آخرین اخبار

حمله تند رسانه اصولگرا به مينا ساداتي: چرا شوهرت براي اوج بازي کرده سينما

حمله تند رسانه اصولگرا به مينا ساداتي: چرا شوهرت براي اوج بازي کرده

  بزرگنمايي:

چه خبر - مينا ساداتي شبيه فيلم هايش نيست

سيمرغ_ روزنامه اصولگراي صبح نو در يادداشتي مينا ساداتي را بابت مواضعش به شدت محکوم کرده است. مينا ساداتي در انتخابات رياست جمهوري به روحاني راي داده است, اما با توجه به وضعيت کنوني کشور, شروع به انتقاد از دولت نموده, هرچند اين اتفاق خيلي دور از ذهن و عجيب نيست دارد , هر انساني داراي اين حق به طور طبيعي ست که به کسي که انتخاب نموده است, انتقاد نمايد. اما از آن جايي که حسن روحاني کانديداي مورد نظر رسانه هاي اصولگرا نيست, پس مي شود, هر اتفاقي افتاد, حاميان وي را به تندي زير سوال برد و حتي طبيعي ترين حق هر فردي در جامعه؛ يعني داشتن عقيده آزاد و ابراز آن را, از آنان دريغ نمود. و از سوي ديگر, آن ها را به خاطر بازي در برخي فيلم ها مي شود, بيشتر زير سوال برد. مثلا در حاليکه سرو زير آب, فيلمي بود که به شهداي اقليت پرداخته بود, و هنگام ساخت فيلم فشارهاي عقيدتي بسياري به کارگردان آورده بودند, مينا ساداتي را به خاطر بازي در آن فيلم زير سوال مي برند چرا که آن فيلم متعلق به يک سازمان دولتي ست. به ديدگاه اين عده اگر کسي در فيلمي متعلق به يک ارگان دولتي بازي نمود, در نتيجه حق ندارد, ديدگاهي مخالف را بر زبان آورد.
روزنامه صبح نو نوشت:
فعاليت و اظهارنظرهاي چهره‌هاي سينمايي در شبکه‌هاي اجتماعي هرازچندگاهي باعث حاشيه‌هايي مي‌شود. مشکل آب شرب خرمشهر و مسائل مربوط به آن، باعث شد که نگاه دوباره‌اي به واکنش‌هاي مجازي يکي از بازيگران در اين زمينه داشته باشيم.
در بحران اخير مربوط به آب در خرمشهر، برخي از چهره‌هاي سينمايي مثل آقايان پرويز پرستويي، صابر ابر، بهرام رادان و خانم‌ مهناز افشار و... درباره اين مشکل درصفحات شخصي‌شان پست‌هايي منتشر کردند که برخي کاملاً دلسوزانه و متعهدانه بود و البته برخي طبق معمول بي‌ربط به موضوع اصلي و معطوف به حواشي سياسي بود. خانم ميناساداتي از بازيگران سينما و تلويزيون است که در سال‌هاي اخير شناخته‌شده است. برخي از پست‌هاي ساداتي در ماه‌هاي اخير جالب توجه بوده است و اگر آن‌ها را با کارنامه کاري خودش و همسرش بررسي کنيم، جالب‌تر هم خواهد بود.

بيشتر بدانيد : روايت تلخ و تکان دهنده باشه آهنگر از مخالف با اسامي اصيل ايراني و نشان دادن شهداي زرتشتي


رأي مي‌دهم!

مينا ساداتي در ايام انتخابات پستي منتشر کرد و پس از انتقادات فراوان از زمين و زمان و يمين و يسار، نهايتاً از انتخابش گفت و تاکيد کرد که به آقاي حسن روحاني رأي خواهد داد. او سپس از برگه رايش که روي آن نام روحاني نوشته شده بود عکس گرفت و آن را منتشر کرد. البته که اين حرکت نه تنها بد نيست که يکي از اولين مولفه‌هاي آزادي اجتماعي و انتخاب آزاد است. اما احتمالاً بررسي پست‌هاي بعدي اين بازيگر قدري شرايط را متفاوت خواهد کرد. يکي از مشخصه‌هاي کپشن پست‌هاي ساداتي نثر و عبارات خاص اوست! ظاهراً خانم بازيگر علاقه زيادي به استفاده از ايهام و کنايه آن هم با زبان عالمانه دارند!


عصبانيت خانم بازيگر

«کوته‌فكرهاي فاقد تخيل. نظريه‌هاي بدون ارتباط با واقعيت، اصطلاحات تو خالي‌، #آرمان‌هاي غصبي، #سيستم‌هاي انعطاف‌ناپذير. اين‌ها چيزهايي است كه واقعاً مرا مي‌ترساند. البته اهميت دارد بداني چه چيزي درست و چه چيزي #نادرست است. #اشتباهات فردي در #قضاوت معمولاً مي‌تواند اصلاح شود. تا زماني كه جرات داشته باشي به اشتباهاتت #اعتراف كني‌، اوضاع مي‌تواند بهتر شود. اما كوته‌فکرهاي #متعصب بدون هيچ #قدرت تخيلي مثل انگل‌هايي هستند كه موجب تغيير ماهيت ميزبان مي‌شوند، شكل عوض مي‌کنند و به رشد ادامه مي‌دهند و #محكوم به #شكست هستند.» اين جملات که با هتشگ‌هاي خاص(!) به نقل از کتاب کافکادرکرانه، توسط خانم ساداتي منتشر شده، در ذيل عکسي غيرمرتبط با متن است. حال اين جملات، هشتگ‌ها و عکس به برداشت مخاطب مربوط است!

بيشتر بدانيد : کنايه هاي تند مينا ساداتي به دولت تدبير و اميد!


تاريخ، قانون‌ و پرچم‌تان‌ جعلي‌ است!

پس از حادثه عجيب برخورد يکي از ماموران زن گشت ارشاد با دختري جوان که فيلم درگيري آن (فيلمي که با دوربين جاسازي‌شده ثبت شده بود) منتشر شد. واکنش‌هاي مختلفي را در پي داشت. مينا ساداتي اما ظاهراً خطاب به قانون، حکومت و ارزش‌هايي که آن‌ها را جعلي مي‌داند با عصبانيت زيادي نوشت: «تاريخ را جعل كرديد. قانون را جعل كرديد. نظرات‌تان را زير پرچم قانون جعلي‌تان به مردم حقنه كرديد. باور كنيد كه روزي هم نوبت مردم خواهد شد. كدام كشور و مذهب را الگوي سياسي و مذهبي‌تان كرده‌ايد؟ آقايان و خانم‌هاي مسوول و مأمور‌، ايران ايران است و ايراني اهل سكوت نيست؛ امروز سكوت جايز نيست...»


ازآب‌ تا سوريه، ‌فلسطين‌ و عراق!

اما آخرين پست اينستاگرامي مينا ساداتي مربوط به مساله اخير خرمشهر است. درباره علت به‌وجود آمدن مشکل بي‌آبي در خرمشهر علل مختلفي مطرح مي‌شود. برخي معتقدند عدم تدبير مسوولان باعث اين مشکل شده و برخي شايعه کردند که خط لوله آب شرب اين شهر به‌دليل اخبار غلط کانال‌هاي تلگرامي که مدعي بودند آب شيرين کشور به خارج صادر مي‌شود، توسط برخي تخريب شده و اين مشکل به‌وجود آمده است. البته فارغ از علت واقعي اين حادثه آن چه مشخص است قطعاً شرايطي که چند روز براي مردم مظلوم مناطق به‌وجود آمد، در شأن آن‌ها نبود و مسوولان دولتي در صف اول پاسخ‌گويي به اين مشکل هستند. پس از اين حوادث، بسياري از کاربران فضاي مجازي نسبت به اين مساله واکنش نشان دادند. اما مينا ساداتي که گويا اصرار دارد درباره تمام مسائل شفاف، اظهارنظراتي عجيب، بي‌ربط و فراتر از اطلاعاتش کند، نوشت: «با رويکردهاي پوپوليستي و راديکاليسم مذهبي نمي‌شود مانع از ضايعات بزرگ شد. 40سال نشد‌‌، 40قرن ديگر هم نخواهد شد، بنا به تکرار تاريخ نخواهد شد. به جاي سياست‌هاي خارجي بيهوده و دشمن‌پروري، مردم ايران را دريابيد. ضايعه خرمشهر‌، آبادان و اهواز را دريابيد. بحران آب، بحران هوا و بحران اقتصادي مردم، مهم‌تر از بحران‌هاي مردم فلسطين و سوريه و عراق نباشد، کمتر نيست.»


شبيه‌ فيلم‌هايشان‌ نيستند؟

آيا فعاليت مجازي براي چهره‌ها خط قرمز است؟ حضور در فضاي مجازي و واکنش نسبت به اتفاقات پيرامون حق هر شهروندي است؛ حتي اگر به گمان ديگران نظرات آن شخص اشتباه باشد. مگر نه اين‌که به بهانه اتفاقات اخير خرمشهر عزيز، يکي از بازيکن‌هاي تيم ملي به اعتقادات مردم تاخته بود و کمک مردمي به عتبات را کمک به کشور دشمن (منظورش حزب بعث) ندانسته بود؟! خب پس در اين فضاي مجازي هرکسي هر چه بخواهد مي‌گويد و طبق مثل معروف «شنونده بايد عاقل باشد».
اما موضوع درباره خانم ساداتي قدري متفاوت است. پست آخر مينا ساداتي آنقدر عجيب و با رفتارش در تضاد است که سؤالات زيادي را به‌وجود مي‌آورد. ساداتي در حالي مدام به حاکميت و اصولش مي‌تازد که خودش کم در فيلم حکومتي بازي نکرده است. «امکان مينا»، «هيهات» و «سرو زيرآب» از جمله اين فيلم‌ها هستند که با سفارش مجموعه‌هاي حاکميتي و با موضوعاتي خاص ساخته شده‌اند.

بيشتر بدانيد : روايت تلخ و تکان دهنده باشه آهنگر از مخالف با اسامي اصيل ايراني و نشان دادن شهداي زرتشتي


اتفاقاً همسرش (بابک حميديان) هم در سال‌هاي گذشته در چهار فيلم محصول سازمان رسانه‌اي اوج نقش‌آفريني کرده است. جالب است خانم بازيگر درحالي متلک‌هاي سنگين مي‌اندازد و از عبارات مجهول و دهان‌پرکني هم‌چون «پوپوليسم» استفاده مي‌کند که خودش عکس استخري دولتي در قبل از انقلاب واقع در جنوب کشور (که احتمالاً متعلق به وزارت نفت بوده) را در کنار عکس بي‌آبي در حاشيه خرمشهر منتشر کرده و اين دو را با هم قياس کرده است! چه قياس مخاطب‌پسندي! اصلاً هم اين حرکت پوپوليستي نيست! فقط ايشان نگفته واژه «راديکاليسم مذهبي» (که بعيد است معناي دقيقش را بدانند) چه ربطي به بحران آب در يکي از مذهبي‌ترين مناطق کشور دارد؟!
البته اين پايان کار نيست و خانم بازيگر ‌بحث دموده عراق و سوريه را گفته‌اند اما توضيح نداده‌اند که خودشان در آثاري که مربوط به همين «راديکاليسم» (البته به ادعاي خودش) است بارها بازي کرده‌اند.
نمونه آخرش به وقت شام با موضوع سوريه بود که بابک حميديان در آن حضور داشت. در پايان بايد گفت که اين بازيگر محترم يا به فيلم‌هايي که بازي مي‌کند اعتقاد ندارد و صرفاً انگيزه مالي دارد يا پست‌هاي مجازي‌اش محض لايک‌هاي آن‌چناني است.


منبع: روزنامه صبح نو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)