آخرین اخبار

سخنان مخالفان استيضاح ربيعي سياسي

سخنان مخالفان استيضاح ربيعي

  بزرگنمايي:

چه خبر - خدري: به من گفتند اگر فکر تاييد صلاحيت دي ماه 98 هستيد صحبت نکنيد

حجت الاسلام عبدالحميد خدري نماينده مردم گناوه در مخالفت با استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: امروز ملت ايران نظاره‌گر تصميم خردمندانه ما نمايندگان هستند. مفهوم استيضاح را به خوبي مي‌دانيم و مي‌دانيم که اين موضوع حق تمام نمايندگان است، اما کساني که امروز با جوسازي و سم‌پاشي جايگاه و شأن مجلس شوراي اسلامي ‌را به عدم راي اعتماد به آقاي ربيعي گره زده‌اند، کاري خلاف اخلاق انجام داده‌اند.
وي افزود: امروز از هيات رييسه گلايه‌مندم. استيضاح آقاي ربيعي بدون تشريفات قانوني منجر به تذکر آيين‌نامه‌اي من شد. آقاي لاريجاني پاسخ شما قانع کننده نبود. اين استيضاح خلاف قانون است. هيات رييسه به سوگندي که ياد کرد عمل نکرده است. براي نقض اين سوگند کفاره پرداخت کنيد.
علي لاريجاني رييس وقت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به وي بيان کرد: هيات رييسه به سوگند خود عمل کرده است. ما دو ساعت اين ايراد شما را در هيات رييسه مورد بحث قرار داديم و به اين نظر رسيديم که اين موضوع مراتب قانوني خود را طي کرده است. اين بحث را باز نکنيد ما به اين موضوع پاسخ داده‌ايم.
نماينده مردم گناوه ادامه داد: امروز در منظر خداوند سخن مي‌گوييم چه کسي گفته امروز جايگاه مجلس در صورتي حفظ مي‌شود که به آقاي ربيعي راي ندهيم؟ جايگاه مجلس شوراي اسلامي زماني حفظ مي‌شود که تصميمات ما براساس خرد و عقل باشد.
وي تاکيد کرد: امروز و مشکلات موجود حاصل فضاي اقتصادي است آيا آقاي ربيعي مقصر است؟ آقاي خادمي شما فرموديد ما وزير مي‌خواهيم کارگر نمي‌خواهيم. اما من مي‌گويم ما وزيري مي‌خواهيم که کارگر بوده و درد کارگر را بفهمد. ما وزيري مي‌خواهيم که خود از جامعه کارگري باشد. ما از جامعه ارباب و رعيتي بيزاريم. اگر امروز ربيعي در جامعه کارگري حضور پيدا مي‌کند چون خود کارگر است. هفته‌اي سه شب در اتاق‌اش مي‌خوابد چرا که درد کارگر را مي‌فهمد.
خدري عنوان کرد: آقاي خادمي گفتيد آقاي ربيعي زيرساخت‌هاي اشتغال را فراهم نکرده است. شما خوب مي‌دانيد با وجود وضعيت بهره بالاي بانکي قانون پيچيده امور مالياتي، قانون پيچيده کار، قانون بي‌رويه کالا و نبود بازار براي کالاهاي داخلي آقاي ربيعي بايد زيرساخت‌ها را فراهم کند؟ اين موضوع خلاف عدالت است. از 18 صندوق بازنشستگي کشور فقط يک صندوق قانون دارد اين موضوع چه ربطي به آقاي ربيعي دارد؟ آقايي که فرموديد حرمت امامزاده را شکستيم حرمت امامزاده را چه کسي شکست؟ مجلس در آرامش دستور کار خود را مبني بر استيضاح قرائت کرد. ما تذکري به هيات رييسه داديم و آقاي لاريجاني توضيح داد. در ادامه جلسه چه کسي حرمت مجلس شوراي اسلامي را شکست؟
نماينده مردم گناوه در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: آقايي که خيلي از تهمت‌ها را روا داشتيد کدام آموزه‌ ديني به يک مسلمان اجازه مي‌دهد بدون هيچ جرمي در يک تريبون اينگونه به افراد تهمت مي‌زند؟ حرمت مومن به حرمت کعبه تشبيه شده است. من هم فرزند روستا هستم در کدام چادر عشاير مي‌توان برايشان 900 ميليون تومان هزينه کرد؟ ابعاد اين چادر را براي ما بيان کنيد.
نماينده مردم گناوه در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: خوب است من هم اشاره کنم چون گزينه مديرکلي شما در کميته انتصابات راي نياورده است اينگونه برآشفته شده‌ايد؟ آقايي که دم از شنيده‌ها زديد و فرموديد من شنيدم که نمايندگان گفتند فضاي مجلس به نفع آقاي ربيعي است. تو شنيدي اما من هم شنيده‌هايم را مي‌گويم. من هم شنيدم که يکي از دوستان در گوش يکي از دوستان ديگر گفت فضاي مجلس مخالف استيضاح است. من هم شنيدم که يکي از همکاران به من گفت اگر فکر دي‌ماه 98 براي تاييد صلاحيت هستيد پشت اين تريبون صحبت نکن. به چه جرمي؟
خدري عنوان کرد: آقاي ربيعي متواضع، پاکدست و شبانه‌روز انرژي مي‌گذارد. انتظار ما اين بود که به آقاي ربيعي کمک شود هيچ کس منکر اين نيست که در مجموعه عريض و طويل آقاي ربيعي نواقصي وجود دارد. ما بايد کمک کنيم ان‌شاءالله اين وزير انقلابي بتواند در مسند اين وزارتخانه باقي بماند.

دفاع تمام قد پزشکيان از ربيعي و حيثيت مجلس

نايب رييس مجلس با تاکيد بر اينکه در شرايط فعلي تغيير وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به نفع کشور نيت،‌ گفت: نمايندگان براساس انصاف و حق راي دهند، اعتبار و عزت مجلس به راي دادن بر اساس حق و نه تحت فشار است.
به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس و در مخالفت با استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي،‌ گفت: بنده قرار نبود صحبت کنم، اما از صبح که وضع موجود و بحث‌هايي که برخي عزيزان نسبت به مجلس شد را ديدم، احساس کردم بايد از مجلس و نمايندگان دفاع کنم.
وي توضيح داد: اينکه بگويند نمايندگان لابي کرده و پول گرفتند، بي‌احترامي و بي‌انصافي است. ما مي‌خواهيم چه کسي را زير سوال ببريم؟ بنده به عملکرد آقاي ربيعي راي مثبت مي‌دهم اما اين چه جوي است راه افتاده که اگر کسي به استيضاح راي ندهد حيثيت مجلس از بين مي‌رود. اگر ما تحت جو و بر اساس فشار راي دهيم آن وقت است که حيثيت مجلس از بين مي‌رود. بايد بر اساس حق و نه جوسازي و زدن انگ، تهمت و افتراء راي داد.
اين عضو فراکسيون اميد، گفت: کدام نماينده پول گرفته که به استيضاح راي ندهد؟ اگر اين موضوع ثابت شود بايد آن نماينده از مجلس اخراج شود. اينگونه حرف زدن‌ها انصاف نيست. نماينده‌اي پول نگرفته و باج نداده است که به ربيعي راي دهد. اگر پول گرفته بوديم خفه مي‌شديم و هيچ حرفي نمي‌زديم. بنده هيچگاه دنبال پول، دنيا و قدرت نبوده‌ام.
وي ادامه داد:‌ آقاي تقي‌زاده معاون وزير در همين مجلس به من گفت که مي‌گويند پسر بنده با پسر آقاي ربيعي شرکت زده و در دبي تشکيلات راه انداخته‌اند، حال اينکه پسر من اصلا پسر آقاي ربيعي را نمي‌شناسد. نبايد از پشت تريبون تهمت بزنيم، ما مسلمانيم، حضرت علي (ع) فرمود که بين حق و باطل چهار انگشت بيشتر فاصله نيست؛ يعني حق به معناي ديدن و باطل به معناي شنيدن براي صحه گذاشتن بر موضوعي است، آيا ما مي‌خواهيم بر اساس شنيده‌ها راي دهيم؟
پزشکيان ادامه داد: قبلا هم چيزهايي عليه آقاي ربيعي در فضاي مجازي پخش کرده‌اند اما آيا ما مي‌خواهيم با اين چيزها راي دهيم؟ ما به خدا و آخرت اعتقاد داريم. اگر پشت تريبون حرف و دليلي گفته شد که ما به حق بودن آن رسيديم پس راي دهيد؛ نه اينکه بگوييد اگر به استيضاح راي ندهيم اعتبار مجلس از بين مي‌رود يا اينکه بگويند يکسري پول گرفتند که به آقاي ربيعي راي دهند. اگر ما دنبال پول و مقام بوديم خيلي کارهاي ديگر مي‌کرديم و پول در مي‌آورديم.
وي با اشاره به دوران وزارتش در دولت اصلاحات گفت: بنده در دولت خاتمي، وزير بودم. آن زمان يادم است که در جلوي وزارت کار تظاهرات و اعتصابات کارگري مي‌شد، ‌اين اتفاقات در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم رخ داد، اما پنج سال است که آقاي ربيعي وزير است و ما شاهد اين اعتراضات جلوي وزارتخانه نيستيم. اين نشان مي‌دهد که وزير مشکل کارگري را در اين وضعيت اقتصادي، اجتماعي، صنعتي و گراني حل کرده است.
پزشکيان با اشاره به انتقاد برخي از نمايندگان از گريه کردن ربيعي، گفت: وزير براي مردم گريه مي‌کند، مي‌گوييد بد است. اگر قيافه مي‌گرفت و مردم را تحويل نمي‌گرفت خوب بود؟ وزير، نماينده و مسئولان بايد با مردم باشند اگر هم نتوانستند مشکلات را حل کنند بايد برايش گريه کنند. ما نتوانستيم مشکلات کشور را حل کنيم، بايد جواب مردم را به زبان خودشان بدهيم، آنها را تحويل گرفته و احترام بگذاريم.
نايب رييس مجلس خاطرنشان کرد: به بنده گفتند که تو نايب رييسي و نبايد حرف بزني اما من پاسخ دادم بر اساس آنچه مي‌فهمم حرف مي‌زنم و دفاع مي‌کنم. حالا هر کسي که مي‌خواهد خوشش بيايد يا اينکه بدش بيايد. من هيچگاه از جناح و دسته‌اي بدون حق دفاع نکردم، اما به نظرم در شرايط فعلي تغيير وزير به نفع کشور نيست.
وي ادامه داد: اگر راي به استيضاح نمي‌دهيم ادعا نکنيم که پول و مال گرفته‌ايم، اين بي‌انصافي و نامردي است. اين حرف را اگر هر نماينده، خبرنگار، رسانه و هر کسي بزند، بداند که بي‌انصافي کرده و حرف غيرحق زده است.
پزشکيان مجددا به دوران وزارتش اشاره و اظهار کرد: بنده وقتي وزير بودم مي‌گفتند که بچه‌هاي من در خارج هستند و دخترم بي‌ام‌و سوار مي‌شود. حال که بچه‌هاي من روي خارج نديده و آن زمان نه ماشين داشتند و نه از ماشين وزارتخانه استفاده مي‌کردند. انصاف هم خوب چيزي است.
وي با تاکيد مجدد بر لزوم پرهيز از تهمت و افتراء، گفت: مي‌گويند که در مجلس لابي شده است. نمايندگان با يکديگر صحبت مي‌کنند و توضيح مي‌دهند که به چه دلايلي راي داده شود و يا نشود. من از شما مي‌خواهم که بر اساس انصاف و حق راي دهيد. اعتبار و عزت مجلس راي دادن به حق و نه راي بر اساس فشار است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد