آخرین اخبار

آغاز ثبت‌نام از متقاضيان مشاغل خانگي اقتصادي

آغاز ثبت‌نام از متقاضيان مشاغل خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - راه اندازي سايت الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي توسط جهاد دانشگاهي

مهناز امامدادي رئيس دبيرخانه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي وزارت کار در خصوص طرح ملي الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي به تشريح فرايند انجام اين طرح پرداخت و گفت: اين طرح در سه فاز انجام مي‌شود که فاز اول، بررسي و شناسايي مزيت‌ها و توانمندي‌هاي مناطق‎، فاز دوم توانمندسازي متقاضيان و فاز سوم و نهايي اتصال به بازار است.
وي ادامه داد: تمامي مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌شده و در اجراي فازهاي دوم و سوم، پيشرفت‌هايي صورت گرفته و بخش‌هاي اصلي کار انجام‌شده است.
با توجه به اينکه سايت الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي براي امکان ارتباط مستقيم با متقاضيان و راهنمايي، آموزش، مشاوره و استعدادسنجي آنها توسط جهاد دانشگاهي به نشاني www. Inhb.ir راه‌اندازي شده است، اميدواريم با راه‌اندازي اين سامانه مرحله توانمندسازي متقاضيان با سرعت بيشتري انجام ‌شود.
خوشبختانه در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار ارتباطات و تعاملات خوبي با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگي برقرار شده است که با قوي‌تر کردن اين تعاملات، اتصال توليدات متقاضيان مشاغل خانگي و فعالان کسب‌وکار خانگي با برندهاي معروف و بازار فروش، شاهد رشد کمي و کيفي محصولات مشاغل خانگي در همه عرصه‌ها به‌ويژه در بحث بسته‌بندي و شيوه ارائه محصولات که يکي از مسائل و مشکلات اصلي مشاغل خانگي است، باشيم.
رئيس دبيرخانه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي وزارت تعاون در خصوص مزيت اين طرح نسبت به طرح‌هاي قبلي گفت: نخست در طرح‌هاي قبلي که انجام مي‌شد، ارائه خدمات صرفاً به افراد مراجعه‌کننده صورت مي‌گرفت، ولي در اين طرح به اين شکل است ما به سراغ متقاضيان رفتيم و منتظر نمانديم تا به سراغ ما بيايند. جهاد دانشگاهي به‌عنوان عامل اجرايي طرح با رصد کارآفرينان، بنگاه‌ها و اشخاص اثربخش و تأثيرگذار در حوزه مشاغل خانگي، آنها را شناسايي کرده و به همکاري هرچه بهتر در طرح ترغيب کرد.
در طرح‌هاي قبلي با مراجعه افراد، اطلاعات آنها بر اساس خوداظهاري در سيستم ثبت و بر اساس اطلاعات و طرح‌هاي وارد شده در سيستم بررسي انجام مي‌شد اما در طرح نوين مشاغل خانگي، بررسي‌هاي تخصصي صورت گرفته، توان و استعداد اشخاص سنجيده مي‌شود و بر اساس آن و طبق نظر متخصصين، در صورت نياز آموزش‌هاي لازم ارائه مي‌شود.
منظور از آموزش‌، آموزش‌هاي کوتاه‌مدت است، اشخاصي که به ستاد مراجعه مي‌کنند، مهارت‌هايي دارند و نيازمند آموزش‌هاي تکميلي هستند (مانند آموزش‌هاي کارآفريني، شناخت بازار، مسائل مالي و غيره) که با تکميل مهارت‌هاي متقاضيان و آموزش آنها امکان موفقيت آنها در فاز اتصال به بازار بيشتر خواهد بود.
او يادآور شد: خيلي اشخاص تمايل به فعاليت انفرادي دارند که در اين طرح هدايت و راهنمايي آنها را به سمت فعاليت‌هاي پشتيباني و شبکه‌اي در دستور کار داريم، ضمن اينکه با شناسايي اشخاص اثرگذار، ارتباط مفيدي ميان آنها و متقاضيان کسب‌وکار مشاغل خانگي برقرار مي‌شود.
اميدواريم با اجراي اين الگوي نوين، حلقه‌هاي مفقوده شناسايي‌شده و با تيم‌سازي و شبکه‌سازي لازم، باعث افزايش کمي و کيفي محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهاي مطرح بشويم.
رئيس دبيرخانه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي در خصوص فرايند فراخوان طرح نوين الگوي مشاغل خانگي گفت: اين طرح در هشت استان به‌صورت پايلوت و در قالب فراخوان توسط سازمان تجاري‌سازي فناوري و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهي اجرا مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و متقاضيان با ورود به سامانه طرح نوين الگوي مشاغل خانگي و مطالعه شرايط، ثبت‌نام کرده و از مهارت‌هاي آموزشي و مشاوره و ساير پشتيباني‌هاي لازم بهره‌مند مي‌شوند.
امامدادي در خصوص محدوديت زماني براي فراخوان ثبت‌نام اعلام کرد: فعلاً محدوديت زماني وجود ندارد، ولي قطعاً مي‌بايست زمان خاصي را در نظر بگيريم زيرا مي‌خواهيم ميزان اثربخشي اين طرح محک زده شود.
او اضافه کرد: با توجه به اينکه ابتداي کار است، محدوديت زماني در نظر گرفته نشده اما با پيشرفت کار و به‌تناسب ميزان استقبال، ظرفيت و امکاناتي که جهاد دانشگاهي خواهد داشت، زمان مشخصي در نظرخواهيم گرفت.
اين مسئول بيان کرد: اميدوارم جهاد دانشگاهي و پشتيبانان به شيوه‌اي عمل کنند که شاهد استمرار اين طرح و توليد محصولات مشاغل خانگي باکيفيت خوب و آبرومندانه در بازارهاي داخلي و خارجي باشيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي