آخرین اخبار

ظريف: نتانياهو اشک تمساح مي‌ريزد سياسي

ظريف: نتانياهو اشک تمساح مي‌ريزد

  بزرگنمايي:

چه خبر - وزير امور خارجه: بن‌سلمان، ترامپ و نتانياهو در دنيا منزوي هستند نه ايران

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در سخنان خود در جمع خبرنگاران با بيان اين‌که امروز رسانه‌ها در فضاي بين‌المللي و منطقه‌اي نقش مهمي دارند، گفت: در شرايط حساس کنوني بايد رسانه‌ها نقش خود را به خوبي بشناسند و از ظرفيتي که اکنون در آن به سر مي‌بريم به خوبي استفاده شود.
وزير امور خارجه کشورمان با بيان اين‌که يک بنده خدايي مي‌گفت 40 سال است که ما در مقطع حساس زندگي مي‌کنيم، ادامه داد: اين يک واقعيت است که ما تصميم گرفته‌ايم به گونه‌اي ديگر باشيم و يک مدل ديگر از زمامداري را تجربه کنيم. بنابراين تمام لحظات ما در طول اين سال‌ها ويژه و يک تجربه تاريخي بوده است. تمامي مقاطع انقلاب مقاطعي حساس بوده است. ما طي اين سال‌ها مقاطع حساس بسياري داشته‌ايم. در مقطعي شهرهاي کشور آماج موشک‌هاي عربي بود و تمام دنيا از غرب و شرق عليه ما بسيج شده بودند. ما شرايطي را پشت سر گذاشتيم که تحريم‌هاي غيرقانوني و ظالمانه آمريکا عليه ايران تصويب شد و کشورهاي مختلف از آن پيروي کردند و حتي فراتر از آن عمل کردند.
ما توانستيم آن دوران را با سربلندي پشت سر بگذاريم به نحوي که شش قدرت جهاني ناگزير شدند که براي مذاکره با ايران به پاي ميز مذاکره بيايند. من بارها گفته‌ام که ما نبوديم که به پاي ميز مذاکره رفتيم چرا که هيچ گاه ايران ميز مذاکره را ترک نکرده بود و اين طرف مقابل بود که ميز مذاکره را ترک کرده بود.
آنها در آن مدت متوجه شدند که با فشار و تبليغات نمي‌توانند سياست ايران را عوض کنند. البته اين فشارها مردم ايران را دچار سختي مي‌کند و ما وظيفه داريم که فشارها و سختي‌ها را از دوش مردم برداريم نه اين‌که به آنها فشاري وارد کنيم. وظيفه دستگاه‌هاي ديپلماسي اين است که باري از دوش مردم بردارد نه اين‌که باري بر دوش مردم اضافه کنند.
اين ديپلمات عالي‌رتبه کشورمان ادامه داد: امروز تمام دنيا اعلام کردند که با سياست‌هاي آمريکا عليه ايران همراهي ندارند. البته ممکن است که قلدري‌ها و فشارهاي سياسي آمريکا باعث ايجاد برخي از فشارها و اختلال‌ها شود ولي واقعيت اين است که در دنياي کنوني اين آمريکاست که منزوي است. در هر کجاي دنيا با هر کسي صحبت کنيد صحبت از انزواي نتانياهو، ترامپ و بن سلمان مي‌کنند نه انزواي ايران. اين سه نفر در دنيا به خاطر خشونت‌ها، حق‌کشي‌ها و سرکوب‌هايشان در دنيا منزوي شده‌اند و به نماد بي‌اعتنايي در دنيا تبديل شده‌اند. کشوري که نخست وزير يک کشور ديگر را در کشور خود زنداني مي‌کند، رييس جمهوري که به قراردادهاي بين‌المللي پشت پا مي‌زد و قراردادهايي چون نفتا و پاريس را زيرپا مي‌گذارد. از طرف ديگر کسي که حقوق مردم فلسطين را بارها نقض کرده و کشتار انجام داده است هر سه اينها به خاطر اين رفتار و سياست ايراني‌هراسي‌شان در دنيا منزوي هستند. درست است که توان تبليغاتي و پولي دارند و با سياست‌هايشان به مردم ايران فشار مي‌آورند و ما بايد اين فشارها را کم کنيم، ولي در دنيا منزوي هستند.
من معتقدم از اين مقطع حساس کنوني نيز مانند ديگر مقاطع با سربلندي عبور مي‌کنيم اين مقطع به سختي دوران گذشته نيست، چرا که اکنون فقط سه چهار کشور در برابر ما ايستاده‌اند ولي در مقطعي کشورهاي زيادي در برابر ما ايستادند.
وزير امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌هاي خود در جمع خبرنگاران با بيان اين‌که آنها به اهميت ديپلماسي عمومي و چگونگي غلبه بر مغزها و قلب‌ها آگاهند و اين را مي‌فهمند، تصريح کرد: در همين چارچوب آنها ميليون‌ها دلار هزينه کردند که وضعيت فاجعه‌آميز خود را به شکل ديگري به دنيا منعکس کنند. آقاي پمپئو يک جلسه مي‌گذارد و مي‌گويد که با ايراني‌هاي حاضر در آمريکا گفت‌وگو و ديدار کرده در حالي که 80 درصد کساني که در آن جلسه حضور داشتند به گفته مقامات آمريکايي غيرايراني بودند. در آن جلسه فردي شروع به سروصدا کرد و کساني که به حرف‌هاي او اعتراض داشتند به انگليسي مي‌گفتند يو اس يو اس (آمريکا). آنها حتي ظاهر را نيز حفظ نکردند و به انگليسي اين سخنان را مي‌گفتند آنها تلاش مي‌کنند که بگويند با مردم ايران رابطه داريم. حال سوال اين است که اگر شما با مردم ايران رابطه داريد چرا اولين تحريمي که اعمال کرديد تحريم هواپيما بود. امروز روز برگرداندن تحريم‌هاست. البته اتفاقي نمي‌افتد در اين مدت کاري که مي‌خواستند کردند و اينها بيشتر جنبه رواني داشت.
ظريف با بيان اين‌که آمريکايي‌ها سروصدا مي‌کنند که با مردم ايران در ارتباط هستند. از آن طرف نتانياهو شعبده‌بازي‌هايش را به جايي رسانده که هر روز يک پيام توئيتري پر مي‌کند و مي‌فرستد و اشک تمساح مي‌ريزد. شما که مدعي رابطه با ايران هستيد چرا اولين تحريمي که بازگردانديد فروش هواپيما به ايران بود مگر غير از اين بود که قرار بود اين هواپيماها را مردم ايران استفاده کنند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد