آخرین اخبار

درمان سياهي دور چشم با موثرترين روش هاي خانگي تناسب و زيبايي

درمان سياهي دور چشم با موثرترين روش هاي خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - برطرف کردن سياهي دور چشم

براي تسکين و تعديل سياهي و کبودي دور چشم راه‌حل‌هاي زيادي وجود دارد اما راه‌حل خاصي وجود ندارد يعني نمي‌توان گفت فلان راه‌حل و درمان قطعا اين مشکل را برطرف مي‌کند. در چنين مواقعي بهترين راه‌حل استفاده از نسخه‌هاي طبيعي است که نه هزينه‌اي دارد و نه عوارض.
وقتي خود را در آينه نگاه مي‌کنيد و تصوير زني پژمرده با چشمان خسته و بي‌حالت را مي‌بينيد، کسي که انگار بار روزها خستگي روي صورتش جا خوش کرده‌است با خود مي‌گوييد من که ديشب خوب خوابيده‌ام پس چرا سياهي‌هاي زير چشم‌هايم هيچ تغييري نکرده‌است. بايد بدانيد داشتن خواب کافي شبانه نمي‌تواند سياهي زير چشمان‌تان را از بين ببرد. شايد به کم شدن آن کمک کند، اما براي خلاصي از آن ابتدا بايد به علت آن پي ببريد. به اينکه چه چيزي باعث ايجاد سياهي زير چشم شده‌است تا شايد بتوانيد با از بين بردن آن علت از سياهي خلاص شويد. اما بيشتر مواقع علت اين سياهي‌ها به اين راحتي‌ها مشخص نمي‌شود. در اين مواقع درمان‌هاي ساده و طبيعي بهترين راه‌حل است.

علت گودي و سياهي دور چشم

تيرگي زيرچشم در بسياري موارد ناشناخته است و هنوز علم نتوانسته علت دقيق آن را بگويد اما موارد بسياري در اين سياهي‌ها دخيل هستند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رفع سياهي دور چشم با چند روش موثر واقعي!

ژنتيك

مهم‌ترين علت بروز سياهي و كبودي زيرچشم، عامل ژنتيك است. اگر به طور ارثي پوست نازكي داريد، مسلما رگ‌هاي خوني زير چشم‌تان، بيشتر مشخص مي‌شوند. بسياري از افرادي كه زير چشم‌ها‌يشان كبود و سياه است، آن را از والدين خود ارث برده‌اند.

سن و سال

سن و سال نيز يك عامل مهم ديگر است. در طول سال‌هاي زندگي، پوست كلاژن خود را از دست مي‌دهد و رگ‌هاي ريز زير آن بيشتر ديده مي‌شوند. حمام آفتاب اين فرايند را تسريع مي‌كند و باعث از بين رفتن بيشتر كلاژن و پيدايش خال‌هاي رنگي روي پوست مي‌شود.

حساسيت‌هاي فصلي

حساسيت‌هاي فصلي باعث ترشح بيشتر هيستامين در بدن شده و به اين ترتيب رگ‌هاي خوني ملتهب و متورم مي‌شوند. پوست زير چشم خود را با انگشت‌تان كمي بكشيد. اگر پوست قسمت كشيده شده تيره‌تر و كبودتر شد، يعني اين مسئله در مورد شما بيشتر جنبه ژنتيك دارد يا اينكه در اثر افزايش سن و سال تيره‌تر شده است؛ اما اگر رنگ آن تغيير نكرد و به همان حالت قبل بود، نشان مي‌دهد كه تير‌گي زير چشم‌هايتان در اثر حساسيت يا اشعه‌هاي زيانبار نورخورشيد ايجاد شده است.

رفع سياهي‌ دور چشم با روش هاي موثر خانگي

يکي از علت‌هاي اصلي کبودي‌هاي زير چشم گشاد شدن رگ‌هاي خوني اين قسمت است؛ به همين دليل بايد به طريقي اين رگ‌ها را جمع کرد. مراحل زير براي کمرنگ کردن نقش اين رگ‌ها مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد.

کمپرس سرد

اول از همه بايد يک کمپرس سرد روي چشم‌ها بگذاريد تا به طور موقت سياهي‌ها کم‌رنگ شود. مي‌توانيد يک تکه پارچه نخي را با آب سرد خيس کنيد و حدود 5 تا 10 دقيقه روي چشم‌ها بگذاريد. دماي پايين به‌طور موقت تمام دلايلي را که باعث گشاد شدن رگ‌هاي خوني مي‌شود از بين مي‌برد.

اسپري آب نمک در بيني

در سوراخ‌هاي بيني مقدار كمي آب نمک خيلي رقيق يا همان سرم اسپري كنيد. اين اسپري فشار سينوس‌‌ها در بيني را پايين مي‌آورد زيرا بالا بودن فشار سينوس‌ها مي‌تواند باعث متورم شدن رگ‌هاي خوني زير چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بيني اسپري بزنيد و بعد با بيني هوا را به سمت بيرون بدهيد.

قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن

زير بالش خود، يک بالش ديگر بگذاريد؛ به‌طوري که شب‌ها در حالت خواب سرتان بالاتر از بدن‌تان باشد تا خون در زير چشم‌تان انباشته نشود. علاوه بر اين ها براي پيشگيري از پف چشم، از بالش مناسب براي خواب استفاده كنيد. موقع خواب مايعات در بدن پخش مي‌شوند كه ممكن است مقداري از اين مايعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف كردن چشم‌ها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مايعات از اطراف چشم دور مي‌شوند و مشكل پف چشم حل مي‌شود.

خواب کافي

بيشتر بخوابيد. ممکن است که سياهي زيرچشم به دليل کمبود خواب نباشد، اما کم‌‌خوابي مي‌تواند اين سياهي‌ها را تشديد کند.

ليزر درماني

در نهايت اگر به‌راستي اين حلقه‌هاي سياه آزارتان مي‌دهد، مي‌توانيد سراغ ليزردرماني برويد تا آن را از زير پوست‌تان پاک کند. يک متخصص پوست يا جراح زيبايي مي‌تواند ليزر درماني را زير چشم‌ها انجام دهد و با اين کار ملانين اين قسمت پوست را کاهش داده و در نتيجه سياهي‌ها را کم کند.

خيار بهترين راه‌ براي رفع سياهي‌ دور چشم

هيچ چيزي بهتر از خيار نمي‌تواند به کمک چشم‌ها بيايد. کافي است هفته‌اي سه تا چهار بار از دو حلقه خيار با پوست يا از پوست خيار به شکل نواري پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابيده روي چشمانتان بگذاريد. پس از 10 دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد. البته اگر مي‌خواهيد براي چشم‌ها سنگ تمام بگذاريد، از ماسک خيار و گلاب استفاده کنيد. براي تهيه اين ماسک کافي است يک خيار را با پوست يا بدون پوست رنده کرده و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوري گلاب خالص خيس کنيد. سپس اين ترکيب را روي پلک‌ها، اطراف چشم و گودي چشم بگذاريد و اجازه دهيد به‌مدت 15دقيقه به همين صورت بماند. نکته مهم آن است که خيار را به‌خوبي بشوييد مراقب باشيد پلک‌هايتان به‌خوبي بسته باشد تا آب اين ماسک وارد چشم‌هايتان نشود. سپس اين ماسک را با دستمال مرطوب از روي چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنک بشوييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چاي کيسه‌اي براي درمان سياهي دور چشم

تانين ماده‌اي است که در چاي‌هاي کيسه‌اي وجود دارد و مي‌تواند به کمک کبودي‌هاي زير چشم بيايد. زيرا مي‌تواند التهابات و ورم‌ها و تغيير رنگ زير چشم را تاحد زيادي کاهش دهد. براي اين کار بايد 2 چاي کيسه‌اي را براي تمام شب در يخچال بگذاريد تا کامل خنک شود، صبح، دو چاي کيسه‌اي را مرطوب کنيد ، دراز بکشيد و دو چاي کيسه‌اي را روي چشم‌ها بگذاريد. اين کيسه‌ها بايد حدود 10 تا 20 دقيقه روي چشم‌هاي بسته شما بماند. هر روز اين کار را تکرار کنيد. چاي بابونه به دليل خاصيت ضد التهابي که دارد مي‌تواند اثربخشي فراواني داشته ‌باشد. اين چاي گياهي در کاهش کبودي‌هاي زير چشم و پف‌هاي اطراف آن تاثير بسزايي خواهد داشت.نعناع هم مي‌تواند مفيد باشد.

کمپرس عصاره برگ هاي نعناع

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌هاي نعناع تاثير زيادي در بهبود تيرگي اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسياري از متخصصان طب سنتي شيوه‌هاي طبيعي درماني تهيه عصاره برگ‌هاي نعناع که از جوشاندن برگ‌هاي اين گياه دارويي به‌دست مي‌آيد موجب بهبود اين تيرگي مي‌شود. بهترين روش براي تهيه اين عصاره آن است که 2تا 3 قاشق از برگ‌هاي نعناع را درون 2‌ ليوان آب بريزيد و آن را روي حرارت کم قرار دهيد تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهيد سرد شود. در اين مرحله دستمالي تميز و نخي را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روي چشم‌ها بيندازيد. اگر برايتان امکان دارد، بگذاريد تمام شب روي صورت‌تان بماند.

سيب‌زميني

سيب‌زميني يکي از موادي است که مي‌تواند ناخالصي‌ها و آلودگي‌ها را از بدن ما بيرون بکشد يعني تمام ناپاکي‌ها و چيزهاي اضافه را به درون خود مي‌کشد. به همين دليل ما مي‌توانيم از آن براي کم‌رنگ کردن حلقه‌هاي کبودي زير‌چشم استفاده کنيم. براي اين کار ابتدا يک سيب‌زميني را خوب بشوييد و برش نازکي از آن را روي سياهي‌ها و کبودي‌هاي زير چشم‌هايتان بگذاريد. سيب‌زميني بايد حداقل 20 دقيقه روي صورت بماند. بعد از اين مدت مي‌بينيد که کم‌کم خود سيب‌زميني هم تغيير رنگ مي‌دهد.اين کار کبودي‌هاي زير چشم را کمي روشن مي‌کند و حس خنکي و تازگي خاصي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

کرم هاي موثر براي رفع سياهي دور چشم

در بازار کرم‌هايي وجود دارد که مي‌تواند تا حدي سياهي دور چشم را کم‌رنگ کند. چنين کرم‌هايي بايد حاوي ويتامين kو E وC و رتينول باشند. البته نبايد انتظار زيادي از چنين محصولاتي داشت چرا که تنها کمي تغيير ايجاد مي‌کنند.کرم‌هاي چشم که حاوي کافئين هستند به کم شدن سياهي‌ها کمک مي‌کنند. برخي کرم‌ها هم حاوي مواد و ترکيبات ضدالتهابي بوده و اين تيرگي‌ها را کاهش مي‌دهند. کرم‌هاي دور چشم که حاوي چاي سبز و روغن دانه انگور هستند نيز به تقويت ديواره مويرگ‌ها کمک مي‌کنند. اگر پوست زير چشم‌تان بسيار نازک است و باعث مي‌شود اين نواحي تيره‌تر به نظر برسند، از کرم کلاژن‌ساز استفاده کنيد. يکي از ترکيبات اصلي اين کرم‌ها رتينول است. رتينول کمک زيادي به کلاژن‌سازي مي‌کند. ويتامين C نيز توليد کلاژن را افزايش مي‌دهد و به روشني و درخشندگي پوست کمک مي‌کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با اين متد آرايشي سياهي زير چشم تان را محو کنيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سياهي دور چشم تان را با يک ترکيب جادويي براي هميشه از بين ببريد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بين بردن سياهي دور چشم با چند روش ساده خانگي


منبع : alamto.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد