آخرین اخبار

درگير مشکلات پيش پا افتاده مثل حضور بانوان در ورزشگاه شده‌ايم سياسي

درگير مشکلات پيش پا افتاده مثل حضور بانوان در ورزشگاه شده‌ايم

  بزرگنمايي:

چه خبر - پايه هاي نظام بايد آنقدر مستحکم باشد که با چند شعار نلرزد

مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در همايشي که با عنوان نقش احزاب در توسعه پايدار در محل تالار آريا کاشمر برگزار شد، با تاکيد براينکه بدون فعاليت احزاب به توسعه سياسي دست نخواهيم يافت، افزود: به رغم اينکه قبل از فروردين 58 حزب جمهوري اسلامي با کمک رهبر کبير انقلاب راه اندازي شد ولي پس از مدتي کمرنگ گرديد.
دبيرکل حزب مردم سالاري با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب در زمان رياست جمهوري‌شان تاکيد بر فعال شدن احزاب داشتند، افزود: بر اساس ماده 26 قانون اساسي به صراحت فعاليت احزاب آزاد اعلام شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي توسعه پايدار در قبال توسعه متوازن را امکان پذير دانست و اظهار کرد: توسعه اقتصادي، فرهنگي و سياسي بايد با يکديگر به پيش بروند.
وي با اشاره به اينکه علما، توسعه سياسي را مقدم بر توسعه اقتصادي و فرهنگي اعلام مي کنند، تاکيد کرد: نمي توان بخش هاي توسعه را از يکديگر تفکيک کرد و توسعه متوازن يعني سياست، فرهنگ و اقتصاد با يکديگر پيشرفت کند.
کواکبيان با تاکيد براينکه گرچه در طول 40 سال انقلاب براي توسعه سياسي قدم هايي برداشته شده ولي هنوز کافي نيست، يکي از پايه‌هاي توسعه سياسي را بحث احزب دانست و بيان کرد: هيچ کشوري به توسعه سياسي دست نخواهد يافت مگر اينکه از معبر احزاب عبور کند.
وي با اشاره به جمله‌اي از شهيد بهشتي که مبني بر اينکه حزب معبد من است و معبد هم مي‌تواند اسم مکان باشد و هم اسم زمان، هر لحظه فعاليت حزبي من عبادت است و با اين نيت بايد به فکر توسعه احزاب باشيم، افزود: به رغم اينکه هندوستان زماني توسعه اقتصادي نداشت ولي با در پيش گرفتن توسعه سياسي اکنون با جمعيت 900 ميليون نفري توانسته بحران‎ها را پشت سر بگذارد به طوري که در حال حاضر کنگره حزبي آنها به مهم‌ترين رکن تصميم گيري در آن کشور تبديل شده و توانستند به توسعه اقتصادي در سيستم هاي ارتباطي دست يابند و درآمد سرانه ملي خود را بسيار بالا ببرند.
دبير کل حزب مردم سالاري با بيان اينکه در کشور ايران مي‌توان با مقدم دانستن توسعه سياسي زمينه‌ساز توسعه‌هاي اقتصادي و فرهنگي شد، گفت: متاسفانه حتي برخي از نمايندگان مجلس خود را وابسته به هيچ حزبي نمي‌دانند درصورتي که اگر دنبال توسعه پارلماني و توسعه سياسي هستيم بايد احزاب قوي داشته باشيم.
وي با انتقاد از نمايندگاني که با راي اصلاح طلبان به مجلس راه يافته‌اند ولي در مجلس شوراي اسلامي 180 درجه مخالف با اصلاح طلبان هستند، بيان کرد: اين تغيير موقعيت بخاطر نبود احزاب است.
کواکبيان با بيان اينکه اگر به دولت فعلي انتقاد داريم چون مي خواهيم دلسوزانه مشکلات مردم حل شود و جلو افزايش قيمت دلار، مسکن و خودرو به طور جدي گرفته شود، افزود: سران سه قوه در هفته قبل تصميماتي در اين خصوص گرفتند که اميدواريم تاثير گذار باشد.
وي با تاکيد بر پيش رو بودن فقر اقتصادي در کشور اظهار کرد: اکنون در شرايط جنگ اقتصادي به سر مي بريم و بايد همه ما جمعي عمل کنيم چون با بي تفاوتي مشکلات کشور حل نخواهد شد.
نماينده مردم تهران در مجلش شوراي اسلامي با بيان اينکه گرچه در شرايط حساسي به سر مي بريم و تحريم‌هاي بسيار جدي براي ما در نظر گرفته شده اما ترسي نداريم، بيان کرد: بايد شرايط موجود را جدي گرفت و از سويي دستگاهاي حکومتي، قضايي، مجلس و دولت با کمک يکديگر کارها را به جلو برده و در وضعيت فعلي بصورت منسجم کار کنيم.
وي وضعيت موجود و کامل نشدن چشم انداز توسعه پايدار را به خاطر نداشتن حزب دانست و گفت: در برهه اي از زمان هدف ما چشم‌انداز 20 ساله بود که در سال 1404 کشور دهم اقتصاد دنيا شويم ولي هنوز به آن اهداف نرسيده ايم.
کواکبيان با بيان اينکه به خاطر نرسيدن به اهداف چشم انداز 20 ساله همه ما مقصر هستيم که بخشي از آن مربوط به عدم فعاليت احزاب است، بيان کرد: متاسفانه خودمان را درگير مشکلات پيش پا افتاده مثل حضور بانوان در ورزشگاه کرده ايم و هنوز دنبال چيزهاي جزئي هستيم.
وي ساختار حقوقي احزاب را دچار مشکلات و نيازمند اصلاحاتي دانست و اظهار کرد: به رغم اينکه در تبليغات انتخاباتي پوستر حزبي نصب مي کنيم، اما سيستم پارلمان ما براساس کرسي احزاب نيست.
وي با اشاره به اينکه نظام پارلماني حزبي که اکثريت آرا را به دست مي آورد به همان طريق در انتخاب رئيس جمهور و نخست وزير تاثير گذار است، گفت: به رغم اينکه بايد نظام انتخاب را تغيير دهيم ولي نسبت به اين موضوع بي تفاوت هستيم.
دبير کل حزب مردم سالاري با بيان اينکه هرچند يک سال ديگر تا برگزاري انتخابات بيشتر باقي نمانده اما هنوز رجال سياسي‌مان مشخص نيستند، افزود: از هم اکنون بسياري دغدغه رد صلاحيت‌ها در انتخابات آينده را دارند.
نماينده مردم تهران در مجلش شوراي اسلامي با اعلام اينکه هرچند مخالف قانون نيستيم ولي در طول يک هفته چگونه مي توان به درستي صلاحيت 6000 نفر ثبت نام شده را اعلام کرد، افزود: به رغم اينکه با تغيير قوانين مي توان زمان ثبت نام را بيشتر کرد تا سوال و پاسخ براي رد صلاحيت بهتر صورت گيرد ولي اکنون قانون انتخابات مشکل دارد و وزرات کشور به فکر حل اين مشکل نيست.
وي ساختار سياسي کشور را دچار مشکلاتي دانست و اظهار کرد: بايد اجتماعاتي که مي خواهد در کشور برگزار شود از امنيت کافي برخوردار باشد و از سويي وزرات کشور با ارائه مجوزهاي لازم مکانهاي مناسب را براي تجمعات اعلام و برنامه ريزي کند.
کواکبيان با بيان اينکه هيچ ايرادي ندارد اگر در اين تجمعات مردم شعارهايي را هم بدهند، افزود: پايه هاي نظام بايد آنقدر مستحکم باشد که با چند شعار نلرزد و مردم در جاهاي مختلف بتوانند آزادانه شعار دهند.
وي با اشاره به اينکه متاسفانه قانون مشخصي براي اين امر نداريم که حزب چگونه راه اندازي شود، افزود: در کشور هيچ کس نمي خواهد احزاب جان بگيرد.
وي عدم داشتن فرهنگ سياسي را از ديگر مشکلات جامعه ايراني عنوان کرد و گفت: مردم بايد در فعاليت‌هاي سياسي و جمعي بيشتر مشارکت داشته باشند و در جريان هاي سياسي بايد جمعي کار کرد.
دبير کل حزب مردم سالاري با اظهار تاسف از اينکه بجاي اينکه دنبال ملت قهرمان باشيم به دنبال قهرمان ملت مي گرديم، اظهار کرد: بايد به دنبال جمع گرايي به جاي فرد گرايي باشيم و در اين زمينه تلاش کرده و منافع مردم اولويت داشته باشد.
وي با بيان اينکه در مجلس و دولت آينده روحيه مشارکت طلبي اصلاح طلبان کشور دوباره بايد شکل بگيرد، گفت: کساني که با دولت آقاي روحاني مخالف هستند برجام که کار بسيارخوبي بود را زير سوال برده و مطالبه گري مي کنند.
کواکبيان با اشاره به اينکه دولت بايد کساني را که جلو فعاليت هايش سنگ اندازي مي کند را به مردم اعلام کند، افزود: جوان گرايي و حضور بانوان در هيئت دولت از وعده هايي بود که متاسفانه به صورت جدي اجرا نشد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد