آخرین اخبار

عمليات جديد اسرائيل عليه دولت ايران اقتصادي

عمليات جديد اسرائيل عليه دولت ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - وقتي نتانياهو مدعي دوستي با مردم ايران مي‌شود

دو روز پس از مراسم روز قدس در ايران، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي پيام مستقيمي براي مردم ايران فرستاد. پيامي که اين‌بار اهداف سياسي را در قالب يک‌معضل اقتصادي، اجتماعي پنهان کرده‌بود: بحران آب.
نتانياهو که روزگاري با نقاشي يک بمب اتمي براي سخنراني عليه ايران در سازمان ملل حضور پيدا کرده بود، اين بار مقابل دوربين يک ليوان آب را سرکشيد و با خطاب‌قرار دادن ايراني‌ها سعي در القاي اين مساله داشت که حالا که ايران با بحران کم‌آبي دست‌وپنجه نرم مي‌کند، کليد حل اين مشکل در دست اسراييل است! اقدامي که به وضوح نشان مي‌دهد رژيم صهيونيستي در تازه‌ترين دور برنامه‌هاي خصمانه خود عليه ايران، با مطالعه دقيق چالش‌هاي پيش‌روي کشور، سعي بر دست گذاشتن بر نقاط‌ حساس و ايجاد شکاف بين مردم و حاکميت دارد.
جالب اين‌که سياست جديد صهيونيست‌ها کاملا در راستاي پروپاگانداي ترامپ و مديران روابط خارجي آمريکاست که اصرار دارند باوجود همه فشارهايي که به ايران تحميل مي‌کنند، ادعا کنند که "کنار مردم ايرانيم"! حتي اگر ظرف چندماه گذشته قوانين مهاجرتي را عليه ايراني‌ها تنظيم کرده‌باشند، هزاران دانشجوي ايراني را از مراجعت به ايران و ديدار خانواده‌شان محروم کرده باشند، سد راه ورود هواپيماهاي جديد و نوسازي ناوگان هوايي کشور شده باشند، با قوانين جديد باعث سخت‌تر شدن بيماران ايراني به داروهاي مورد نياز خود شده باشند يا حتي از نامي مجعول براي "خليج فارس" استفاده کنند.
حالا اما در حالي که فلسطيني‌هاي ساکن نوار غزه به دليل تصرف منابع آبي‌شان از سوي رژيم صهيونيستي از کمبود آب رنج مي برند، نخست وزير اين رژيم با انتشار پيام ويديويي گفته است که آماده است به ايراني‌ها براي غلبه بر بحران آب در اين کشور کمک کند و حتي براي اين‌کار يک وب‌سايت ويژه به زبان فارسي ايجاد کرده است که مختص پروژه‌هاي مربوط به مديريت منابع آب و ديگر مسائل همچون آبياري است تا ايرانيان بتوانند از آن براي غلبه بر بحران کنوني آب در اين کشور بهره ببرند.

نقشه جديد اسراييل براي ايراني‌ها

در شرايطي که بحران آب در ايران مدت‌هاست که مورد توجه ويژه دولت قرار دارد و کارگروه‌هاي ويژه‌اي در سطوح مختلف براي کمک به حل اين مساله تشکيل شده است، به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي با مطالعه دقيق اين چالش و نارضايتي‌هاي احتمالي ناشي از آن، سعي در اين دارد که دولت ايران را در حل اين مساله ناتوان جلوه کند و با ادعايي عجيب، خود را ناجي اين بحران و در کنار مردم ايران نشان دهد. موضوعي که خود مردم قطعا از اهداف پشت‌پرده آن آگاهي دارند؛ هرچند اين اتفاق مسئوليت دولت و وزرات نيرو را براي اطلاع‌رساني بهتر اقدامات انجام شده در حوزه آب براي مطللع کردن مردم دوچندان مي‌کند.
نتانياهو در ادامه اين پيام مدعي شده است که رژيم صهيونيستي از فناوري خوبي در اين زمينه برخوردار است و مي تواند حدود 90 درصد از آب فاضلاب خود را بازيافت کند. وي همچنين با ادعاي اينکه ميليون‌ها کودک ايراني از سوء مديريت و بي‌کفايتي رنج مي برند مدعي شد که ابتکار عمل بشردوستانه اسرائيل به حفظ جان ايراني‌هاي بيشماري کمک خواهد کرد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي مدعي کمک به ايران براي غلبه بر بحران کم‌آبي است که اين رژيم با تصرف منابع آبي مردم نوار غزه مشکلات بيشماري را براي زندگي روزمره ساکنان اين منطقه ايجاد کرده است. فلسطيني‌ها در نوار غزه با کمبود منابع آب آشاميدني و حتي آب کافي براي آبياري مزارع کشاورزي و درختان زيتون خود که يکي از منابع درآمد مردم اين منطقه است مواجه هستند. نتانياهو همچنين درپيام خود با تکرار ادعاهاي خصمانه و بي اساس خود عليه دولت ايران مدعي شد که اين کشور مردم خود را از آب محروم مي کند و اسرائيل در کنار مردم ايران ايستاده است!
وبسايت پيشنهادي بنيامين نتانياهو در حقيقت بخشي از سايت رسمي وزارت امور خارجه اسرائيل است که تنها مقاله‌هايي را در زمينه مديريت منابع آب و کشاورزي به زبان فارسي منتشر مي کند. اين بخش همچنين ايرانيان را ترغيب به خواندن تجارب جديد اسرائيل در زمينه مديريت منابع آب مي‌کند و از آنها مي خواهد اخبار مربوط به آن را در تلگرام دنبال کنند. نتانياهو در حالي اين پيام ويديويي را منتشر کرده است که روز يکشنبه به کابينه خود گفت اسرائيل با مشکلاتي در زمينه کمبود آب مواجه است. وي اظهار داشت کابينه طرحي فوري را براي حل مشکل کمبود آب تصويب خواهد کرد.

کارشناسان ايراني در حوزه آب، بهترين‌هاي منطقه‌اند

در اين شرايط، هدايت فهمي، مديرکل دفتر برنامه‌ريزي کلان آب و آبفاي وزارت نيرو با اشاره به صحنه‌آرايي جديد صهيونيست‌ها درباره بحران آب در ايران، با بيان اينکه کارشناسان ايراني در بخش آب از نظر علمي،فني و تکنولوژي جزو برترين‌هاي منطقه و حتي دنيا هستند، تاکيد کرد: توسط کارشناسان ايراني اقدامات برجسته اي در سراسر دنيا صورت گرفته، لذا مي‌توان صراحتا اعلام کرد که هيچ مشکلي از نظر فني در بخش آب کشور وجود ندارد.
متخصصان ايراني در حوزه‌هاي تصفيه و بازچرخاني آب از دانش کافي برخوردارند اما بايد اين مساله را نيز پذيرفت که ايران با چالش بزرگي به نام آب روبرو است و هشت عامل اصلي در تداوم اين بحران مداخله دارد که حل آن نيز نيازمند هماهنگي ميان دستگاه هاي ذي ربط به اين حوزه است. فهمي با بيان اينکه متاسفانه در ايران هماهنگي ميان دستگاه ها وجود ندارد، عنوان کرد: براي حل اين مسال در اسفند ماه سال گذشته دولت کارگروه ملي سازگاري با کم آبي را ايجاد کرد که يکي از اهداف آن انسجام ميان دستگاه هاي مرتبط با بخش آب است.
وي با ابراز اميدواري براي حل اين مشکل، گفت: اين مساله بدين معنا نيست که ايران مشکل فني مهندسي و علمي براي حل چالش هاي آب کشور داشته باشد بلکه اتفاقا کارشناسان و متخصصان اين حوزه بسيار خبره و کارکشته هستند. اين مقام مسئول در وزارت نيرو در خصوص ايجاد کانال تخصصي آب به زبان فارسي از سوي رژيم اسرائيل، عنوان کرد: هر کشور و يا هر کسي که اراده کند مي تواند در يک حوزه تخصصي سايتي را ايجاد کند و به اعتقاد من اين موضوع مشکلي ندارد، اما مساله اين است که انجام کار هاي اين چنيني نمي تواند حلال مشکلات باشد؛ چراکه مشکل ايران عدم دسترسي به دانش روز دنيا نيست.
به گفته وي، در اين حوزه لازم است که يک سايت اطلاع رساني داخلي با هدف ارتقاي دانش بهره برداران و تشکل ها در راستاي مديريت عرضه و تقاضا ايجاد شود که متاسفانه اين کار تا کنون انجام نشده اما مي توان روي اين مساله مانور داد و مي بايست متخصصان،دانشگاهيان و وزارت نيرو براي اين موضوع برنامه ريزي کند. وي ادامه داد: به طور قطع بايد گفت که ايجاد سايت براي متخصصان هيچ مشکلي را حل نخواهد کرد چراکه آن ها مي توانند از طرق مختلف دانش خود را افزايش دهند هرچند که بنده معتقدم کارشناسان ايراني در حوزه آب بسيار خبره هستند.
فهمي در بخش ديگر از صحبت هاي خود با اشاره به اهميت بدنه کارشناسي کشور، اظهار کرد: يکي از راه هايي که مي توان مقابل سوءاستفاده هاي اين چنيني را گرفت اين است که کشور بايد بدنه کارشناسي خود توجه بيشتري کند چراکه اين بدنه بهترين پادزهر براي مقابله با چنين رفتار هايي است. به گفته وي، زماني که بدنه کارشناسي کشور بي‌اعتماد مي‌شود، افراد ديگر به خود اجازه دخالت و مداخله را مي‌دهند، لذا به اعتقاد من يکي از راهکار هاي مقابله با چنين صحبت هايي توجه بيشتر به کارشناسان است.

نيازي به شعبده‌بازي نتانياهو نداريم

سخنگوي وزارت خارجه نيز امروز در گفت‌وگوي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در مورد ويدئوي اخيري که از سوي نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در ارتباط با کم آبي در ايران و تلاش اين رژيم جهت کمک به ملت ايران در راستاي مبارزه با اين موضوع منتشر کرده است و همچنين ادعاهايي که او عليه دولت ايران مطرح کرده ، گفت: اين بار اول نيست که آقاي نتانياهو چنين کارهايي را انجام مي‌دهد. او از اين کارها زياد انجام مي‌دهد و بار اول نيست که از اين حرف‌هاي بي‌ربط مي‌زند.
وي با اشاره به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در کشتار مردم فلسطين، گفت: آقاي نتانياهو و رژيم صهيونيستي بايد دست از کشتار مردم فلسطين و جنايت‌هايي که هر روز انجام مي‌دهد، بکشد و نيازي نيست که نگران موضوع خشکسالي در ايران باشد. اين ديپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: قطعا مردم ايران با توانمندي‌ها و وجود قشر فرهيخته‌اي که در کشور دارد توانايي حل و فصل مسائل خود را دارد و نيازي به اين شعبده‌بازي‌ها ندارد.
قاسمي با بيان اينکه نتانياهو در سفر اخير خود به اروپا ناکام بود و با توجه به شکستي که در اين سفرها داشت و اينکه نتوانست آنها را با آمريکا در ارتباط با خروج از برجام و تغيير نوع نگاه آنها به اين توافق بين‌المللي همراه کند، گفت: در همين راستا نياز داشت که اقدام ديگري انجام دهد و در همين چارچوب اقدام اخير که يک اقدام فريبکارانه، رياکارانه و بچه‌گانه است را انجام داد.


seemrogh.com/news
منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي