آخرین اخبار

جسد مريم فرجي اصلا سوخته نبود+جزييان ماجرا اجتماعي

جسد مريم فرجي اصلا سوخته نبود+جزييان ماجرا

  بزرگنمايي:

چه خبر - خفه اش کردم چون گفت بحاي من مي خواهد با يکي از استادانش ازدواج کند

پرونده قتل مريم فرجي با اعترافات نامزد سابق او و کشف جسد در باغي در فرديس، وارد مرحله تازه‌اي شد و خط بطلاني بر ادعاهاي مطرح شده درباره سياسي بودن قتل اين جنايت کشيد.
براساس اعترافات قاتل که با ادله کشف شده در صحنه جنايت مطابقت دارد، انصراف دختر جوان از ازدواج با قاتل، انگيزه اين قتل بود. خانواده مريم نيز پس از کشف جسد، هويت او را شناسايي کردند. به گفته دادستان فرديس، جسد به پزشکي قانوني انتقال يافته و براي متهم به قتل هم از سوي بازپرس فرديس قرار قانوني صادر شده است.

آغاز تحقيقات

سرهنگ بيژن جنتي، رئيس پليس شهرستان فرديس درباره آغاز تحقيقات براي کشف اين پرونده گفت: چهاردهم تير امسال خواهر مريم با مراجعه به پليس آگاهي فرديس فقدان او را اطلاع داد. براساس اين شکايت، دختر جوان با خودروي خود از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته بود. تلاش خانواده‌اش براي تماس با او نيز بي‌نتيجه مانده بود. پس از اين شکايت تيمي از ماموران تحقيقات خود را آغاز کرده و روز بعد جسد سوخته زني در شهرقدس کشف شد. خانواده مريم در تحقيقات عنوان کرده بودند در گردن دخترشان پلاتين بوده که پزشکي قانوني نيز تائيد کرد در بدن مقتول پلاتين بوده است.
وي افزود: اولين احتمال اين بود که جسد سوخته متعلق به مريم باشد و تحقيقات همزمان بر روي دو پرونده آغاز شد اما در ادامه مشخص شد جسد سوخته متعلق به مريم نبوده است.
رئيس پليس شهرستان فرديس با اشاره به شايعه‌سازي برخي افراد در اين پرونده گفت: مريم دي‌ماه سال گذشته و در جريان اغتشاشات دستگير و با وثيقه آزاد شده بود. برخي افراد سعي کردند با فضا‌سازي قتل او را سياسي نشان دهند. اين انگيزه در حالي مطرح مي‌شد که بررسي‌هاي ما در همان روزهاي اول نشان داد هيچ انگيزه سياسي در اين پرونده وجود ندارد.

کشف راز قتل

سرهنگ جواد صفايي، رئيس‌پليس آگاهي استان البرز که پس از اعلام فقداني دختر جوان به تيمي از کارآگاهان جنايي ماموريت داده بود اين پرونده را سريع کشف کنند، در تشريح تحقيقات ماموران براي کشف راز قتل گفت: پس از اين شکايت در نخستين گام تحقيقات را بر روي افراد مرتبط با مقتول متمرکز کرديم و متوجه شديم مريم آخرين‌بار با نامزد سابقش تماس گرفته است.
همين سرنخ کافي بود که تحقيقات را بر روي پسر 29 ساله متمرکز کنيم و او به عنوان مظنون اصلي پرونده مورد بازجويي قرار گرفت. در حالي که پسر جوان در تحقيقات منکر اطلاع از سرنوشت دختر جوان بود اما تناقض‌گويي‌هاي او باعث شد 20 تيرماه با دستور بازپرس پرونده بازداشت شود.
وي افزود: متهم ابتدا مدعي شد، آن روز با مريم قرار گذاشتم و او را ديدم. بعد از آن از يکديگر خداحافظي کرديم و خبري از او ندارم. پسر جوان وقتي متوجه شد ماموران به او شک کرده‌اند سناريوي خود را تغيير داد و اين بار ادعا کرد، روز پنجشنبه مريم به ديدنم آمد و خودروي پرايدش را به من داد و قرار شد خواهرش براي گرفتن ماشين با من تماس بگيرد. وقتي فهميدم او ناپديد شده، ترسيدم و ماشين را به حوالي خيابان انقلاب تهران برده و رها کردم.
رئيس پليس آگاهي استان البرز خاطرنشان کرد: پس از اين اعتراف به محل رها کردن پرايد رفتيم و خودروي مريم را در حالي که مدارکش داخل آن بود، کشف کرديم.
از سوي ديگر در شاخه ديگري از تحقيقات، هويت جسد سوخته مشخص شد و مطمئن شديم جسد متعلق به مريم نيست. روز يکشنبه و پس از ده روز از قتل سرانجام پسر جوان لب به اعتراف گشود و به قتل مريم اعتراف کرد. او ادعا کرد جسد را در باغچه‌اي در حوالي شهرک گل‌هاي فرديس دفن کرده است. اين باغچه متعلق به خواهر متهم است. با اعتراف متهم، تيمي از ماموران با همراهي بازپرس راهي باغچه شده و با راهنمايي پسر جوان جسد در باغچه کشف شد. متهم مدعي بود به خاطر مخالفت مريم با ازدواج مرتکب قتل شده است.

اعترافات متهم به قتل

مهدي 29 ساله که در بنگاه املاک در فرديس کار مي‌کند، پس از افشاي راز جنايت درباره انگيزه‌اش از قتل مدعي شد: هفت سال قبل با مريم آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنيم. مدتي بود او سرد شده بود و مي‌گفت، از ازدواج با من پشيمان شده است. روز پنجشنبه با هم قرار گذاشتيم تا صحبت کنيم. او ادعا کرد يکي از اساتيد دانشگاه از او خواستگاري کرده و قصد دارد با او ازدواج کند. با شنيدن اين حرف، کنترل خود را از دست دادم و با دست و شال خفه‌اش کردم.
بعد از قتل تصميم به دفن جسد در باغ گرفتم، به همين خاطر بيل و کلنگ آورده و شروع به کندن زمين کردم. يکي از همسايه‌ها به من شک کرد و به پشت‌بام آمد و پرسيد مجيد چه‌کار مي‌کني؟ به دروغ گفتم براي ساخت آلاچيق چاله‌اي حفر مي‌کنم. حدود نيم متر زمين را کندم و جسد را دفن کردم. بعد هم ماشين او را به تهران برده و رها کردم. نمي‌خواستم به قتل اعتراف کنم تا جسد پيدا نشود اما بعد از ده روز راز جنايت فاش شد و مجبور به اعتراف شدم.

جسد قابل شناسايي بود

به گفته رئيس‌پليس شهرستان فرديس، با توجه به مرطوب بودن باغچه، جسد قابل شناسايي بود و از سوي خانواده مريم شناسايي شد. متهم تنها روي صورت مقتول دوغاب گچ ريخته بود.

بازسازي صحنه قتل

سرهنگ صفايي، رئيس پليس آگاهي استان البرز هم در پايان تاکيد کرد: پليس بدون توجه به جوسازي‌هاي سياسي که در اين پرونده بود به تحقيقات خود ادامه داد و خيلي زود متهم دستگير شد و در بازجويي‌ها به قتل اعتراف کرد. او بزودي صحنه قتل را با دستور بازپرس پرونده بازسازي مي‌کند.


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد