آخرین اخبار

پرده برداري ذوالنور از تلاش هاي لابي گرايانه دولت براي منتقي شدن طرح سوال از روحاني سياسي

پرده برداري ذوالنور از تلاش هاي لابي گرايانه دولت براي منتقي شدن طرح سوال از روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - ذوالنور: لابي‌هاي سياسي مانعي براي طرح سؤال از روحاني نيست

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور عضو شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي‌اسلامي از برخي لابي‌‌ها از سوي دولتي‌‌ها براي انصراف نمايندگان مجلس از طرح سؤال از رئيس‌جمهور، پرده برداشت و گفت: افرادي که اين حرف‌ها را مي‌زنند و لابي‌هايي براي منتفي شدن سؤال از رئيس‌جمهور انجام مي‌دهند، تلاش‌شان فايده‌اي ندارد و سؤال در مجلس مطرح مي‌شود.
وي به آيين‌نامه داخلي مجلس براي طرح سؤال از رئيس‌جمهور اشاره کرد و افزود: وقتي سؤال از رئيس‌جمهور اعلام وصول و براي وي ارسال شد، اگر تعداد امضاها به يک نفر هم برسد، آقاي رئيس‌جمهور بايد براي پاسخ به سؤال نمايندگان در صحن پارلمان و در يکي از جلسات علني مجلس حضور يابد؛ طبق قانون آيين‌نامه داخلي مجلس، سؤال از رئيس‌جمهور بايد در مجلس مطرح شود.
نماينده مردم قم در مجلس اضافه کرد: به عنوان مثال، اگر همه نمايندگان را هم با لابي‌هاي سياسي از طرح سؤال از رئيس‌جمهور منصرف کنند، تأثيري در روند کار ندارد. طرح سؤال از رئيس‌جمهور با امضاي بنده هم به تنهايي مطرح مي‌شود، به تعبيري مي‌توان گفت که لابي‌هاي سياسي، مانعي براي طرح سؤال از آقاي روحاني در مجلس نيست.

کدام محور سوال از رئيس جمهور سياسي است و مشکل مردم نيست

حجت‌‌الاسلام ذوالنور در واکنش به برخي اظهار نظرها مبني بر غيرقانوني و يا سياسي بودن طرح سؤال از رئيس‌جمهور، اظهار داشت: اين آقايان بگويند که کدام يک از اين 5 محور سؤالي که از رئيس‌جمهور مطرح است، سياسي است و مشکل روزِ مردم نيست. معتقدم که امضا نکردن سؤال، سياسي است.
وي ادامه داد: کساني که شبهات سياسي بودن سؤال از آقاي روحاني را مطرح مي‌کنند، تحت هيچ شرايطي، يا متوجه احوالات و مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم نيستند و يا اينکه وضع مالي‌شان به قدري خوب است که اين مشکلات به آنها فشار وارد نمي‌کند و بي‌خيال حال مردم و گرفتاري‌هاي آنها هستند. يا اينکه حُبّ و بغض و تعصبات سياسي به اندازه‌اي جلوي ديدشان را گرفته که روشن‌ترين مشکلات مردم که کُشنده و طاقت‌فرساست را نمي‌بينند.
حجت‌الاسلام ذوالنور که طرح سؤال از رئيس‌جمهور را امضا کرده است، با تأکيد بر اينکه برخي‌‌ها به دليل حب و بغض‌هاي سياسي و جناحي در برابر مشکلات اقتصادي و گراني‌‌ها از انواع کالاهاي ضروري مردم چشم‌پوشي مي‌کنند، افزود: نمي‌دانم امروز واقعا برخي در چه احوالاتي سير و در کجا زندگي مي‌کنند. چقدر با مردم فاصله دارند و از بطن جامعه دور هستند که اين مشکلات را نمي‌بينند؟! اينها جاي گله و نگراني دارد، چرا بايد اوضاع اين طور باشد؟
اميدواريم بعضي‌ها که اين قدر نسبت به طرح سؤال از رئيس‌جمهور حساسيت بي‌جا نشان مي‌دهند، مقداري هم به ديده انصاف به مسائل و مشکلات اقتصادي کشور و مردم نگاه کنند.قدري در ميان مردم حضور يابند و مشکلات مردم را از نزديک لمس کنند و ببينند که امروز مردم در چه گرفتاري‌هايي به سر مي‌برند.
عضو شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با طرح اين سؤال که اگر دولت کارش را درست انجام نمي‌دهد و مشکلاتي دارد، چه کسي بايد از دولت مطالبه‌گري کند و به داد مردم برسد، گفت: ما وکيل مردم هستيم، وکيل دولت که نيستيم، اگر مجلس هم اين وظيفه را انجام ندهد، يأس و نااميدي بر مردم حاکم مي‌شود و به پرخاشگري در جامعه مي‌انجامد. مجلس بايد وظيفه و رسالت نظارتي و مطالبه‌گري خود را به نحو احسن انجام دهد، البته بعضي از دوستان در مجلس، نه تنها اين وظيفه نظارتي را انجام نمي‌دهند، بلکه چوب لاي چرخ کساني که مي‌خواهند قدمي بردارند، نيز مي‌گذارند.
حجت‌الاسلام ذوالنور اضافه کرد: برخي از دوستاني که در مجلس با طرح سؤال از رئيس‌جمهور همراهي نکردند، مي‌خواهند به هر طريقي خودشان را در ديدگاه مردم تبرئه کنند و به خاطر حُبّ و بغض‌هاي سياسي و تعلقات سياسي، با امضاکنندگان سؤال از رئيس‌جمهور همراهي نکردند. اينها مي‌خواهند دليلي براي تبرئه خودشان از امضا نکردن سؤال از رئيس‌جمهور داشته باشند و به همين خاطر مطالبي را بيان مي‌کنند، به ناچار بايد انگ سياسي بزنند و بگويند که سؤال از رئيس‌جمهور سياسي است.

نظر نمايندگاني که در سوال از رئيس‌جمهور به تشخيص نرسيدند، محترم است

نماينده مردم قم در مجلس در پايان با بيان اينکه برخي از نمايندگان مجلس هم هستند که سؤال از رئيس‌جمهور را امضا نکردند، اما دلايلي داشته‌اند و دلايل‌شان هم سياسي نبوده است، خاطر نشان کرد: اين نمايندگان به هر دليلي به تشخيص نرسيدند که سؤال از رئيس‌جمهور را امضا کنند. نظر اين نمايندگان محترم است، اما بعضي‌ها کاسه داغ‌تر از آش هستند و انگ سياسي به ساير نمايندگان مي‌زنند، طبيعي است که براي تبرئه خودشان اين حرف‌ها را مطرح مي‌کنند.
سؤال 80 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور در جلسه علني روز چهارشنبه(دهم مرداد) پارلمان در 5 محور عدم ناتواني دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحريم‌هاي بانکي، علت بيکاري و رکود شديد اقتصادي در سال‌هاي اخير، افزايش شتابان‌ نرخ ارز در کشور و نيز کاهش ارزش پولي کشور اعلام وصول شد. طبق آيين‌نامه داخلي پارلمان رئيس‌جمهور مي‌بايست يک ماه از تاريخ اعلام وصول سؤال، براي پاسخ به سؤالات نمايندگان در يکي از جلسات علني خانه ملت حضور يابد.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد