آخرین اخبار

ترامپ در لندن هم تنها ماند جهان

ترامپ در لندن هم تنها ماند

  بزرگنمايي:

چه خبر - تنهايي ترامپ در لندن

به گزارش گروه تحليل، تفسير و پژوهش هاي خبري، لندن با نزديک شدن به زمان حضور «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري ايالات متحده در اين شهر ناآرام تر از گذشته مي شد و اوج التهاب و اعتراض با ديدارهاي وي با مقام هاي ارشد بريتانيا همزمان شد. بسياري از شهروندان بريتانيايي با تجمع در شهرها و خيابان ها، نارضايتي خود از سفر رئيس جمهوري ايالات متحده در لندن را بيان کردند.
نکته جالب اينجاست که ابتدا قرار بود سفر ترامپ در ژانويه گذشته (دي ماه 1396) انجام شود اما شدت اعتراض هاي سراسري در انگلستان موجب به تعويق افتادن آن شد. ترتيب دهندگان اين ديدار اعتقاد داشتند گذشت زمان از شدت نفرت عمومي از ترامپ مي کاهد رئيس جمهوري روزهاي آرامي را سپري خواهد کرد. البته اين حربه کارآمد نبود زيرا حداقل يکصد هزار و حداکثر 250 هزار نفر از شهروندان لندن در يکي از بزرگترين اعتراضات خود به خيابان ها آمدند و ضمن مخالفت با حضور رئيس جمهوري ايالات متحده در اين کشور، نارضايتي خود از سياست هاي وي در کاخ سفيد را به صورت علني ابراز داشتند. اين بزرگترين اعتراض مردمي در لندن پس از سال 2003 بود. در آن زمان حدود يک ميليون نفر در لندن در اعتراض به حمله آمريکا به عراق به خيابان ها آمدند و عليه جورج بوش و سياست هاي کاخ سفيد شعار دادند.
بسياري فعالان اجتماعي و از جمله چهره هاي هنري و گروه هاي ضدجنگ و ضد نژادپرستي، روز جمعه در جنبش اعتراضي با عنوان «همه با هم در برابر ترامپ» به خيابان ها آمدند. به نوشته يورونيوز بسياري از شرکت کنندگان در اين اجتماعات شعار و پلاکاردهايي را با مضمون «نه به ترامپ، نه به جنگ»، «ترامپ را رها کن، با قلدري مبارزه کن» و «نه به ترامپ، نه به نژادپرستي» حتي از فرودگاه به استقبال از رئيس جمهوري آمريکا پرداختند. شدت نفرت از ترامپ در بريتانيا به اندازه اي بود که سفارت اين کشور در لندن به شهروندان آمريکايي هشدار داد کمتر از گذشته در محل هاي عمومي حاضر شوند.
**خوشامدگويي آتشين به ترامپ
بر اساس نظرسنجي هاي گوناگون ترامپ به شدت در انگلستان نامحبوب است و ميزان افرادي که ديدگاه مثبتي به وي دارند تنها حدود 11 درصد اعلام شده است. پيشتر هم حدود 2 ميليون شهروند بريتانيايي درخواستي را امضا کردند تا دولت انگلستان دعوت رسمي خود از ترامپ را پس بگيرد. تارنماي نشريه «New York Magazine» معترضان به ترامپ را پرشمار توصيف کرد و نوشت: پس از حدود 18 ماه از شروع دوره رياست جمهوري، سرانجام ترامپ از لندن ديدن کرد تا معترضاني که يک سال منتظر وي بودند خشم خود را عليه ترامپ نشان دهند.
بسياري از مخالفان حضور ترامپ در بريتانيا، رئيس جمهوري آمريکا و سياست هاي وي را حاوي رويکردهاي ضد زن، نژاد پرستانه و ويران کننده جامعه و خانواده توصيف کردند. تارنماي روزنامه اينديپندنت هم اعتراض ها را نوعي ناخوشامدگويي مردم به ترامپ تحليل کرد و نوشت علاوه بر لندن انتظار مي رود در اسکاتلند، ولز و ديگر مناطق هم اعتراض هاي مشابه تکرار شود.
بيشتر از 60 تجمع اعتراضي در شهرهاي مختلف انگلستان برگزار شد که بزرگترين آن ها در لندن بود. روزنامه استاندارد همچون تارنماي شبکه تلويزيوني سي.ان.ان پيام اعتراض ها در لندن را براي ترامپ شفاف دانست و نوشت: هنگامي که دونالد ترامپ با نخست وزير و ملکه انگلستان در حال گفت وگو بود ده ها هزار نفر از مردم در مرکز لندن عليه حضور وي در بريتانيا فرياد مي زدند. آن هايي هم که شعار خود را آماده نکرده بودند پلاکاردهايي را در دست داشتند که ترامپ را فردي همچون زباله يا نژادپرست ترين فرد عالم معرفي مي کرد.
نشريه تايم نيز ماهيت دروني اعتراضات لندن را اينگونه تفسير کرد که مردم شهر مي گويند ايالات متحده را دوست دارند اما از ترامپ متنفر هستند. اين گزارش افزود با اينکه نمي توان تعداد دقيقي از شرکت کنندگان اعلام کرد اما حدود 200 هزار نفر از مردم شهر با عباراتي که معرف ويژگي هاي شخصيتي ترامپ است همچون ضدزن، نژادپرست و جنسيت طلب، از وي خواستند زودتر کشورشان را ترک کند. آن ها مي گويند براي محافظت از حقوق و آزادي هايي که به دست آورده اند مبارزه مي کنند زيرا آن ها ترامپ را فردي مي دانند که بسياري از اين حقوق را تهديد مي کند.
**ترامپ مسبب مشکلات کنوني جهان
به نوشته رسانه ها و تحليلگران ناخرسندي از سياست هاي ترامپ به آساني از رفتار مردم در لندن قابل درک بود. آن ها با شعار و فرياد يا با پوسترهايي در دست به رئيس جمهوري ايالات متحده اعلام کردند در لندن کسي پذيراي او نيست. بنيانگذار جنبش « Pink Protest» در توصيف اين شرايط عنوان داشت: از آنجاکه ما فکر مي کنيم ترامپ پايه گذار هر چيز اشتباهي است که اکنون رخ مي دهد، بنابراين مردم در لندن از آمدن وي خوشحال نشدند و به وي خوشامد نمي گويند.
بالن نارنجي رنگ بزرگي شبيه شخصيت هاي کارتوني هم ساخته شده بود که کودکي پوشک شده به شکل ترامپ را نشان مي داد. اين عروسک 6 متري بيشتر از ديگر حوادث روز گذشته لندن توجه رسانه ها را جلب کرد به ويژه آنکه دادن مجوز براي به هوا فرستادن آن هم موجب انتقاد برخي گروه هاي نزديک به آمريکا از شهردار لندن شد.
شبکه سي.بي.اس نيوز آمريکا با بيان اينکه جمعيت عظيم معترضان از سوي گروه هاي مختلف سازماندهي شده بودند نوشت: مردم در خيابان هاي مختلف لندن شعار مي دادند اما نکته ديدني اعتراضات ضدترامپ، بالون عصباني و در حال فرياد زدن ترامپ کوچولو بود که با يک تلفن همراه پيامي را در توئيتر منتشر مي کرد.
طراحان اين بالون علت برگزيدن چنين شمايلي براي ترامپ را اينگونه توضيح دادند که رئيس جمهوري آمريکا منحصرا نسبت به توهين شخصي آسيب پذير است و به همين دليل تلاش شد تا در اين سطح به وي حمله شود. آن ها تاکيد دارند «در واقع لندني ها با زباني که ترامپ آن را درک مي کند با وي سخن گفتند».
يک نماينده پيشين مجلس انگلستان هم که در راهپيمايي شرکت داشت تظاهرات گسترده در لندن را پاسخ مردم به جمله ترامپ ارزيابي کرد که گفته بود«فکر مي کنم در بريتانيا مردم خيلي مرا دوست دارند».


منبع: irna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد