آخرین اخبار

موي فر داريد؟ چند نکته کليدي براي مراقبت از موهاي فر که بايد بدانيد تناسب و زيبايي

موي فر داريد؟ چند نکته کليدي براي مراقبت از موهاي فر که بايد بدانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - همه نکات و ترفندهايي که بايد درباره مراقبت از موهاي فر بدانيد

داشتن موهاي فر مثل هر جنس موي ديگري مزايا و معايب خود را دارد مثلا اگر چه موي فر پرپشت و زيبا به نظر مي‌رسند اما مراقبت از موي فر کار ساده‌اي نيست و احتمال آسيب ديدن اين موها در صورت مراقبت نادرست بيش از ديگر انواع موها است.
اگر موهاي شما فر است و در نگهداري و مراقبت مو هايتان به خصوص در فصل تابستان دچار مشکل هستيد نگران نباشيد ترفندها و نکات خاصي وجود دارد که شما با رعايت آن‌ها مي‌توانيد موهايي طبيعي، زيبا و سالم داشته باشيد. در اين مقاله به شما خواهيم گفت که مراقبت از موي فر را در فصل تابستان چطور بايد انجام دهيد در ادامه نيز با روش رنگ کردن موهاي فر و بهترين ماسک مو براي مراقبت از موهاي فر آشنا خواهيد شد.

بيشتر بدانيد : 9 نکته مهم براي مراقبت و تقويت موهاي فر و مجعد

_ نکات مهم براي مراقبت از موهاي فر در فصل تابستان

همه ما در گرما و رطوبت فصل تابستان تجربه خيس شدن و چسبنده شدن موها را داشته‌ايم اما اين تجربه براي خانم‌هايي که موهاي فر دارند ناراحت کننده‌تر است چون گرما و رطوبت نه تنها فر موها را خراب مي‌کند بلکه احتمال آسيب ديدن موها مثل موخوره و شکنندگي مو در اين شرايط هم وجود دارد. اما شما با چند تغيير کوچک در برنامه مراقبت از موهاي فر مي‌توانيد اين مشکلات را به حداقل برسانيد و تابستاني شاد و زيبا را سپري کنيد.

موي فر را بيش از حد نشوييد

شستن موها با شامپوهاي پاک کننده Clarifying اگرچه ظاهر زيبايي به آن‌ها مي‌دهد اما باعث خشکي و وز شدن موها مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌شود براي مراقبت از موهاي فر تا حد ممکن کمتر آن‌ها را شامپو بزنيد و از شامپوهايي که خاصيت نرم کنندگي و آبرساني و ضدميکروبي دارند استفاده کنيد.

براي موي فر از نرم کننده به ميزان لازم استفاده کنيد

هيچ وقت قدرت نرم کننده‌ها را دست کم نگيريد و فراموش نکنيد که شما در فصل تابستان هم به استفاده از نرم کننده مو نياز داريد. براي نرم کردن و حالت دادن به موها مي‌توانيد از ماسک‌هاي نرم کننده هم استفاده کنيد و آن‌ها را شب روي موها بزنيد و صبح شامپو بزنيد تا رطوبت موها تامين شود و موهايي نرم و خوش حالت داشته باشيد.

بيشتر بدانيد : نرم کننده مو، ماسک مو يا سرم مو، کدام براي موهاي من بهتر است؟

از نوک موهاي فر بيشتر مراقبت کنيد

نوک موها بيش از هر قسمت ديگري مستعد خشک شدن است و به همين دليل است که موخوره در نوک موها به وجود مي‌آيد. به همين دليل لازم است که از نوک موها مراقبت بيشتري به عمل آوريد و آن را با انواع روغن و ماسک مو ايزوله کنيد تا رطوبت مو از طريق نوک آن تبخير نشود. براي اين کار مي‌توانيد از روغن بادام يا جوجوبا استفاده کنيد و آن را فقط روي نوک مو بزنيد چون تماس اين روغن‌ها با کف سر باعث چرب شدن آن مي‌شود.

براي مراقبت از موي فر از بخار کمک بگيريد

بخار همان چيزي است که باعث به هم خوردن حالت و زيبايي موهاي فر مي‌شود و اين بخار در فصل تابستان فراوان است. اما شما مي‌توانيد از اين بخار به نفع خودتان استفاده کنيد، فقط کافي است هنگام حالت دادن به مو از بخار کمک بگيريد و آن‌ها را حجيم‌تر کنيد. به اين ترتيب ديگر بخار موجود در هوا نمي‌تواند اثري روي موهاي شما داشته باشد.

از حرارت براي موي فر، کمتر استفاده کنيد

هميشه توصيه مي‌کنيم که استفاده از حرارت را روي موها به حداقل برسانيد اما اين توصيه براي خانم‌هايي که موهاي فر دارند به خصوص در فصل تابستان بسيار جدي‌تر است. اگر به سشوار کشيدن نياز داريد حتما درجه سشوار را در کمترين دماي ممکن قرار دهيد تا آسيب کمتري به موهاي شما برسد.

از مواد سيليکوني روي موهاي فر استفاده نکنيد

اين توصيه تنها محدود به فصل تابستان نيست و شما هميشه بايد از موادي که حاوي سيليکون هستند اجتناب کنيد. سيليکون اگرچه حالتي صاف و يکدست به موها مي‌دهد اما مثل يک عايق عمل مي‌کند و مانع از جذب رطوبت روي مو مي‌شود و موها را خشک و سنگين مي‌کند. پس سيليکون را از برنامه مراقبت موهاي خود حذف کنيد تا موهاي فر زيباتري داشته باشيد.

از مواد مغذي براي حالت دادن موهاي فر کمک بگيريد

گاهي بهترين راه براي حفظ زيبايي موها، حفاظت از آن‌ها در مقابل عوامل آسيب زا است. بافتن موها يک روش ساده براي جلوگيري از به هم ريختگي و گره خوردن موها است که در روزهاي گرم هم به خوبي جواب مي‌دهد. حال اگر پيش از بافتن موها از يک ماده مغذي و محافظ هم روي آن استفاده کنيد سلامت و زيبايي موهاي شما تضمين مي‌شود. همان طور که گفتيم روغن جوجوبا و روغن‌هاي طبيعي از اين دست هم قدرت حفاظتي خوبي دارند و هم حالت خوبي به موها مي‌دهند و هم طبيعي و بدون ضرر هستند.

بيشتر بدانيد : موهاي لخت تان را با اين روش خانگي مجعد و فردار کنيد!!!!

_ بهترين ماسک مو براي مراقبت از موهاي فر

ماسک‌هاي مو تاثير زيادي در سلامت و زيبايي موها دارند و بسته به نوع آن‌ها مي‌توانند فوايد زيادي براي مو داشته باشند. در اين ميان موهاي فر به دليل مشکلات خاصي که دارند نياز بيشتري به استفاده از ماسک دارند و برخي از انواع ماسک بهترين اثر را روي موهاي فر دارد و براي مراقبت از موهاي فر توصيه مي‌شود. يکي از مشکلات رايج موهاي فر، خشکي است که مشکلات ديگري مثل موخوره، شکنندگي و وز شدن را به دنبال دارد و ماسک‌هايي که خاصيت مرطوب کننده و آبرساني دارند مي‌توانند اين مشکل را برطرف کنند.
اما اين سوال پيش مي‌آيد که کدام ماسک‌ها خاصيت آبرساني و رطوبت رساني به مو را دارند، ماسک‌هايي که حاوي روغن نارگيل، روغن آووکادو و يا روغن دانه انگور باشند مي‌توانند رطوبت موها را حفظ کنند و زيبايي و درخشش آن‌ها را بيشتر کنند.
در کنار ماسک‌هاي مرطوب کننده ماسک‌هاي حالت دهنده هم محصولاتي هستند که براي مراقبت از موهاي فر توصيه مي‌شوند. اين ماسک‌ها براي کساني مناسب هستند که مي‌خواهند موهاي فر خود را با جريان هوا خشک کنند و حالت طبيعي آن را از بين نبرند. اين ماسک‌ها معمولا خاصيت تغذيه کننده هم دارند و حالت طبيعي فرهاي شما را بدون وز و تخت شدن به آن بازمي‌گردانند.
موهاي فر مستعد وز و شکنندگي هستند و ماسک‌هايي که خاصيت ضد وز داشته باشند بهترين گزينه براي تقويت و زيبايي موهاي فر هستند. ماسک‌هايي که حاوي روغن‌هاي قوي و تغذيه کننده و فاقد پارابن و سولفات باشند مي‌توانند وز موها را از بين ببرند و آن‌ها را شاداب و درخشان کنند.

بيشتر بدانيد : ماسک مو هايي که معجزه مي کند

روش مناسب براي رنگ کردن موهاي فر

رنگ کردن موهاي فر يکي از کارهاي دشواري است که باعث مي‌شود خانم‌هايي که موي فر دارند براي رنگ کردن موهاي خود مشتري دائمي سالن‌هاي آرايشي باشند. اما با رعايت چند نکته و ترفند مي‌توان رنگ کردن اين موها را گام به گام در منزل انجام داد و نتيجه‌اي عالي و زيبا گرفت. مشکل اصلي در رنگ کردن موهاي فر اين است که فر بودن موها باعث مي‌شود رنگ مو به صورت يکنواخت روي مو پخش نشود و نتيجه چيزي نباشد که شما انتظار آن را داشته‌ايد.
از طرف ديگر موهاي فر معمولا خشک و شکننده هستند و نسبت به رنگ مو واکنش بيشتري نشان داده و خشک و وز مي‌شوند. اما اگر شما از يک کيت خانگي رنگ موي باکيفيت که حاوي نرم کننده و ماسک موي مناسب باشد استفاده کنيد و روشي را که در ادامه براي شما شرح خواهيم داد براي رنگ کردن موهاي خود به کار ببريد نتيجه دقيقا همان چيزي خواهد شد که انتظارش را داريد بدون آن که موهايتان دچار آسيب شود:

بيشتر بدانيد : رنگ کردن مو در خانه با چند تکنيک ساده

گام اول براي رنگ کردن موهاي فر

ابتدا موها را سشوار بکشيد. اين کار به پخش يکنواخت رنگ روي موهاي شما کمک مي‌کند. سپس موها را به چهار قسمت تقسيم کنيد و هر قسمت را به آرامي بپيچيد و گرد کنيد و با يک کليپس روي سر محکم کنيد.

گام دوم براي رنگ کردن موهاي فر

وازلين را برداريد و دور پيشاني و بناگوش و جاهايي که ممکن است رنگ مو به آن برخورد کند بزنيد.

گام سوم براي رنگ کردن موهاي فر

دستکش‌هايتان را بپوشيد و کيت رنگ مو را طبق دستور روي بسته آن ترکيب کنيد.

گام چهارم براي رنگ کردن موهاي فر

يکي از دسته‌هاي مو را باز کنيد و رنگ را روي ريشه موها بزنيد. وقتي ريشه موها کاملا به رنگ آغشته شد آن را تا نوک موها امتداد دهيد. اين مرحله را براي سه بخش ديگر موها نيز ادامه دهيد و 25 تا 40 دقيقه (بسته به جنس مو و فرمول رنگ مو) صبر کنيد تا موها رنگ بگيرند.

گام پنجم براي رنگ کردن موهاي فر

موها را بشوييد و شامپو بکشيد سپس از نرم کننده‌اي که داخل بسته رنگ مو وجود دارد روي موها بزنيد و کاملا آبکشي کنيد. حال مي‌توانيد موهاي خود را به هر شکلي که دوست داريد حالت دهيد و از موهاي فر زيبا و رنگ شده خود لذت ببريد.

بيشتر بدانيد : موهاي فر را چگونه آرايش کنيم؟

بيشتر بدانيد : مدلهايي زيبا مخصوص موهاي فر شما (تصويري)

بيشتر بدانيد : چگونه بدون حرارت موهايمان را فر کنيم؟


منبع : redmag.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد