آخرین اخبار

800 ميليون دلارهايي که از دست ايران مي رود اقتصادي

800 ميليون دلارهايي که از دست ايران مي رود

  بزرگنمايي:

چه خبر - دولت نبايد از صادرات سالامبور چرم، عوارض اخذ کند

رئيس انجمن صنايع چرم ايران گفت: 4 تا 5 درصد بازار جهاني در زمينه صادرات پوست گوسفند و يک درصد پوست گاو از آن ايران است .
علي حسن زاده در گفتگوي ويژه خبري افزود: در کشور 22 ميليون جلد پوست گاو، 18 ميليون جلد پوست گوسفند و 7 ميليون جلد از آن پوست بز است.
وي گفت:: بيشترين توليد پوست گاو در سه منطقه تهران، تبريز و مشهد است که تبديل به چرم مي‌شود و به بازار توليد کفش و کيف و کمربند عرضه مي‌شود.
حسن زاده افزود: از 18 ميليون جلد پوست گوسفندي که به سالامبور تبديل و صادر مي‌شود تنها 45 ميليون دلار ارز عايد کشورمان مي‌شود در حالي که اگر همين تعداد به چرم تبديل شود ارزآوري از محل صادرات آن 210 ميليون دلار و در صورت تبديل شدن به البسه به 800 ميليون دلار خواهد رسيد.
وي گفت:براي توليد هر جلد پوست، هفت نفر اشتغال ايجاد مي‌شود در صورتي که با تبديل آن به چرم اشتغالزايي به 35 نفر و در صورت تبديل شدن به البسه به 200 نفر افزايش خواهد يافت.
نائب رئيس اتحاديه توليد کنندگان و صادر کنندگان سالامبور چرم ايران هم در اين برنامه گفت: 10 درصد چرم سبک توليد در کشور مورد نياز بازار داخل است و 90 درصد ديگر صادر مي‌شود.
سعيد شادکام افزود: 50 درصد از صادرات چرم سبک کشور سالامبور است، زيرا آنچه که براي داخل توليد مي‌شود امکان صادرات ندارد.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و مدير عامل سازمان شهرک هاي صنعتي هم در گفتگوي تلفني با برنامه گفت : کميته ويژه اي در اين وزارتخانه در حوزه صنعت چرم تشکيل شده است .
صادق نجفي افزود : فرسوده بودن ماشين آلات ، نبود آموزش هاي تخصصي، بالا بودن هزينه هاي توليد، مشکل تأمين منابع مالي، نبود برند ملي ، نبود شرکت هاي توزيعي تخصصي ، کمبود استادکار و متخصصان طراحي ، مشکل کيفيت و تنوع چرم هاي توليد داخل، نبود ثبات قيمت مواد اوليه در بازار، کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش توليدکنندگان چرم مصنوعي و مشکلات مربوط به واردات پوست سنگين ، مشکلات مربوط به تعرفه هاي مواد شيميايي و زير ساخت ها از مهمترين مشکلات در حوزه صنعت چرم است .
وي با بيان اينکه در اين زمينه پيشنهادات خود را به دولت در سه بخش کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت اعلام کرديم، ادامه داد: نخستين پيشنهاد ما ايجاد مرکز خدمات فناوري تحقيقات و توسعه و طراحي صنعت چرم بود که مسئوليت آن را صنايع کوچک بر عهده گرفتند و در دو استان آذربايجان شرقي و خراسان رضوي به زودي آن را ايجاد مي کنيم .
نجفي با بيان اينکه در پي ايجاد شهرک صنعتي فناوري تخصصي و مصنوعات چرمي هستيم ، افزود: يکي از پيشنهادات ما براي دولت، نوسازي و بازسازي ماشين آلات بود تا بتوانيم در مناطق کم برخوردار تسهيلات با سود 4، 6 و 10 درصد پرداخت کنيم .
وي با اشاره به اينکه ماشين آلات فرسوده از جمله مشکلات است، اضافه کرد: راه اندازي رشته هاي تخصصي صنعت چرم از ديگر اقدامات پيشنهادي است .
مدير عامل سازمان شهرک هاي صنعتي گفت : براي استان خراسان رضوي 18 ميليارد تومان ، براي آذربايجان شرقي 7 ميليارد تومان و براي استان تهران حدود 17 ميليارد تومان در بودجه سال 1397 مربوط به سازمان صنايع کوچک براي ايجاد زيرساخت ها تدارک ديديم که به زودي عملياتي خواهيم کرد .
نجفي با تاکيد بر اينکه بايد صنايع کوچک بايد رشد يابد و از آن ها حمايت کرد افزود: راهبرد ما براي ايجاد اشتغال در حوزه محصولات چرمي است و دولت با همه توان به اين موضوع وارد شده است.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز در ارتباط تلفني با اين برنامه با بيان اينکه توسعه فناوري، نياز بازار و برندسازي از جمله موارد اثرگذار براي پيشرفت صنعت چرم است، گفت: زمان بنگاه هاي کوچک به ويژه در البسه و پوشاک گذشته است و بايد در پي برندسازي باشيم .
محمد حسن نژاد به سابقه صنعت چرم در کشورمان اشاره و اضافه کرد: با تشکيل شرکت هاي بزرگ سهامي چرم مي توانيم با برندهاي جهاني رقابت کنيم.
وي گفت : بايد از خام فروشي چرم دوري کنيم و صنايع پايين دستي آن را تقويت و برندسازي کنيم تا ارزش افزوده بيشتري را بدست بياوريم .
علي حسن زاده رئيس انجمن صنايع چرم ايران با حضور در اين برنامه درباره علل موفقيت ترکيه در صنعت چرم گفت: اين کشور در سال 2001 قانوني تصويب کرد و بر اساس آن به صنايع، وام بلاعوض براي تجهيز ماشين آلات پرداختند و موجب پيشرفت صنايع چرم خود شدند و تا سال 2011 در منطقه در اين زمينه يکه تازي کردند.
وي افزود: صنعت چرم به عنوان صنعت مادر و پرزحمت است و در کشورمان بيش از 500 هزار نفر در اين صنعت شاغل هستند .
نائب رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ايران هم در ادامه برنامه گفتگوي ويژه خبري افزود: در صادرات چرم بهتر است محصول نهايي و با ارزش افزوده بالاتر را صادر کنيم اما در اين صورت هزينه هاي توليدي ما نيز افزايش مي يابد ضمن اينکه به فناوري و تجهيزات پيشرفته هم نياز داريم .
سعيد شادکام با اشاره به اينکه اخذ هرگونه عوارض از کالاهاي صادراتي خلاف قانون است، افزود: دولت نبايد از صادرات سالامبور چرم، عوارض اخذ کند .



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي