آخرین اخبار

احتمال پخش نشدن بازي ايران و اسپانيا در تلويزيون کشور اجتماعي

احتمال پخش نشدن بازي ايران و اسپانيا در تلويزيون کشور

  بزرگنمايي:

چه خبر - اگر تا چهارشنبه حق پخش تلويزيوني پرداخت نشود نمي‌توانيم بازي ايران و اسپانيا را پخش کنيم

يک ماه از رايزني‌اي که ميان مديران رسانه ملي داشتيم تا به هاله‌اي از ابهام در قيمت پخش تلويزيوني، خريداري از سوي هوادار براي ديدن مسابقات، اعزام گزارشگر و خيلي از موارد ديگر پاسخ بدهند، زمان مي‌گذرد. اما يکي پس از ديگري اين تريبون پاسخگويي را به شخص ديگري واگذار مي‌کردند تا اينکه يک هفته پيش علي‌اصغر پورمحمدي به‌عنوان قائم‌مقام سيما و رئيس شوراي سياستگذاري و هماهنگي ورزش صداوسيما اعلام کرد: "پخش تلويزيوني رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال را به‌قيمت خيلي خوبي خريديم و خيال همه مردم ايران راحت باشد". اين قيمت خيلي خوب در جاي ديگري با واژه نصف قيمت تعريف شد و يا حتي در جملات ديگري گفتند با قيمتي پايين‌تر از آن چيزي که معمول بود حق پخش تلويزيوني بازي‌هاي جام جهاني روسيه خريداري شد تا مردم ايران بتوانند بازي‌هاي جام جهاني را در منازل خودشان نظاره کنند.
البته پيش از اين حسين ذکايي دبير اين شورا هم به خبرگزاري تسنيم گفته بود که مردم هيچ نگراني براي ديدن بازي‌هاي جام جهاني نداشته باشند اما جواب درستي براي اعزام گزارشگر ندادند، حتي در برخي از رسانه‌ها گفتند پيمان يوسفي اعزام شده که علي‌اصغر پورمحمدي هم واکنش جالبي داشت که مگر همين رسانه‌ها نديده‌اند که گزارشگري بازي فرانسه و استراليا را ايشان انجام داده‌اند.
پورمحمدي همچنين به بخشي از مطالب ادعاشده از سوي برخي رسانه‌ها از نخريدن حق پخش تلويزيوني و اختلال در ادامه پخش بازي‌هاي جام جهاني، اجازه نداشتن تصويربرداري گزارشگران اعزامي به جام جهاني و اينکه با کارت هواداري ورود پيدا مي‌کنند و حتي در روزهاي آتي بايد منتظر شکايت مسئولين مربوطه در رأس مديران اصلي جام جهاني 2018 روسيه باشيم به همه اين ابهامات و به‌تعبير اين مدير باسابقه تلويزيون شايعات، پاسخ دادند که مشروح آن به‌قرار زير است:
فني‌ها مي‌دانند آمبيانس يعني چه؟
علي‌اصغر‌ پورمحمدي رئيس شوراي سياستگذاري و هماهنگي ورزش صداوسيما درباره مطالبي که امروز برخي از رسانه‌ها مبني بر نخريدن حق پخش تلويزيوني جام جهاني 2018 روسيه منتشر کرده‌اند، گفت: اينکه گفته‌اند رسانه ملي حق پخش تلويزيوني را نخريده و بازي‌ها در صداوسيما از روي ديگر شبکه‌ها در حال پخش است، از پايه غلط است، چرا که سازمان اين پخش تلويزيوني را با قيمتي پايين‌تر از آن چيزي که معمول بود، خريداري کرده است.
اينکه مي‌گويند لوگوي مسابقات را محو مي‌کنند کاملاً غيرفني اين گفته‌ها مطرح مي‌شود، زيرا کساني که به پخش مسابقات اشراف دارند مي‌دانند مسابقات را با صداي آمبيانس به‌روي آنتن مي‌بريم. وقتي که حق پخش تلويزيوني نخريده باشيم بايد از تلويزيوني پخش کنيم هم صداها را ببنديم و فقط صداي گزارشگر به گوش برسد و نمي‌توانيم صداي محيط يا با همان فضاي آمبيانس، پخش کنيم. يکي از دلايل اصلي خريداري حق پخش تلويزيوني که ثابت مي‌کند همه اين مطالب شايعه‌اي بيش نيست، همين نوع پخش است.
آدرس اشتباه داده‌اند؛‌ ديشب پيمان يوسفي در تهران گزارش کرد
وي ادامه داد: جالب است که مي‌گفتند ما گزارشگر اعزام کرديم يا گمانه‌زني مي‌کردند مثلاً پيمان يوسفي اعزام شده، نمي‌دانم اصلاً توجه ندارند که وي شب گذشته بازي فرانسه و استراليا را در تهران گزارش کرد. ما گزارشگري اعزام نکرديم، چون سال‌هاي قبل که گزارشگر اعزام مي‌شد در ارسال صدا موفق نبودند و هميشه نصفه و نيمه صدا به گوش هموطنان مي‌رسيد، به‌صورت موبايلي و تلفني اين کار انجام مي‌شد و هيچ جذابيتي براي مخاطب نداشت. البته از همان اول بحث اعزام گزارشگر با نظرات متفاوتي همراه شد از جمله اعزام سه گزارشگر و سرانجام يک گزارشگر که آن هم به جايي نرسيد و فقط محمدحسين ميثاقي براي توليد آيتم‌هاي متنوع ويژه‌برنامه 2018 شبکه سه سيما اعزام شد.
بانک مرکزي بايد دست به کار شود
پورمحمدي با ابراز اينکه از امروز براي استمرار پخش تلويزيوني جام جهاني بانک مرکزي دست به کار شود، خاطرنشان کرد: ما قرارداد منعقد کرده‌ايم و بازي‌هاي جام جهاني 2018 روسيه خريداري شده‌اند اما به‌خاطر مشکلات مالي رسانه ملي نتوانسته واريزي داشته باشد. الآن هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالي اداري صداوسيما توسط آقاي شهرياري پيگيري مي‌شود. از اين به بعد ايشان بايستي سرعت به‌خرج بدهند و رايزني‌هاي جدي در بانک مرکزي داشته باشند که با چه راه‌‌حل و راهکاري اين پول به شرکت مربوطه ارسال شود.
با اختلال مواجه خواهيم شد
وي در پاسخ به اين سؤال که "اگر اين پول در موعد مقرر پرداخت نشود آيا در ادامه با اختلال در پخش مسابقات مواجه خواهيم شد؟"، گفت: ممکن است بازي بعدي ايران مقابل اسپانيا در روز چهارشنبه را نتوانيم پخش کنيم اميدوارم بخشي از اين پول تا قبل از مسابقه پرداخت شود؛ در غير اين صورت براي ادامه پخش، دچار مشکل خواهيم شد. اين را هم بدانيد که اين پرونده از شبکه سه و شوراي ورزش خارج شده و اکنون دست معاون مالي اداري است و آن‌ها بايستي اين پول را زودتر واريز کنند.
شکايتي در کار نيست
پورمحمدي در پايان با ردّ شکايت فيفا و شبکه‌هاي خارجي از صداوسيما، گفت: بازي‌ها خريداري شده‌اند و بايستي امروز آقاي رئيس‌جمهور، بانک مرکزي و معاونت مالي اداري رسانه ملي با هم به يک نتيجه و راه‌حل مساعدي دست پيدا کنند تا همه‌چيز با آرامش ادامه يابد و نشاط امروز مردم پاي تلويزيون را براي ديدن مسابقات جام جهاني کماکان شاهد باشيم، چراکه در عين دسترسي به شبکه‌هاي اينترنتي و ماهواره‌اي مردم هميشه قاب تلويزيون را براي ديدن مسابقات ورزشي خصوصاً فوتبال انتخاب کرده‌اند. اين نکته‌اي هم که گفته‌ بودند در صورت پخش زنده ديدار ايران و مراکش احتمال شکايت فيفا و شبکه‌هاي خارجي از صداوسيما وجود دارد و مطالبي از اين دست، کاملاً‌ کذب است و اين نوع شايعات را از اساس رد مي‌کنم.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد