجموعه‌ تلويزيوني اش نيز در همين قسمت از شهر روايت مي‌شود. اين مجموعه تلويزيوني شباهت‌هاي زيادي به فيلم رفتار درخور دارد و در کنار دزيره اخوان شاهد حضور هنرپيشه‌هايي مانند مکسين پيک و برندون گليسون نيز هستيم. اخوان در اين مجموعه نقش کاراکتري با نام ليلا را بازي مي‌کند.

دزيره اخوان,هنرمند ايراني امريکايي,دزيره اخوان کارگردان,دزيره اخوان هنرمند ايراني امريکايي,بيوگرافي دزيره اخوان
دزيره اخوان در نقش «چاندرا» در سريال «دختران» (Girls)

اخوان در مصاحبه خود با گاردين به اين نکته تاکيد داشت که دوران نوجواني خوبي را سپري نکرده است و دختري بداخلاق بوده که دوستانش به سختي با او کنار مي‌آمدند. دزيره اخوان فيلم Miseducation of Cameron Post را هم در کارنامه خود دارد. اين فيلم اقتباسي از کتاب اميلي مک‌دانفورد است که در سال 2012 نوشته شد. در اين فيلم شاهد روايت داستان دختري با نام Cameron Post هستيم که نقش اين کاراکتر را کلويي گريس مورتز بر عهده گرفته است. با نگاهي به کارنامه فيلم‌هاي دزيره اخوان مي‌توان اطلاعاتي در خصوص زندگي شخصي وي نيز بدست آورد.

کودکي و نوجواني دزيره اخوان : وقتي دزيره به اين باور رسيد که ظاهر جذابي ندارد

اخوان متولد سال 1984 است و کودکي خود را در نيويورک گذرانده است، دزيره نيز مانند بسياري از دختران ديوارهاي اتاقش را پر از بريده‌هاي مجله‌هايي کرده بود که در نوشته‌هاي آن‌ها به خوش‌لباس و خوشگل بودن اشاره ميشد. اما دزيره از ظاهرش اصلا راضي نبود و قد بلند و اضافه وزني که داشت به همراه داشتن پاهايي بلند باعث شده بود تا دوران سختي را در دبيرستان سپري کند. اين موارد باعث شده بود تا دزيره در دوران نوجواني فکر کند که براي بدست آوردن دل بقيه بايد رفتاري مطلوب و دلپذير داشته باشد.
اين حس و حال ادامه پيدا کرد تا در سن 14 سالگي دزيره يک ايميل ناشناس را دريافت کرد. اين ايميل به آدرس وب‌سايتي هدايت مي‌شد که براي را‌ي‌گيري جذاب‌ترين دانش‌آموز دبيرستان ترتيب داده شده بود. اين راي‌گيري طرفداران زيادي داشت و بسياري از دانش‌آموزان در آن شرکت‌ کردند. اين راي‌گيري براي زشت‌ترين دانش‌آموز نيز انجام شده بود و دزيره حدود 40 راي براي دانش‌آموز زشت دبيرستان بدست آورد در حالي که ساير دانش‌آموزان تنها 3 يا نهايتا 4 راي گرفته بودند. اين امر باعث شد تا دزيره را در مدرسه با لقب هيولا صدا بزنند. اينجا بود که دزيره به اين باور رسيد که ظاهر زيبا و جذابي ندارد.
اما روزگار بازي ديگري براي دزيره در نظر گرفته بود و همين هيبت دزيره وي را از بسياري از تهديد‌هايي که دختران جوان در پيش‌رو دارند حفظ کرد. دزيره اخوان اشاره کرده که قدرت شمشيري دولبه است و ممکن است به ضرر انسان تمام شود.

دزيره اخوان و بيماري وي

دزيره نهايتا با مشکلات بسيار دوران دبيرستان را پشت‌سر گذاشت و وارد آکادمي فيلم‌سازي شد. در چنين شرايطي دزيره بيشتر وقت خود را به تنهايي مي‌گذراند و به کشيدن ماري‌جوآنا روي آورد. تنهايي باعث شد دزيره تمامي انرژي خود را به فارغ التحصيل شدن از آکادمي فيلم‌سازي اختصاص دهد. در نتيجه هر چه در بساط داشت را خرج ساخت فيلم انجام داد. در نتيجه دزيره براي اينکه بازخوردي از اين فيلم دريافت کند آن‌را براي بيشتر از 30 جشنواره مختلف ارسال کرد اما در کمال ناباوري دبيرخانه تمامي اين جشنواره‌ها فيلم وي را پس زدند. عدم موفقيت اين فيلم باعث شد دزيره فکر کند تمامي تلاش‌هايش نقش بر آب شده و در نتيجه دچار بيماري پرخوري عصبي شد.

دزيره اخوان,هنرمند ايراني امريکايي,دزيره اخوان کارگردان,دزيره اخوان هنرمند ايراني امريکايي,بيوگرافي دزيره اخوان
دزيره اخوان

اين بيماري کار دزيره را در سن 25 سالگي به مراکز درماني کشاند تا با يک برنامه‌غذايي سخت‌گيرانه جلوي پرخوري بيش از اندازه خود را بگيرد. در همين زمان بود که دزيره به فکر طرح‌هاي اوليه فيلم Cameron Post افتاد. فيلم Cameron Post به‌رغم اينکه بازخوردهاي مثبت زيادي دريافت کرده و جايزه ساندسن را در کارنامه افتخارات خود دارد هنوز نتوانسته نظر شرکت‌هاي بزرگ پخش فيلم را جلب کند. دزيره جايزه ساندسن براي فيلم Cameron Post را يک موفقيت معمولي نمي‌داند و مدعي است تاکنون کمتر زن کارگرداني موفق به دريافت اين جايزه شده است به‌‌خصوص که اين فيلم به جنبه‌هاي خصوصي زندگي زنانه پرداخت است.

دزيره اخوان,هنرمند ايراني امريکايي,دزيره اخوان کارگردان,دزيره اخوان هنرمند ايراني امريکايي,بيوگرافي دزيره اخوان
دزيره اخوان هنرمند خوش آتيه

دزيره به خاطرات خود در دوران حضور در کلينيک براي درمان پرخوري بيش از حد خود اشاره مي‌کند و مدعي است در آن زمان ترجيح مي‌داد مرده باشد تا اينکه به يک زن چاق تبديل شود. اما توانست به اين باورهاي پوسيده غلبه پيدا کند و به اين باور برسد که خانم‌ها براي رسيدن به موفقيت هيچ نيازي به زيبايي ندارند و قدرت دروني‌ آنهاست که حرف اول را در موفقيت مي‌زند. روزگار نيز پس از اينکه سختي‌هاي زيادي را پيش‌روي دزيره گذاشت به او روي خوش نشان داد و دزيره متوجه شد چيزي که فکر مي‌کند جلوي موفقيت‌اش را گرفته ممکن است دقيقا همان چيزي باشد که راه‌هاي موفقيت را به روي او باز مي‌کند.
در پايان بايد گفت دزيره اخوان از آن دسته هنرمنداني است که جامعه هنر، آينده‌ درخشاني را براي او پيش‌بيني مي‌کنند. فيلم Miseducation Of Cameron Post قرار است در تاريخ 16 شهريور راهي پرده نقره‌‌اي شود. با اين حساب بايد ديد چرخ گردون در آينده چه راهي را پيش روي اين هنرمند جوان و خوش‌آتيه خواهد گذاشت.

بيشتر بدانيد : بيوگرافي و عکس هاي يارا شهيدي بازيگر ايراني-آمريکايي هاليوود


منبع : bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)