آخرین اخبار

سلبريتي که از کودکي وارد هاليوود شدند/ از اسکارلت جوهانسون تا سيرشا رونان سينما

سلبريتي که از کودکي وارد هاليوود شدند/ از اسکارلت جوهانسون تا سيرشا رونان

  بزرگنمايي:

چه خبر - گشتي ميان ستاره هاي هاليوود

آسمان خيره کننده هاليوود، همواره شاهد درخشش ستاره هايي با پتانسيل ها و توانمندي هاي گوناگون است. برخي از اين ستاره ها، از روزهاي کودکي وارد دنياي هاليوود شدند و هم گام با عرضه دستاوردهاي نوين در صنعت فيلم سازي، رشد کردند و تبديل به هنرمنداني بي بديل در دنياي سينما شدند.

ناتالي پورتمن

بدون ترديد، مخاطبان فيلم هاي هاليوود، نمي توانند بازي درخشان دختر بچه 13 ساله اي که در فيلم "حرفه اي" مقابل ژان رنه، ايفاي نقش کرد فراموش کنند. دختر بچه اي که ارده آهنينش براي انتقام را به وضوح با بازي درخشان ناتالي پورتمن، در مي يافتيم. پورتمن، در نقش ماتيلد و دوست کوچک لئون ( ژان رنه) به قدري ماندگار شد که براي هميشه جاي خودش را ميان طرفداران فيلم هاي هاليوود باز کرد.
در گام بعدي، ناتاليِ 14 ساله در تجربه اي بي نظير در فيلم ماندگار "مخمصه" به کارگرداني "مايکل مان" ، نقش دختر خوانده ي آل پاچينوي اسطوره اي را بازي کرد. البته پورتمن در اين فيلم ايفاگر يک نقش فرعي بود و از آن شمايل قهرمان گونه اش در فيلم حرفه اي فاصله داشت. لورن گاستافين که ناتالي با موفقيت از عهده ايفاي نقش آن بر آمد، دختري است که از افسرگي و تنهايي رنج مي برد.
ناتالي همچنان مسير رو به جلو را طي کرد، او در سال 1996 در کمدي علمي-تخيلي، "مريخ حمله مي کند" به کارگرداني تيم برتون، در نقش تافي ديل با جک نيکلسون هم بازي شد.
اما اين بازي در فيلم "هرجا جز اينجا" به کارگرداني وين وانگ است که نامزدي جايزه گلدن گلوب را در 18 سالگي برايش به ارمغان مي آورد.
ناتالي که حالا ديگر طعم شهرت را مي چشد در همان سال با ايفاي نقش ملکه پدمه آميدالا در سري اول "جنگ ستارگان" ساخته جرح لوکاس، به بازيگري جهاني تبديل شد.
او علاوه بر بازي در فيلم و شگفت زده کردن کارگردان ها، همان زمان وارد دانشگاه شد و در رشته روانشناسي دانشگاه هاروارد به تحصيل پرداخت و سپس تحصيلاتش را تا مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه عبري اورشليم به پايان رساند.
اين بازيگر آمريکايي-يهودي سال 2003 کنار بزرگاني همچون نيکول کيدمن و جود لاو در فيلم "کوهستان سرد" به هنرنمايي پرداخت.
همچنين در تريلر سياسي "وي مثل وندتا" بازي درخشاني را به نمايش گذاشت.
ناتالي براي بازي در نقش متفاوت يک استريپر در فيلم "نزديکتر" به کارگرداني مايک نيکولز، عنوان بهترين بازيگر مکمل زن گلدن گلوب 2005 را به خود اختصاص داد، او هم چنين براي اين فيلم در 24 سالگي نامزد بهترين بازيگر مکمل زن در اسکار و جشنواره فيلم بفتا نيز شد.
سال 2009 در درام "برادران" با جک جيلنهال و توبي مگواير هم بازي شد.
ستاره 30 ساله هاليوود، ديگر بالغ شده بود اما هم چنان براي هوادارانش دختري جسور و بي پروا در حرفه اي را تداعي مي کرد. وي با تلاش و همچنين بهره مندي از استعداد ذاتي اش، پس از گذشت يک دهه از آغاز دوره بازيگري، سال 2011 براي بازي در تريلر روانشناسانه "قوي سياه"، ساخته دارن آرنوفسکي برنده جايزه نقش اول زن هشتاد و سومين مراسم اسکار شد. او تنها بازيگر اين فهرست است که موف به دريافت جايزه اسکار شده است.
او همچنين براي ايفاي نقش نينا ساير، رقصنده باله ي فيلم "قوي سياه"، جوايز گلدن گلوب و بفتا را نيز از آن خود کرد.
ناتالي با مبدل شدن به ستاره اي بي بديل، همواره هوادارانش را به وجد مي آورد. وي سال 2016 در فيلم "جکي"، نقش ژاکلين کندي، همسر جان اف کندي فقيد را ايفا کرد و براي دومين بارنامزد جايزه اسکار شد اما رقابت را به اما استون واگذار کرد.
همچنين همان سال در فيلم تخيلي "افلاک نما" به کارگرداني ربکا زلوتوفسکي جلوي دوربين رفت.
او در حال حاضرمشغول ايفاي نقش در فيلمي درام به نام "مرگ و زندگي جان اف.داناون" به کارگرداني زاويه دولان است.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون برخلاف ديگر ستارگان اين فهرست، با شروع طوفاني در کودکي وارد عرصه بازيگري نشد. او مسيري آرام تر را از ديگر رقيبان هم سن و سالش در اين فهرست طي کرد تا توانست به شهرت برسد.
اسکارلت که از پدري آمريکايي-دانمارکي و مادري يهودي سال 1984 در نيويورک سيتي متولد شده، خود را ببيشتر يهودي مي داند. او به واسطه علاه مادرش به سينما از سن 9 سالگي وارد اين حرفه شد.
نخستين تجربه حضور در مقابل دوربين را سال 1994 با ايفاي نقش درفيلم "شمال" به دست آورد. سپس سال 1996 در فيلم "ماني و لو" خوش درخشيد و توانست نظر منتقدان را جلب کند. وي در فيلم "نجواي اسب" به کارگرداني رابرت ردفورد نيز توانست نام خود را به عنوان بازيگري آينده دار مطرح کند. اسکارلت سال 1997 در سري سوم فيلم هاي محبوب "تنها در خانه" نقش خواهر بزرگتر الکس، همان پسربچه شيطاني که تنها در خانه مانده بود را ايفا کرد.
موفقيت اما زماني براي اسکارلت تثبيت شد که سال 2003 و در 18 سالگي مقابل دوربين سوفيا کاپولا، دختر فرانسيس کاپولاي فقيد نقش شارلوت را در فيلم "گمشده در ترجمه" بازي کرد که جايزه بفتا را براي او به ارمغان آورد و نامزد جايزه گلدن گلوب نيز شد.
همان سال براي ايفاي نقشي در درام تاريخي "دختري با گوشواره هاي مرواريد" نامزد جايزه گلدن گلوب شد. اسکارلت در گير و دار ايفاي نقش هاي درخشانش وارد دانشگاه نيويورک شد. اوج موفقيت و شهرت براي اسکارلت با بازي در "امتياز نهايي" به کارگرداني وودي آلن در سال 2005حاصل شد.
او يک سال بعد در فيلم "پرستيژ" با کريستوفر نولان کارگردان به نام و مطرح هاليوود همکاري کرد، فيلمي که تحسين منتقدان را به همراه داشت.
اسکارلت در سه سال متوالي از 2003 تا 2005 براي بازي در فيلم هاي "گمشده در ترجمه"، "دختري با گوشواره هاي مرواريد"، "يک آهنگ عاشقانه براي بابي لانگ" و "امتياز نهايي"، نامزد جايزه گلدن گلوب شد که البته دستش از رسيدن به اين عنوان کوتاه ماند.
اسکارلت سال 2003 و 2013 از سوي مجله اسکواير عنوان جذاب ترين زن زنده دنيا را به خود اختصاص داد.
وودي آلن درباره زيبايي اسکارلت مي گويد:
جذابيت او هنگام فيلمبردراي "امتياز نهايي" به قدري زياد بود که کار را براي من سخت مي کرد.
اسکارلت سال 2008 با ايفاي نقش در درام تاريخي "دختر ديگربولين" با ناتالي پورتمن هم بازي شد.
وي تنها بازيگر اين فهرست است که علي رغم استعداد بي نظير و بازخوردهاي تحسين آميز از سوي منتقدين، تا کنون نتوانسته نظر اعضاي آکادمي اسکار را براي نامزدي در اين رويداد معتبر جلب کند و همچنين موفق به کسب جايزه گلدن گلوب نيز نشده است.
در عوض تا دلتان بخواهد عناوين زيباترين و جذاب ترين زن دنيا را در کارنامه هنري خود يدک مي کشد. البته عدم توفيق اسکارلت در کسب جوايز گلدن گلوب و اسکار نتوانسته خدشه اي به محبوبيت و توانايي هايش در راستاي جذب مخاطب و پول سازي در صنعت هاليوود وارد کند.
اسکارلت هم اکنون فيلم ابرقهرماني و پرستاره، "انتقام جويان: جنگ ابديت" به کارگرداني برادران روسو را در اکران دارد.

کرستن دانست

کرستن دانست از اقبال قابل توجهي در ميان کودکان راه يافته به هاليوود برخوردار بود. او سال 1994 و زماني که تنها 12 سال داشت، براي بازي در فيلم فانتزي رمانتيک "مصاحبه با خون آشام"، کنار بزرگاني همچون برد پيت و تام کروز، جايزه ساترن را دريافت کرد و نامزد جايزه گلدن گلوب شد.
کرستن سال 1982 در نيوجرسي به دنيا آمد و از 3 سالگي در تيزرهاي تبليغاتي بازي کرد. دانست سال 1985 و پس از بازي در فيلمي به کارگرداني وودي آلن، در فيلم "آتش بازي ولنتاين" نقش دختر تام هنکس دوست داشتني را ايفا کرد.
کرستن سال 1995 در فيلم تخيلي محبوب "جومانجي" نيز به نقش آفريني پرداخت. کرستن سال 2004 حضور کنار بزرگاني مانند کيت وينسلت و جيم کري را در فيلم رمانتيک علمي-تخيلي "درخشش ابدي يک ذهن پاک" تجربه کرد.
درخشش کرستن نيز مانند اسکارلت جوهانسون توسط همکاري با سوفيا کاپولا رقم خورد. او با هنرنمايي در نقش ملکه ماري آنتوانت در فيلمي به همين نام، نگاه ها را به خود جلب کرد. اوج شهرت و محبوبيت براي وي با بازي در نقش مري جين در فيلم هاي پرطرفدار و پرفروش "مرد عنکبوتي" حاصل شد و در سري فيلم هاي مرد عنکبوتي از سال 2002 تا 2007 در نقش نامزد توبي مگواير به ايفاي نقش پرداخت.
وي همچنين در فيلم "همه چيزهاي خوب" در کنار رايان گاسلينگ نمايش قابل قبولي از خود ارائه داد.
دانست علي رغم درخشش در جشنواره کن سال 2011 و دريافت نخل طلا براي بازي در فيلم "ماليخوليا"، به کارگرداني لارس فون ترير، نتوانسته در اسکار موفقيتي به دست آورد.
کرستن در جشنواره کن 2017 دومين همکاري خود با سوفيا کاپولا را در درام "فريب خورده" تجربه کرد. در اين درام که مورد تحسين قرارگرفت و نخل طلاي بهترين کارگرداني را نيز براي کاپولا به ارمغان آورد با نيکول کيدمن و کالين فارل هم بازي شد.

داکوتا فنينيگ

داکوتا فنينگ در سن 7 سالگي با درخشش در فيلم "من سم هستم"، ورود طوفاني و درخشاني به دنياي هاليوود داشت.
او کنار شون پن، نقش لوسي دايموند را ايفا و جوايز بسياري را از آن خود کرد. داکوتا کودکي پرفروغي داشت و تجربيات شگفت انگيزي از هم بازي شدن با ستاره هاي طراز اول هاليوود کسب کرد. وي سال 2004 و در 10 سالگي با بازي در اکشن درام "مردي در آتش" به کارگرداني توني اسکات، هم بازيش دنزل واشنگتن را شگفت زده کرد. سال 2005، پس از گذشت تنها يک دهه از زندگي اش در تجربه اي بي نظير بازيگر فيلم علمي-تخيلي "جنگ دنيا ها" به کارگرداني استيون اسپيلبرگ شد و همراه تام کروز مقابل دوربين رفت.
داکوتا در راستاي سير صعودي پيشرفت حرفه ايش سال 2002 با شارليز ترون در به "دام افتاده" و سال 2005 در فيلم "قايم موشک" با رابرت دنيروي افسانه اي هم بازي شد.
11 سالگي را با ايفاي نقش در "تار شارلوت" تجربه کرد. داکوتا تا سن 11 سالگي در بالغ بر 10 فيلم نقش آفريني کرد و طلوع ستاره پرفروغي را در آسمان هاليوود نويد داد.
در 22 سالگي بازي در فيلم وسترن "گوگرد" را کنار گاي پيرس به کارگرداني مارتين کولهوون، تجربه کرد.
داکوتا که در اين فهرست جزو بازيگران پرکار و پرافتخار محسوب مي شود، هم اکنون کمدي-اکشن "هشت يار اوشن" را که کمپاني برادران وارنر آن را توليد کرده، روي پرده نقره اي دارد.

سيرشا رونان

يکي از درخشان ترين و پرافتخارترين بازيگران اين فهرست سيرشا رونان، بازيگر 24 ساله ايرلندي است.
او 4 ساله بود که در سريال "درمانگاه" شروع به بازي کرد و پس از آن در ميني سريال "اثبات" حضور داشت.
اما اوج درخشش و موفقيت براي سيرشا در 13 سالگي رقم خورد، جايي که در درام تحسين شده "تاوان" به کارگرداني جو رايت، شگفتي ساز شد. رونان براي بازي خيره کننده اش در نقش خواهر کيرا ناتلي، نامزد دريافت جايزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.
او پس از کسب اين موفقيت و رسيدن به شهرتي زودهنگام در ميان هم سالانش، سال 2009 در تجربه اي متفاوت جلوي دوربين پيتر جکسون رفت و در فيلم "استخوان هاي دوست داشتني" ايفاي نقش کرد. اين بازي يک جايزه ساترن و يک نامزدي جايزه بفتا را براي او به همراه داشت.
سپس در درام جنگي "راه بازگشت" کنار بازيگراني هم چون کالين فارل و جيم استرجس به هنرنمايي پرداخت.
دومين همکاري سيرشا و جورايت سال 2011 رقم خورد و سيرشا بازيگر فيلم "هانا" شد.
سيرشا خيلي زود و در 21 سالگي براي دومين بار در طول زندگي اش نامزد دريافت جايزه اسکار شد. درام "بروکلين" به کارگرداني جان کرولي بستري شد براي درخشش سيرشاي جوان. البته اين بار هم رونان نتوانست جايزه را تصاحب کند و رقابت را به بري لارسن 26 ساله واگذار کرد. اما اين براي ستاره جوان ايرلندي آغاز کار بود. سيرشا با تلاش و با تکيه بر نبوغ خيره کننده اش، براي درخشش در کمدي-درام "ليدي برد" در سال 2017 موفق به دريافت جايزه گلدن گلوب شد. او همچنين با بازي درخشانش در اين فيلم، نقش دختر ي17 ساله را با مهارت هر چه تمام تر ايفا کرد و تحسين منتقدان را برانگيخت و براي سومين بار نامزد دريافت جايزه اسکارشد.
هر چند که سيرشاي جوان در رقابت با فرانسيس مک دورماند کارکشته و با تجربه نتوانست صاحب جايزه شود اما نبوغ و استعداد ذاتي اش تحسين منتقدين بسياري را به همراه داشت.
از حيث تعداد دفعات نامزدي در اسکار،وي رکوردار اين فهرست محسوب مي شود. سيرشا سال 2018 درام عاشانه "در ساحل چزيل" را روي پرده سينماها دارد، فيلمي که نقدهاي خوبي به دنبال داشته و نظر منتقدان را جلب کرده است. رونان در آخرين تجربه خود، نقش ماري، ملکه اسکاتلند را در درامي تاريخي به همين نام ايفا مي کند و با بازيگراني هم چون مارگو رابي و گاي پيرس هم بازي شده است.


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)