آخرین اخبار

پايان فاميل بازي در شهرداري تهران!؟ اجتماعي

پايان فاميل بازي در شهرداري تهران!؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - پايان انتصابات فاميلي در شهرداري تهران

بهاره آروين رئيس کميته شفافيت شوراي اسلامي شهر تهران در تشريح طرح تعارض منافع که يک فوريت آن چندي پيش در صحن علني شوراي شهر به تصويب رسيد گفت: متاسفانه چندي است اخباري در خصوص انتصابات خويشاوندي در شهرداري تهران که در دوره‌هاي گذشته انجام شده، منتشر مي شود که تصويب نهايي طرح تعارض منافع که بر عدم استخدام خويشاوندان مديران ارشد در بدنه شهرداري تاکيد دارد، مي‌تواند به اين موضوع پايان دهد.
متاسفانه در دوره هاي قبل اين گونه بوده است که بستگان و آشنايان مديران ارشد در بخش هاي مختلف شهرداري مشغول به کار مي شدند و اين اقدام يکي از مصاديق تعارض منافع است؛ چرا که مديران ارشد مي‌توانند بر روي همکاران خود در ديگر بخش‌هاي شهرداري اعمال نفوذ کرده تا بستگانشان در آن بخش‌ها مشغول به کار شده و يا به سطح مديران ارشد ارتقاء يابند.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه طرح مديريت تعارض منافع در راستاي ممنوعيت چنين اقداماتي است، گفت: اعمال نفوذ مديران ارشد براي به کارگرفتن آشنايان و دوستانشان در شهرداري سبب از کار افتادن مکانيزم شايسته سالاري مي‌شود.
وي با بيان اينکه در طرح تعارض منافع بيان شده که بستگان مديران ارشد در شهرداري امکان ارتقاء در سطح مديريت ارشد و نيز استخدام در دوره تصدي وي را ندارند، گفت: البته تبصره استثنايي وجود دارد که اگر بستگان اين مديران ارشد از طريق آزمون فراگير و رسمي وارد شهرداري شوند، استخدام ايشان بلامانع است. در غير اين صورت استخدام و ارتقاء بستگان به سطح مديران ارشد ممنوع اعلام شده است.
آروين با بيان اينکه به زودي اين طرح در صحن علني شوراي شهر مطرح مي‌شود و ان‌شاءالله ديگر شاهد چنين انتصابات فاميلي در شهرداري نخواهيم بود در پاسخ به سوالي در مورد استخدام آشنايان مديران در دوره گذشته گفت: معمولا در ادبيات حقوقي گفته مي‌شود که قانون عطف به ما سبق نمي‌شود. البته اميدواريم اگر در دوره پيش از تصويب اين طرح موارد غير شايسته سالارانه‌اي رخ داده است، فشار افکار عمومي به اصلاح آن موارد کمک کند.
وي با بيان اين که اين طرح چند فصل دارد، گفت: در فصل اول، به تعريف مفاهيم پرداخته شده است و در بند ديگر نيز در مورد مجازات‌ها تعيين تکليف شده و در 5 بند باقيمانده ديگر مصاديق تعارض منافع شناسايي و ممنوع اعلام شده است.
آروين با بيان اين که يکي ديگر از مصاديق تعارض منافع، عقد قرارداد با شرکتي‌هايي است که بستگان مديران ارشد شهرداري در آن‌ها سهامدار هستند، گفت: بر اساس اين طرح عقد قرارداد ميان شهرداري تهران و واحدهاي تابعه با شرکت هايي که بيش از يک چهارم سهم آن در اختيار مديران ارشد و يا بستگانشان است ممنوع اعلام شده است.
وي با بيان اينکه ممنوعيت استفاده از پروانه نظام مهندسي کارکنان شهر تهران در اين طرح ديده شده است گفت: همچنين براي اولين بار در خصوص سفرهاي خارجي مديران ارشد شهرداري شفافيت انجام شده و تمام اين سفرها به اطلاع مردم خواهد رسيد تا اگر خدايي نکرده سفري غير ضرور باشد و يا از محل هاي شبهه ناک انجام شده باشد ، قابليت رصد تخلف وجود داشته باشد.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه از اين طرح استقبال خوبي شد افزود: يک فوريت طرح مذکور با 13 امضاء به صحن علني آمد و با 17 امضاء از 19 نفر حاضر در جلسه يک فوريتش به تصويب رسيد و اميدواريم در اولين جلسه بعد از تعطيلات شوراي شهر بتوانيم اين طرح را به تصويب برسانيم.
وي با بيان اين که اين طرح در راستاي شفافيت مصوب خواهد شد گفت: شوراي شهر پنجم الگو و پيشگام در اين حوزه است و خوشبختانه در دولت نيز اين گفتمان فراگير شده و رئيس جمهور دستور دادند که بررسي لوايح تعارض منافع و شفافيت در اولويت قرار گيرد و از اين بابت باعث خوشحالي است که شوراي شهر پنجم پيشگام تصويب طرح مديريت تعارض منافع بوده است.
آروين در پاسخ به سوالي درباره ضمانت اجرايي اين طرح پس از تصويب تصريح کرد: در طرح پيش بيني شده که حسن اجراي مصوبه بر عهده سازمان بازرسي شهرداري تهران است و شديدترين مجازات ها در قانون تخلفات اداري براي نقض مفاد اين مصوبه پيش بيني شده است و اميدواريم با فعال شدن نظارت همگاني، حسن اجراي اين مصوبه محقق شود.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد