آخرین اخبار

راه پيروزي ايران مقابل مراکش چيست؟ بعد از نود

راه پيروزي ايران مقابل مراکش چيست؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - نظر عباس رضوي درباره تيم ايران

تيم‌ملي فوتبال ايران در نخستين ديدارش در جام‌جهاني 2018 روسيه، جمعه ساعت 19:30 به مصاف مراکش مي‌رود. عباس رضوي درباره اين ديدار اظهار کرد: فوتبال مراکش به خاطر استيلاي سال‌هاي دور اروپاي فرانسوي و نزديکي جغرافيايي با فرانسه از فوتبال فرانسه بسيار تاثير گرفته است و به همين خاطر هر سال تعداد بازيکن‌هاي فراواني از فوتبال مراکش راهي فوتبال جنوب اروپا مي‌شوند. خط دفاعي و توان بازي دفاعي تيم ملي مراکش را مي‌توان از نقاط قوت اين تيم دانست.
او افزود: کاپيتان اين تيم مهدي بن‌عطيه يکي از بهترين مدافعان يوونتوس ايتالياست و بازي روي هواي او مثال زدني‌ است. اشرف حکيمي مدافع با ارزش و سريع چپ تيم رئال مادريد يکي از نقاط کارايي سيستم 4-2-3-1 در تهاجم تيم مراکش از جناح چپ است. مدافعان ديگر تيم در باشگاه‌هاي ولورهمپتون انگليس و تيم‌هاي مطرح ترکيه بازي مي‌کنند. کريم ال‌احمدي مدافع مياني فاينورد هلند در نقش هافبک دفاعي استحکام تيم فوتبال مراکش را دوچندان کرده است.
پيشکسوت فوتبال ايران خاطرنشان کرد: مبارک بوسوفا با شماره 10 گاهي در نقش سانتر کاذب به عنوان بازيکن مياني در تهاجم بسيار موثر بازي مي‌کند. او بهترين بازيکن قاره آفريقا شناخته شده است. 8 بازيکن ديگر از ليست اسامي تيم ملي مراکش از تيم‌هاي شالکه 04 آلمان و استاندارد ليژ بلژيک و گالاتاسراي ترکيه و کان فرانسه و مالاگاي اسپانيا و ديگر باشگاه‌هاي اروپايي هستند که تيم ملي مراکش را صاحب ارزش‌هاي تجربي و فني و فيزيکي ساخته‌اند. به نظر من اگر اين تيم بتواند در برابر ايران به نتيجه مورد دلخواه خود برسد براي تيم‌هاي اسپانيا و پرتغال هم مشکل ساز خواهد شد. با اين اوصاف تيم ايران با سرمايه‌هاي فني و فيزيکي خود چگونه بايد در برابر اين تيم بازي کند؟
رضوي درباره راهکاري که ايران به واسطه آن مي‌تواند مقابل مراکش موفق باشد، توضيح داد: تيم ايران جدا از داشتن انگيزه‌هاي خاص روحي و رواني خود بايد در هنگام تغيير تاکتيکي منطقه‌اي تيم مراکش يا به عبارتي تغيير سيستم‌ها هوشيارانه بازي کند. در بازي دفاعي ضمن اهميت به تمرکز دفاعي و توجه به ضد حمله در وقت تهاجم که از مشخصه‌هاي انتخابي کي‌روش است، ايران بايد در حالت دفاع به خاطر بازي خوب هوايي تيم مراکش از تله آفسايد استفاده کند و در زمان عقب نشيني فاصله خط دفاعي با دروازه‌بان به شکل منطقي حفظ شود.
او در خصوص تقابل بازيکنان تيم‌ملي با خط هافبک قدرتمند مراکش گفت: از کار انداختن هافبک کلاسيک تيم ملي مراکش، مبارک بوسوفا در ميانه زمين اهميت بسياري دارد. جناح چپ تيم ملي مراکش با وجود اشرف حکيمي و نفوذهاي او بايد مورد توجه باشد و طبيعي است که ضد حمله‌هاي تيم ملي ايران هم از همين جناح مي‌تواند صورت گيرد که اين خود شايد موجب توقف اشرف حکيمي در تهاجم شود. فضاي خالي بين خط دفاعي و خط مياني تيم ايران در پشت منطقه جريمه بايد مراقبت شود زيرا که خط تهاجم تيم مراکش از قدرت شوت‌زني بسيار خوبي برخوردار است و دروازبان ايران به شوت‌هاي از راه دور در اين بازي بايد توجه داشته باشد.
سرمربي پيشين استقلال درباره نقاط قوتي که شاگردان کي‌روش مي‌توانند از طريق آن به مراکش ضربه بزنند، تصريح کرد: کناره‌هاي تيم ملي ايران مي‌توانند نقطه قوت ضد حمله‌هاي ما باشند. ارسال توپ‌هاي بلند از کنارها در صورت ناموفق بودن بايد متوقف شود و روشي ديگر براي حفظ توپ و نفوذ انتخاب شود. گرفتن امتياز و پيروزي در اين بازي براي فوتبال آسيا افتخاري بزرگ است.
رضوي در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا اظهار کرد: فوتبال در ايران، به دور از برخوردهاي سياسي، همواره پرطرفدار و جايگاهي خاص در ورزش ايران داشته است. به همين دليل انتخاب نفرات در تيم‌هاي ملي و نتايج مسابقات تيم‌هاي ملي هميشه مورد توجه و بحث برانگيز بوده است. ما با نگرشي همراه با واقع بيني فوتبال ايران و تيم ملي ايران را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و اميدوارم اين مقوله مورد توجه واقع شود .
او افزود: تيم ملي فوتبال ايران رهاورد و ثمره کار در باشگاهاي ايران و ليگ هاي مسابقات فوتبال ايران است. ايران داراي فوتبالي غيرحرفه‌اي و بخش عظيمي از باشگاه‌هاي ايران زير پوشش دولت و با مشکلات عديده اقتصادي روزمره دست به گريبانند. شيوه پخش مسابقات و حصول درآمدهاي آن با توجه به استقبال مردم ياري رسان باشگاه‌ها نيست و باشگاه‌ها آن طور که بايد و شايد نقشي موثر در فوتبال ندارند. با اين وجود جوانان ما در کليه ميادين ورزشي با انگيزه‌اي ستودني حضور مي‌يابند و افتخار کسب مي‌کنند .
پيشکسوت فوتبال ايران در ادامه بررسي فوتبال ايران گفت: بستر آزمون و مسابقات تيم ملي فوتبال ايران 95 درصد در قاره‌اي به نام آسيا انجام مي‌گيرد. کشورهاي ژاپن و کره با سرمايه گذاري و توجه به فوتبال مدرن توانسته‌اند در سطح بالاي آسيا خود را مطرح کنند. کشورهاي پولدار حوزه خليج فارس با زد و بندها و ريخت و پاش‌هاي فروان ظرفيتي براي رشد حرفه‌اي ندارند چرا که کل جمعيت 5 کشور عربستان، امارات، قطر، کويت و بحرين به اندازه جمعيت تهران نيست و پشتوانه مردمي در اين راه، بسيار اهميت دارد. فوتبال ايران و تيم ملي ايران همراه با رشد فوتبال آسيا رشد خواهد کرد. فوتبال ما با کي‌روش توانست با انگيزه‌اي بالا در آسيا به سهميه آسيايي جام جهاني دست يابد.
عباس رضوي درباره ليست انتخابي کي‌روش براي حضور تيم‌ملي در جام‌جهاني اظهار کرد: کي‌روش بدون تاثير گرفتن از حواشي تيم خود را انتخاب کرد. کي‌روش با حداقل تدارکات تيم ملي را مديريت کرد. کي‌روش از تجربه مرداني در فوتبال حرفه‌اي خارج از ايران به خوبي استفاده کرد. فوتبال ايران ديرگاهي‌ است بي ستاره شده و لزوم انتخاب بازي وظيفه‌اي را محور کار کي‌روش قرار داد.
او در ادامه به آناليز ديدار تدارکاتي تيم ملي مقابل ترکيه پرداخت. رضوي درباره اين ديدار تصريح کرد: در بازي با تيم ملي ترکيه به وضوح ديديم که تيم ايران در زمان حفظ توپ و ايجاد موقعيت براي گل زدن کمتر از ترکيه نبود ولي تيم پيروز ترکيه بود چرا که ما براي گل زدن توانمند نيستيم. تيم ما فاقد بازيکنان خلاق با نقشي تعيين کننده است. ما در ترکيه در ميانه زمين در درگيري‌ها آسيب پذير بوديم و توپ‌هاي بي‌شماري را از دست داديم. در بازي با ترکيه ديديم توسان بازيکن سرعتي اورتون در ليگ انگليس به راحتي از مدافعان ما عبور مي‌کرد.
سرمربي سال‌هاي دور استقلال در پايان گفت: در بازي هوايي با اين که فوتبال ترکيه در اروپا متمايز نيست ولي تيم ما هرگز موفق نبود. ما به عنوان بهترين تيم آسيايي قدم در اين مسابقات جهاني مي‌گذاريم که فوتبال آسيا هنوز تا دنياي حرفه‌اي فاصله دارد. تيم ما با حمايت روحي و ايجاد انگيزه فراوان مي‌تواند شگفتي آفرين هم باشد. بحث انتخاب بازيکنان را به کادر فني تيم واگذار کنيم چرا که آنان با هدايت تيم توانسته‌اند به جام جهاني راه يابند. تيم بايرن در آخرين بازي خود در برابر حريف بلژيکي خود 3 بر صفر به پيروزي برسد. در اين تيم آرين روبن بازيکن هلندي و ريبري فرانسوي از مهره‌هاي موثر تيم در اين پيروزي بودند ولي اين بازيکنان که در شرايط سني بالا هم قرار دارند هرگز به تيم‌هاي ملي خويش دعوت نمي‌شوند و هيچ جاي گلايه‌اي هم نبوده است. در تيم ايران هم اين مربي‌ است که انتخاب مي‌کند و کي‌روش قطعا در اين زمان کوتاه به دنبال هماهنگي بيشتر تيم با درايت تصميم خواهد گرفت. با حمايت خود تيم ملي تيم را صاحب انگيزه کنيم. با اميد به افتخار آفريني جوانان ايران در اين مصاف بزرگ جهاني.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون