آخرین اخبار

ماجراي درگيري فيزيکي برادر نويد محمدزاده با نرگس کلباسي و علي دايي اخبار فرهنگي و هنري

ماجراي درگيري فيزيکي برادر نويد محمدزاده با نرگس کلباسي و علي دايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - گفت و گو با اميد محمدزاده

با گذشت 6ماه از وقوع زلزله کرمانشاه، هفته گذشته شاهد حاشيه‌ها و هجمه‌هايي در مورد سلبريتي‌ها در صدر اخبار رسانه‌هاي مختلف بوديم؛ خبرهايي که همراه يک سوال بود و آن اينکه سرنوشت کمک‌هاي مردمي که بعد از وقوع زلزله به دست سلبريتي‌ها رسيد چه شده است و کجا و چگونه خرج شده است؟ اين درحاليست که همچنان ادعا مي‌شود نياز مبرمي به کمک رساني در منطقه آسيب ديده از زلزله وجود دارد.
در روزهاي اوليه وقوع زلزله ،جمع کثيري از چهره‌هاي سياسي، ورزشکاران، بازيگران و فعالان اجتماعي کشور به خصوص سلبريتي‌هاي هنري به جمع کمک رسان‌هاي مردمي شتافتند که بسياري از مردم کمک‌هاي نقدي و غير نقدي خود را به دست اين افراد يا تيم‌هاي جمع آوري هر يک از اين افراد سپردند.
هفته گذشته برخي از کانال‌هاي خبري اعلام کرده بودند اين کمک‌هاي نقدي واريز شده به حساب سلبريتي ها خرج منطقه زلزله زده و زلزله زدگان نشده است. بعد از انتشار اين اخبار، هنرمندان در برابر اين ادعا واکنش نشان دادند که اولين عکس العمل را بهرام رادان و در پي آن الهام پاوه نژاد که هردو اعلام کردند شماره حساب شخصي اعلام نکرده‌اند، نشان دادند.
در ادامه اين واکنش‌ها ،يکي از افرادي که بسياري از کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي مردمي به سمت او جاري شد، نويد محمدزاده يکي از سلبريتي‌هاي مطرح هنري کشور بود که وي بخاطر شلوغي برنامه ريزي هاي کاري ،مديريت کمک رساني هاي مردمي به سمت خود را به برادرش سپرد. براي تشريح جزئيات کمک رساني وي با اميد محمدزاده برادر نويد که طبق گفته خودش 4ماه به طور مستمر در منطقه زلزله زده حضور داشت به گفت‌وگو پرداختيم و او درباره تمام اقدامات و نحوه کمک رساني تيم محمدزاده چنين گفت که در ادامه مي خوانيد:


308 ميليون تومان کمک نقدي از حساب نويد محمدزاده به حساب علي دايي منتقل شد
اميد محمد زاده – برادر نويد محمد زاده در ابتداي صحبت‌هاي خود به تشريح جزيياتي از نحوه امدادرساني تيم محمدزاده در کرمانشاه پرداخت و بيان کرد:

«از روز دوم زلزله به کرمانشاه رفتيم و تا عيد به طور مستمر در منطقه حضور داشتيم ، آخرين عملکرد ما جشن نوروزي بود که براي کودکان در سرپل ذهاب برگزار کرديم . به شخصه مدت 4ماه در کرمانشاه حضور داشتم. علت اصلي اين خبرسازي‌ها اين بود که يک ماه بعد از وقوع زلزله، علي دايي اعلام کرد که همه پول‌هاي جمع آوري شده به حساب ايشان واريز شود تا ايشان اقدام به اجرايي کردن کارها کنند در همان زمان و قبل واريز پول به حساب علي دايي ، نويد در منطقه حضور يافت تا از نزديک وضعيت را مشاهده کند و سپس قرار بر اين شد که 2الي3 انبار در تهران به مردم معرفي کنيم تا اگر قصد ارسال اقلام به منطقه دارند به اين انبارها ارسال و از آنجا با هماهنگي به کرمانشاه ارسال شود .بعد از معرفي انبارها کمک‌هاي مردمي سرازير شد ،نزديک به 30نفر (دوستان، آشنا، چهره هاي هنري‌ها و ...) شب‌ها کمک هاي مردمي را بسته بندي‌ و تفکيک مي کردند تا به منطقه آسيب ديده انتقال دهيم . همزمان308 ميليون تومان کمک نقدي مردمي که به حساب نويد واريز شده بود به حساب علي دايي واريز شد و فرداي انتقال پول نويد به استراليا رفت و همان زمان به مردم اطلاع داد که پولهايشان را به حساب علي دايي واريز کرده است و در صفحه اينستاگرام Instagram خود اعلام کرد از آن تاريخ به بعد کمک هاي نقدي خود را به حساب علي دايي واريز کنند. آن زمان علاوه بر نويد جمع مبالغي که از حساب چهره ها به حساب علي دايي واريز شد رقمي نزديک به 7 ميليارد تومان بود که دو ماه بعد اعلام شد که مبلغ واريزي از سوي مردم به حساب علي دايي جمعا به حدود 10ميليارد و 300 ميليون تومان رسيده است. علي دايي هم اعلام کرد که با مبلغ جمع شده قصد ساخت و ساز در منطقه زلزله زده و اسکان دائمي براي آوارگان زلزله دارد ولي در آخر نفهميديم که ماجرا چه شد وتنها شنيديم که حساب ايشان بلوکه شده است.»


حدود 100 تن مواد غذايي توزيع کرديم
وي در پاسخ به اين سوال که در 4 ماهي که در کرمانشاه حضور داشتيد چه کارهايي از سمت تيم امدادي محمدزاده در منطقه صورت گرفت اظهار کرد:

«به علاوه مبلغ 308 ميليون توماني که به حساب علي دايي انتقال يافت ، حدود 80 الي 90 نيسان موادغذايي، پوشاک، چادر، دارو و ... در ميان زلزله زدگان توزيع کرده‌ايم ،اين کالاها از سوي مردم به مکان هاي اعلام شده ما در منطقه اندرزگو، اتوبان آزادگان تهران و محلي در کرج و ايلام ارسال شده بود که همه کالاها به سوله‌اي در جوانرود انتقال يافته و بعد از تفکيک کردن به منطقه ارسال شد . همچنين حدود 100 تن مواد غذايي در ميان مردم توزيع کرده‌ايم. صفحه‌اي در اينستاگرام به نام "فداييان وطن" تشکيل داديم که در آن گزارش روزانه عملکرد را اعلام مي کرديم و هر روز در اينستاگرام لايو مي‌گذاشتم. تا قبل از عيد حدود 140 يا 150 کانکس مسکوني بعلاوه 30 کانکس مخصوص شستشو به مردم زلزله زده تحويل داديم . البته بايد بگويم بعد از اينکه نويد حساب علي دايي را براي ارسال کمک هاي نقدي به مردم اعلام کرد باز هم برخي افراد و دوستان نزديک با من تماس مي‌گرفتند و مبالغ نقدي که قصد کمک داشتن به حساب شخصي من واريز مي کردند که همه در منطقه صرف خريد کانکس شد. برخي شرکت‌ها مثل ديجي کالا و ... هم بودند که خودشان 50 کانکس خريداري کرده بودند و باتوجه به اعتمادي که ما داشتند کانکس‌ها را براي توزيع به ما تحويل دادند و در حضور خودشان کانکس‌ها توزيع شد. مهم‌ترين کاري که در منطقه انجام داده‌ايم که هيچ کسي به جز ما اين اقدام را اجرايي نکرد اين بود که بانوان آن منطقه مشکل شستشو ظروف و لباس داشتند که کانکس‌هايي طراحي کرديم که داخل آن 8 سينک ظرفشويي و آب گرمکن برقي قرار مي‌گرفت؛ هزينه هر يک از اين کانکس‌ها حدود 12 ميليون تومان بود اما نياز آن را مبرم ديديم و تهيه کرديم و در کمپ قرار ‌داديم که هنوز هم وجود دارد.»


محمدزاده در پاسخ به اين سوال که به جز گزارشات اعلامي از طرف خودتان، آيا نظارتي از سمت دستگاه‌هاي نظارتي بر نحوه صرف کمک هاي مردمي چه نقدي چه غير نقدي وجو داشت گفت:

«نظارت رسمي و جدي به امور کمک رساني ها و چگونه صرف شدن کمک ها در منطقه به طور جدي وجود نداشت و ندارد .»


اميد محمدزاده در پاسخ به اين سوال که به جز خودتان چه چهره هايي را در منطقه فعال در کمک رساني به آسيب ديدگان مشاهده کرديد بيان کرد:

«حضور خود چهره ها به جز روزهاي اول زياد ديده نشد ولي به شخصه شاهد حضور پررنگ الهام پاوه نژاد در منطقه بودم. ايشان براي بانوان کارگاه خياطي راه اندازي کرد و بيشتر پيگير مناطق دورافتاده آسيب ديده در زلزله بود. تنها کساني که به روستاهاي دورافتاده ‌رفتند ما و تيم خانم الهام پاوه نژاد بودند که به آن مناطق هم کمک رساني کرديم.»


وي در پاسخ به اين سوال که بيشترين کمک هاي تيم محمدزاده براي کدام يک از مناطق کرمانشاه انجام گرفت و آيا روي کانکس‌هاي ارسالي اين تيم نام نويد محمدزاده نوشته شده است، گفت:

«خير. نويد از روز اول هم مخالف اين قضيه بود که اسم خودش نوشته شود بنابراين اسم "فداييان وطن" را بر کانکس ها نوشتيم و اما همه مناطق را پوشش داديم ، از جوانرود و روستاهاي اطراف شروع کرديم تا تازآباد و ثلاث باباجاني، دالاهو، اطراف سرپل، روستاهاي کوئيک، جابري و همچنين شهر سرپل ذهاب را هم در کنار اين روستاها پوشش داديم. زماني که براي جشنواره فجر به تهران برگشتم30 هزار کيلومتر به کيلومترشمار ماشين من اضافه شد. تيم کمک رساني ما تا عيدنوروز در منطقه حضور داشتند و بعد از آن به تهران بازگشتيم؛ همچنين قابل ذکر است که شب يلدا براي مردم جشن برگزار کرديم که از لحظ روحي و رواني بسيار خوب بود و بازتاب گسترده‌اي داشت و در عيد نوروز هم براي مردم کرمانشاه جشن برگزارکرديم.»


مردم مدام سوال مي کردند سرنوشت کمک هاي نقدي چه شد؟

محمدزاده در پاسخ به اين سوال که آيا کمک‌ها تا به الان ادامه دارد، اظهار کرد:
«واقعيت اين است که موج کمک رساني در همان روزهاي اول وقوع زلزله بود و بعد از آن طبيعي هم بود که وقتي خبر از صدر اخبار رسانه ها کمي دور شد کمک رساني ها هم کمتر شد به حدي که يادم است نزديک عيد وقتي براي منطقه قصد جمع آوري اقلام داشتيم و در تماشاخانه پاليز مستقر بوديم تنها به اندازه يک وانت کالا جمع آوري شد که همان را به منطقه ارسال کرديم همان زمان بود که نويد خودش اعلام کرد مردم نسبت به کمک رساني سرد شده‌اند و کمک نمي‌کنند . صحبت اصلي مردم از يکماه بعد از وقوع حادثه Incident اين بود که علي دايي و بقيه با پول‌هاي واريز شده براي کمک به منطقه چه مي‌کنند ؟ و چرا هزينه نمي‌شود؟»


با دايي و کلباسي درگير شدم
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اطلاعي از چرايي بلوکه شدن حساب علي دايي داريد، گفت:

«سه ماه اول پس از زلزله وضعيت منطقه و زلزله زدگان به گونه‌اي وخيم بود که خون گريه مي‌کرديم همان روزها با دايي و کلباسي درگير شدم.نرگس کلباسي در 3 ماه اول نه تنها هيچ کاري انجام نداد بلکه اشتباهي اعلام کرد که کانکس نياز نيست و پول‌ها بايد براي ساخت و ساز صرف شود؛ در شرايطي که همه کانکس و پتو مي‌خريديم و قصد داشتيم که مردم را از شرايط سرما، برف و بوران و سيل نجات بدهيم ايشان چنين مطلبي را بيان کردند به محلي که ايشان حضور داشتند رفتم و سر همين موضوع با هم درگير شديم و کار به درگيري فيزيکي کشيد زيرا در همان زمان که مردم درگير بوران و سرما و سيل ... بودند 3 ميليارد تومان پول درحساب کلباسي بود ، پول را سه ماه در حسابش نگاه داشت تا مثلا صرف ساخت و ساز در منطقه کند و الان هم به ساخت و ساز مشغول است آنهم بدون اينکه هيچ توضيحي در مورد عملکرد خود بدهد. افراد نسبت به پولي که مردم به عنوان کمک مردمي به آنها تحويل داده اند دِين به گردنشان است. حتي همان روزها به خانم نيکي کريمي هم پيغام دادم و گفتم پول‌هايي که به حسابتان واريز مي‌شود الان که وضعيت وخيم است هزينه کنيد . آقاي زيباکلام هم تنها 20 کانکس به منطقه ارسال کرد و بعد از آن هم اعلام کرد که مي‌خواهد شهرک اميد را بسازد و در 15 کيلومتري سرپل ذهاب در روستايي به نام قادري زميني را انتخاب کرد. مشکلي که در حال حاضر وجود دارد رها کردن اين موضوع از سمت مسوولان است. اقدام مثبتي ازمسئولان نديديم؛ همچنين توقع تسريع در عملکرد ارگان‌هايي که مسووليت ساخت و ساز را بر عهده داشتند، داشتيم که تنها در حد انتظار باقي ماند.»


نويد قبول نکرد اسمش روي کانکس‌ها باشد
محمدزاده در پاسخ به اين سوال که علت هجمه‌ها و خبرسازي‌ها چيست، بيان کرد:

«فعاليت‌هاي نويد در نهايت شفاف سازي است و اگر هجمه‌اي صورت گرفته به اين علت است که مردم آگاهي کامل نداشتند و همچنين نويد نپذيرفت که اسم خودش روي کانکس يا تريلي‌هاي توزيعي بماند و حتي يک بار عصباني شد و گفت من به دنبال تبليغات در کرمانشاه نيامده‌ام که نامم را برروي کمکي آويز کنيد حتي مردم منطقه براي نويد لباس کردي به عنوان تشکر هديه آوردند که قبول نکرد و گفت تنها براي اين به منطقه آمده‌ام که کاري براي حادثه ديدگان انجام دهم. زمان وقوع زلزله نويد طبق قرارداد از پيش تعيين شده بايد سرفيلمبرداري حضور مي داشت و از طرفي اجراي تئاتر داشت ، نمي‌توانست به صورت مدام در منطقه حضور داشته باشد و همين شد که من را به عنوان نماينده خودش مسوول کارها در منطقه کرد من هم در کرمانشاه مستقر شدم بطوريکه شغل خودم را هم از دست دادم و زماني که به تهران برگشتم مشاهده کردم که گزارش‌هاي غيبت من را رد کرده‌اند و تخلف اداري براي من همچنان مي‌آيد.»


مردم کانکس‌هاي خود را براي تهيه اقلام ضروري مي‌فروشند
وي در پاسخ به اين سوال که چرا کرمانشاه هنوز نياز به کانکس دارد و فعاليت‌هاي عمراني تسريع پيدا نمي‌کند، گفت:

«اگر مي‌دانستيم نياز به کانکس در کرمانشاه وجود دارد حتما فعاليت‌هاي خودمان را براي تهيه کانکس ادامه مي‌داديم؛ تا عيد نوروز که در منطقه حضور داشتيم، مسئله کانکس حل و رفع شد. حقيقت اين است که الان درخواست کانکس مي شود ؛کانکس از سوي خيران تهيه مي شود ، به منطقه ارسال و تحويل داده مي شود ولي چون نياز به کانکس در واقع وجود ندارد ، تحويل گيرنده آن را ‌مي‌فروشند و به جاي آن کالاهاي ضروري ديگري تهيه مي‌کند.»


بي‌نظمي در مديريت منطقه مشهود بود
محمدزاده در پايان در پاسخ به اين سوال که کمک رساني ارگان هاي رسمي کشور تا چه ميزان بود، اظهار کرد:

«اگر موج کمک رساني سلبريتي‌ها و چهره‌ها با توجه به تمام انتقاداتي که به عملکرد برخي وارد است نبود، آسيب هاي زلزله کرمانشاه ابعاد بسيار وسيع‌تري داشت. روزهاي اوليه ارتش با تمام وجود در خدمت مردم بود و بعد از حدود دوماه که قصد رفتن داشت، مردم با گل از آن‌ها بدرقه کردند اما بي نظمي در مديريت بحران مشهود بود که براي همه مسئله‌اي عجيب تلقي مي شد.»


منبع: borna.news



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فرزاد حسني، نيما شاهرخ شاهي، متين ستوده در اکران رالي ايراني 2

انتقاد صريح رضا کيانيان از زيرآب زني ها در جشنواره جهاني فجر 98

فيلمي که داريوش فرهنگ به همسر اولش، سوسن تسليمي تقديم کرد

پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي نيا، شبنم قليخاني در جشنواره فجر

چهره خاص هديه تهراني روي پوستر بين المللي فيلم + عکس

فروش آلبوم شجريان به نفع سيل زدگان + عکس و آدرس مراسم امضا

روز چهارم جشنواره و استقبال پرشور مردم از نيکي کريمي! + عکس

شوخي پيمان قاسم خاني با ليگ 2 در جشنواره فيلم فجر

ژست خودماني مهران مديري و پيمان قاسم خاني + عکس

تصوير پارسا پيروزفر و باران کوثري در پوستر بي حسي موضعي + عکس

زيبا کرمعلي، الميرا دهقاني، فرشته حسيني و... در جشنواره فجر

منير فرمانفرماييان درگذشت

چهره جديد و متفاوت پارسا پيروزفر در جشنواره جهاني فجر

علي مصفا روي پوستر انگليسي فيلم سروش صحت + عکس

اميليا کلارک، دواين جانسون/ هنرمندان در بين 100 چهره تاثيرگذار 2019 + عکس

ريحانه پارسا، نويد محمدزاده، رضا داودنژاد و همسرش در جشنواره فجر

ماجراي شهاب حسيني و فيلم اولي هاي مهجور در جشنواره جهاني فجر

ديدگاه عباس کيارستمي درباره فيلمسازي درباره زندانيان

مهتاب کرامتي، فاطمه معتمد آريا و مريم معصومي در روز سوم جشنواره

رونمايي از پوستر «مصائب شيرين 2» فيلم خانوادگي داوودنژاد

عکس ترسناک شهاب حسيني روي پوستر يک فيلم

سوء استفاده دوباره ترامپ از سريال «بازي تاج و تخت»! + عکس

فيلم هاي جشنواره کن 2019 اعلام شد

مهناز افشار بر روي پوستر فيلم کارگردان ژاپني + عکس

ترلان پروانه، نگار جواهريان و بازيگران ديگر در جشنواره جهاني فجر

نويد محمدزاده پاي چوبه دار روي پوستر خارجي فيلم + عکس

اکران 2.5 ميليارد توماني «غلامرضا تختي» ويژه سيل زدگان + عکس

افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با کنايه به حاتمي کيا + عکس

تگزاس 2 با چه شرطي جايگزين فيلم توقيفي رحمان 1400 شد؟

نامگذاري خياباني به نام محمدرضا شجريان در تهران + عکس

نويد محمدزاده پس از يک سال نظرش را عوض کرد!

مريم اميرجلالي: عطاران تلفنم را جواب نمي دهد! + عکس

تصوير جالب از ستاره درگذشته بر روي پوستر جشنواره کن 2019 + عکس

هزينه جشنواره فجر 6.3 ميليارد تومان! +عکس

معرفي 6 نفر از مهمانان ويژه جشنواره جهاني فجر

داوران جشنواره جهاني فيلم فجر معرفي شدند + عکس

نارضايتي خالق بازي تاج و تخت Game of Thrones از پايان سريال

احمد اقتداري درگذشت + عکس وصيت نامه

براي سينماي ايران که فقط 15 بازيگر آقا و خانم دارد، متاسفم!

تاثير قيمت دلار بر زندگي سوپراستارهاي سينماي ايران!!

ستاره فيلم‌هاي «اينگمار برگمن» در 83 سالگي درگذشت

سازندگان GOT همزمان با پخش قسمت آخر به مکان نامعلوم مي روند!!

توقف اکران فيلم «رحمان 1400» به دليل تخلف در نمايش

امين حيايي، مهتاب کرامتي و ... در حال جمع آوري کمک هاي مردمي به سيل زدگان + عکس

جزئيات کنسرت خيريه شهرام ناظري براي سيل زدگان

معرفي چهار فيلم بخش جام جهان نما جشنواره‌ جهاني فجر

اين نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

نقاشي اي که 30 سال پيش جمشيد مشايخي با عشق از چهره همسرش کشيد + عکس

جديدترين عکس ها از «ترميناتور» منتشر شد + عکس

مرگ بازيگر بريتانيايي حين اجرا روي صحنه!