آخرین اخبار

بهنام صفوي از ماجراي به کما رفتن اش پرده برداشت! موسيقي

بهنام صفوي از ماجراي به کما رفتن اش پرده برداشت!

  بزرگنمايي:

ناگفته هاي بهنام صفوي از بيماري اش

بدون شک بهنام صفوي در چند ماه اخير بيش از همه‌ خوانندگان پاپ در کانون توجهات بوده است. ماجراي تومور مغزي، جراحي و مسائل پيرامون آن باعث شد او در صدر اخبار و البته حواشي اين ماه‌ها قرار بگيرد. اين خواننده بعد از مدت‌ها گفتگوي مفصلي انجام داده و در آن درباره ماه‌هاي گذشته و آينده توضيح داده است. بهنام همچنين براي نخستين بار جزئيات آلبوم چهارمش را که پر از چهره هاي شاخص عرصه موسيقي پاپ است، بازگو کرده است.

* از آلبوم «فوق‌العاده» شروع کنيم. اين آلبوم زماني منتشر شد که جايگاه تو در بازار پاپ تثبيت شده بود و اين اهميت آلبومت را بالا مي‌برد. خودت چقدر از نتيجه آن راضي بود؟

آن بازخوردي را که در ذهن داشتم و مي‌خواستم، گرفتم. مخصوصاً قطعه «فوق‌العاده» که مورد توجه قرار گرفت و به ويژه در کنسرت‌ها با استقبال زيادي مواجه شد.

* اما عده‌اي معتقدند اين آلبوم در مقايسه با دو آلبوم قبلي تو -«عشق من باش» با آن سرآلبومي مگاهيت و «آرامش» با چند قطعه‌ي موفق- شايد در جايگاه پايين‌تري قرار بگيرد.

من با اين نظر موافق نيستم. چراکه ديدگاه من در توليد آلبوم «فوق‌العاده» اين بود که تکراري نباشم و فضاهاي جديدي را تجربه کنم و فکر مي‌کنم اين تصميم نتيجه‌ خوبي هم داشت. قطعاتي مثل «فوق‌العاده»، «بگو آره» و حتي قطعه‌ «آشتي» که تِم غربي داشت به موفقيت رسيدند. شايد برخي مخاطبان که بهنام صفوي را با آن حال و هواي قبلي پذيرفته بودند انتظار خواندن اين خط ملودي‌ها را از من نداشتند و جا خوردند. در مقابل مخاطبان جديدي هم جذب کردم که شايد تا پيش از آن با آثار من ارتباط برقرار نکرده بودند.

* تو در اين آلبوم براي اولين بار از يک ترانه‌سرا (محمد کاظمي) استفاده کردي، البته يک قطعه را هم «مريم اسدي» سروده بود. چه شد که اين تصميم را گرفتي و چرا «محمد کاظمي» را انتخاب کردي؟

بله ترانه‌ «چند بار عاشق شدي» را خانم اسدي سروده بودند که نتوانستيم اسمشان را روي آلبوم بزنيم. اين قطعه از آثاري بود که هم خودم دوستش داشتم و هم مردم پسنديدند.

من براي بيشتر قطعات به محمد ملودي دادم و از او ترانه گرفتم. محمد خوب از پس کار برآمد و به همين دليل زحمت بيشتر قطعات به گردن او افتاد.

* آلبوم «معجزه» که چهارمين آلبوم تو است چه ويژگي‌اي دارد؟

به نظرم در آلبوم چهارم اتفاق‌هاي خوبي افتاده است. چون نتيجه‌ تجربيات سه آلبوم قبلي من است و در واقع برآيند آن‌هاست. حال و هواي خاصي دارد و به نظر من جزو آثاري است که در بخش‌هاي مختلف اعم از ترانه، ملودي و تنظيم، خيلي پخته است. خودم خيلي دوستش دارم و مطمئنم که مردم هم دوست خواهند داشت.

* آلبوم در چه مرحله‌اي است؟

پيش‌توليد اين آلبوم از يک سال و نيم قبل آغاز شد و فرايند توليد آن کمي طولاني شد. من در بخش ترانه‌ها يک دگرگوني اساسي ايجاد کردم و يک آلبوم ده قطعه‌اي را به طور کامل عوض کردم! يعني بخشي از کارها انجام شد، اما ترانه‌ها را عوض کرديم و دوباره کار را پيش برديم و در نهايت به قطعاتي رسيديم که الان داريم. در حال حاضر آلبوم آخرين مراحل توليد و انتشار را سپري مي‌کند و پس از انجام روال اداري به بازار خواهد آمد.

* «معجزه» چند قطعه دارد و چه کساني در آن با تو همکاري کرده‌اند؟

اين آلبوم 13 قطعه دارد که 10 ملودي را خودم ساخته‌ام، 2 ملودي را «بهنام کريمي» ساخته و يک اثر هم با آهنگسازي «صادق نوراني» در آلبوم قرار گرفته است. ترانه‌ها را افشين يدالهي، روزبه بماني، حسين غياثي، مريم اسدي، ساغر شفيعي، محمد کاظمي و امين بامشاد سروده‌اند. همچنين بهروز صفاريان، معين راهبر، حامد برادران، آرون حسيني، مهران عباسي، ميلاد ترابي، غلامرضا صادقي، بهنام کريمي و خودم تنظيم‌هاي آلبوم را انجام داده‌ايم.

* چه شد که دست به اين خانه‌تکاني اساسي زدي؟!

براي اين آلبوم، زمان انتشار ملاک نبود و دوست داشتم آنچه که از نظر کيفي برايم مهم است اتفاق بيفتد و انتظار مخاطبان را تا جايي که مي‌توانم برآورده کنم. سعي کردم بيشتر وقت بگذارم و روي آلبوم تمرکز کنم. همانطور که گفتم، ما يک آلبوم را که از يک سال و نيم قبل تا حدودي آماده شده بود، کاملاً زير و رو کرديم. جالب آنکه کارهايي که اين اواخر انجام شد، جزو بهترين‌هاي آلبوم هستند. مخصوصاً همکاري با روزبه بماني که همه با توانايي‌هايش آشنا هستند. قطعه «معجزه» در اين آلبوم سروده‌ او است.

* در بخش ترانه و تنظيم آلبومت، اسم‌هاي شاخص زيادي را مي‌بينيم، اما در زمينه آهنگسازي همچنان عمده آثار ساخته‌ي خود تو است. چرا در اين بخش از ديگران بيشتر استفاده نکردي؟

به اين دليل که به اتفاق ساير دوستان ديديم کار آنطور که بايد از آب درآمده است و احتياجي به اين نيست که ملوديِ ديگري بگيريم. از طرفي خواننده‌اي که آهنگسازي مي‌کند، با توانايي‌هاي خودش آشنا است و بر همان اساس آثارش را مي‌سازد و شايد بهترين گزينه خودش باشد. در هر صورت اگر احساس مي‌شد نياز به کمک گرفتن از آهنگسازان ديگر هست، حتماً اين کار را مي‌کردم.

* اين آلبوم چه زماني منتشر خواهد شد؟

تمام برنامه‌ريزيمان بر اين اساس است که «معجزه» را پيش از سال جديد و اگر همه چيز به خوبي پيش برود در بهمن ماه عرضه کنيم. اما اين پيش‌بيني است و من واقعاً نمي‌توانم زمان دقيقي اعلام کنم.

* از ميان قطعات آلبوم، کدام قبلاً منتشر شده است؟

قطعات «خدا» و «حيف» با تغييراتي در تنظيم در آلبوم قرار گرفته‌اند.

* اين آلبوم را کدام شرکت منتشر خواهد کرد؟

«معجزه» توسط شرکت «اکسير نوين» و به تهيه‌کنندگي آقاي «رضا خانزاده» به بازار خواهد آمد. من سال گذشته قرارداد سه ساله‌اي با آقاي خانزاده منعقد کردم که شامل تهيه‌کنندگي کنسرت‌هاي من در تهران و يک آلبوم جديد مي‌شد.

* چه شد که همکاري‌ات با آقاي جليل‌پور و شرکت «آواي هنر» را قطع کردي؟

دليل خاصي نداشت. آقاي جليل‌پور از دوستان خوب من هستند و موسسه «آواي هنر» نيز از موسسات نامدار و معتبر موسيقي کشور است. قرارداد بين ما سه ساله بود که حتي تمديد هم شد. از آنجا که دوست داشتم تنوعي در کارهايم داشته باشم، اين مسئله را با آقاي جليل‌پور در ميان گذاشتم و ايشان هم موافقت کردند. خدا را شکر هيچ مشکلي وجود نداشت.

* به ماجراي بيماري‌ات بپردازيم. مسئله‌اي که در ماه‌هاي اخير حاشيه‌هايي براي تو در پي داشته و واکنش‌هاي متفاوتي هم نسبت به آن صورت گرفته است. بهتر است خودت يک بار براي هميشه توضيح جامعي درباره آن ارائه کني.

حدود دو سال و نيم پيش، با تشنج‌هاي شديدي روبرو شدم و پس از پيگيري، متوجه بيماري‌ام که تومور مغزي بود شدم. اما جز افراد خيلي نزديک، کسي را در جريان ماجرا نگذاشتم. تا آنکه اين تشنج‌ها تکرار شد و يک بار در جريان برنامه‌اي که در اصفهان داشتيم اين اتفاق افتاد و اعضاي گروه متوجه شدند که من بيمار هستم، اما باز هم قضيه برايشان واضح نبود. آن روز برنامه را با هر سختي‌ که بود اجرا کرديم.

تابستان امسال ماجرا به وضعيت بحراني رسيد و من بايد تحت عمل جراحي قرار مي‌گرفتم. پيش از اعلام شايعاتي از سوي بعضي دوستان مطرح شد. به همين دليل تصميم گرفتم براي جلوگيري از بروز شايعات احتمالي نظير سرطان و…، خودم مسئله را عنوان کنم که البته باز هم نشد جلوي شايعات و حواشي را بگيريم!

تير ماه عمل جراحي انجام شد و من دو ماه در استراحت مطلق بودم. تيم پزشکي زحمات زيادي کشيدند و با اينکه عمل بسيار سختي بود و به دليل بزرگ بودن تومور، خارج کردن آن کار دشواري بود، سنگ تمام گذاشتند و من واقعاً از آنها ممنونم.

اين را هم شفاف بگويم که هنوز در خصوص وضعيت من چيزي قطعي نشده است. خدا را شکر تا الان با لطف خدا و دعاها و انرژي‌هاي مثبت مردم همه چيز به خوبي سپري شده و بنا به نتيجه ام.آر.آي هفته گذشته، اوضاع خوب است. ولي از آنجا که طبق آزمايشهاي صورت گرفته، توده بدخيم بوده، من بايد داروهاي شيمي‌درماني را حداقل تا دو سال استفاده کنم و چکاپ‌هاي شش‌ماهه را انجام دهم. وجود هواداران و مردم روحيه‌ بالايي به من مي‌دهد و انشاالله مشکلي به وجود نخواهد آمد.

* تو پس از انجام جراحي و دوره نقاهت، بلافاصله در هفدهم مهرماه کنسرتي برگزار کردي که آن هم واکنش‌هاي متفاوتي به دنبال داشت و حتي اين شائبه را به وجود آورد که بخشي از ماجراهاي عنوان شده در مورد بيماري تو، صرفاً به خاطر ايجاد هياهوي خبري بوده است. چه پاسخي داري؟

من بر حسب وظيفه از کساني که اين مسائل را مطرح کردند ممنونم، به اين خاطر که به من پرداخته و پيگير اوضاعم بوده‌اند! بايد بگويم که چيزي جز واقعيت عنوان نشده است. تيم پزشکي و مسئولان بيمارستان حاضر هستند و حتي فيلم جراحي من موجود است. حتي خيلي وقت‌ها سعي مي‌کنم چون ضرورتي وجود ندارد، برخي مسائل را مطرح نکنم، چراکه معتقدم ممکن است موجب جذب انرژي منفي شود. هرچه بوده عين واقعيت بوده و من اميدوارم اين اتفاقات براي هيچ کس پيش نيايد.

* و اين ماجراي به کما رفتن چطور؟

ماجراي به کما رفتن شايعه‌اي بيش نبود. در ابتداي هر ماه، من پنج روز دوره‌ شيمي درماني مي‌گذرانم و طي آن بايد در استراحت کامل و دور از استرس و فشار باشم و فعاليت خاصي نکنم. متأسفانه من اين مسئله را رعايت نکردم و مشغول کار روي آلبوم بودم و مدت زيادي هم نخوابيده بودم! از طرفي يکي از داروهاي من که فني تويين نام دارد، گاهي با تمودال (همان کپسول شيمي درماني) تداخل دارويي ايجاد مي‌کند. آن خستگي و فشار با تداخل دارويي همراه شد و باعث شد هنگام کار بي‌هوش شوم و ديگر متوجه چيزي نشدم.

آن روز ميلاد لطيفي -که در ماه‌هاي اخير پيگير کارهاي من در بيمارستان بود و زحمات زيادي کشيد- مشهد بود. همسر من بعد از وقوع آن اتفاق سراسيمه با ميلاد تماس گرفت و با دستپاچگي گفت که بهنام از هوش رفته. ميلاد صبح روز بعد خودش را به تهران رساند و من بعد از به هوش آمدن او را در بيمارستان ديدم. اينکه اين شايعه از کجا شکل گرفته را نمي‌دانم. شايد همين ماجراي بي‌هوش شدن من تحت عنوان «کما» بازتاب پيدا کرده است. من تحت تأثير داروهاي ضدتشنج، بي‌هوش و در بيمارستان بستري بودم، اما به کما نرفته بودم. اين دو، دو چيز متفاوت هستند.

پس از 24 ساعت بستري بودن در بيمارستان، پزشکان اجازه دادند با سرم و با رعايت جوانب احتياط به خانه منتقل شوم. در اين مدت همسرم نگذاشت از اخبار فضاي مجازي مطلع شوم و من چند روز بعد متوجه شايعه‌ها شدم. به هر حال اصل ماجرا اين بوده است و من به خاطر تداخل دارويي در بي‌هوشي بودم، نه کما.

* در حال حاضر وضعيت جسمي‌ات چطور است؟

خدا را شکر اوضاع عمومي‌ام خيلي بهتر است. استراحت مي‌کنم و دستورات دارويي را هم رعايت مي‌کنم تا انشاالله مشکلي پيش نيايد!

* اين روزها در حيطه‌ کاري چه مي‌کني و چه برنامه‌اي داري؟

آلبوم را به پايان مي‌رسانم. قرار است تمرينات کنسرت را هم از سر بگيريم. يک خانه‌تکاني اساسي در گروه انجام داديم و ساختار آن به کلي عوض شده است. در کنسرت 17 مهر هم با ترکيب جديد اجرا کرده بوديم. از «مهدي فردي» عزيز که در اين چند سال رهبري ارکستر من را بر عهده داشت سپاسگزارم، اما با تغييراتي که صورت گرفته در حال حاضر اين مسئوليت را خودم بر عهده گرفته‌ام و هماهنگي‌هاي کنسرت‌ها هم توسط خودم با همراهي ميلاد لطيفي انجام مي‌شود.

* از نظر پزشکان اجراي کنسرت براي تو منعي ندارد؟

بله، در صورت رعايت دستورات پزشکي و استراحت‌هاي لازم، مشکلي از اين بابت وجود ندارد.

* شيمي‌درمان‌ات در چه بازه زماني انجام مي‌شود؟

من پنج روز ابتداي هر ماه درگير شيمي‌درماني هستم. شيمي‌درماني من در چهار دوره‌ شش ماهه انجام مي‌شود که الان دو ماه از شش ماه اول را پشت سر گذاشته‌ام و در پنج روز اول ماه بعد، دوره‌ سوم آن آغاز مي‌شود.

* برنامه اجراهاي پيش رو مشخص شده؟

در ادامه تور کنسرت‌هاي آلبوم «فوق‌العاده»، براي چند کنسرت قرارداد داشتيم که به خاطر مسائلي که پيش آمد موفق به برگزاري‌اش نشديم. اما خوشحالم که الان آمادگي کامل براي اجرا دارم و مي‌توانم اين کنسرت‌ها را برگزار کنم. احتمالاً در سفرها، نفراتي از تيم پزشکي من را همراهي خواهند کرد. تور کنسرت‌هايم از اوايل دي با اجرا در خراسان و مازندران از سر گرفته مي‌شود و جزئيات آن را به زودي اعلام خواهيم کرد.

* حرف پاياني؟

نمي‌خواهم حرف کليشه‌اي بزنم. اما در اين مدت آن قدر مردم از سنين و اقشار مختلف من را مورد محبت و لطفشان قرار داده‌اند که واقعاً نمي‌دانم با چه زبان و بياني بايد تشکر کنم. براي هموطنان عزيزم آرزوي سلامتي مي‌کنم و اميدوارم همچنان اين افتخار را داشته باشم که در کنارشان فعاليت کنم.




منبع : musicema.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس