آخرین اخبار

توضيح قاسمي درباره حواشي مربوط به 2 سفير ايران سياسي

توضيح قاسمي درباره حواشي مربوط به 2 سفير ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - امارات در اندازه‌اي نيست که درشت‌گويي کند

سخنگوي وزارت خارجه صبح امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر بن علوي، وزير خارجه عمان به آمريکا و اينکه آيا هدف از اين سفر ميانجيگري بين ايران و آمريکا بوده است، گفت: از محتواي مذاکرات و اهداف سفر آقاي بن علوي به آمريکا اطلاعي ندارم.
بهرام قاسمي ادامه داد: روابط تهران و عمان به صورت مستمر و متمادي است، با يکديگر روابط خوبي داريم، در تماس دائم با يکديگر هستيم. آقاي ظريف نيز طي هفته‌هاي قبل سفري به عمان داشتند.
وي ادامه داد: من ارتباط و پيوستي بين اين سفرها نمي‌بينم.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در مورد مذاکره بين ايران و آمريکا تصريح کرد: آمريکا هر روز نشان مي‌دهد که غير قابل اعتماد است .
بهرام قاسمي با اشاره به سياست هاي خصمانه آمريکا عليه ايران و خروج اين کشور از برجام افزود: با اين آمريکا و سياست‌هايي که در پيش گرفته قطعا امکان تعامل و گفت‌وگو وجود نخواهد داشت .
سخنگوي وزارت خارجه در مورد اخبار منتشر شده درباره اينکه قرار است وي سفير ايران در فرانسه شود، گفت: به عنوان سخنگوي وزارت خارجه در خدمت شما هستم و فکر مي‌کنم نبايد آن چه را که در برخي رسانه‌ها مطرح مي‌شود را جدي گرفت. با توجه به نوع سمت و کاري که من بر عهده دارم عموما در برخي رسانه‌ها گمانه‌زني‌هايي منتشر مي‌شود که نبايد آن‌ها را جدي تلقي کرد.
سخنگوي وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات اخير سردار قاسم سليماني در ارتباط با مقابله با آمريکا و اينکه اين سخنان به چه ميزان مي‌تواند بر مقوله بازدارندگي در نوع سياست آمريکا نسبت به ايران تاثيرگذار باشد، اظهار کرد: فکر مي‌کنم يک اجماع کلي و وحدت نظر در کشور وجود دارد و بخش‌هاي مختلف کشور با توجه به وظايف ذاتي خود، وظايف‌شان را انجام مي‌دهند.
وي ادامه داد: يکي از نتايج تهديدها و رفتارهاي خصمانه آمريکا عليه ايران نزديکي بيشتر جناح‌هاي سياسي به يکديگر است و حتي مي‌بينيم تعدادي از شخصيت‌هايي که در خارج از کشور به عنوان اپوزيسيون حاضر بودند اکنون با توجه به اين سياست‌هاي خصمانه از سوي آمريکا براي حفظ ايران تلاش مي‌کنند و اين از مزاياي رفتار ناشيانه ترامپ است.
قاسمي با بيان اينکه ما در وزارت خارجه با بخش‌هاي دفاعي کشور روابط خوبي داشته‌ايم و درک مشترکي بين سپاه، ارتش، وزارت خارجه و ديگر نهادها وجود دارد و با جديت اين موضوع را دنبال مي‌کنيم، گفت: ما تنها يک صدا از ايران مي‌شنويم و آن صداي مقاومت و مقابله با سياست‌هاي خصمانه بدخواهان ايران است.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در مورد برنامه دستگاه ديپلماسي کشور براي استفاده از ظرفيت ايرانيان خارج از کشور به خصوص در عرصه اقتصادي داخل ايران، گفت: بحث ايرانيان خارج از کشور با توجه به تعداد و کيفيت‌ اين عزيزان همواره براي وزارت خارجه بحث مهمي بوده است و ما علاقه‌مند هستيم که ارتباط اين عزيزان با ايران به صورت مستمر وجود داشته باشد و آنها به کشور آمد و شد داشته باشند و در همين چارچوب بتوانيم در فرصت‌هايي که ايجاد مي‌شود از ظرفيت‌هاي آنها در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه اقتصادي در داخل کشور استفاده کنيم.
ولي براي تحقق اين مساله تنها وزارت خارجه کافي نيست و بايد ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف در اين ارتباط ورود کرده و وظايف خود را انجام دهند و حتي برخي از قواعد، عرف و يا قوانين در راستاي تسهيل آمد و شد اين عزيزان فراهم شود.
وي با انتقاد از برخي از سخنان که در داخل کشور در مورد بحث افراد دو تابعيتي مطرح مي‌شود، ادامه داد: بعضا صحبت‌هاي بي‌دليل و بدون پشتوانه جدي از بلندگوهاي مختلف در مورد افراد دو تابعيتي مطرح مي‌شود که عموما حرف‌هاي نادرستي است و اين صحبت‌ها وضعيت نامطلوبي را براي تعداد اندکي از ايرانيان خارج از کشور ايجاد مي‌کند.
قاسمي با بيان اينکه البته تعداد زيادي از ايرانيان خارج از کشور به داخل کشور رفت و آمد دارند، ادامه داد: بايد يک اجماع کلي در کشور در ارتباط با ايرانيان خارج از کشور وجود داشته باشد تا بتوانيم از ظرفيت مناسبي که در آنها وجود دارد به خوبي استفاده کنيم.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه آمريکايي‌ها به دنبال اين هستند که روابط اقتصادي و بازرگاني ايران با ساير کشورها را تحت تاثير قرار دهند، گفت: تعداد زيادي از کشورها در حالي که منافع خود را دنبال مي‌کنند با شرايط جهاني و سياست‌هاي دولت آمريکا و ترامپ آشنا هستند و ممکن است در برخي از جاها تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي آمريکايي‌ها موثر باشد ولي در بسياري از جاها نيز اين سياست‌ها مورد توجه قرار نمي‌گيرد.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه برخي از نمايندگان مجلس در مورد خروج مديران دو تابعيتي از کشور هشدار داده‌اند و آيا اينکه از سفرا افرادي هستند که دو تابعيتي باشند، خطاب به سوال خبرنگار پرسشگرکننده گفت: مگر فرد دو تابعيتي سفير مي‌شود؟
بحث دو تابعيتي در کشور بحث عجيبي شده و برخي بعضا ناآگاهانه اقدام به انتشار ليست و عدد و ارقام در اين زمينه کردند در حاليکه نهادهاي امنيتي اين ليست‌ها را تکذيب مي‌کنند.
وي با اشاره به حواشي ايجاد شده در مورد پروين فرشچي سفير جديد ايران در فنلاند و اظهارات برخي از افراد مبني بر اينکه وي دو تابعيتي است، تصريح کرد: اين يک موضوع دروغ بود و به طور کلي کساني که در کشور از مسئوليتي برخوردار مي‌شوند قبل از دريافت حکم در مورد آنها تحقيق مي‌شود و ما بين افراد وزارت خارجه و سفرا چنين چيزي را نداريم.
سخنگوي وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران که حدود 80 دقيقه به طول انجاميد در مورد نظارت بر عملکرد سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از کشور و انجام صرفه‌جويي‌هاي اقتصادي از سوي آنها در شرايط کنوني با توجه به برخي از حاشيه‌هايي که در مورد وابستگان يکي از سفرا ايجاد شده است، گفت: موضوع نظارت بر سفارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف وزارت خارجه از ديرباز در دستگاه ديپلماسي کشور وجود داشته و ما جزء نهادهايي هستيم که از گذشته دور بخش‌هاي نظارتي در وزارت خارجه داشته‌ايم.
وي با بيان اينکه بازرسي‌هاي دوره‌اي از سفارتخانه‌ها صورت مي‌گيرد و به طور مرتب کنترل و نظارت‌هاي لازم بر نحوه کار و کيفيت کار سفارتخانه‌ها انجام مي‌شود و سازوکارهاي تدوين شده در اين ارتباط اعمال مي‌شود، تاکيد کرد: نظارت کامل و کافي بر نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور وجود دارد و با توجه به اينکه نمايندگي‌هاي ما در خارج از کشور محل تردد شخصيت‌هاي مختلف کشور هستند به صورت شفاف و روشن تمام امور آنها قابل رويت است و وزارت خارجه از شفاف‌ترين و سالم‌ترين دستگاه‌هاي دولتي است.
در حوزه مسائل اقتصادي، بحث صرفه‌جويي و کاهش هزينه‌ها در حد امکان با توجه به مجموعه شرايطي که در آن قرار داريم توسط بخش‌هاي ذيربط طراحي‌هاي جديدي صورت گرفته که برخي از آنها به سفارتخانه‌ها ابلاغ شده و برخي ديگر نيز در پايان نشست سفرا در جمع‌بندي‌هايي که انجام مي‌شود به آنها ابلاغ مي‌شود.
وي همچنين در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در اخبار منتشر شده که دولت روسيه قرار است در ازاي خروج ايران از روسيه بسته تشويقي که شامل برخي از مسائل اقتصادي است به ايران ارائه دهد، تصريح کرد: روابط ايران و روسيه روابط خوب و رو به رشد است و دو کشور در مسائل مختلف از جمله مسائل منطقه‌اي همکاري‌هاي زيادي داشته و خواهند داشت. امروز و فردا نيز براي برگزاري نشست آستانه در سوچي نمايندگان ايران، روسيه و ترکيه گرد هم آمده‌اند و ماه آينده نيز نشست ژنو را به دعوت آقاي ديميستروا نماينده سازمان ملل در امور سوريه خواهيم داشت که در آن در ارتباط با مباحث سوريه از جمله آوارگان و همچنين کميسيون قانون اساسي سوريه بحث و گفت‌وگو مي‌شود.
وي گفت: من در مورد بسته پيشنهادي يا تشويقي و يا هر آنچه که اسمش را بخواهيد بگذاريد چيزي نشنيدم و مواضع ما و روسيه در مورد مسائل منطقه روشن و شفاف است.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوال ديگري در ارتباط با اظهارات يکي از نمايندگان مجلس افغانستان مبني بر اينکه ايران سلاح در اختيار طالبان قرار داده و همچنين گزارش چندي پيش يکي از رسانه‌هاي آمريکايي مبني بر اينکه ايران نيروهاي طالبان را در خاک خود آموزش مي‌دهد، تصريح کرد: من چنين چيزي را تکذيب مي‌کنم، چنين چيزي وجود ندارد. تجهيز نيروهاي افغانستان چه از طالبان و يا ديگر گروه‌ها در اين کشور در برنامه کاري ايران نيست. تمام تلاش ايران اين است که افغانستان به عنوان يک کشور همسايه، باثبات، امن و توسعه يافته باشد. از اين جهت ايران در راستاي اين موضوع تلاش کرده و با دولت افغانستان همکاري داشته است. سياست کلان ايران ايجاد امنيت و ثبات در منطقه است و با توجه به مرزهاي طولاني که بين ايران و افغانستان وجود دارد ما علاقه‌مند هستيم که هر چه زودتر با تفاهمي که در آن منطقه حاصل مي‌شود در اين کشور صلح و ثبات ايجاد شود. قطعا ما در پي ايجاد آشوب و مشکل در اين کشور نخواهيم بود و نيستيم و به نظر مي‌رسد که آنچه بعضا در اين زمينه مطرح مي‌شود به توصيه افراد ثالث براي تخريب روابط دو کشور و دو ملت ايران و افغانستان است و ما مردم افغانستان را به هوشياري بيشتر در برابر اين اقدامات خصمانه که روابط ايران و افغانستان را هدف قرار داده است دعوت مي‌کنيم.
سخنگوي وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد آخرين وضعيت اسدالله اسدي ديپلمات ايراني که در آلمان به اتهام تلاش براي انجام بمب‌گذاري در نشست منافقين در پاريس دستگير شده است، تصريح کرد: ايشان ديپلمات ايران در وين هستند که در ايام مرخصي‌شان به همراه فرزندان و همسر خود به آلمان رفته بودند و در آنجا دستگير شدند. ايشان هنوز در زندان هستند، پيگيري ما از مقامات آلمان در مورد وضعيت ايشان ادامه دارد و اميدواريم هر چه زودتر اين سوء تفاهم برطرف شود.
وي با اشاره به جنگ رواني ايجاد شده از سوي آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها در جهت تخريب روابط ايران و کشورهاي اروپايي، گفت: فکر مي‌کنم بحث هلند و همچنين موضوع آقاي اسدي را نيز بايد در همين چارچوب ديد. ما مي‌بينيم که اين اتفاق درست در زماني که ما در وين قرار است مذاکراتي داشته باشيم صورت مي‌گيرد و اين نشان دهنده اين است که عناصري درصدد ايجاد خدشه در روابط ايران و اروپا هستند.
قاسمي با تاکيد بر اينکه پرونده آقاي اسدي مفتوح است و طرفين در حال مذاکره هستند، ادامه داد: اميدوارم که هر چه زودتر اين سوء تفاهم که به نظر مي‌رسد با تلاش برخي از قدرت‌ها و سرويس‌هاي امنيتي خارجي ايجاد شده، زودتر حل شود.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در مورد اظهارات وزير خارجه امارات مبني بر اينکه حمله اخير انصارالله به نفتکش عربستاني در باب‌المندب با تهديد ايران در مورد بستن تنگه هرمز ارتباط مستقيمي دارد، تصريح کرد: عليرغم نگاه سازنده و مثبتي که ايران با همسايگان خود دارد،‌ ايشان (وزير خارجه امارات) هر از چند گاهي سخنان بي‌ربطي مطرح مي‌کند، اين سخنان در حد و اندازه ايشان نيست. اين کشور در اين حد و اندازه نيست که بخواهد اين درشت‌گويي‌ها را انجام دهد و مشکلات و معضلاتي که توسط اين کشور و شريکش (عربستان) در يمن رخ داده است را فرافکني کند و بخواهد پاي ديگران را به اين صحنه باز کند.
وي تاکيد کرد: امارات نقش اساسي در ايجاد فاجعه انساني در يمن داشته است. مردم يمن نيز بر روي هدف و خواسته خود جدي هستند و متکي به اقدامات در سلاح‌هاي خود هستند.
ايران همانگونه که بارها تکرار کرده هيچگونه نقشي در ارسال سلاح به يمن ندارد و اين اتهامات فرافکني صرف است و امارات بايد هر چه زودتر متوجه اين رفتار غلط خود شود.
وي همچنين در مورد آخرين وضعيت سفراي ايران که دوران مسئوليت‌شان تمام شده و يا سفارتخانه‌هايي که در حال حاضر بدون سفير هستند، گفت: تعداد زيادي از سفرايي که مدت ماموريت‌شان تمام شده در حال بازگشت هستند و سفراي جديد منصوب شده‌اند که تعدادي از آنها نيز در سمينار سفرا که اخيرا در تهران برگزار شد، حضور داشتند و به زودي به محل ماموريت‌شان اعزام مي‌شوند.
قاسمي در مورد سفير ايران در چين و انتصاب عبدالناصر همتي سفير جديد ايران در چين به عنوان رييس جديد بانک مرکزي، اظهار کرد: سفير جديد ايران در چين با توجه به توانمندي و ظرفيت‌هايي که داشتند و همچنين با پيگيري‌ها و پيشنهادات مقامات کشور رياست بانک مرکزي را پذيرفتند و براي اعزام سفير جديد به چين در حال بررسي هستيم و با توجه به اهميت چين و نوع روابط تهران و پکن، سفير جديدي را معرفي خواهيم کرد و اميدوارم هر چه زودتر اين اتفاق بيفتد.
قاسمي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه يکي از اعضاي کنگره آمريکا اعلام کرده که درصدد تهيه طرحي براي تغيير رژيم در ايران است، گفت: اين حرف‌ها، حرف‌هاي بي‌ربط و بي‌جايي است. آرزوهاي خامي است و ايران و ملت ايران در طول 40 سال گذشته با مقاومت در برابر انواع توطئه‌ها و فشارهاي خارجي ايستاده است و از مراحل دشوار به خوبي عبور کرده است و ما نهايتا اين مرحله را نيز به خوبي طي مي‌کنيم.
وي تاکيد کرد: اين سخنان قابل توجه نيست چرا که هيچ بنيان و اساسي ندارد.
قاسمي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اخيرا آقاي جابري انصاري با نماينده ويژه رييس‌جمهور فرانسه در امور سوريه ديدار و رايزني کرده و اين در حالي است که ايران و فرانسه در مورد سوريه اختلاف نظر دارند و اين ديدار در چه راستايي بوده است، گفت: سفير فرانسه در تهران اخيرا در پايان ماموريت‌شان در کشور به عنوان نماينده ويژه رييس‌جمهور فرانسه در امور سوريه انتخاب شده‌اند. او در حال انجام ديدارهاي خداحافظي با مقامات ايران است و ايشان همچنان سمت سفير فرانسه در تهران را بر عهده دارند و پس از بازگشت به فرانسه در مسئوليت جديد مشغول به کار خواهند شد و اين ملاقات نيز با توجه به نقش آقاي جابري انصاري انجام شده است.
وي همچنين در مورد روند گفت‌وگوهاي ايران و اروپا در مورد مسائل يمن با توجه به تحولات اخيري که در يمن صورت گرفته است، گفت: گفت‌وگوهايي بين ايران و اروپا در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد از جمله در مورد مسائل اقتصادي، دوجانبه و مساله يمن. ما تاکنون مذاکراتي را با چهار کشور اروپايي در يمن انجام داده‌ايم و فکر مي‌کنم در زمان مقتضي و فرصت‌هاي آتي مي‌توانيم عليرغم تلاش برخي از کشورها براي ممانعت از انجام اين گفت‌وگوها اين روند را ادامه دهيم و اين فرصت است که با توجه به شرايط وخيم و نيازهايي که مردم يمن دارند براي رسيدن به وضعيت متفاوت از امروز با يکديگر همکاري و گفت‌وگو داشته باشيم.
سخنگوي وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران با اشاره به روند شکايت ايران از آمريکا در دادگاه لاهه و تعيين وقت رسيدگي به اين پرونده از سوي اين دادگاه بين‌المللي، تاکيد کرد: ما براي صيانت از منافع کشورمان از همه ابزارهايي که بتوانيم استفاده مي‌کنيم و بايد ديد که سير قضايي و حقوقي اين پرونده چگونه طي خواهد شد.
وي ادامه داد: بايد کمي صبور بود چرا که يک بحث حقوقي است و بحث‌هاي حقوقي مدتي زمان‌بر است و اميدواريم نهايتا ما بتوانيم به نتايج مطلوب دست پيدا کنيم.
قاسمي در پاسخ به اين سوال که چرا ترامپ مي‌گويد ايران کشور قبل نيست و مقامات ايراني براي مذاکره با وي تماس مي‌گيرند، خطاب به سوال خبرنگار پرسش‌کننده گفت: اين سوال را از آقاي ترامپ بپرسيد که چنين حرفي را زده، من نه جاي آقاي ترامپ نشسته‌ام و نه ذهن ايشان را مي‌خوانم. ايشان هر موقع صبح که از خواب بيدار مي‌شوند با تصور اينکه با حضور ايشان در کاخ سفيد جهان از نو مي‌شود اظهاراتي را مطرح مي‌کنند که قابل اعتنا نيست. شايد آقاي ترامپ در اطراف خود تغييراتي مي‌بيند که آن را به کل جهان تسري مي‌دهد.
وي همچنين در مورد مذاکره ايران با آمريکا، گفت: با توجه به شرايط جديد اقدامات خصمانه آمريکا عليه ايران، خروج آمريکا از برجام و ادامه سياست‌هاي خصمانه اين کشور جهت وارد کردن فشار اقتصادي به ايران و مسائل تحريم‌ها فکر مي‌کنم که شرايط در حال حاضر براي چنين بحثي وجود ندارد و ما با مرحله‌اي که شما اشاره مي‌کنيد، فاصله بسيار طولاني داريم. با اين آمريکا و سياست‌هاي کنوني‌اش قطعا امکان تعامل و گفت‌وگو وجود نخواهد داشت و بايد تاکيد کرد که آمريکا هر روز نشان مي‌دهد که غيرقابل اعتماد است.
اين ديپلمات ارشد کشورمان همچنين در مورد زمان تحويل بسته پيشنهادي اروپا به ايران و برخي از سخنان مبني بر اينکه اين بسته پيش از 15 مرداد آغاز دور اول تحريم‌هاي ثانويه آمريکا عليه ايران ارائه مي‌شود، ادامه داد: تماس‌ها و مذاکرات جدي بين ما و طرف‌هاي اروپايي و همچنين طرف‌هاي اروپايي با ايران ادامه دارد. خوش‌بيني‌هايي وجود دارد، در کليات علائم مثبت ديده مي‌شود و گام‌هايي رو به جلو برداشته شده است. جزئياتي باقي مانده که توسط هيات‌هاي کارشناسي دنبال مي‌شود و اميدواريم به شرايط مطلوب در زمان مقتضي دست پيدا کنيم و بتوان در يک دور جديد از همکاري‌ها و روابط گام‌هاي بلندتري را براي تعميق روابط با اروپا که يکي از شرکاي ماست، برداريم.
وي همچنين در مورد سفر ظريف به سنگاپور و اهداف اين سفر، تصريح کرد: آقاي ظريف به دعوت دولت سنگاپور براي شرکت در پنجاه و يکمين نشست وزيران امور خارجه آسه‌آن به سنگاپور سفر مي‌کند. هدف اصلي در اين سفر، امضاي پيمان مودت ميان ايران و آسه‌آن است. با توجه به اهميت اين سازمان و نوع همکاري که بين ايران و اين گروه وجود داشته و خواهد داشت.
قاسمي همچنين ادامه داد: آقاي ظريف قبل از سفر به سنگاپور سفري نيز به سريلانکا خواهد داشت در واقع ايشان فردا به سريلانکا مي‌رود و بعد از آن به سنگاپور خواهد رفت و در سنگاپور نيز با تعدادي از همتايان خود ملاقات‌هاي دوجانبه خواهد داشت.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد