آخرین اخبار

معرکه اي که پسر عاشق پيشه به خاطر يک دختر در خيابان پيروزي به پا کرد اجتماعي

معرکه اي که پسر عاشق پيشه به خاطر يک دختر در خيابان پيروزي به پا کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر - پسر عاشق‌پيشه‌اي که به خاطر يک دختر در خيابان پيروزي تهران آتش به پا کرد

سرهنگ کارآگاه علي وليپور گودرزي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت :روز 14 اسفند ماه سال گذشته ماجراي يک آتش سوزي در يک مجتمع مسکوني ، در محدوه خيابان پيروزي به کلانتري 110 شهدا اعلام شد .
با حضور مأموران و عوامل ايستگاه آتش نشاني در محل مشخص شد که شدت آتش به حدي است که امکان خارج شدن ساکنين مجتمع از مسير راه پله وجود ندارد و احتمال سرايت کردن آتش به قسمت هاي بالاي ساختمان نيز وجود دارد . بلافاصله واحدهاي کمکي آتش نشاني در محل حاضر شده و همزمان با انجام عمليات اطفاي حريق ، عمليات نجات ساکنان مجتمع نيز از طريق پشت بام با استفاده از جرثقيل انجام شد .
با انجام عمليات نجات و پايان روند اطفاي حريق ، کارشناسان آتش نشاني در محل کانون اصلي آتش سوزي در داخل پارکينگ مجتمع مسکوني حاضر و در بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد آتش سوزي کاملا عمدي بوده و عامل اين آتش سوزي اقدام به آتش زدن يک خودرو جک سواري و يک موتورسيکلت کرده است.
پرونده مقدماتي با موضوع "حريق عمدي" تشکيل و پرونده جهت ادامه رسيدگي و تحقيقات در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت .
با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان اداره 16 پليس آگاهي با مراجعه به مالباخته ( صاحب خودرو جک و موتورسيکلت ) تحقيقات خود را آغاز کردند اما وي قادر به معرفي هيچ کس به عنوان مظنون نشد و عنوان کرد که وي با هيچ کس سابقه درگيري يا دشمني و حتي اختلاف مالي نداشته و ندارد و به همين علت قادر به معرفي کسي به عنوان مظنون آتش سوزي نيست .
سرهنگ علي وليپور گودرزي ، با اعلام خبر دستگيري متهم و اعتراف صريح وي به ايجاد حريق عمدي با انگيزه انتقام گيري گفت : در شرايطي که شاکي پرونده در طول رسيدگي به پرونده در چند ماه گذشته هيچگونه اطلاعات قابل بهره برداري به کارآگاهان اداره 16 ارائه نکرده بود ، اما کارآگاهان با انجام اقدامات ويژه پليسي موفق به شناسايي يکي از دوستان مالباخته به نام مسعود ( متولد 1362 ) به عنوان مظنون اصلي در پرونده شدند.
همزمان با شناسايي مسعود ، تحقيقات از مالباخته در خصوص احتمال ايجاد حريق توسط مسعود انجام شد اما مالباخته مجددا در اظهاراتش عنوان کرد که هيچ سابقه درگيري يا اختلافي با مسعود نداشته و ندارد .
در چنين شرايطي و با توجه به شواهد و مدارک جمع آوري شده ، بازپرس شعبه نهم دادسراي ناحيه 14 تهران دستور بازداشت مسعود را صادر کرد و روز 14 مرداد ماه امسال اين متهم دستگير شد.
اتش در خيابان پيروزي
مسعود در تحقيقات اوليه با بيان مطالبي مشابه با اظهارات شاکي پرونده مدعي شد که هيچگونه انگيزه اي براي انتقام گيري از مالباخته ندارد اما در ادامه ي تحقيقات لب به اعتراف گشود و صراحتا به ايجاد حريق عمدي با انگيزه انتقام گيري اعتراف کرد .
مسعود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "از مدتي پيش به دختري علاقه مند شدم که تصور مي کردم مجتبي (مالباخته) نيز قصد ازدواج با او را دارد . شرايط مالي - اقتصادي و همچنين موقعيت کاري مجتبي از من بسيار بهتر است ؛ از سوي ديگر دختر مورد علاقه ام و خانواده اش نيز رابطه خانوادگي بسيار نزديکي با خانواده مجتبي دارند ؛ در چنين شرايطي اطمينان داشتم که ديگر هيچ شانسي براي ازدواج من با دختر مورد علاقه ام وجود ندارد ؛ به همين علت تصميم به انتقام گرفتن از مجتبي گرفتم .
متهم در ادامه اعترافاتش ، در خصوص شب آتش سوزي نيز گفت : " ساعت 3 بامداد 14 اسفند ماه 96 از در پارکينگ بالا رفته ، وارد پارکينگ شدم ؛ ماشين و موتور مجتبي را با بنزين به آتش کشيده و به سرعت از پارکينگِ ساختمان خارج شدم ؛ چند روز پس از اين ماجرا ، با اعضاي خانواده در خانه مشغول صحبت کردن بوديم که موضوع آتش سوزي مطرح شد و آنجا اطلاع پيدا کردم که مجتبي و خانواده اش قصد داشتند تا به قصد خواستگاري به خانه يکي از بستگانشان در شهرستان بروند که به علت تخريب کامل ماشين و حادثه آتش سوزي خواستگاري کنسل شده ؛ آن زمان بود که متوجه تصور اشتباه خود شده و فهميدم که در تمام اين مدت در خصوص مجتبي تصوراتم اشتباه بوده است " .
سرهنگ کارآگاه علي وليپور گودرزي ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهم ، قرار قانوني از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت سير مراحل قضايي روانه زندان شد .


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد