آخرین اخبار

آمار جديدي از پرونده املاک واگذار شده و قائم‌مقام قاليباف سياسي

آمار جديدي از پرونده املاک واگذار شده و قائم‌مقام قاليباف

  بزرگنمايي:

چه خبر - شوراي شهر سابق همچنان انکار مي‌کند

محمود ميرلوحي (عضو شوراي شهر تهران و معاون اجرايي شوراي شهر) به بهانه طرح شکايت مديرعامل سابق موسسه همشهري از الهام فخاري (عضو شورا)، اطلاعات تازه‌اي از پرونده واگذاري غيرقانوني املاک توسط شهرداري به افراد خاص و نيز ابعاد جديدي از پرونده عيسي شريفي (قائم‌مقام سابق قاليباف) را ارايه داد.
ميرلوحي در ابتدا به جزئيات پرونده الهام فخاري و شکايت مديرعامل سابق همشهري از وي اشاره کرده و گفت: ايشان الان در دادسرا هستند و هنوز جزئيات پرونده مشخص نشده است. آقاي ذاکري (مديرعامل سابق موسسه همشهري) شاکي ايشان هستند. درست است که هر کسي مي‌تواند عليه ديگري شکايت کند اما وقتي در اين پرونده به شاکي و متشاکي نگاه مي‌کنيم، مساله کمي عجيب مي‌شود.
عضو شوراي شهر تهران با اشاره به علت شکايت از فخاري گفت: خانم فخاري به همراه چند نفر ديگر از اعضاي شورا طرح تحقيق و تفحص را در رابطه با همشهري امضا کردند. با اينکه خانم فخاري اعلام کرده در همه مصاحبه‌هايش جانب قانون را رعايت کرده و نام هيچ‌کسي را نياورده، با اين‌وجود آقاي ذاکري که در آن زمان مديرعامل موسسه همشهري بود، تصور کرده مخاطب اين گفته‌ها؛ خودش است و به همين دليل شکايت کرده است.

اعضاي شوراي چهارم بيش از شوراي پنجمي‌ها در صحنه هستند

ميرلوحي با اظهار شگفتي از شکايتي که نسبت به عضو شوراي شهر شده است، با بيان اينکه اعضاي سابق شوراي شهر مدام از تريبون برخي خبرگزاري‌ها اظهارات تندي را نسبت به شوراي پنجم بيان مي‌کنند، افزود: اعضاي شوراي چهارم و جريان اصولگرايي مرتبا و شايد بيش از اعضاي شوراي پنجم، در صحنه هستند و نسبت به شوراي فعلي و عملکرد شوراي پنجم اظهارنظر کرده و اظهارات آنها به مراتب تندتر از مصاحبه‌هايي است که خانم فخاري در رابطه با موسسه همشهري داشته‌اند. آنها هنوز هم بي‌انضباطي‌ها و گزارش تحويل و تحول شهردار سابق (محمدعلي نجفي) را قبول ندارند و بنا ندارند واگذاري‌ها را بپذيرند.

آمار املاک واگذار شده به 1300 عدد رسيده است

عضو کميسيون برنامه و بودجه شهرداري در ادامه آمار جديدي از املاکي که به صورت غيرقانوني واگذار شده است؛ ارائه داد و افزود: اعضاي شوراي سابق در حالي چنين عکس‌العمل‌هايي اتخاذ مي‌کنند که امروز شاهديم تعداد 674 ملک واگذار شده که در گزارش تحويل و تحول آمده است، به 1300 عدد رسيده است. اين فهرست هم‌اکنون روي ميز من است اما اعضاي شوراي چهارم هنوز در مرحله انکار هستند.
وي در تشريح جزييات بيشتر اين واگذاري‌ها گفت: 1300 ملک در اختيار کساني قرار گرفته که قانونا نبايد در اختيارشان باشد. براساس فهرستي که به دست ما رسيده، مشخص است از سال‌ها قبل املاک شهرداري بدون دليل در اختيار افرادي خاص قرار گرفته است. بيشتر اين املاک تحت عناوين خيريه و مذهبي به اين افراد تعلق گرفته است اما وقتي داخل بنا مي‌شويم مي‌بينيم رنگ و بويي از خيريه و مسائل ارزشي ندارد.

پرونده عيسي شريفي بر سر چندين هزار ميليارد است

عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر در ادامه به پرونده قائم مقام قاليباف (عيسي شريفي) که با روي کار آمدن مديريت شهري گذشته دستگير و دوباره به قيد وثيقه آزاد شد، اشاره کرد و گقت: ايشان آذر ماه سال گذشته به قيد وثيقه آزاد و دوباره دستگير شد اما هنوز ما نمي‌دانيم که چه اتفاقي برايش افتاده است. اين پرونده مفصل است و موضوع بر سر يک يا دو ميليارد نيست بلکه پاي هزاران ميليارد تومان در ميان است. هزاران ميليارد توماني که تحت عناوين مختلفي همچون همکاري و وساطت براي تامين منابع قرق شده است.

نجفي از ما خواست در پرونده شريفي ورود نکنيم

وي ادامه داد: آبان سال گذشته آقاي نجفي (شهردار سابق) از ما خواستند که در اين مسائل ورود نکنيم تا بتوانند آ‌ن را حل و فصل کنند اما تا امروز که بيش از 6 ماه از آن تاريخ مي‌گذرد؛ هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است. آن‌هم در شرايطي که وضعيت مالي شهرداري بحراني است و يک ميليون تومان هم براي شهرداري ارزش دارد. در چنين شرايطي مشخص نيست از طلب شهرداري چه مقدار از اين حضرات دريافت شده است و هنوز ما را در جريان قرار نداده‌اند. هزاران ميليارد تومان از سرمايه شهرداري به خاطر اين پرونده متوقف شده است گرچه سرانجام توافق شد که شهرداري 3800 ميليارد تومان طلب دارد.
ميرلوحي با بيان اين مطلب که "انتظار داريم قوه قضائيه نسبت به پرونده‌هاي اين چنيني عنايت و توجه داشته باشد و اين‌طور نباشد که ببينيم در همچنان بر روي همان پاشنه مي‌چرخد"، درباره جزئيات پرونده عيسي شريفي گفت: من مي‌دانم که شرکتي تحت عنوان (......) و مباحثي از اين دست، 3800 ميليارد تومان به شهرداري تهران بدهکار هستند. اين اسامي در زمان آقاي نجفي و در جلسه هم‌انديشي که با حضور ايشان و معاونانشان ازجمله آقاي حسينعلي مکارم (معاون مالي و اقتصادي شهردار) داشتيم، به اطلاع ما رسيده است. اين اطلاعات توسط افراد عادي به گوش ما نرسيده بلکه شخص شهردار سابق اين اطلاعات را در اختيار شوراي پنجم قرار داده است.
وي در ادامه بازهم به انکارهاي مديران شهري گذشته اشاره کرده و ادامه داد: اگر شما به اخبار مراجعه کنيد، مي‌بينيد که آقاي گودرزي (معاون سابق اقتصادي شهرداري تهران) معتقد است که شهرداري فقط 5 هزار ميليارد تومان بدهي دارد و 14 هزار ميليارد تومان از دولت طلبکار است. ايشان تراز مالي شهرداري تهران را مثبت گزارش داده‌اند درحالي‌که گزارش‌ها نشان مي‌دهد اين 9 هزار ميليارد تراز مثبت در حقيقت 52 هزار ميليارد تراز منفي است. يعني 60 هزار ميليارد تومان تفاوت ناقابل بين گفته‌هاي ايشان و حقيقت وجود دارد.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه هنوز تريبون‌هاي بسياري در اختيار جرياني است که در انتخابات راي نياورده است، البته انتظار اصلي از قوه قضائيه است، ادامه داد: ما از قوه قضائيه يک انتظار قانوني، منطقي و عرفي داريم. انتظار داريم که قانون و عدالت سرمشق رفتارش باشد. مدت‌هاست پرونده‌هاي قضائي مديران گذشته به قوه قضائيه ارسال شده است. هر چند از نظر من، آقاي نجفي (شهردار سابق) و تيمش مي‌توانست بهتر از اين نيز عمل کند و بايد بيش از 12 پرونده تشکيل مي‌شد اما هنوز از تصميم قوه قضائيه و نتيجه اين 12 پرونده هيچ گزارشي به دست ما نرسيده است.

مردم انتظار دارند قوه قضائيه عملکرد مديريت شهري گذشته و پرونده املاک نجومي را زودتر بررسي کند

ميرلوحي به طرح شکايت از يکي ديگر از اعضاي شورا اشاره کرده و ادامه داد: کساني که در گذشته مشغول بودند به هر بهانه‌‌اي مي‌توانند پرونده تشکيل دهند. من مطلع شده‌ام که به غير از خانم فخاري؛ يکي ديگر از اعضاي شورا هم در خصوص همين مباحث دعوت شده و مذاکراتي با ايشان صورت گرفته است. افکار عمومي و شوراي پنجم انتظار دارند که قوه قضائيه عملکرد مديريت شهري گذشته که پرونده‌شان نيز مشخص است و نيز پرونده غيرقابل انکار املاک نجومي را بررسي کند. در شرايطي که شاهد هستيم که هنوز هيچ خبري در اين زمينه منتشر نشده است، افکار عمومي انتظار دارد که عملکرد قوه را ديده و در جريان قرار بگيرد
وي با بيان اين مطلب که اعضاي شوراي گذشته، شوراي پنجم را به بيکاري و فرار از انجام مسئوليت‌هايشان متهم مي‌کنند، ادامه داد: اظهاراتي که خانم فخاري به خاطرش به دادگاه احضار شده يک صدم صحبت‌هايي که آنها در مورد شوراي پنجم مي‌کنند، نيست. اگر اظهارات امثال خانم فخاري يک زخم به آنها وارد کرده آنها ده‌ها برابر آن را مدام به شوراي پنجم زخم مي‌زنند. سوال اين است که آيا شئونات شوراي چهارم بيشتر استحقاق حمايت را دارد؟
ميرلوحي با بيان اينکه شوراي پنجم نمي‌تواند در مقابل مسائل گذشته سکوت کند، گفت: ما نمي‌توانيم نسبت به کليات سکوت کنيم. مطالبي که ما در رابطه با شرايط شهرداري گفتيم همه در حد اضطرار و در حد رفع گرفتاري‌ها بوده است. ما بايد در شهرداري تهران در همين شرايط کار کنيم و به صلاح ما نيست که مدام شهرداري را نهادي بدهکار جلوه دهيم چراکه به دنبال جذب سرمايه‌گذار هستيم، ولي از روي اضطرار و ناچاري و گذران امورات شهرداري مجبور شديم اين اطلاعات را منتشر کنيم تا مشکل مطالبات روز خود را با گفت‌وگو و مذاکره حل کنيم. اما مثل اينکه آن دوستان انتظار دارند ما فقط سکوت کرده و بگوييم همه چيز گل و بلبل بوده است هيچ نقص و مشکلي وجود نداشته و هر مشکلي هم بوده تقصير اصلاح‌طلبان است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا فشارهاي شوراي پنجم افزايش پيدا کرده است، افزود: فشارها تغييري نکرده و از همان ابتدا وجود داشته و تا زماني که ما حمايت افکار عمومي را داريم کارهاي خود را پيش مي‌بريم. با اينکه انتخابات به پايان رسيده اما هنوز بلندگوهاي انتخاباتي عليه شوراي پنجم و دولت خاموش نشده است و شاهد هستيم که در ساير بخش‌ها هم رفتارهاي جرياني‌شان ادامه دارد. به نظر مي‌رسد آنها همچنان احساس مي‌کنند انتخابات ادامه دارد.

چون اعتماد عمومي کاهش يافته از مطرح کردن همه مسائل اجتناب داريم

ميرلوحي در پاسخ به اين سوال که آيا اعضاي شوراي شهر همچون نمايندگان مجلس اس‌ام‌اس‌هايي حاوي مطالب تهديدآميز دريافت مي‌کنند يا خير، گفت: ما با چنين پديده‌اي در شوراي پنجم مواجه نيستيم و من چنين موضوعي را نشنيده‌ام. شورا همفکر و همراه با راي مردم کار خود را پيش مي‌برد. البته ما منکر مفهوم رقابت سياسي نيستيم و نمي‌خواهيم رقباي خود را محدود کنيم اما انتظار داريم که قوه قضائيه رفتار عادلانه و قانوني داشته باشد.
ميرلوحي با بيان انکه اعتماد مردم به شدت کاهش يافته است و شوراي پنجم کلماتش را با احتياط به کار مي‌برد، ادامه داد: شاهد هستيم که افکار عمومي و اعتماد عمومي به شدت کاهش يافته است به همين دليل از مطرح کردن همه مسائل اجتناب داريم. حتي واژه‌هاي خود را با حساسيت انتخاب مي‌کنيم. از حداکثر واژه‌اي که تاکنون استفاده کرده‌ايم واژه" تخلف" است و اين کمرنگ‌ترين و رقيق‌ترين اصطلاحي است که مي‌توان براي عملکرد برخي استفاده کرد.
وي در واکنش به اين سوال که سناريويي مطرح شده که مي‌گويند با تعويض هر شش ماه يک بار شهردار، شوراي پنجم را سرگرم خواهند کرد تا نتواند تخلفات را پيگيري کند، گفت: اين اظهارات شايعه است و پراکندگي چنين شايعاتي نشان دهنده ضعف ايجادکنندگانش است. شوراي پنجم چابک و آماده تصميم‌گيري است و در هر شرايطي سر وقت تصميماتش را مي‌گيرد و متوقف نمي‌شود. پس از استعفاي آقاي نجفي در 15 روزه عيد اقدامات شهرداري متوقف نشد ما دقيقا بر سر زمان تعيين شده شهردار بعدي را انتخاب کرديم. برخي دستگاه‌هاي دولتي که شرايط مالي بهتري نسبت به شهرداري دارند، ماه‌هاست نتوانسته‌اند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند اما شهرداري توانسته با وجود بدهکاري‌هايش حقوق کارکنان را به موقع پرداخت کند.
وي در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود محمد افشاني (شهردار فعلي) نيز به خاطر حوادث سال 88 داراي پرونده است و همين مساله باعث خواهد شد که مدت کوتاهي در شهرداري دوام بياورد، گفت: اصلاح‌طلبي که در انتخابات نباشد همان آقاي احمدي‌نژاد و طرفدارانش مي‌شود. در زمان انتخابات 88 دو صف وجود داشت صف اول آقاي احمدي‌نژاد و طرفدارانش و صف مقابل آقاي احمدي‌نژاد بود.
ميرلوحي ادامه داد: اصلاح‌طلبان از قبل از انقلاب دوران جنگ، اصلاحات تا امروز پرونده روشني دارند و پايبندي‌شان را به اصل انقلاب، نظام و خدمت به مردم و آباداني کشور را نشان داده‌اند. پرونده آقاي افشاني نيز روشن است و اگر کسي بخواهد کار ايشان را و سابقه ايشان را بررسي کند، متوجه مي‌شود حضور ايشان در جبهه و پاکدستي‌شان کاملا نزد مردم باز و روشن است.


منبع: ilnanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد