آخرین اخبار

5 راز براي ساده سازي لاغري ورزش و سلامت

5 راز براي ساده سازي لاغري

  بزرگنمايي:

چگونه بدون رژيم سخت لاغر شوم

شما مصمم به کاهش وزن هستيد، پس يک رژيم غذايي را شروع مي کنيد و چند کيلويي هم وزن کم مي کنيد، ولي به محض آنکه از آن برنامه خارج مي شويد، دوباره آن وزن رفته، باز مي گردد. اگر چنين مشکلي داريد، بدانيد که تنها نيستيد و افراد زيادي هستند که چنين مشکلي دارند.بياييد با اين مشکل روبرو شويم، ممکن نيست براي هميشه در يک برنامه رژيمي بمانيم. پس شايد بهتر باشد به جاي اينکه در يک رژيم غدايي بمانيم، سبک زندگي مان را تغيير دهيم.


1. هرگز در زمان تماشاي تلويزيون چيزي نخوريد

شما از سرکار به خانه آمديد، شام درست مي کنيد و در حالي که از خوردن غذايتان لذت مي بريد، تلويزيون هم تماشا مي کنيد. اين کار باعث افزايش وزنتان مي شود، زيرا تا وقتي که حرکتي نداريد، کم کم مي خوريد و بدون آنکه بدانيد چه مقدار خورده ايد، ادامه مي دهيد! به همين دليل اين قانون را گذاشته ايم که در زماني که غذا مي خوريد، نبايد با تلويزيون، تبلت، گوشي هاي هوشمند و کامپيوتر سرگرم باشيد.پس شما متمرکز روي غذايتان خواهيد بود و کمتر احتمال پرخوري وجود دارد.قانون ديگري که پيشنهاد مي کنيم اين است که، وقتي داريد ورزش مي کنيد، تلويزيون نگاه کنيد. به عبارت ديگر اگر شما نيم ساعت پياده روي مي کنيد، مي توانيد نيم ساعت هم تلويزيون ببينيد. اين مسئله به شما کمک مي کند تا کمتر بنشينيد و بيشتر حرکت کنيد.

2. اکثر اوقات غذاي طبيعي بخوريد

وزوزهايي در گوشتان مي شنويد که به شما مي گويد، غذاي بيشتري بخوريد. اشکالي ندارد، اما لطفا غذاهاي طبيعي بخوريد. غذاهاي طبيعي براي شما و خانواده تان سالم تر است. غذاهاي طبيعي شامل ميوه هاي تازه، سبزيجات، ماهي و گوشت که با توضيحات کامل مواد مغذي شان بسته بندي شده است.از سوي ديگر، غذاهاي فرآوري شده ( هر غذايي که به نحوي از شکل طبيعي خود خارج شده است) مواد مغذي سالم کمتري دارند و مي توانند با چربي، شکر، کالري بيشتر و يا نمک همراه شده باشند. غذاهاي فرآوري شده، شامل غذاهاي بسته بندي شده، يخ زده و يا فست فود مي باشد.ما به شما محدود کردن استفاده از غذاهاي فرآوري شده و پرکردن برنامه غذايي تان با غذاهاي طبيعي را تا مقدار ممکن، پيشنهاد مي کنيم. اگر شما به استفاده از مواد غذايي آماده عادت داريد، آنهايي را انتخاب کنيد که کمترين تنوع در مواد اوليه را دارند، برچسب تغذيه اي آنها را بررسي کنيد تا مطمئن شويد که به آن شکر، نمک، چربي و يا کالري اضافه نشده است.

3. اهداف واقع بينانه اي را که شما در همين لحظه مي توانيد به آنها پايبند شويد، براي خود تعيين کنيد

بيشتر مردم وقتي که يک برنامه کاهش وزن را شروع مي کنند، فقط نتيجه را در نظر مي گيرند. مثلا اينکه "من 10 کيلو وزن کم مي کنم". اگرچه اين هدف کمک کننده است، اما تاثير تعيين برنامه اجرايي را ندارد. برنامه اجرايي روي يک پروسه و يا عمل متمرکز مي شود، مثل اينکه " من 3 دقيقه در روز پياده روي مي کنم" يا " من روزي 4 وعده سبزيجات مي خورم". وقتي برنامه کاهش وزن شروع مي شود، داشتن برنامه اجرايي حياتي است. زيرا برنامه اجرايي قدمهاي لازم براي رسيدن به نتيجه را مشخص مي کند. همانطور که هدف خود را تعيين کرديد، در مورد کارهايي که بايد در اين مسير انجام دهيد، هم فکر کنيد و آنها را در يک دفتر بنويسيد. مثلا اينکه " هر روز صبح صبحانه مي خورم" يا " به جاي آسانسور از پله استفاده مي کنم". برنامه اجرايي مانند آنچه گفته شد، به شما در تنظيم يک رژيم غذايي براي رسيدن به موفقيت کمک خواهد کرد.

4. رستوران رفتن زياد را متوقف کنيد

بيرون غدا خوردن راحت و خوشمزه است! اما اين عمل باعث افزايش وزن شما مي شود، مناظر و بوهاي خوب در يک رستوران ممکن است شما را به سفارش غذاهايي با کالري بالا تشويق کند ( گاهي حتي وقتي شما گرسنه نيستيد). بنابراين پيشنهاد مي کنيم، در زماني که تلاش مي کنيد، وزن خود را کاهش دهيد، به رستوران نرويد. در ابتدا ممکن است، کمي سخت باشد، ولي با يک برنامه ريزي جذاب مي توانيد اين کار خود را کنترل کنيد. تمام وعده هاي غذايي خود را شامل صبحانه، نهار، شام و ميان وعده براي يک هفته ليست کنيد. اگر بيرون غذا مي خوريد، سعي کنيد انتخاب هاي سالمتري داشته باشيد. مثلا، سوپ هاي ساده به جاي غذاهاي پر کالري و يا غذاهايي که شامل سبزيجات يا ماهي هستند. دسر هم سفارش ندهيد، اگر واقعا نمي توانيد مقاومت کنيد، يک مدل ميوه اي آن را سفارش دهيد.

5. تحرک بيشتر، تا آنجا که مي توانيد

همه ما مي دانيم که ورزش وقتي قصد کاهش وزن داريد،امري است حياتي. اما بهترين ورزش، آن ورزشي است که شما حتما انجامش بدهيد و زمان زيادي از شما در سالنهاي ورزشي نگيرد. هر فعاليتي خوب است، حتي قدم زدن در فروشگاه ها، تميز کردن باغچه خانه تان و يا مرتب کردن خانه. در واقع برخي حرکات و يا کارهايي که شما انجام مي دهيد، ممکن است بيشتر از آنچه شما فکر مي کنيد، کالري بسوزاند. براي مثال، يک ساعت دوچرخه زدن در حدود 292 کالري مي سوزاند( براي فردي که حدودا 72 کيلوگرم وزن دارد) . پس براي خود تعريف کنيد که هر کاري که مي توانيد،هرچند ساده، به صورت روزانه انجام دهيد، به کارهايتان اضافه کنيد.



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت