آخرین اخبار

حلما؛ قرباني ديگر اخاذي سلبريتي ها اجتماعي

حلما؛ قرباني ديگر اخاذي سلبريتي ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - کلاهبرداري يک سلبريتي در لفافه کمک به کودکان بيمار!

همه‌چيز از روزي شروع شد که حلما سلماني‌ها کودک مبتلابه SMA بيماري نادر "آتروفي" عضلاني براي دريافت داروي کمياب "اسپيرانزا" نياز به 700 هزار دلار پول داشت، پدر و مادر حلما با ايجاد کمپين‌هاي مختلف مردمي درخواست کمک براي خريد اين دارو ايجاد کردند.
کمپين‌هاي مردمي هر کدام با واريز مبالغي سعي داشتند حلما را از مرگ حتمي نجات دهند و براي اين کار به بازيگران و هنرمندان مختلف جهت کمک به حلما پيام مي‌دادند و خواستار کمک ‌مي‌شدند.

ورود سلبريتي جوان و آغاز ماجرا

مادر حلما در اين خصوص مي‌گويد: اعضاء کمپين حمايت از حلما هر روز در شبکه‌هاي اجتماعي براي بازيگران معروف پستي مبني بر حمايت از حلما مي‌گذاشتند، يک روز نيز از سلبريتي جوان حاشيه‌ساز فضاي مجازي نظري گذاشتند و وي حمايت خود از حلما را مطرح کرد.
وي ادامه مي‌دهد: اين سلبريتي جوان روز اول در صفحه مجازي خود عکس حلما را گذاشته و با گفتن يا علي از هر کسي خواسته بود که به ميزان توان حتي 10 هزار تومان به حلما کمک کند اما شماره کارت شخصي خود را براي اين کار اعلام کرده بود که روز اول متوجه نشديم.
به گزارش ايسنا، اين سلبريتي جوان با گذاشتن عکس حلما در صفحه مجازي خود با ترغيب مخاطبان خواستار حمايت از اين کودک شد و شماره‌ حساب خود را براي کمک به حلما اعلام کرد؛ عکسي که بسياري از بازيگران و هنرمندان به تبعيت از اين سلبريتي در صفحه خود قرار دادند و همه آن‌ها شماره‌حساب آقاي سلبريتي را براي کمک فرستادند.
در اين ميان سلبريتي جوان با گذاشتن استوري‌هاي مختلف پيام‌هايي از افراد مختلفي که کمک کردند مثلاً «امروز هزينه ناهار را به‌حساب شما واريز کردم» را در اينستاگرام منتشر مي‌کرد، سلبريتي جوان هر روز نشان مي‌داد که مردم کمک مي‌کنند و روزهايي نيز عکسي را منتشر مي‌کرد که اين مقدار پول که عموماً بين 10 تا 20 ميليون تومان بود را نقد کردم و از حساب بيرون آوردم.

وقتي کمک‌ها به مقصد نرسيدند

مادر حلما نيز در اين بين با انتشار عکس‌هايي از حلما در آغوش آقاي سلبريتي از اين حمايت خرسند بود؛ خرسندي که زمان زيادي به طول نکشيد و بعد از چند هفته با گذاشتن خبري مبني بر اينکه آقاي بازيگر حتي 1000 تومان از پول را به ما نداده است و ما شکايت کرديم، خواستار قطع کمک‌هاي مردمي به شماره‌حساب آقاي سلبريتي بود.
پدر حلما مي‌گويد: از آقاي سلبريتي خواستيم که شماره حساب حلما را بگذارد ولي قبول نکرد؛ و حتي 1000 تومان از آن پول را به ما نداد.
مادر حلما نيز با بيان اينکه روز اول اعلام حمايت وي از حلما ما را خيلي خوشحال کرد؛ مي‌گويد: روز دوم متوجه شديم که وي شماره کارت خودش را براي حمايت از حلما اعلام کرده بود، خودش با من تماس گرفت و گفت من از فردا پول‌هايي که به حسابم واريز مي‌شود را به صورت چک 10 ميليون توماني از حساب خارج مي‌کنم تا از اتفاقي که براي يکي از سلبريتي‌ها در حادثه زلزله کرمانشاه افتاد و حسابش بلوکه شد جلوگيري کنم.
وي ادامه مي‌دهد: قرار شد هر روز موجودي و گردش حساب را به ما اعلام کند ما نيز اعتماد کرديم، يک مدت از اين کار گذشت حلما به دستگاه نياز پيدا کرد، براي خريد دستگاه نياز به پول داشتيم، دستگاه از 3 تا 30 ميليون تومان بود، اطرافيان ميگفتند پول‌هايي که مردم کمک کردند براي سلامتي حلما است چرا پول دستگاه را نمي‌گيريد، لذا به وي گفتيم مقداري از پول را بدهد براي حلما دستگاه بگيريم اما وي در پاسخ گفت اين پول‌ها دست من امانت است براي شش آمپول اسپيرانزا، در غير اين صورت 1000 تومان هم به شما نمي‌دهم.
اگرچه تلاش ايسنا جهت مصاحبه با اين سلبريتي جوان بي‌نتيجه ماند اما بازيگر جوان با انتشار مطالبي از خود دفاع کرد و اتهام کلاهبرداري را با قطعيت رد کرد، وي معتقد است: مردم من را مي‌شناسند و پول را به اين نيت مي‌دهند که داروي اسپيرانزا تهيه شود، از کجا معلوم است اين هزينه را به درمان کودک بدهيم و عمر بچه به دنيا باشد. براي اينکه حسابم بلوکه نشود پول را از حساب بيرون مي‌آورم اما تا زماني که پول به صورت کامل جمع‌آوري نشود پولي به اين کودک نمي‌دهم، حساب من مشخص است و اگر بخواهند دادستان هم مي‌تواند ورود پيدا و موضوع را بررسي کند.

دارو خريدن براي ادامه زندگي

پدر حلما مي‌گويد: اسپيرانزا شش آمپول است که هر چهار ماه يک‌بار بايد تزريق شود ما مي‌توانستيم آمپول اول را تزريق کنيم تا باقي پول جمع‌آوري شود، من اگر فکر کنم دخترم عمر زيادي ندارد اين همه تلاش نمي‌کنم، تلاش من دارو خريدن براي ادامه زندگي است.
وي ادامه مي‌دهد: اين سلبريتي جوان خود را سفير بيماران SMA معرفي و در پيامي مبني بر قطع کمک به حلما کودک ديگري به اسم ويانا را معرفي کرده و گفته است از اين پس پول براي ويانا جمع‌آوري مي‌شود و ديگر پولي به حلما تعلق نمي‌گيرد، اين در حالي است که انجمن ديستفروني ايران اين را کاملاً تکذيب مي‌کند و مي‌گويد وي سفير بيماران SMA نيست.
مادر حلما نيز با انتشار ويديويي در فضاي مجازي خواستار قطع کمک‌هاي مردمي به شماره‌حساب آقاي سلبريتي شد، ويديويي که در آن در حالي که حلما را در شرايط سختي در آغوش دارد صراحتاً مي‌گويد ما به آقاي سلبريتي گفتيم که شماره کارت حلما را براي کمک بگذارد در غير اين صورت حمايتش را بردارد و نمي‌خواهيم حمايت کند، وي هم گفت من پول را به شما نمي‌دهم و به‌حساب دولت واريز مي‌کنم.
اين موضوع واکنش کاربراني که به حلما کمک کرده بودند را به همراه داشت، مردم خواستار برگرداندن کمک‌ها به حلما بودند و خانواده حلما را ترغيب به شکايت کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين اسماعيل صادقي -دادستان قزوين- در اين خصوص مي‌گويد: سه پرونده در حوزه جمع‌آوري کمک بانام بيمار داريم، به بهانه اينکه فرزند ما بيمار است پول جمع شده است، پرونده اين مورد خاص نيز به تهران ارسال‌ شده و از نتيجه نهايي بي‌اطلاع هستم، در نهايت اگر ثابت شود اين پول‌ها به نام کودک جمع شده مبلغ جمع‌آوري‌شده به خانواده کودک برمي‌گردد.
بدعت کمک‌هاي مردمي همواره با حواشي زيادي همراه است، در اين بين سلبريتي‌ها با کمک از شهرت خود اقدام به جمع‌آوري کمک مي‌کنند که برخي از آن‌ها مانند اين پرونده دچار مشکلاتي شده و کسي نمي‌داند اين همه پول کجا خرج مي‌شود. در جريان زلزله کرمانشاه نيز برخي نمايندگان مجلس و فعالان اجتماعي و مدني اعلام کردند سلبريتي‌ها در فضاي مجازي اقدام به جمع آوري کمک براي زلزله‌زده‌ها کردند اما ميلياردها تومان کمک جمع‌آوري شده هرگز به زلزله زده‌ها نرسيده و در حساب سلبريتي‌ها باقي مانده است.
بنابراين پيشنهاد مي‌شود مردم خير و نوع‌دوست ايراني که قصد کمک به افراد نيازمند و بيماران رادارند از راه‌هاي قانوني و مراجع معتبر کمک‌هاي خود را به افراد برسانند تا شاهد چنين مواردي نباشيم.

حلما؛ قرباني ديگر اخاذي سلبريتي ها


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد