آخرین اخبار

آخرين خبر از وضعيت پرونده حسين فريدون و برادر جهانگيري اجتماعي

آخرين خبر از وضعيت پرونده حسين فريدون و برادر جهانگيري

  بزرگنمايي:

چه خبر - اژه اي: قوه قضاييه نسبت به صاحب منصب‌ها کوتاه نيامده است

نشست دانشجويي با عنوان "قوه قضائيه در بوته نقد "دقايقي پيش با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محسني اژه‌اي، معاون اول قوه قضائيه در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء شهرستان آبعلي آغاز شد.
اين دومين نشست دانشجويي در سال جديد است که سخنگوي دستگاه قضا در آن حضور پيدا کرده است. حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي 22 فروردين ماه سال جاري در اولين نشست خود با دانشجويان در دانشگاه علوم پزشکي مشهد حضور يافته بود.
معاون اول قوه قضاييه در ابتداي اين نشست گفت: ما بايد کار را از خودمان شروع کنيم و اگر از خود شروع نکنيم موفق نخواهيم شد.
وي ادامه داد: ما و جوانان، امروز خود را مديون مردم و نظام و شهدا مي‌دانيم. نسبت به تمام زحماتي که در طول تاريخ کشيده شده، مديونيم در زمان غيبت يک نظام اسلامي برقرار شده، چقدر گله منديم و چقدر توقع داريم، نسلي از اول انقلاب تا کنون کار کرده و ما از برخي راضي نيستيم، اما آيا به وظيفه خودمان عمل مي‌کنيم.
وي تاکيد کرد: ما انسان‌هاي پيروي داريم، مهم است که از چه کسي و چه چيزي پيروي مي‌کنيم. بستگي دارد که ما از الله پيروي مي‌کنيم يا از شيطان يا از هواي نفس.
محسني اژه‌اي افزود: ما دو حجت اعم از حجت عقل و حجت ظاهري (ولي، نبي و وصي) داريم. عقل مي‌گويد از کسي پيروي کنيم که خيرخواه ماست و رحمان و رئوف است.
وي افزود: اگر از شيطان و هواي نفس اطاعت کرديم همان مي شود که شما الان داريد ناله مي زنيد و مي‌گوييد چرا کاري کرديد که عدالت اجتماعي برقرار نشد و غيره. اگر يک چشمک زدند و نتوانستيد خود را نگه داريد، بايد گفت که آن چشمک همان و هزار مفسده بعد از آن همان.
معاون اول قوه قضاييه گفت: از سال 58 تاکنون در قوه قضاييه بودم و فقط در يک دوره چهارساله در دولت نهم وزير اطلاعات شدم و بعد مرا عزل کردند. احساسم اين است که خيلي کوتاهي داشتم و خيلي بايد بيشتر کار مي‌کردم، ولي هميشه از خدا خواستم که من اگاهانه به اين نظام خيانت نکنم. به ولله اگر عنايت خدا نبود به هيچ وجه ما نمي توانستيم کار کنيم، زيرا شيطان صفتان براي من بسيار دام گذاشتند، لذا شما مراقب باشيد و از الان بخواهيد که خدا به شما کمک کند.
محسني اژه اي با اشاره به پرونده هاي ارزي گفت: اين موضوع يک بعد نيست و توضيح خواهم داد.
وي با طرح اين سوال که منظور از شفافيت قضايي چيست؟ گفت: اگر منظور اين است که پرونده با تمام جزيياتش براي مردم باز شود آيا خوب است يا بد؟ اگر اين توقع را ايجاد کنيم که تمام جزييات پرونده ها را باز کنيم به نظرم درست نيست که اين جزو ارزش ها باشد.گاهي يک پرونده در جريان است و اگر برخي مطالبش گفته شود ادامه تحقيقات ميسر نيست.
مثلا شهرام جزايري دستگير شده، الان ابهامات و سوالاتي است آيا مي توانم همه سوالات را بگويم ؟ نمي‌شود و درست نيست. اگر شفافيت به اين معناست که همه موارد پرونده ها بيان شود بايد گفت که نه به نفع متهم است و نه شاکي.
يکي از دانشجويان خطاب به محسني اژه‌اي گفت: در پرونده برادر رئيس جمهور و برادر جهانگيري، قوه قضاييه نتوانسته انرا خوب باز کند و اخيرا برادر جهانگيري را در رسانه ها ديديم.
معاون اول قوه قضاييه گفت: در مورد پرونده برادر رئيس جمهور و برادر معاون اول، قوه قضاييه و قاضي ملاحظه نکرده که برادر رئيس جمهور است پرونده تشکيل داده و وقتي ديده اتهام متوجه اوست براي او قرار وثيقه صادر کرده و الان نيز ادامه مي دهد.
وي ادامه داد: اينکه اين موضوع طول کشيده انرا قبول دارم. در بعضي پرونده ها زمان بيشتر از زمان منطقي طول مي کشد در اينجا چند مانع داريم.
اژه‌اي گفت: واقعا به ميزان ماموريتيکه داريم بودجه، کادر اداري و قضايي نداريم و خيلي وقتها کساني که تشکيلاتي هستند، موقعيت دارند، کار را به گونه اي انجام نمي دهند که قاضي بتواند فورا آنرا اثبات کند.
وي افزود: مهدي هاشمي موقعيت و جايگاهي داشت، هر چيزي در بازرسي کشور و وزارت بود اطلاع پيدا مي کرد. افرادي هستند محاسبه زماني که دستگير مي شوند را مي کنند اينها کار را به درازا مي کشاند هرچند قوه قضاييه نسبت به صاحب منصب‌ها کوتاه نيامده است.
سخنگوي قوه قضاييه درخصوص ايجاد شفافيت در حين رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي و احکام صادر شده گفت: بارها و بارها گفته ايم براي شفافيت ، دادگاه هاي علني که برگزار مي شود منتشر شود اما با قانوني که تصويب شده است جلوي آن گرفته شده است.
وي ادامه داد: براي چندمين بار اصلاحيه به مجلس برديم که استدعا مي کنيم و اعتقادمان بر اين است که دادگاهي که علني برگزار مي شود منتشر شود، تقصير ما چيست؟ اما اينطور نيست لايحه اي که دولت و قوه قضاييه به مجلس مي برند حتما تصويب شود.
يکي از دانشجويان که از دانشگاه فرهنگيان کرمان بود گفت: چرا تاکنون قضات فاسد معرفي نشده اند که معاون اول قوه قضاييه پاسخ داد: تا حکم قطعي نشود نمي توانيم اعلام کنيم البته روز گذشته نيز آيت الله آملي از دادسراي انتظامي قضات اين موضوع را پيگيري مي کرد.
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره اينکه ايا با متخلفان ذخيره فرهنگيان برخورد شده است، گفت: چندين بار گفتم بانک سرمايه و صندوق دخيره فرهنگيان دو پرونده مرتبط است و افرادي کثيري دستگير شدند و تعداد قابل توجهي از اموالي که برده بودند بر گشت داده شده و مقداري توقيف شده است. بيش از سي نفر قرار گذاشتند که معوقات را بدهند و برخي دادند و يکي دو نفر خلاف عمل کردند و مجددا بازداشت شدند. يکي از مسايل اين نوع پرونده ها کارشناسي هاست که بايد نتيجه ان بيايد. بيش از 50 نفر تحت تعقيب قرار گرفتند.
محسني اژه‌اي درباره پرونده بقايي نيز گفت: ما قبلا نمي توانستيم راجع به پرونده بقايي حرف بزنيم ولي بعد که حکم قطعي شد آن را گفتيم.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد