آخرین اخبار

پاسخ آملي لاريجاني به ادعاهاي پمپئو در مورد دارايي هايش سياسي

پاسخ آملي لاريجاني به ادعاهاي پمپئو در مورد دارايي هايش

  بزرگنمايي:

چه خبر - اتهام برخي عوامل التهابات اخير بازار ارز و سکه، افساد في الارض است

آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به التهابات اخير بازار ارز و سکه، تصريح کرد: حسب گزارش هاي بانک مرکزي و براساس اطلاعاتي که در زمينه دارايي هاي کشور از لحاظ ارز و طلا وجود دارد، منشاء تلاطم هاي اخير بازار ارز و سکه، واقعي نيست.
رئيس قوه قضاييه ادامه داد: تامين ارز براي نيازهاي واقعي و عمده کشور در زمينه کالاهاي اساسي و ارزاق عمومي، از سوي دولت تضمين شده و مشکلي در اين مورد وجود ندارد. بنابراين چنين تلاطم هايي در بازار ارز و سکه، شبهه ناک است و احتمال اينکه برخي دست هاي ناپاک در پشت پرده اين التهابات دخيل باشند، کاملاً وجود دارد.
آملي لاريجاني با بيان اينکه عده اي سودجو به دنبال دامن زدن به اين التهابات هستند، افزود: گرچه دشمن بيروني نيز همواره در کمين است و با هر وسيله ممکن در پي بحران سازي است اما نبايد فراموش کنيم که بيش از 10 ميليارد دلار ارز براي واردات کالاهاي اساسي تخصيص يافته و پاره اي از نيازهاي ارزي مطرح شده در سطح جامعه، در واقع نيازهاي کاذبي است که به واسطه اقداماتي نظير سفرهاي خارجي بلاوجه پديد آمده است؛ چنانکه ميزان اين سفرها نسبت به ماه هاي گذشته و حتي مدت مشابه سال قبل، رشد داشته زيرا برخي به دنبال سودجويي از طريق فروش ارز مسافرتي و استفاده از مابه التفاوت قيمت ارز آزاد و دولتي بوده اند.

اعلام قيمت ارز در برخي سايت ها براساس محاسبات غلط و معيارهاي نادرست است

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه برخي اعلام قيمت ها از طريق سايت ها، ناشي از محاسبات غلط و معيارهاي نادرست است، اظهار کرد: فرض کنيم کسي به 500 يا 1000 دلار ارز نياز دارد که با مراجعه به بازار، اين ارز را با هر قيمتي تهيه مي کند. اينکه قيمت اين قبيل خريدها را معيار قيمت ارز قرار دهيم نادرست است زيرا حجم مبادلات اين چنيني در برابر ارز مورد نياز واردات کالاهاي ضروري بسيار ناچيز است و عده اي با همين قيمت سازي ها، سودهاي کلاني به جيب مي زنند.
آملي لاريجاني با تاکيد بر اينکه دادستان کل کشور و دادستان هاي مراکز استانها خصوصا تهران بايد به اين موضوع ورود کنند، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي و دستگاه قضايي قطعا در جايي که برخي با ايجاد تلاطم در بازار از پول مردم ثروت هاي کلان و بادآورده انباشت مي کنند، ورود خواهند کرد و تمام همّ خود را مصروف ممانعت از چنين اقداماتي خواهند نمود.
رئيس قوه قضاييه، پديد آمدن بازار سياه در نتيجه محدود شدن ارز پرداختي به مردم را طبيعي دانست و با تاکيد بر لزوم عملياتي شدن هر چه سريعتر بازار ثانويه ارز، تصريح کرد: از دولت محترم و بويژه بانک مرکزي مي خواهيم که براي تثبيت قيمت ارز، با مشورت اقتصاددانان و صاحبنظران، بسته هاي معقولي را پيشنهاد کنند زيرا تثبيت قيمت ارز، حق مردم، کسبه و بازاريان است تا بتوانند براي انجام معاملات خود برنامه ريزي درستي داشته باشند. وضعيت فعلي بازار ارز باعث شده است که فروشندگان براي فروش کالاهاي خود دچار سرگرداني و بلاتکليفي باشند. دولت محترم بايد در اين زمينه تدبير لازم را به خرج دهد و ما هم با متخلفان، مجرمان و مفسداني که به قصد سوداگري و اندوختن ثروت بادآورده از تلاطم بازار استفاده مي کنند به شدت برخورد خواهيم کرد.

هيچگونه تسامحي با مفسدين اقتصادي و اخلالگران بازار مالي نخواهيم داشت

آملي لاريجاني با اشاره به اقدامات دستگاه قضايي در اين زمينه و گزارش هاي معاون اول قوه قضاييه به مردم، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند که دستگاه قضايي هيچگونه تسامحي با مفسدين اقتصادي و اخلالگران بازار مالي نخواهد داشت. در قانون نيز تکليف اخلالگران روشن شده و در برخي موارد نيز اقدامات آنان مشمول عنوان افساد في الارض بوده و مجازات آن مشخص است. قوه قضاييه در اجراي اين مجازات ترديد نخواهد کرد و به سراغ کساني که از اين التهابات سوء استفاده مي کنند خواهد رفت. البته مقصود اصلي برخورد با کساني است که پشت پرده اين التهابات هستند و به عنوان مثال با کارت ملي افراد ديگر، اقدام به خريد ارز و سکه در سطح وسيع کرده اند.
رئيس قوه قضاييه همچنين تاکيد کرد: با اين وجود، توقع از دستگاه قضايي بايد غير از توقع از رسانه ها باشد. قوه قضاييه نمي تواند براي مديريت فضا، هر روز سخني ولو بي پايه و اساس بگويد. کار ما رسيدگي بر اساس موازين شرعي و قانوني است. ما کاري به برخي اظهارات نداريم که فردي مي گويد بايد اعدام کنيد و ديگري مي گويد بايد تسامح کنيد. دستگاه قضايي نه مي تواند بي جهت کسي را اعدام کند، نه مي تواند تسامح غيرقانوني به خرج دهد. البته توقع تسريع در رسيدگي ها توقع به جايي است و تلاش مي کنيم حتي اگر نياز بود، براي عبور از برخي موانع بروکراتيک در مسير رسيدگي ها، اجازات خاصي را از جلسات اقتصادي سران قوا يا مقام معظم رهبري دريافت کنيم منتها فعلا قوانين موجود را در اين زمينه کافي مي دانيم و هيچگاه فراتر از شرع و قانون عمل نخواهيم کرد.

دادستان ها و قضات، تسريع در رسيدگي ها را مدنظر قرار دهند

آملي لاريجاني با تاکيد بر رسيدگي هاي قوه قضاييه توام با استقلال و متانت قضايي، به دادستان ها و قضات توصيه کرد که تسريع در رسيدگي ها را مد نظر قرار دهند و خاطرنشان کرد: اطلاع دارم که دادستان ها و بازپرس ها در اين زمينه به خوبي مشغول فعاليت هستند و کارها با نظارت هاي معاون اول محترم قوه قضاييه و دادستان محترم کل کشور به خوبي پيش مي رود. مردم عزيز هم مطمئن باشند که در آينده اي نزديک، اخبار کامل تري از برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با مفسدان اقتصادي به اطلاعشان خواهد رسيد.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هجمه هاي سخيف سردمداران آمريکا عليه ايران در ايام اخير، تصريح کرد: رئيس جمهوري و وزير خارجه ايالات متحده، سخنان و تهديدات بسيار نازلي را عليه نظام جمهوري اسلامي و مسئولان کشورمان داشته اند. انسان تعجب مي کند که چگونه مسئولان يک کشور مدعي پيشرفت و قدرت، مي توانند به اين سخافت مبتلا شوند. رئيس جمهوري اين کشور، انسان متوهمي است که رفتارش غيرعقلاني است و مدام مشغول تهديد و ارعاب است. نفس خروج آمريکا از برجام، غير معقول بود و گمان مي کنند که با چنين اقداماتي مي توانند جمهوري اسلامي را به زانو درآورند.
آملي لاريجاني گفت: وزير خارجه آمريکا نيز اتهامات و نسبت هاي سخيف و سراسر کذبي را متوجه مسئولان جمهوري اسلامي و مراجع معظم تقليد کرده، سخناني که در سطح منحط ترين سايت هاي ضد انقلاب خارج نشين بوده است. همه اين سخنان و اظهارات نازل، ناشي از ضعف و استيصال کشوري است که فاقد اقتدار واقعي است و خود را در تحولات غرب آسيا و هزينه هايي که براي پيشبرد اهدافش در اين منطقه کرده بود، بازنده مي بيند.

ايران مقتدرتر از هر زمان ديگري پشت مرزهاي اسرائيل حضور دارد

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه وضعيت آمريکا و رژيم صهيونيستي از حيث امنيت نسبت به چند سال قبل بسيار بدتر است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوري اسلامي مقتدرتر از هر زمان ديگري پشت مرزهاي اسرائيل حضور دارد و به همين دليل آمريکا با چنين استخفاف و استعجالي دنبال به زانو درآوردن ملت ايران است.
آملي لاريجاني با اشاره به ادعاي اخير ترامپ مبني بر اينکه مسئولان جمهوري اسلامي بالاخره با او تماس خواهند گرفت، اين اظهارات را ناشي از توهم عميق رئيس جمهوري آمريکا دانست و افزود: برخي سخنان سردمداران آمريکا و از جمله نسبت هاي سراسر دروغ وزير خارجه آمريکا در مورد دارايي هاي اينجانب و يا برخي مراجع عظام تقليد نه تنها بر خلاف موازين قانوني و اخلاقي است، بلکه با غمض نظر از اين جهات در شأن يک سياستمدار هم نيست. بسياري از مسئولان کشورها، اگر ديانت هم ندارند اما لااقل شئون مسندي را که در آن قرار دارند، رعايت مي کنند. مسئولان دولت آمريکا، از رعايت همين مقدار هم فرو مانده اند و اين بسيار عجيب است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه آمريکا با عبور از همه خطوط قرمز اخلاقي و سياسي به دنبال عقب راندن مردم ايران است، خاطرنشان کرد: اگر بنا به عقب نشيني بود، اين نظام 40 ساله نمي شد. متاسفانه آنها همانگونه که اخيرا يکي از سياستمداران خود آمريکا اذعان کرده است، مردم ايران را نشناخته اند. «من جرب المجرب، حلت به الندامه». آزمودن اهل تجربه، براي آنها نتيجه اي جز پشيماني به بار نخواهد آورد زيرا مقاومت مردم ايران زبانزد دوست و دشمن است.

اگر کابينه نياز به ترميم دارد، مسئولان با درايت خود اقدام به اين کار کنند

آملي لاريجاني متذکر شد: امروز به حول و قوه الهي، قواي کشور متحدتر و منسجم تر از قبل براي حل مشکلات پيش قدم هستند و مردم فهيم و بصير کشورمان نيز به خوبي با فريبکاريهاي دشمنان که از طرفي ابراز دلسوزي مي کنند و از طرف ديگر انواع فشارها و تحريم ها را اعمال مي کنند، آشنايي دارند. مطمئنيم که به فضل الهي و با خودباوري و ايمان مردم قدرتمند کشورمان، اين تهديدها نيز خنثي خواهد شد و مسئولان نيز با تدبير خود، کشور را از اين مرحله به سلامت عبور خواهند داد.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه اگر لزومي به ترميم کابينه نيز وجود دارد، مسئولان محترم با درايت خود اقدام به اين کار کنند، تصريح کرد: مديران جهادي و اهل ايثار بايد در صحنه حضور يابند و با مردم، سخن حق، خالصانه و صادقانه بگويند. مردم اگر صدق و راستي ببينند در صحنه حاضر خواهند شد؛ چنانکه در دوران دفاع مقدس و بويژه روزهاي پاياني آن که صداميان فکر مي کردند مي توانند کشور را به تصرف درآورند، مردم حضور پررنگ تري داشتند و نشان دادند که با اتحاد و انسجام و مقاومت مي توان توطئه هاي دشمن را خنثي کرد. امروز در جبهه اقتصادي نيز همين وضعيت حاکم است و مردم در صورت مشاهده تلاش مسئولان و تدبير آنان، در صحنه حضور خواهند داشت.
براساس اين گزارش، بررسي "دستورالعمل اطلاع رساني و ارتباطات رسانه اي قوه قضاييه" در راستاي اجرايي کردن منويات مقام معظم رهبري در هفته قوه قضاييه، در دستور کار امروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت که مواردي از آن مورد بحث و بررسي قرارگرفت و ادامه بررسي به جلسه آينده موکول شد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد