آخرین اخبار

هزينه صدور رواديد زائران اربعين حسيني مشخص شد اجتماعي

هزينه صدور رواديد زائران اربعين حسيني مشخص شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - 41 دلار؛ هزينه صدور رواديد زائران اربعين

شهريار حيدري مديرکل امور مرزي وزارت کشور صبح امروز در نشستي خبري اظهار داشت: "سعيد براتي" سرباز وظيفه مرزباني کشور که طي يک عمليات تروريستي در ارديبهشت‌ماه سال قبل توسط اشرار در منطقه ميرجاوه ربوده شده و به خاک پاکستان منتقل شده بود، آزاد شد.
وي در همين زمينه افزود: براتي صبح امروز پس از انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده آزاد و وارد خاک جمهوري اسلامي ايران شد.
مديرکل امور مرزي وزارت کشور يادآور شد: در جريان درگيري ششم ارديبهشت‌ماه سال 1396 در منطقه عمومي ميرجاوه از سوي اشرار مسلح و گروهک‌هاي تروريستي 9 نفر از نيروهاي مرزباني به شهادت رسيدند و 2 نفر نيز مجروح شدند. سعيد براتي نيز توسط گروهک‌هاي تروريستي ربوده و به خاک پاکستان منتقل شد.

**در جريان آزادي براتي هيچ امتيازي به طرف مقابل داده نشد

حيدري با بيان اينکه در جريان آزادي اين سرباز ربوده شده، هيچ امتيازي به طرف مقابل داده نشد، تاکيد کرد: بلافاصله پس از وقوع درگيري و ربوده شدن سرباز مرزباني طي جلساتي وظيفه پيگيري موضوع به وزارت اطلاعات واگذار شد و قرار شد اين وزارتخانه با همکاري با دستگاه‌هاي ذيربط اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند. در همين راستا نيز يک کار اطلاعاتي بسيار خوب و همکاري با دستگاه‌هاي مذکور انجام شد.
وي با بيان اينکه گروهک‌هاي تروريستي و اشرار مسلح غالبا از سوي برخي کشورهاي متخاصم و معاند با جمهوري اسلامي ايران، تامين مالي و امکانات مي‌شود، افزود: متاسفانه با استفاده از خلاءهاي موجود در برخي کشورهاي همسايه، به نيابت از کشورها و سرويس‌هاي اطلاعاتي اقدام به ورود به مرزها و فعاليت‌هاي تروريستي مي‌کنند. برهمين مبنا سعيد براتي نيز از سوي اشرار مسلح خاک پاکستان نگهداري مي‌شد.
حيدري با تاکيد بر اينکه همه دشمنان بايد بدانند اقتدار و اطلاعات جمهوري اسلامي ايران بسيار بالاتر از آن است که اين گونه اقدامات بتواند خدشه‌اي به امنيت ملي اين کشور وارد کند، گفت: همه مي‌دانند که مرزهاي جمهوري اسلامي ايران بسيار گسترده است و ايران بعد از روسيه دومين کشوري است که بيشترين تعداد همسايه را در حوزه‌هاي دريايي و خاکي دارد. متاسفانه به دليل شرايط خاصي که در برخي مناطق مرزي از جمله مناطق مرزي جنوب شرق و شمال غرب وجود دارد، تامين امنيت و مديريت مرزها به صورت يکجانبه از سوي جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌شود و کشورهاي همسايه در اين بخش‌ها امکانات نظامي کمتري دارند و اقدامات کافي در اين زمينه را انجام نمي‌دهند.
مدير کل امور مرزي وزارت کشور با اشاره به برخي اقدامات تروريستي در مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق طي سال‌هاي گذشته از سوي گروهک‌هاي تروريستي، افزود: در اين شرايط طبيعي است سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و کشورهاي معاند با جمهوري اسلامي ايران از چنين امکاناتي استفاده مي‌کنند. در اين راستا همواره از کشورهاي همسايه خواسته‌ايم که در تامين امنيت مرزهاي خود اهتمام ويژه بورزند و بارها اعلام کرده‌ايم که آمادگي همکاري در اين زمينه را با آنها داريم، اما تصميم‌گيري در اين باره به تفکر حاکم و نوع امکانات و تجهيزات کشورهاي همسايه در ارتباط با تامين مرزها بستگي دارد.
وي با بيان اينکه هرچه دشمنان تلاش کنند و نقاط مرزي را ناامن کنند، قطعا توجه نيروهاي نظامي، اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران در اين بخش‌ها بيشتر خواهد شد، تاکيد کرد: همواره تهديداتي از اين دست عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و مرزها و اقتدار ما وجود داشته و دارد، اما دشمنان بايد متوجه باشند که در طول سال‌هاي گذشته تا به امروز همواره اقتدار و اشراف نظامي و اطلاعاتي ما نسبت به قبل افزايش يافته است.

**شايعات درباره تقسيم‌بندي درياي خزر واقعيت ندارد

حيدري در ادامه اين نشست خبري درباره انتشار شايعاتي در فضاي مجازي مبني بر واگذاري بخش عمده‌اي از سهم ايران از درياي خزر به کشورهاي همسايه در روزهاي گذشته گفت: شايعات فضاي مجازي در اين باره واقعيت ندارد.
وي در همين زمينه يادآور شد: در اجلاس کنوانسيون خزر که با حضور رؤساي جمهوري کشورهاي حاشيه خزر برگزار شد، توفيقات بسياري عايد کشور شد. بعد از سال‌ها سرنوشت درياچه خزر مشخص شد و گام نخست براي اقدامات بعدي در اين زمينه به خوبي برداشته شد.
مديرکل امور مرزي وزارت کشور درباره نشست اخير گفت: اگر موضوعات مورد توافق در اين کنوانسيون امضاء‌ نمي‌شد، قاعدتا مسائل بعدي هيچ‌گاه روشن نمي‌شد. آنچه که واقعيت دارد اين است که کشورهاي حاشيه خزر به توافق بسيار خوبي دست يافتند و با قاطعيت مي‌گويم که امضاي اين کنوانسيون توفيق بسيار خوبي براي نظام جمهوري اسلامي ايران به همراه داشته است.
حيدري همچنين درباره توافقات انجام شده با کشور عراق درباره‌ هزينه‌هاي سفر زائران مراسم اربعين حسيني به کربلا، گفت: سال قبل کشور عراق مصوب کرد براي سفر گردشگران علاوه بر هزينه صدور ويزا، 10 دلار در چارچوب پنجره واحد براي توسعه بخش گردشگري خود دريافت کند. با توجه به اين مصوبه دولت عراق، در ستاد مرکزي اربعين در اين باره گفت‌وگوهايي مطرح شد و ما توانستيم با طرف عراقي توافق کنيم که اين مبلغ براي زائران ايراني مراسم اربعين حسيني کاهش يابد.

**زائران ايراني براي سفر به عراق در اربعين حسيني بايد 41 دلار پرداخت کنند

وي گفت: خوشبختانه روز گذشته اعلام شد که از اين 10 دلار، زائران اربعين حسيني تنها يک دلار پرداخت مي‌کنند. بنابراين با احتساب هزينه صدور رواديد کشور عراق که 40 دلار است و يک دلار مطرح شده، زائران ايراني براي سفر به عراق جهت حضور در مراسم اربعين حسيني بايد 41 دلار به سفارتخانه يا دفاتر کنسولگري عراق پرداخت کنند.
وي با اشاره به وضعيت مرزها براي اين سفر گفت: امسال آمادگي مرزهاي زميني را به کشور عراق اعلام کرديم اما تاکنون هيچ تصميمي از سوي کشور عراق در اين باره اتخاذ نشده است. همچنين مانند سال قبل دو مرز سومار در کرمانشاه و چيلات در ايلام را به عنوان مرزهاي جايگزين براي مواقع ضروري اعلام کرديم.
مدير کل امور مرزي وزارت کشور درباره خروج اتباع کشور افغانستان از کشور طي روزهاي اخير يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران همواره همسايه بسيار خوب و مطمئني براي همسايگان به ويژه افغانستان بوده است. در شرايط مختلفي که در سال‌هاي قبل براي افغانستان ايجاد شد، تعدادي از مردم شريف اين کشور به جمهوري اسلامي ايران مهاجرت کردند و امروز در حال زندگي در کشور ما و بهره‌مندي از امکانات رفاهي ما هستند.انتظار اين است که زماني که در افغانستان حاکميت مقتدري روي کار است و دولتي واحد مديريت کشور را برعهده گرفته، بخشي از اتباع افغانستاني به کشور خود بازگردند.
وي در اين زمينه افزود: همواره به مقامات افغانستاني اعلام کرديم تا جايي که اتباع اين کشور در جمهوري اسلامي ايران حضور دارند براي ما قابل احترام هستند و مختارند هر زمان که خواستند به کشور خود بازگردند. طبيعي است هرچه امکانات و امنيت کشور افغانستان بيشتر مي‌شود، اتباع بيشتري به کشور خود باز مي‌گردند.
مدير کل امور مرزي وزارت کشور با بيان اين‌که بخشي از اتباع افغانستاني که قانوني وارد کشور شدند شناسنامه اقامت دارند و برخي نيز که به صورت غيرقانوني وارد شدند به صورت موقت در کشور سکونت دارند، افزود: براساس اطلاعاتي که داريم چند درصد از کساني که به صورت قانوني از افغانستان وارد ايران شدند به کشور خود بازگشتند.منش و روش ما در مواجهه با کساني که به صورت غيرقانوني وارد کشور مي‌شوند نيز همواره از گذشته مشخص بود. در وهله اول از اين افراد مهمان‌نوازي مي‌کنيم و در وهله بعدي آنها را تحويل مقامات کشور افغانستان مي‌دهيم.


Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد