آخرین اخبار

باهنر: بايد قرارگاه اقتصادي تأسيس کنيم،نه نظامي سياسي

باهنر: بايد قرارگاه اقتصادي تأسيس کنيم،نه نظامي

  بزرگنمايي:

چه خبر - دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين: زير آب‌زدن درست نيست

محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين پيش از ظهر امروز(يک شنبه) در نشست خبري سيزدهمين کنگره جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينکه در طول بيست و پنج سال اخير که جامعه مهندسين تشکيل شده به دنبال رعايت دقيق قوانين داخلي خود بوده ايم، گفت: دبيرکل معمولا در اين کنگره، گزارشي را از روند دو سال گذشته حزب ارائه مي‌کند و بعد هم اصلاحات اساسنامه‌اي و مرامنامه‌اي هم اگر لازم باشد انجام مي‌شود و در نهايت انتخابات اعضاء شوراي مرکزي برگزار مي‌شود و در پايان هم بيانيه‌اي درباره وضعيت کلي کشور ارائه خواهد شد.
وي با بيان اينکه روز پنجم تيرماه، کنگره جامعه اسلامي مهندسين برگزار مي‌شود، اظهار کرد: ما اميدواري بسياري داريم که با اجراي قانون احزاب وضعيت بهتري براي احزاب در کشور پيدا شود و آنها جايگاه خود را در امور پيدا کنند و اميدوارم که با قانون جديد احزاب، آن تشکل هايي بمانند و فعاليت کنند که واقعا فعاليت مي‌کنند و حداقل ها را تامين کرده اند و البته ما هم در تلاش هستيم که در کنگره خودمان، خود را با قانون جديد احزاب هماهنگ کنيم.
باهنر با اشاره به در پيش رو بودن هفته قوه قضاييه ادامه داد: قوه قضاييه با کار وسيع و پرحجمي که دارد، مردم آثار آن را دريافت مي‌کنند و در سال هاي اخير با ورود قوه قضاييه به پيگيري پرونده هاي فساد و دانه درشت ها، بهتر از قبل عمل کرده و البته هنوز جا براي بهبود وضعيت اين قوه هم وجود دارد و ديشب هم رئيس قوه قضاييه گزارش خوبي را از اقدامات اين قوه ارائه کرد و اميدواريم که ايشان بتوانند شرايطي را براي برگزاري يک نشست باز خبري با ارباب جرايد داشته باشند تا خداي ناکرده اينطور مطرح نشود که رئيس قوه قضاييه يک طرفه به قاضي رفته اند. هرچند که سال گذشته هم ايشان نشست مشابه اي داشته اند ولي تداوم اين برنامه‌ها مي تواند به قوه قضاييه براي شنيدن نقطه نظرات جامعه کمک کند.
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به پرسشي درباره نامه صد فعال سياسي براي مذاکره با دولت آمريکا، اظهار کرد: آمريکايي ها با تغيير دولت هايش، تغييري در رويکردش پيدا نمي شود و همواره قلدرمآبي را پيشه کرده است. آنان هنوز مرکب امضاهايشان خشک نشده، زير حرف شان مي زنند و هنوز از اين وضعيت اخير خارج نشده ايم که برخي نامه نوشته اند که برويم و مذاکره کنيم. با چه کسي مذاکره کنيم؟ کسي که هيچ روزنه اميدي از اعتماد را باقي نگذاشته و هرگاه هر غلطي که گمان کرده به نفعش است، انجام داده و البته بايد گفت که رفتار ترامپ به سود مردم آمريکا هم نبوده است و آنان را در عرصه جهاني به سمت انزوا مي برد.
وي افزود: به هرحال بيش از نود نفر از کساني که اين نامه را امضا کرده‌اند، جزو خارج نشينان هستند و شبانه روز در رسانه‌هاي خارجي عليه جمهوري اسلامي و ملت ايران سخن مي‌گويند و دو سه نفري که اسمشان زير اين نامه هست و در داخل کشور زندگي مي‌کنند هم به نظرم با يک حيله و نيرنگي از آنان امضا گرفته شده است و در نهايت معتقدم آنان هم بايد هرچه زودتر از اين نامه اعلام برائت و از ملت عذرخواهي کنند. همانطور که ديديم حتي کساني که در داخل نقد جدي به حاکميت دارند از اين نامه انتقاد کردند و جريان هاي سياسي کشور، از جمله اصلاحات و اعتدال مانند جريان اصولگرايي از اين رويکرد حمايتي به عمل نياوردند و منتقدانه با آن برخورد کردند.
احساس مي شود که بعضي از مديران و مسئولان خسته هستند و شايد اگر در شرايطي باشند که اوضاع پيراموني به وفق آنان باشد مديران خيلي خوبي هم باشند اما بهه هرحال به نظر مي‌رسد که در حال حاضر برخي از آنان خسته هستند .
وي درباره جوان گرايي در کابينه گفت: در دنيا کنار رفتن وزير کار غير عادي نيست، الحمدالله در دولت آقاي روحاني افراد مدير، مدبر و دلسوز وجود دارد اما آقاي روحاني که قرار است فرماندهي يک قرارگاه را بر عهده بگيرند نياز به وزراي جوان و پويا دارند و اين مسئله بايد هرچه زودتر حل شود زيرا دوران رياست جمهوري چهار سال بيشتر نيست.
باهنر درباره بالا رفتن قيمت ارز و سکه گفت:اقتصاد را يکسري تحت تاثير قرار مي دهند ما بايد يک سبد سياستي جامع داشته باشد.اگر جامعه اي انتظار تورم داشته باشد خريد خود را جلو مي اندازد طبيعتا صف تقاضا بالا مي رود و صف عرضه کوتاه مي شود. ما با سياست هاي دولت در اين خصوص موافق هستيم، البته اين درست است که بيشتر رواني است.
تازگي ها شنيدم که مي‌گويند اقتصاد را ببنيديم و عرضه کوپني شود اميدوارم اين درست نباشد من نگرانم با اين کار اقتصاد دچار رکود شود .
وي درباره مطرح شدن بحث عدم کفايت رئيس جمهور گفت: اگر قرار باشد يک قرارگاهي را تأسيس کنيم اقتصادي است و نه لزوما نظامي که سياستش هم مشخص است که اقتصاد مقاومتي است و نياز اين قرار گاه هم مشخص است که همان وحدت مقام هاي کشور و نيروهاي سياسي و اقتصادي است که به ايران اسلامي چشم دوخته اند.
معاون اول رئيس جمهور اين قرارگاه را تاسيس کرده اند، بنابراين زير آب زدن و آجر از زير پا کشيدن درست نيست.
وي با اشاره به جلسات رؤسا قوا گفت: خدا را شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئيس جمهور به طور ديگري رفتار مي کنند، در گذشته قوا تقصير ها را بر گردن يک ديگر مي انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوا با هم در تلاش هستند.
بايد همدلانه کار کرد ، به ياد دارم در گذشته رئيس جمهوري گفت اگر مي‌خواهيم مملکت پيش رفت کند روساي قوا کنار بروند اين نگاه درست نيست اگرهمدلي و هم زباني باشد و همچنين مديريت جهادي مي شود مشکلات را حل کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد