آخرین اخبار

رحماني فضلي: آمريکا رسما از مردم ايران عذرخواهي کند سياسي

رحماني فضلي: آمريکا رسما از مردم ايران عذرخواهي کند

  بزرگنمايي:

چه خبر - وزير کشور: آمريکا با نقض تعهدات جهاني قابل اعتماد و مذاکره نيست

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در جريان سفر خود به استان يزد با حضور در جلسه مديريت اقتصاد مقاومتي يزد با اشاره به اين‌که «قنات يک تکنولوژي بسيار پيچيده است» ،اظهار کرد: قنات نياز به محاسبات بسيار دقيق و پيش‌بيني‌هاي بسيار ظريف و علمي دارد که با يک تعاون و همکاري بالا ايجاد مي‌شود.
وي با تاکيد بر اين‌که «تنها انسان است که قدرت تغيير و مديريت آن را دارد،» گفت: از آن‌جا که خداوند ما را از نعمت عقل برخوردار کرده و روح خود را در وجود ما دميده است، توانمندي بسيار بالايي داريم و قدرت تسلط بر عالم هستي را به دست آورده‌ايم.
وي با بيان اين‌که «دشمنان ما هميشه ادعا داشته‌اند و هر کاري که مي‌توانستند عليه ملت ايران انجام داده‌اند و هيچ کاري نيست که انجام نداده باشند» ،اظهارکرد: تحريم، جنگ هشت ساله، جنگ داخلي، منافقين، توطئه‌هاي مختلف و هر کاري که توانستند عليه ملت ايران انجام دادند ولي به نتيجه نرسيدند. دشمن براي برخورد با ايران سه سطح مي‌تواند داشته باشد که يکي از اين سطوح، بحث نظامي است. با توجه به تجربه‌اي که در جنگ‌هايي از جمله عراق و سوريه و يمن دارند به هيچ عنوان توان و جرات وارد شدن به جنگ نظامي عليه ايران را ندارند.
وزير کشور با تاکيد بر اين‌که «دشمن تلاش زيادي در راستاي تقويت گروهک‌هاي تروريستي عليه ايران انجام مي‌دهد» گفت: با آمادگي که داريم جلوي تمام اين تحرکات را گرفتيم و اجازه ورود اين گروهک‌ها به داخل کشور را نمي‌دهيم؛ به ويژه اين‌که با وجودي که دشمن جرات ندارد عليه ما وارد جنگ نظامي شود ولي ما به صورت کامل آمادگي دفاع همه جانبه را داريم.
وي با تاکيد بر اين‌که «دومين رويکرد دشمن عليه ملت ايران، بحث اقتصادي است» خاطرنشان کرد: اصلا قابل قبول نيست که پس از 40 سال از انقلاب همچنان ايران با عنصر نفت توسط دشمنان تهديد شود و با اين تهديد دچار تلاطم و نوسان شويم.
وي يکي از علل مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري در چندين سال گذشته را همين موضوع دانست و گفت: در مقابل هم دشمنان هم اقتصاد ما را مي‌شناسند و هم قدرت و پشتيباني مردم از نظام را به خوبي مي‌دانند. مردم ما به خوبي مي‌دانند که مهمترين موضوع در اين کشور موضوع امنيت است و هيچ زماني نمي‌توان به دشمنان اميد بست. آگاهي مردم به دليل مشاهده ناامني‌ها و ويراني‌هايي است که در کشورهايي همچون عراق و سوريه و يمن و از سوي دشمنان به وجود آمد.
وزير کشور ايجاد تنش‌هاي داخلي را رويکرد سومي دانست که دشمن مي‌تواند به وسيله آن در برابر ايران ايستادگي کنند، گفت: اين موضوع را دشمن با نظام قوي تبليغاتي عليه نظام ضعيف تبليغاتي ما پيگيري مي‌کند.
وي با اشاره به اين‌که «مشکلات ديگر کشورها هم مانند ما و حتي بيشتر از ايران است»، تصريح کرد: دشمنان مشکلاتي که در کشورهاي خود وجود دارند را نشان نمي‌دهند ولي در ايران با تبليغات از طريق فضاي مجازي سعي مي‌کنند مشکلات را بسيار بيشتر از آن‌چه هست، نشان دهند. سخت‌ترين مسئله براي ما آن است که مردم خداي ناکرده احساس ناامني در جامعه داشته باشند و خداي ناکرده امنيت آنان حتي به صورت رواني دچار اختلال شود. اگر اعتقاد ما به توانمندي‌هاي‌مان توحيدي باشد، هيچ چيزي براي ما غير قابل حل شدن نيست و به هيچ عنوان بن بستي در وجود انسان قرار ندارد؛ چرا که بن بست با کامليت انسان انطباق ندارد.
وي با بيان اين‌که «به شرايط فعلي ايران مي‌توان نگاه‌هاي متفاوتي داشت»، خاطرنشان کرد: يکي از اين نگاه‌ها نگاه نااميدي، ياس و نتوانستن است و نگاه ديگر اين است که ما در مقابل هر چيزي قدرت تغيير داريم و معادلات دو طرفه است و ما هم مانند طرف مقابل توان و امکانات داريم.
رحماني فضلي ادامه داد: ما در اين 40 سال و حتي قبل از آن و در دوران مبارزه فراز و فرودهاي زيادي داشتيم ولي برآيند همه اين‌ها به آن‌جا رسيده که الان دنيا در مقابل قدرت ما ايستاده است و آن‌هايي که فکر مي‌کردند ما يک هفته‌اي و سه ماهه و يک ساله از بين مي‌رويم الان به دنبال اين هستند که ما انرژي هسته‌اي نداشته باشيم و چنين مباحثي را مطرح مي‌کنند.
وي با بيان اين‌که «الان مواجهه دشمن با ما مواجهه با قدرت ماست»، تصريح کرد: شرايطي را که آن‌ها بيش از حد بزرگ مي‌کنند و در دايره قدرت تبليغاتي خودشان به رخ خودشان مي‌کشانند هميشه بوده و الان هم به مانند گذشته است. مشکلات را نفي نمي‌کنيم ولي اين که مي‌گوييم مباحث دشمن هميشه بوده و هست به معناي آن است که ما مشکلات را واقعي ببينيم و وقتي هم واقعي ديديم در راستاي رفع مشکلات هم قدم بر مي‌داريم. ما از نسل همان ملتي هستيم که پرچمدار کار و تلاش و پيشرفت بودند و بيش از هزار سال قبل تکنولوژي پيچيده قنات را در کوير ايران اجرا کردند و آب را از کيلومترها دورتر به اين نقطه کوير رساندند و آباداني و پيشرفت در يزد به وجود آوردند.
وي با اشاره به اين‌که «حادثه طبيعي است» خاطرنشان کرد: الان در يونان دو هفته نمي‌توانند آتش‌سوزي را خاموش کنند و يا در کانادا به دليل گرما زدگي 80 نفر جان خود را از دست مي‌دهند ولي اين موارد نشان داده نمي‌شود و مشکلات در ايران به صورت بسيار زيادي بزرگ نمايي مي‌شود.
وزير کشور با اشاره به اين‌که «آمريکا به صورت کاملا علني در برابر تمام دنيا زير تعهدات و قول‌هاي خود زد» خاطرنشان کرد: با چنين افرادي که به اين راحتي در برابر چشمان جهانيان زير قول خود مي‌زننند به هيچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد. آمريکا هيچ همکاري در ارتباط با تحقق برجام و عمل به آن انجام نداد . ايرانيان به آمريکايي‌ها هيچ اعتمادي ندارند و براي اينکه به مذاکره فکر هم بکنيم بايد ابتدا آمريکا به تمام تعهدات پيشين خود عمل کرده و از مردم ايران به صورت رسمي عذرخواهي کنند.
وي با بيان اين‌که «امروز آمريکايي‌ها همانند گذشته بر روي کشورهاي جهان تسلط ندارند» خاطرنشان کرد: امروز تنها رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي که تمام پول‌هاي خود را به پاي آمريکا ريختند و به گاو شيرده ملقب شدند از آمريکا تبعيت بي‌چون و چرا دارند. هر کسي از دولتي‌ها براي حفظ جايگاه و پست خودش کوتاهي انجام دهد نه تاريخ، نه مردم و نه خدا وي را نمي‌بخشند، ما بايد شجاعانه مشکلات را ببينيم و دلسوزانه نسبت به رفع اين مشکلات قدم برداريم. ما به غير از مشارکت مردم نمي‌توانيم مشکلات اين کشور را برطرف کنيم؛ چراکه اساس اين انقلاب مردم هستند و در طول 40 سال انقلاب همه مشکلات با مشارکت مردم برطرف شده است.
وزير کشور بر ضرورت حمايت از مردم و برداشتن مشکلات و سختي‌ها از جلوي پاي آن‌ها تاکيد کرد و افزود: ما بايد امروز نظام‌هاي نويني را در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي به کار بنديم و از سخت کوشي مردمان يزد در هزاران سال قبل که قنات را با اين پيچيدگي الگو برداري کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد