آخرین اخبار

خودکشي در زندان فشافويه اجتماعي

خودکشي در زندان فشافويه

  بزرگنمايي:

چه خبر - وضعيت بقايي خوب است

مصطفي محبي مدير کل زندان‌هاي استان تهران در نشست خبري، گفت: ما در سال جاري در پيگيري‌هايي که کرديم بحمدالله از ابتداي امسال تا کنون 2333 مورد بازديد قضات از زندان را داشتيم و حضور قضات در زندان به ما بسيار کمک مي کند.
وي افزود: در بازديد قضات به مشکلات زندانيان اعم از آزادي مشروط تا مشکلات ديگر مددجويان رسيدگي مي‌شود.
محبي ادامه داد: در سال جاري 1855 نفر از مددجويان مشمول عفو شدند که به مراجع مختلف آن را اعلام کرديم و 7300 مرخصي به مددجويان داده شده است. با پيگيري‌ها 435 مورد گذشت از شکات اخذ شده است و 625 مورد آزادي مشروط داده شده است.
وي درباره استفاده از دستبند و پابند الکترونيک گفت: در حال حاضر 50 نفر با دستبند و پابند الکترونيکي از مجازات‌هاي جايگزين استفاده مي‌کنند که در سال قبل فقط يک مورد بوده است.
مدير کل زندان‌هاي استان تهران با بيان اينکه 806 نفر زنداني جرايم غيرعمد داريم، درباره ورودي و خروجي زندانيان نيز گفت: ورودي زندانيان افزايش چندان نداشته ولي کاهش هم نداشته است.
وي در پاسخ به سوالي درباره خودکشي يکي از زندانيان فشافويه و انتقال جسدش به پزشکي قانوني گفت: بله صحت دارد و در سرويس بهداشتي خودکشي کرده است و جرمش سرقت بوده و متهم تحت قرار بوده است.
محبي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا درباره آخرين وضعيت بقايي گفت: بقايي در صحت کامل است و وضعيتش خوب است و تحت نظر پزشک است و در حال طي کردن محکوميت است و اعتصاب غذاي خشک کرده است.
وي افزود: در استان تهران بيشترين جرم مربوط به مواد مخدر و سرقت است.
محبي درباره آخرين وضعيت انتقال اوين به خارج از شهر گفت: براي انتقال زندان اوين بايد مجموعه قوي مالي بيايد و آن را بخرد و جايي را براي ما بسازد تا بتوانيم زندانيان را به آنجا منتقل کنيم که خريد و فروش زندان اوين عملي نشده است.
محبي در پاسخ به سوال خبرنگاري که با اشاره به انتقاد دادستان کل از نبود نظارت‌هاي کافي در زندان‌ها و همچنين قتل وحيد مرادي، پرسيد آيا برنامه‌اي براي بالابردن امنيت زندان در دستور کار داريد؟ گفت: دادستان کل تا حدي درست گفتند و تا حدي که توان داريم مي‌توانيم جلوي اشياي ممنوعه را بگيريم و وقتي وسايل امنيتي را نداريم، لوازم کارخانه و غيره به زندان‌ها وارد مي‌شود و از سويي نيروي کافي نداريم لذا سعي مي‌کنيم امنيت زندان‌ها را بالا ببريم.
وي افزود: با توجه به اينکه وسايل زيادي به زندان مي‌آيد و کسي که مي‌آيد از قاشق و چنگال و چاقوي ميوه خوري استفاده مي‌کند دست ما نيست که چه اتفاقي مي‌افتد. وقتي از لوازم تيز کنار تخت‌ها و در اوقات فراغت استفاده مي‌کنند ما چه کنيم. اتفاقات بعدي دست ما نيست. وحيد مرادي سيزده مورد سابقه داشته است.
محبي در پاسخ به سوالي در خصوص اينکه گفته شده در هواخوري ها دوربين به کار گذاشته شده آيا اين مربوط به همه زندان‌ها است؟ گفت: تا انجا که دوربين داشتيم استفاده کرديم ولي سعي ما بر اين است بقيه هواخوري‌ها را بعد از حادثه وحيد مرادي به دوربين مجهز کنيم. وقتي يک دوربيني که 2.5 ميليون بوده الان 15 ميليون تومان شده است ما بايد چه کنيم و اين در حالي است که در سال‌هاي گذشته در بحث تعمير و تجهيز اصلاً بودجه‌اي به ما داده نشده است.
محبي درباره بدهي زندان‌هاي استان تهران به دستگاه‌هاي اجرايي و بيمارستان‌ها گفت: بدهي به بيمارستان‌ها هنوز باقي است و در تلاش هستيم از راه‌هاي مختلف صرفه جويي زياد نشود. بيمه سلامت سال‌هاي گذشته بهتر بود اما امسال با شرايطي که گذاشتند مبالغ زيادي براي زنداني درخواست کردند و گفتند بايد همه خانواده زنداني را بيمه کنيم در حالي که ما چنين پولي نداريم و تا اين لحظه هنوز عملي نشده است. با پولي که به ما مي دهند سعي مي کنيم بهترين نوع غذا را ارائه کنيم. سعي داريم با بودجه و سرانه‌اي که مي دهند غذايي تهيه کنيم که از بروز مشکلات براي زندانيان جلوگيري شود.
وي در پاسخ به سوالي درباره تعداد دستگاه‌هاي ايکس ري زندان‌هاي تهران گفت: 3 دستگاه داريم و خراب هستند. يک بودجه‌اي هم به ما دادند که درست کنيم که به تحريم‌ها و اين اتفاقات خورد؛ در تلاش هستيم که اين سه دستگاه را تعمير کنيم.
محبي درباره سرانه هر زنداني در تهران گفت: سرانه هر زنداني در تهران خيلي پايين است. سال گذشته چهار هزار تومان و امسال 5 هزار تومان است. البته سرانه فضا عمدتاً خوب است، غير از زندان تهران بزرگ که مشکلاتي داريم و تعداد زندانيان متراکم است. با بودجه‌اي که به ما دادند مناقصه گذاشتيم و تا پايان سال يکي از زندان‌هاي مجتمع ندامتگاهي تهران بزرگ که دو هزار نفره است، تکميل مي شود.
وي با اشاره به آماري از عملکرد زندان‌هاي تهران در سه ماهه اول امسال گفت: با تلاش همکاران در اين مدت، 50 هزار ويزيت انجام شده است که از اين تعداد يک هزار و 500 نفر ويزيت روانپزشکي، 543 نفر ويزيت متخصص عفوني، 541 ويزيت متخصص داخلي، 578 نفر ويزيت جراح عمومي، 2 هزار و 500 نفر ويزيت دندانپزشکي و يک هزار و 600 نفر ويزيت ساير تخصص‌ها را دريافت کردند. همچنين 1505 نفر از زندانيان در سه ماهه اول امسال به مراکز درماني اعزام اورژانسي شدند و در سه ماهه سال 97، 593 پرونده جديد براي مددجويان در کلينيک‌هاي مثلثي زندان ها تشکيل شده است.
وي افزود: در تمام زندان ها مسائل مرتبط با احکام، نماز جماعت و موضوعات فرهنگي توسط 70 نفر از روحانيون در زندان هاي استان تهران پيگيري مي‌شود. در بخش‌هاي مختلف سوادآموزي، فرهنگي، حفظ و قرائت قرآن سعي مي‌کنيم از مددجوياني که ماندگاري زيادي دارند، به عنوان مربي استفاده کنيم.
وي افزود: 2 هزار و 910 نفر از زندانيان در چهار ماهه نخست امسال از مرخصي منجر به آزادي استفاده کردند.
وي افزود: 257 نفر از زندانيان نيز در چهار ماهه امسال با همکاري ستاد ديه از زندان آزاد شدند که تصادف رانندگي 11 مورد، حوادث کارگاهي 3 مورد، 181 مورد بدهکاران مالي، مهريه 54 مورد و نفقه هفت مورد و قتل شبه عمد يک مورد بوده است.
محبي در پاسخ به سوالي درباره گراني سکه در ماه‌هاي اخير و تاثير آن در بيشتر شدن زندانيان مهريه گفت: بحث گراني سکه در توافقات ما تاثيرگذار بوده است. به عنوان مثال يک زنداني تا پيش از اين 15 سکه بدهکار بوده و با زحمت پول تهيه سکه‌ها را فراهم کرده اما به يکباره سکه گران شده و پول تهيه شده ولي کفاف فراهم کردن 15 سکه را نمي دهد.
محبي در پاسخ به سوالي درباره بحث آب در زندان‌ها و با بيان اينکه کل کشور با کمبود آب مواجه است، گفت: الان در زندان تهران بزرگ دو مرتبه قطعي آب استحمام داريم اما اصلاً قطعي آب خوردن نداريم و در تمام بندها و سالن‌ها آب سردکن داريم. قطعي آب استحمام نيز به خاطر کمبود آب منطقه حسن آباد است.
مديرکل زندان‌هاي استان تهران در سئوالي درباره آخرين وضعيت تکميل اردوگاه فشافويه گفت: در اردوگاه فشافويه چهار هزار نفر مددجوي محکوم زير 5 سال را نگهداري مي‌کنيم و 1700 نفر متجاهر معتادين سطح شهر را در آنجا نگهداري مي‌کنيم. توافق شده دولت براي تکميل 7 اردوگاه سطح کشور که يکي از آنها فشافويه است، 80 ميليارد بدهد اما تا الان پولي داده نشده است.
محبي درباره وضعيت نيرو و پرسنل در زندان‌هاي تهران گفت: 42 درصد پست‌هاي ما بلاتصدي است و استدعاي عاجزانه داريم تا مسئولان براي بالابردن امنيت بيش از پيش زندان‌ها کمک کنند تا جذب نيرو داشته باشيم.
وي با بيان اينکه اغلب زندان‌هاي ما مربوط به قبل از انقلاب است، گفت: در استان تهران 9 زندان داريم که دو زندان (قزل حصار و رجايي شهر) در استان البرز است و اين زندان ها معمولاً براي قبل از انقلاب بوده و همه فرسوده هستند به غير از فشافويه و تهران بزرگ.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد