آخرین اخبار

جذاب ترين نقش هاي منفي سينما/ از نورمن بيتس تا گري اولدمن + تصاوير سينما

جذاب ترين نقش هاي منفي سينما/ از نورمن بيتس تا گري اولدمن + تصاوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - جذاب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما10- پاتريک بيتمن در رواني آمريکايي

پاتريک بيتمن در رواني آمريکايي، کريستين بيل در رواني آمريکايي
پاتريک بيتمن در رواني آمريکايي

اگر چه رمان بحث برانگيز برت ايستون اليس يک داستان خواندني و جذاب داشت اما گاهي با تکرار بيش از حد نام ها و جوک هاي پيچيده کمي خسته کننده و آزار دهنده مي شد. از طرف ديگر فيلمي که از روي اين رمان ساخته شد، جنبه هاي مثبت کتاب مذکور را گرفته و از هر لحاظي از نسخه کتابي خود پيشي گرفت. در کمدي تاريک «رواني آمريکايي» (American Psycho) شخصيت هاي جذاب بسياري وجود دارند؛ از کارآگاه کيبمال (ويلم دفو) گرفته تا پل آلن (جارد لتو) که دراوج قساوت با يک تبر سلاخي مي شود. اما تنها شخصيتي که ظاهر و حرکات او در اين فيلم براي طرفداران سينما به ياد ماندني شد بدون شک شخصيت اصلي و شرور داستان، پاتريک بيتمن بود. او جوان، خوش تيپ و ثروتمند است.

بيشتر بدانيد : بهترين فيلم هاي هاليوود در سال 2018/ از شب بازي تا رشته خيال + تصاوير

در کنار اين صفت هاي خوب وي به شدت از زنان بيزار است، گوشت بدن قربانيان خود را مي خورد و يک قاتل سريالي تمام عيار است. عليرغم ظاهر دوست داشتني اش اما اين صفات هيچ شباهتي به شخصيت هاي دوست داشتني سينما ندارد. شايد در ابتدا شما از اين شخصيت خوشتان نيايد اما بدون شک در انتهاي فيلم دلتان براي و سوخته و او را درک خواهيد کرد؛ جايي که وي ترسيده و مبهوت در دفتر کارش به سر مي برد. علاوه بر اين، با توجه به تفسيري که از اتفاقات پايان داستان داريد شايد به اين نتيجه برسيد که قتل هاي او تنها زاييده تصور او بوده باشد که ضرورتاً موضوع بدي نيست. بدين ترتيب او به يکي از معدود دوست داشتني ترين شخصيت هاي منفي فيلم هاي اين ژانر تبديل شده است.

9- نورمن بيتس در رواني

نورمن بيتس در رواني، تصوير آنتوني پرکينز
نورمن بيتس در رواني

وقتي که آلفرد هيچکاک پشت دوربين باشد و آنتوني پرکينز در مقابل آن، بايد منتظر يک شاهکار باشيد. فيلم مشهور «رواني» (Psycho) در حدود 60 سال پيش به صورت سياه و سفيد ساخته شد اما همچنان به عنوان الماسي در دنياي فيلم سازي درخشيده که هر بار تماشاي آن تاثير خود را بر شما خواهد گذاشت. يکي از دلايلي که اين فيلم را از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما مي دانند به خاطر شخصيت منفي اصلي داستان است: نورمن بيتس؛ پسري آرام و معصوم. اما حيف که او با مادري شکنجه گر و آزار دهنده زندگي مي کند که البته با غريبه ها رفتار بسيار محترمانه و خوبي دارد.

بيشتر بدانيد : جديدترين فيلم هاي هاليوود 2018 + تصاوير

با اين وجود نورمن همچنان مادرش را دوست دارد و به کج خلقي ها و زياده خواهي هاي او توجهي نمي کند. اما در اين ميان به نظر مي رسد که شخصيت ظريف و شکننده بيتس مانع از موفقيت او در زندگي دلخواهش مي شود.
البته اين چيزي است که در ظاهر به نظر مي رسد اما او هيچ شباهتي به شخصيت هاي منفي ديگر سينما ندارد. در طول فيلم،مادر بيتمن در اثر برخي اعمال خوفناک به مرز ديوانگي کشيده مي شود و نورمن از واکنش نشان دادن بيم دارد. او کارهاي زشت خود را مخفي کرده و به خاطر وفاداري کورکورانه اي که به مادرش دارد نمي تواند از خانه برود. در انتهاي داستان ما با يکي از آزار دهنده ترين و غيرقابل پيش بيني ترين پيچش هاي داستاني تاريخ سينما مواجه مي شويم که طي آن ماهيت واقعي نورمن بيتس افشا مي شود. اما همان موقع نيز به چشم يک مرد رنج کشيده با مشکلات رواني متعدد به او نگاه مي کنيم. نمي توان به خاطر تاثيرات منفي که محيط زندگي بر او داشته نورمن را سرزنش کرد زيرا چيزي که او اکنون هست نتيجه رفتار و اعمال ديگران و محيط اطرافش است و نه انتخاب شخصي او. آنتوني پرکينز نيز چنان با مهارت و ظرافت اين نقش را بازي کرده که حتي بعد از مشخص شدن ماهيت اصلي او نيز همچنان دوست داشتني است و با او همدردي مي کنيم.

8- جيسون وورهيز در جمعه سيزدهم

جيسون وورهيز در جمعه سيزدهم، تصوير جيسون وورهيز
جيسون وورهيز در جمعه سيزدهم

وقتي که اولين فيلم از فرانچايز ترسناک «جمعه سيزدهم» (Friday the 13th) منتشر شد، کسي فکر نمي کرد که به چنين موفقيتي دست پيدا کند. اما اين فيلم چنان در باکس آفيس موفق عمل کرد که 10 دنباله و يک راه اندازي مجدد را در پي داشت. اين فيلم ها اگر چه کيفيت قابل توجهي نداشتند اما مخاطبان بسياري را به سينماها کشانده و بدين ترتيب «جمعه سيزدهم» به پرفروش ترين فرانچايز اسلشر تاريخ سينما بدل گشت. در ميان نوآوري هاي اندکي که اين مجموعه فيلم به پرده نقره اي آوردند، بهترين آن شخصيت ترسناک و انتقام جوي جيسون وورهيز بود که شخصيت نمادين خود را تا به امروز حفظ کرده است.

بيشتر بدانيد : بهترين فيلم هاي ترسناک 2018 + تصاوير

چه چيزي اين شخصيت رواني ساطور به دست را تا به اين اندازه به يادماندني کرده است؟ برخلاف پاتريک بيتمن و نورمن بيتس که بيشتر به خاطر اجراهاي بي نقص بازيگران نقش هايشان به فهرست دوست داشتني ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما تبديل شده اند، جيسون به جز چند ناله و فرياد، در فيلم هايش هيچ ديالوگي نداشته و حضور او در فيلم ها نيز کوتاه است که نمي توان آن را يک هنرنمايي يا بازي قابل توجه از لحاظ زماني دانست. چيزي که او را به يکي از شخصيت هاي منفي محبوب تماشاگران تبديل مي کند انگيزه اوست که قابل درک به نظر مي رسد. البته از آنجايي که شخصيت پردازي در اين فيلم ها بسيار ضعيف است هر بار از محبوبيت و جذابيت شخصيت جيسون کاسته مي شود.

7- هانس لاندا در حرامزاده هاي بي شرف

کريستوفر والتز در حرامزاده هاي بي شرف، هانس لاندا در حرامزاده هاي لعنتي
کريستوفر والتز در حرامزاده هاي بي شرف

فيلم «حرامزاده هاي بي شرف» (Inglourious Basterds) که توسط يکي از اساتيد سينماي مستقل مدرن نويسندگي و کارگرداني شده است از بسياري جهات يک شاهکار به شمار مي آيد. درست مانند فيلم «رواني»، اين فيلم نيز ترکيبي بي نقص از استعداد در دو طرف دوربين است. اسم هاي بسيار بزرگي در اين پروژه همکاري داشتند؛ از تارانتينوي بزرگ تا برد پيت و الي روث اما يک بازيگر تقريباً ناشناس بود که توجه همه را در اين فيلم به خود جلب کرد.
کريستوفر والتز که تا قبل از اين فيلم هيچ نقش مهمي در سينما بدست نياورده بود با ايفاي نقش فراموش نشدني و بي نقص سرهنگ هانس لاندا از خود يک بازيگر افسانه اي ساخت. لاندا يک شخصيت شرور، اما کاريزماتيک و بسيار باهوش است که به همين دلايل از شخصيت هاي منفي محبوب تماشاگران به شمار مي آيد. علاوه بر بازي استادانه والتز، بخشي از محبوبيت شخصيت لاندا به کوئنتين تارانتينو و هوش نويسندگي او باز مي گردد که به گفته خودش بهترين شخصيتي است که تاکنون در فيلمنامه هايش نوشته است.

6- نورمن استنسفيلد در لئون: حرفه اي

گري اولدمن در حرفه اي، نورمن استنسفيلد
گري اولدمن در حرفه اي

چيزي که قرار بود تنها يک فيلم معمولي باشد به بهترين ساخته لوک بسون تبديل شد. فيلم «لئون : حرفه اي» (Léon: The Professional) براي هميشه به عنوان اولين فيلم ناتالي پورتمن در نقش ماتيلدا به شمار مي آيد که ژان رنو در نقش آدمکشي به نام لئوون و البته گري اولدمن در نقش خاطره انگيز نورمن استنسفيلد نيز در آن حضور داشتند. شخصيت نورمن استنسفيلد در اين فيلم يک مامور فاسد مبارزه با مواد مخدر است که بسيار بيشتر از حد تصور دوست داشتني است. او به خاطر کوکايين يک خانواده 4 نفره از جمله يک پسربچه را به قتل مي رساند. با همکارانش رفتار بسيار بدي دارد و به طور مرتب از قدرت خود سوء استفاده مي کند. اما همزمان وي شخصيتي فريبنده و البته بسيار جذاب دارد که تماشاي حرکات او گاهي سخت مي شود.

از اين رو هر لحظه از حضور نورمن روي پرده نقره اي سرگرم کننده و جذاب است و بدين ترتيب بعد از تماشاي فيلم «لنون: حرفه اي» اين شخصيت به فهرست شخصيت هاي منفي دوست داشتني سينما اضافه شد. بخشي از واقعي بودن اين شخصيت به مهارت نويسندگي و کارگرداني لوک بسون باز مي گردد و بخشي ديگر نيز به انتقال بي نقص اين شخصيت از روي کاغذ به روي پرده توسط گري اولدمن باز مي گردد. بدين ترتيب برخي از تيک هاي بازي گري اولدمن در اين نقش براي هميشه ماندگار شده و تعدادي از ديالوگ ها نيز وارد فرهنگ عامه مردم شد؛ براي مثال ديالوگ هايي که هنگام حضور نورمن در خانه پدري ماتيلدا در حال گوش دادن به موسيقي بتهوون است و لحظاتي بعد همه آن ها را به قتل مي رساند.

بيشتر بدانيد : معرفي 12 فيلم از جشنواره کن 2018 که نبايد از دست داد

بيشتر بدانيد : فيلم ترسناک هايي که بر اساس واقعيت ساخته شدند/ از کانجيورينگ تا احضار

بيشتر بدانيد : محبوب ترين فيلم هاي هاليوود/ از جنگ ستارگان تا شکستن از درون + تصاوير

بيشتر بدانيد : فيلمي که روي زخم دل جوانان خنج مي کشد تا بيدارشان کند


منبع: moviemag.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)