آخرین اخبار

آقاي نقدي! اين دختران روسپي نيستند،تربيت شدگان جمهوري اسلامي اند سياسي

آقاي نقدي! اين دختران روسپي نيستند،تربيت شدگان جمهوري اسلامي اند

  بزرگنمايي:

چه خبر - نقدي بر سخنان اخير سردار نقدي

اخيراً سردار محمدرضا نقدي، معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني جنجالي، از کساني که حجاب از سر بر مي دارند با عنوان "روسپي" ياد کرده است.
«اخيراً تعدادي از دختران در مخالفت با آنچه "حجاب اجباري" مي نامند، حجاب از سر برداشته اند.»
بي گمان کار اين دختران، هم خلاف قوانين جاري جمهوري اسلامي ايران است و هم عدول از دستور شرع که حجاب را بر زنان مسلمان واجب کرده است، اما همان قانون و شرع، نه تنها آنها را روسپي نمي داند بلکه مقرر کرده است که اگر کسي بدون اثبات با ادله شرعي، به ديگري اتهام روسپي گري بزند، حد "قذف" بر او جاري مي شود، يعني بايد او را بر زمين بخوابانند و 80 تازيانه بر او بزنند تا بفهمد که نبايد ديگران را به داشتن رابطه جنسي حرام متهم کند.
دستور شرع و قانون درباره کسي که به ديگري چنين اتهامي مي زند اين است: با 4 شاهد عادل، ثابت کن که او در حال عمل زنا بوده است؛ حرف هاي شهود نيز عيناً بايد يکي باشد، مثلاً اگر يکي بگويد که شب هنگام شاهد آن عمل بودم و ديگري بگويد روز بود، يا يکي بگويد پيراهن اش روشن بود و ديگري بگويد تيره (و خلاصه هر اختلافي در بيان شان باشد) شهادت شان پذيرفته نمي شود و همه شان با هم شلاق مي خورند.
اين حد از سختگيري در اثبات عمل جنسي غيرشرعي، براي آن است که اولاً قبح اين عمل ريخته نشود و ثانياً آبروي افراد حفظ شود. منظور از عمل جنسي هم، معناي کاملاً خاص آن است.
طبق قانون زناني که بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دوماه يا از 50 هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محکوم خواهند شد و همان قانون مي گويد کساني که به ديگران، اتهام روابط نامشروع جنسي مي زنند، 80 ضربه تازيانه مي خورند.
در آيه 4 سوره نور نيز درباره کساني که به ديگران اتهام زنا مي زنند ولي نمي توانند 4 شاهد عادل -که به چشم خود اين عمل را ديده اند- بياورند آمده است که بر آنان 80 ضربه شلاق بزنيد و تا ابد شهادت شان را نپذيريد چرا که آنان فاسق اند.(وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ )
حال عمل کدام يک از منظر شرع و قانون، قبيح تر است، آن که حجاب از سر بر مي دارد يا آن که به ديگران اتهام روابط جنسي خاص و نامشروع مي زند، آن هم نه يک ارتباط و دو ارتباط که در حد روسپي گري؟!
دختراني که حجاب از سر بر مي دارند، دختران همين سرزمين اند، هموطنان ما و تربيت يافتگان جمهوري اسلامي؛ اگر آنها درباره حجاب موضعي دارند، در وهله اول نشان از ضعف نهادهاي تصميم ساز و فرهنگي جمهوري اسلامي است، نهادهايي که در اين 40 سال، ميلياردها دلار از جيب مردم و از جمله همين دختران پول گرفته اند تا اسلام را در جامعه رواج دهند ولي يا حيف و ميل کرده اند يا به جاي معرفي اسلام رحماني و منطق محور، اسلامي خشن را به رخ جوانان کشيده اند که فقط مي گيرد و مي بندد و مهم ترين ابزارش، ون هاي گشت ارشاد است!
معلوم است که جوانان از چنين اسلام تحريف شده اي مي گريزند. معلوم است حجابي که از ترس گشت ارشاد بر سر شود، دو قدم آن طرف تر از سر مي افتد ولي حجابي که از سر باورهاي عميق ديني باشد، حتي به زور گزمه هاي رضاخاني هم تکان نمي خورد.
اين دختران، محصول عملکرد شرم آور مسؤولاني است که به نام دين، نان مي خورند و مردم و از جمله همين دختران را از دين بيگانه و گريزان مي کنند؛ اين مسؤولان حق ندارند به محصول کارکردشان برچسب روسپي بزنند و طلبکار و مدعي هم باشند که متهم رديف اول خودشان اند.
اين دختران، هموطنان ما هستند و مسؤولان ما بايد آنقدر عقلانيت داشته باشند که با هموطني که قرائت ديگري از دين و سياست و اجتماع داشته باشد، با مهر و منطق گفت و گو کنند نه اين که هر که مانند آنها نباشد يا مثل آنها تظاهر نکند را فتنه گر، خائن، وطن فروش و اخيراً روسپي بنامند!
نيروهاي مسلح در هر کشوري و از جمله در ايران، موظف به حفظ مرزها و امنيت تک تک شهروندان شان هستند و شايد اين براي اولين بار در تاريخ باشد که يک مقام نظامي، به تعدادي ولو اندک از هموطنانش مي گويد: روسپي! ؛ هموطناني که آن مقام نظامي پول مي گيرد که از آنها محافظت کند.
خداوند در قرآن مي فرمايد که حضرت محمد(ص)، اسوه حسنه اي براي شماست. (لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا/ احزاب-21)
آن اسوه جاوداني تاريخ، براي تبليغ اسلام، مهرباني، خوشرويي، عطوفت، گذشت، اغماض، منطق، گفت و گو و مردمداري را پيشه مي کرد و حتي به عيادت مرد غير مسلماني که بر سر ايشان زباله مي ريخت مي رفت ... اما مدعيان مسلماني که بر سر سفره اسلام نشسته اند، گويا هيچ باوري به اسوه بودن رسول نازنين اسلام(ص) ندارند و خشم و خشونت از کلام و کردارشان مي بارد. نتيجه نيز کاملاً قابل پيش بيني است: همان گونه که پيامبر اسلام(ص) با "مهر" توانست دين گستري کند، اينان با "غضب" دين گريزي به بار مي آورند.


seemorghcom/news
منبع: asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد