آخرین اخبار

بيوگرافي و عکس هاي ناتالي پورتمن بازيگر زيباي اسرائيلي + ديدگاه هاي سياسي سينما

بيوگرافي و عکس هاي ناتالي پورتمن بازيگر زيباي اسرائيلي + ديدگاه هاي سياسي

  بزرگنمايي:

چه خبر - ناتالي پورتمن: از اورشليم تا پيوستن به حزب دموکرات امريکا
اوايل زندگي

پورتمن در اورشليم زاده شد. او تنها فرزند شِلي اِستيوِنز، يک زن خانه‌دار آمريکايي که هم‌اکنون به عنوان نماينده پورتمن کار مي‌کند و آونِر هِرشلاگ، يک متخصص باروري و زنان است. اجداد مادري او، يهودياني بودند که از اتريش و روسيه به آمريکا مهاجرت کردند و نام خانوادگي خود را از «اِدِلستِين» به «اِستيوِنز» تغيير دادند. پدربزرگ و مادربزرگ پدري او، يهودياني بودند که از لهستان و روماني به اسرائيل مهاجرت کردند. پدربزرگ پدري او که والدين خود را در اردوگاه آشويتس از دست داده بود يک پروفسور اقتصاد در اسرائيل بود و جد رومانيايي او، زني بود که به عنوان جاسوس براي آژانس جاسوسي بريتانيا در زمان جنگ جهاني دوم کار مي‌کرد.

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن

والدين پورتمن يکديگر را در يک مرکز دانش‌آموزان يهودي در دانشگاه ايالتي اوهايو ملاقات کردند. در آنجا مادر او بليط فروش بود. زماني که پدرش به اسرائيل بازگشت. اين زوج به نامه‌نگاري با هم ادامه دادند و هنگامي که چند سال بعد مادر ناتالي نيز به اسرائيل رفت، با هم ازدواج کردند. در سال 1984 زماني که ناتالي سه ساله بود اين خانواده به واشينگتن، دي.سي. آمريکا رفتند. پدر او در آمريکا به تحصيل پزشکي پرداخت. در 1988 به ايالت کنتيکت و در سال 1990 به لانگ آيلند در نيويورک رفته و در آنجا زندگي کردند. پورتمن که تابعيت دوگانه آمريکا و اسرائيل را دارد مي‌گويد: «هرچند من واقعاً آمريکا را دوست دارم… قلبم در اورشليم است. آنجا مکاني است که [در آن] احساس مي‌کنم در خانه‌ام.»

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن


تحصيلات

در واشينگتن، دي.سي. پورتمن به «مدرسه روزانه يهودي چارلز اي. اسميت» رفت. در اين زمان او زبان عبري را فرا گرفت. در هنگام زندگي در لانگ‌آيلند به مدرسه ابتدايي يهودي «مدرسه روزانه سولومون شِکتِر» رفت. او در سال 1999 از «دبيرستان سيوسيت» در سيوسيت، لانگ آيلند، فارغ‌التحصيل شد. او همچنين به يادگيري باله و رقص مدرن در کارگاه رقص تئاتر در نيو هايد پارک نيويورک پرداخت و سپس به مرکز «اوزدِن» براي هنرهاي نمايشي و ابتکاري در وِلسي هيتس، نيويورک (هر دو در لانگ آيلند) رفت. به دليل امتحانات نهايي دبيرستان، پورتمن از حضور در افتتاحيه فيلم جنگ ستارگان اپيزود اول: تهديد شبح خودداري کرد.

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن

در سال 1999، وي براي تحصيل روان‌شناسي به دانشگاه هاروارد رفت و همزمان به حرفه بازيگري ادامه داد. او تحصيلات خود را با مدرک کارشناسي در سال 2003 به پايان رساند. کارشناسي ارشد خود را از دانشگاه عبري اورشليم گرفت. در سال 2006 به‌عنوان استاد مهمان در دانشگاه کلمبيا مشغول به کار شد.
پورتمن به زبان‌هاي عبري، ژاپني، فرانسوي و آلماني مسلط است.


ديدگاه‌هاي سياسي

پورتمن، به عنوان يک اسرائيلي-آمريکايي، به‌طور فزاينده‌اي در مورد ديدگاه‌هايش در مورد دولت اسرائيل به‌ويژه نخست‌وزير اسرائيل بنيامين نتانياهو سخن مي‌گويد. پورتمن از انتخاب دوباره نتانياهو در سال 2015 انتقاد کرده و اظهار داشته‌است که او «نااميد» شده و اغلب نظرات او را نژادپرستانه مي‌داند.
در نوامبر 2017 پورتمن به عنوان برنده جايزه سال 2018 جنسيس (کتاب پيدايش) اعلام شد که شامل يک ميليون دلار آمريکا جايزه نقدي مي‌شود. اين جايزه همه ساله به يهودياني داده مي‌شود که در حوزه کاري خود دستاوردهاي مهمي داشته‌اند. در آوريل 2018 پورتمن اعلام کرد به سبب «حوادث اخير در اسرائيل» و برخورد اسرائيل با فلسطينيان معترض در نواحي مرزي، حضور در رويدادهاي عمومي آن کشور موجب ناراحتي او مي‌شود و او قصد ندارد در مراسم تحويل اين جايزه که براي ماه ژوئن برنامه‌ريزي شده بود شرکت کند. در نتيجه اين مراسم لغو شد. او عضو حزب دموکرات (ايالات متحده آمريکا) است.

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن


پورتمن گياهخوار است و فعال حقوق بشر هم هست وبه نفع هيلاري کلينتون در پنسيلوانيا فعاليت کرد. او ماه اکتبر در يک مصاحبه هشدار داده بود که در صورت رياست جمهوري ترامپ مي‌تواند فاجعه به بار آيد و به ويژه براي حقوق زنان خطرناک باشد.


حالا در حالي که يک کازينودار دارد وارد کاخ سفيد مي‌شود اين بازيگر هنوزمحتاطانه اما در عين حال قاطعانه حرف مي زند:

«يادم نمي‌آيد گفته باشم فاجعه بار اما فکر مي‌کنم لحظه بسيار ناراحت کننده‌اي براي زنان باشد زيرا او خيلي بد درباره زنان صحبت کرده ، درباره اقليت‌ها، درباره مهاجران. فکر نمي‌کنم اين نوع صحبت تبعيض‌آميز براي نزديک کردن افراد به هم مفيد باشد».
وي مي‌گويد:
«من از نظر خودم صحبت مي‌کنم. ما خيلي با مردمي با نظرات متفاوت صحبت نکرده‌ايم وبا افرادي با عقايد سياسي متفاوت در تعامل نيستيم.»

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن


با توجه به جنجالي که سر حضورهنرمندان وهاليوودي‌ها در مراسم تحليف به پا شد از او نظرش را در اين باره مي پرسم و او مي‌گويد:

«نمي‌توانم درست نظر بدهم چون من خواننده نيستماگر بودم فکرنمي‌کنم مي‌توانست اين اتفاق بيفتد. اما اين فرضي است». از او درباره کلينتون سوال مي‌کنم وتصميم او براي شرکت در انتخابات… يک پاسخ فروتنانه ديگر مي‌دهد: «او را خيلي تحسين مي‌کنم و فکر مي کنم تصميم خيلي خوبي گرفت وبه اين تصميم احترام مي گذارم »


پورتمن اما در ارتباط با جان اف کندي خيلي رک برخورد مي‌کند و مي‌گويد:

«کندي يکي از طرفداران بزرگ حقوق مدني بود ودر اين زمينه کاملا انقلابي بود و همه زندگي‌اش را وقف خدمت به اين مسايل کرد. حالا نمي‌توان گفت ترامپ کيست. شايد 50 يا 60 سال بعد روشن شود اما فکر مي‌کنم او ما را از نظر مسايل حقوق مدني ما را عقب مي‌برد چون او تازه در 70 سالگي کار در زمينه خدمات عمومي را شروع کرده است »

ناتالي پورتمن

ناتالي پورتمن


پورتمن براي اظهار نظر درباره ملانيا ترامپ هم انکار مي‌کند ومي‌گويد:

«واقعا هيچي درباره اونمي‌دانم، اما اميدوارم که نمونه جکي را در نظر داشته باشد و به مسايلي که او به آنها اهميت مي‌داد فکر کند، از حقوق زنان گرفته تا حقوق مهاجران؛ چون خودش هم يک زن مهاجر است» اما او در جواب اين که اگر قرار باشد لارکين فيلمي بر مبناي زندگي ملانيا بشاد آيا حاضر خواهد بود در آن ايفاي نقش کند گفت: «نه، نه لازم است عاشق شخصيتي باشم که نقشش را بازي مي‌کنم, ناتالي پورتمن بازيگر سرشناس هاليوود اعلام کرده يک جايزه افتخاري را از رژيم صهيونيستي نمي‌پذيرد و راهي اين سرزمين نمي‌شود.


زندگي حرفه اي و بازيگري

ناتالي پورتمن نخستين بار در فيلم لئون حرفه‌اي در مقابل ژان رنو ايفاي نقش کرد. اما موفقيت اصلي زماني حاصل شد که او براي بازي در نقش پدمه آميدالا در سه‌گانه جديد جنگ ستارگان انتخاب شد. در سال 2001، پورتمن در تئاتر مرغ دريايي اثر آنتون چخوف ايفاي نقش کرد. در سال 2005، به خاطر بازي در فيلم درام نزديک‌تر برنده جايزه گلدن گلوب و نامزد جايزه اسکار در رده بهترين بازيگر نقش مکمل زن شد. او براي نقش آفريني در فيلم وي مثل وندتا برنده جايزه ساترن براي بهترين بازيگر شد. او نقش اصلي را در درام‌هاي تاريخي همچون اشباح گويا و دختر ديگر بولين بازي کرد. در مه 2008 به عنوان جوانترين عضو هيئت منصفه در شصت و يکمين جشنواره بين‌المللي فيلم کن حضور داشت. نخستين فيلم کوتاه پورتمن به نام «حوا»، در شصت و پنجمين جشنواره فيلم ونيز در سال 2008 به نمايش درآمد. پورتمن همچنين بخشي از فيلم جمعي نيويورک، دوستت دارم را کارگرداني کرد. او به خاطر بازي در نقش «جين فاستر» در فيلم‌هاي ثور و ثور: دنياي تاريک نيز شناخته شده که اين شخصيت معشوقه ابرقهرماني به نام «ثور» در مارول کاميکس است.
در سال 2010، پورتمن در تريلر روانشناسانه قوي سياه ايفاي نقش کرد. حضور او در اين فيلم با ستايش همگان مواجه شد و يک جايزه گلدن گلوب ديگر، يک جايزه انجمن بازيگران فيلم، يک جايزه بفتا، يک جايزه گزينش منتقدان فيلم، و يک جايزه اسکار براي بهترين بازيگر نقش اول زن براي او به ارمغان آورد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)