آخرین اخبار

آدم هاي با نفوذي که آن طرف گيت برايشان بهشت ارزي است اقتصادي

آدم هاي با نفوذي که آن طرف گيت برايشان بهشت ارزي است

  بزرگنمايي:

چه خبر - آدم‌هاي بانفوذي که آن طرف گيت فرودگاه، ارزهاي مسافرتي دريافت مي‌کنند را شناسايي کنيد

حرمت‌الله رفيعي رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافربري هوايي و جهانگردي در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوي معاون گردشگري در خصوص اينکه چطور آژانس‌ها باوجود اينکه در شرايط فعلي که نسبت به قبل ارز بيشتري دريافت مي‌کنند و به‌نوعي مسافران خروج از کشور هم بيشتر شده‌است، تعديل نيرو کرده‌اند، گفت: بارها گفته‌ام اين تسهيلات ارزي که در حال حاضر داده مي‌شود بيشتر به نفع يک گروه خاص است که با استفاده از آن در حال چپاولِ ارز مملکت هستند و چيزي به آژانس‌ها تعلق نمي‌گيرد. بعد از مصاحبه آقاي محب‌خدايي، آژانس‌داران زيادي با بنده تماس گرفتند و گفتند کافي‌ست اين دوستان بيايند و ببينند که ما درباره تعديل نيروي خود دروغ نگفته‌ايم و همه اسناد آن موجود است. از طرف ديگر اگر فرض کنيم که سخنان معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کاملا درست است و برخي از آژانس‌ها اين کار را انجام مي‌دهند. از 4800 آژانس موجود؛ اين اتهام را حداکثر مي‌توان به 20 آژانس وارد کرد که آن هم سودجويي است که در همه مشاغل وجود دارد.
وي با بيان اين مطلب که بارها تاکيد کرده پرداخت مستقيم ارز به مسافران غلط است و بايد اصلاح شود، بيان کرد: اينکه ارز مسافري به‌ناگاه و در چنين شرايطي در کشور افزايش پيدا مي‌کند؛ قدري شک برانگيز است. وگرنه چطور مي‌توان در شرايط کنوني کشور ارز 300 دلاري را به هزار يورو رساند و توپ را هم به زمين آ‌ژانس‌ها انداخت. اين کار قطعا توسط کساني انجام شده که از قبل با ايرلاين‌ها قرارداد خود را بسته‌اند و سود خود را نيز از آن محاسبه کردند. چراکه ايرلاين‌ها پيش از اتفاقات اخير، مسير خود را بسته‌ بودند. به‌علاوه مي‌توان به دوربين فرودگاه امام مراجعه کرد و ديد آدم‌هاي بانفوذي که مي‌توانند آن طرف گيت فرودگاه حضور داشته باشند و اين ارز را از مسافر دريافت کنند، چه کساني هستند؟! در شرايط موجود براي 4 نفر که خود را به ايرلاين‌هاي خاص بسته‌اند وضعيت مطلوبي ايجاد شده است ولي نمي‌توان اين موضوع را به 4800 آژانس موجود نسبت داد و تعديل نيروي آنها را انکار کرد.
رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافربري هوايي و جهانگردي درباره بعضي مسيرهاي خاص که بسته شده‌اند، توضيح داد: همانطور که جناب محب‌خدايي گفته‌اند،‌ برخي مسيرها تا 1 ماهه آينده بسته شده و در ظاهر انگار مسافران حقيقي دارند ولي به‌هيچ‌وجه اينطور نبوده بلکه آنها افرادي هستند که با تعريف سفر رايگان به سفر برده مي‌شوند. بنده هنوز مي‌گويم که 99 درصد آژانس‌ها 40 درصد نيروهاي خود را تعديل کرده‌اند و اگر براي آن يک درصد سودي ايجاد شده به خاطر وضعيت فعلي پرداخت ارز و پيشنهادي است که بعضي ايرلاين‌ها به آنها داده‌اند. به‌عنوان مثال در مسير مالزي تنها يک ايرلاين داخلي وجود دارد که به‌صرفه است و سود زيادي را نصيب اين دوستان مي‌کند. اين ايرلاين بسته است و ما به‌عنوان آژانس‌ به آن دسترسي نداريم.
رفيعي با بيان اينکه بايد روش تخصيص ارز تغيير پيدا کند اما قطع نشود، اظهار داشت: اگر در حال حاضر که بحث قطع شدن ارز مسافرتي مطرح شده به قيمت بليت هواپيما‌ها نگاه کنيد؛ متوجه کاهش قيمت‌ها مي‌شويد. اين موضوع از آن جهت اتفاق افتاده که ايرلاين‌ها و وابستگانشان احساس خطر کرده‌اند که در صورت قطع ارز مسافرتي بخش بزرگي از سود خود را از دست بدهند. چراکه اين افراد تا يک ماه ديگر خود را با اين شرايط بسته بودند و همه هزينه‌هاي مسافران را پرداخت کرده‌اند و با قطع ارز، يورويي به آنها تعلق نگرفته و ضرر بزرگي شامل حالشان مي‌شود. به همين دليل در حال حاضر با پايين آوردن قيمت مي‌خواهند حجم تقاضاهايي که به مراتب کاهش داشته را قدري جبران کنند. اين؛ همان اتفاقي است که چند ماه است آن را متذکر مي‌شوم و اگر به آن گوش مي‌کردند؛ هم ارز از کشور خارج نمي‌شد و هم اين ميزان التهاب در کشور وجود نداشت و کار به اينجا نمي‌رسيد که خطيب نماز جمعه هم درباره لزوم قطع ارز مسافرتي صحبت کند.
وي در بخش پاياني صحبت‌هايش به اظهارات معاون گردشگري کشور مبني براينکه مديريت ارز بايد در اختيار سازمان ميراث فرهنگي باشد، واکنش نشان داد و گفت: ‌بنده از اين حرف‌هاي غيرکارشناسانه متاسف مي‌شوم. ايشان بارها در مصاحبه‌هاي قبلي خود گفته‌اند که ما مي‌خواهيم ارز مسافري را به آژانس‌ها بدهيم ولي حال با وجود اينکه هيچ کاري انجام نداده‌اند اظهارات ديگري را بيان مي‌کنند. خودشان طرح دادن ارز به آژانس‌ها را به بانک مرکزي ارائه کردند و حال از اين موضوع مي‌گويند که مديريت ارز دست سازمان ميراث فرهنگي باشد. متاسفم که گاهي حرف‌هايي زده مي شود که افراد با آنها تعهدات قبلي خود را نفي مي‌کنند.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي