آخرین اخبار

بدترين واکنشي که درباره خبر تجاوز به دختر افغان ممکن بود+تصوير اجتماعي

بدترين واکنشي که درباره خبر تجاوز به دختر افغان ممکن بود+تصوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - واکنش عجيب و تلخ نماينده خميني شهر به رسانه‌اي شدن يک رويداد شوم

در پي انتشار خبر تجاوز سه فرد ناشناس به يک دختر بچه در خميني شهر اصفهان، موجي از خشم و ناراحتي افکار عمومي کشورمان را فراگرفت و خاطر بسياري از شنوندگان اين خبر آزرده شد؛ مردمي که ديگر تحمل شنيدن چنين خبر‌هايي را ندارند و چشم انتظار رفتار قاطع و اساسي مسئولان در برخورد با چنين جرايمي هستند.
به رغم موج رسانه‌اي گسترده و ناراحتي عمومي که در جامعه در رابطه با اين خبر پيش آمد و بسياري از مردم شهر خميني شهر نيز به آن واکنش نشان دادند، نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي در مقابل اين خبر واکنشي نشان داد که باور کردني نيست.
سيد محمد جواد ابطحي، نماينده مردم خميني شهر ضمن نگارش نامه‌اي بلند بالا به رئيس سازمان بهزيستي کشور، که مي توان گفت حتي از اصل خبر تلخ منتشر شده نيز غم انگيزتر است؛ از وي خواست به خاطر رسانه‌اي شدن اين خبر از سوي رئيس اورژانس اجتماعي کشور، نسبت به برکناري اين مسئول اقدام کند؛ درخواستي عجيب که نه قبل و نه بعد از آن در باب ضرورت رسيدگي فوري به ماجرا و مسائلي از اين دست سخني به ميان نيامده است.
ابطحي در نامه خود به محسن بندپي نوشت: همان طور که مستحضريد آقاي جعفري رئيس اورژانس اجتماعي کشور در اقدامي ناشيانه، مسأله تجاوز به دختر افغاني در شهرستان خميني شهر را رسانه‌اي کرد، حال آنکه معلوم نيست تجاوز حتمي باشد.
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از نامه خود بدون اشاره به عمق فاجعه و خبر تلخي که خاطر ميليون‌ها شهروند ايراني را آزرده کرده است، افزود: ثانياً معلوم نيست متجاوزان چند نفر بودند و ثالثاً معلوم نيست، تبعه چه کشوري بوده‌اند.
ابطحي همچنين بدون توجه به رخ دادن اين رويداد در استاني بزرگ در ميانه کشورمان (نه شهر و کشوري ديگر!) در ادامه نامه نوشت: رابعاً معلوم نيست انگيزه عامل يا عاملين در صورت صحت ماجرا چه بوده است.
اين عضو کميسيون آموزش و تحقيقات در بخش ديگري از نامه خود، ضمن مرتبط کردن اين ماجرا به مسائل ارزشي، در بخش ديگري از نامه خود نوشت: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلامي و امام خميني از فرصت سوء استفاده کرده و در شبکه‌هاي مختلف اسلام، پيامبر، اهل بيت (ع)، امام خميني (ره)، رهبري و مردم شهيد پرور شهرستان را آماج لجن پراکني کرده اند.
وي همچنين در پايان از رئيس سازمان بهزيستي کشور خواست تا نسبت به برکناري رئيس اورژانس اجتماعي کشور با توصيفاتي که به آن اشاره شد، اقدام کند.

نامه تلخ نماينده خميني شهر پس از انتشار خبر تجاوز به دختربچه افغان


اين نامه که بخش‌هاي مهمي از آن از نظر گذشت، آنقدر نکات مبهم و غم انگيز دارد که اشاره به همه آن‌ها در اين مجال ممکن نيست. با اين حال مي‌توان با اشاره به معدودي از اين نکات ناراحت‌کننده، ابعاد خسارت بار چنين رويکرد‌هايي را تشريح کرد.
اينکه نماينده مجلس شوراي اسلامي ـ که به عنوان قانون گذار و ناظر قانون بايد چشم بيناي مردم و حقوق آن‌ها باشد ـ اين گونه از اصل ماجرا به رغم همه تلخي‌هايش به سادگي مي‌گذرد و بر مسائل حاشيه‌اي متمرکز مي‌شود، اولين نکته مبهم و قابل تأملي است که توضيح چرايي آن تنها در توان شخص نماينده مذکور است.
ابطحي بدون اينکه پذيرفته باشد اين اتفاق در کشور ايران و حوزه انتخابيه او رخ داده است، با طرح اين پرسش که مشخص نيست، متجاوز يا متجاوزان تبعه کدام کشور هستند، اصل ماجرا را به کلي به حاشيه مي‌کشاند؛ فرافکني عجيبي که به بهانه گيري شباهت بيشتري دارد تا استدلالي براي برکناري يک مسئول از سمتش.
او همچنين با طرح اين پرسش که مشخص نيست انگيزه عاملين تجاوز چه بوده باشد، رسانه‌اي شدن آن را اقدامي عليه ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي توصيف مي‌کند، حال آنکه انگيزه هرچه باشد، در اين ماجرا يک دختر بچه بي گناه قرباني نيات شوم چند جوان هوسران شده است و ظاهرا اين موضوع محوري و مهم براي اين نماينده مجلس چندان اهميتي ندارد!
طرح اين گونه نکات در نامه نماينده مردم خميني شهر به رئيس سازمان بهزيستي کشور، اين ابهام را ايجاد مي‌کند که اگر انگيزه متجاوزين و تبعيت آن‌ها تابع شرايطي متفاوت از شرايط عادي باشد، از نظر اين نماينده اصل موضوع اشکالي نداشته و همه چيز عادي بوده است!
از اين نامه تلخ با توصيفاتي که رفت، مي‌توان اين گونه نتيجه گرفت، مادامي که نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي به موضوع تجاوز، حاشيه‌اي و ساده انگارانه توجه مي‌کنند و آن را در اولويت‌هاي دسته چندم دغدغه‌هاي خود جاي مي‌دهند، نبايد و نمي‌توان از چنين جايگاهي انتظار اصلاح و برخورد قاطعانه با چنين مشکلي را داشت.
به ويژه آنکه مي‌دانيم زماني طولاني است که لايحه حمايت از حقوق کودکان در مجلس شوراي اسلامي بلاتکليف مانده است و نمايندگان اقدام عاجل و فوري براي تصويب و به سامان رساندن آن انجام نداده اند!


منبع: tabnak.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد