آخرین اخبار

امام جمعه تهران؛ روايت ماجرايي از حضرت زينب خطاب به ترامپ سياسي

امام جمعه تهران؛ روايت ماجرايي از حضرت زينب خطاب به ترامپ

  بزرگنمايي:

چه خبر - افرادي مي گويند با مذاکره با آمريکا بايد مشکل را حل کنيم

آيت الله موحدي کرماني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: موقعيت امروز انقلاب موقعيت حساسي است و اين حساسيت را بايد ما به خوبي درک کنيم و به دنبال درک حساسيت مي بينيم که چه وظايفي داريم و نوعا هم وظايف سنگيني است.
موقعيت امروز ما يعني موقعيت مردم ايران انقلاب اسلامي با دشمن، موقعيت احزاب در زمان رسول خداست. در يک مقطعي تمام دشمنان اسلام تصميم گرفتند و گفتند بايد يکدفعه حمله کنيم و ريشه اسلام را بخشکانيم و اين تصميم را گرفتند و مشرکين و اهل کفار و اهل کتاب را با خود همراه کردند و اهل کتاب نيز پيمان خود را با پيامبر شکستند و همه يکدست شدند. امتحان سخت متوجه مسلمين شد و گرفتاري که اينها احساس مي کنند گرفتاري بزرگي است. آنچنان متزلزل شدند و آنچنان گرفتار زلزله فکري شدند که حتي بيماردلان و آنهايي که ايمان در دل آنها نفوذ نکرده بود، گفتند خدا و پيامبر ما را گول زدند و نعوذبالله که انسان با يک امتحان سختي مواجه شود و در اين امتحان روفوزه شود.
جهان اسلام که علمدارش ايران انقلابي است با يک حمله گسترده از ناحيه دشمنان مواجه شده است. همه دست به دست هم دادند با رهبري آمريکا تا اين انقلاب را نابود کنند.
موحدي کرماني خاطرنشان کرد: آنها با ما دشمني مي کنند، ما بفهميم که آنها دشمن ما هستند و مبادا گولمان بزنند لذا حواسمان جمع باشد.
من در مقام احصاي توطئه هاي دشمنان به ويژه آمريکا، اسرائيل و عربستان سعودي نيستم و آنها کم ضربه به ما نزدند و کم توطئه نکردند و کم خيانت نکردند. شما ديديد هزاران فرزند را از مادرانشان در آمريکا جدا کردند و فرزندان و مادران ناله مي زدند و آنها مي گفتند مادران مهاجرند و فرزندان نبايد با آنها باشند.
وي با تاکيد بر اينکه آمريکا از هيچ جنايتي فروگذاري نمي کند، گفت: ماهيت آمريکا ماهيت ظلم و ستم است و ما اميدواريم اين قلدر، امروز به دست علي زمان ما نابود شود.
اشکال اصلي اين ستمگران اين است که راه را گم کرده اند. هم کورند و هم کرند. نه مي فهمند و نه مي بينند و پندهاي تاريخ را نمي بينند و به مسايلي که قرآن به آنها مي گويد ايمان ندارند. آنها با اين جنايات و مظالمشان چه فکر مي کنند. آنها فکر مي کنند و مي گويند که دنيا دست ماست. ما مي توانيم مخالفين مان را سرکوب کنيم. مي توانيم آنقدر خونريزي کنيم که قدرت يگانه شويم ولي اين فکر اشتباه آنهاست. مگر تدبير عالم به دست اينهاست. مدبر خداست و خدا مي خواهد ظالمين را نابود کند. دشمنان دست به کشتار و حمله به يمن و فلسطين و مظلومين مي زنند و ظلم را ادامه مي دهند، به اميد اينکه حکومتشان بماند؛ در حالي که با اين ظلم ها حکومتشان نابود مي شود.
وي با اشاره به داستان کهف گفت: اين داستان عده اي را معرفي مي کند که در مقابل موقعيت زمان گفتند که ما نمي توانيم طاغوت را تحمل کنيم و از شهر بيرون مي رويم ولي تسليم طاغوت نمي شويم. ببينيد چه عزتي خداوند به اصحاب کهف داد.
افرادي مي گويند با مذاکره با آمريکا بايد مشکل را حل کنيم، ولي از آمريکا بايد با تمام وجود متنفر و منزجر بود، او غير از جنايت و ظلم و ستمکاري کاري نکرده و او به هيچ يک از وعده هايش عمل نکرده و به دنبال منافع خودش است. مگر نديديد چطور خداوند در جريان طبس آمريکايي ها را نابود کرد اگر درست عمل کنيم خدا با ماست و نبايد نگران باشيم.
وي خطاب به ترامپ گفت: حضرت زينب (س) در مجلس يزيد فرمود هر چه مي تواني در ضربه زدن به ما و اهانت و جسارت به ما و به برادرم و بالاخره به اسرا تلاش کن، اما بدان زورت به سر نور خدا نمي رسد. آقاي ترامپ هر چه مي خواهي تحريم کن اما بدان که نتيجه تحريم رسوايي خود توست.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در خطبه هاي اول نماز جمعه تهران نيز گفت: بايد دايما انسان بين خوف و رجا باشد يعني آيا آنچه که در ماه رمضان انجام داديم و آيا چيزي از ماه رمضان نصيب ما شده است يا خير؟ هم بترسيم که شايد نصيبمان نشده باشد و هم اميدوار باشيم که ان‌شاءالله رحمت خدا حتما به ما رسيده است.
موحدي کرماني ضمن دعوت مردم به تقوا، خاطرنشان کرد: مبادا کسي کار خوبي کرده باشد و به کار خودش مغرور شده باشد. واي به حال اين انسان و اگر مغرور شود بسيار خطرناک است؛ البته نقطه مقابلش اين است که بايد اميدوار هم باشد و بگويد که خدايا رحمتت شامل همه مي شود نصيب من هم بفرما.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد