آخرین اخبار

توصيف غم انگيز اولياي 2 دانش آموز آزارديده از روزهاي سخت فرزندانشان اجتماعي

توصيف غم انگيز اولياي 2 دانش آموز آزارديده از روزهاي سخت فرزندانشان

  بزرگنمايي:

چه خبر - مدير آموزش‌وپرورش منطقه 2: هيچ‌گونه تعرض و تجاوزي به دانش‌آموزان صورت نگرفته

«درخواست بنده اين است که همه خويشتن‌داري کنند و اجازه دهند دستگاه قضائي کار خود را انجام دهد. آنها اعلام کرده‌اند هفته آينده ابعاد پرونده را اعلام مي‌کنند و حتما آموزش‌وپرورش هم تصميمات لازم را دراين‌باره اتخاذ خواهد کرد».
اين درخواست مجيد تهرانيان، مديرکل مدارس غيردولتي وزارت آموزش‌وپرورش است که جمعه‌شب در برنامه‌اي تلويزيوني گفته است. صحبت‌هاي او پس از انتشار گزارش‌هاي متعدد در رسانه‌ها درباره آزارواذيت معاون آموزشي يک مدرسه غيرانتفاعي در منطقه 2 تهران از تلويزيون پخش شد. او با بيان اينکه طبق اطلاعاتي که از اداره آموزش‌وپرورش منطقه 2 تهران به دستمان رسيده، ماجرا به اين شدتي نيست که در فضاي مجازي منتشر شده است، از والدين دانش‌آموزان خواسته صبر پيشه کنند.
به گفته او، «اين مدرسه سابقه 18 ساله دارد و در اين سال‌ها مجموعه خوشنامي بوده است. دانش‌آموزان شايسته و خوبي در اين مدرسه در حال تحصيل‌اند و همکاران صديق و موفقي داريم. بايد توجه داشت که اکنون در ايام امتحانات قرار داريم و ايام امتحان خودش اضطراب‌آور است. آن‌طور که اخبار به ما رسيده، فضا بسيار سنگين است، اما با اين شدتي که در فضاي مجازي و شبکه‌هاي خارجي به آن پرداخته شده، نبوده است و در هفته آينده ابعاد آن مشخص خواهد شد».
در شرايطي مجيد تهرانيان درباره استرس واردشده به دانش‌آموزان اين مدرسه ابراز نگراني مي‌کند که مادر يکي از دانش‌آموزان اين مدرسه در گفت‌وگو با «شرق» تأکيد دارد که فرزند 14 ساله‌اش دچار شب‌ادراري و از حدود دو ماه پيش پرخاشجو شده است. در روزهاي گذشته و پس از انتشار فيلم‌هاي اعتراض خانواده‌هاي دانش‌آموزان يک مدرسه غيرانتفاعي در منطقه 2، فيلم ديگري منتشر شده که معلم متهم را با دانش‌آموزان در اتاقي شبيه به دفتر نشان مي‌دهد و بچه‌ها درباره روابط خارج از عرف متهم با دانش‌آموزان سؤال مي‌کنند. مسئله اينجاست که حتي اگر حرف‌هاي ردوبدل‌شده شوخي باشد، يک معلم چطور به خود اجازه مي‌دهد با کودکان و نوجوانان آن‌قدر صريح و بي‌پرده درباره مسائل جنسي صحبت کند.
از طرفي مدير آموزش‌وپرورش منطقه 2 تهران با اعلام جزئيات جديد از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران تأکيد کرد: تا اين مرحله بر مبناي تحقيقاتي که روي آن تعداد از دانش‌آموزان معترض انجام داده‌ايم، هيچ‌گونه تعرض و تجاوزي صورت نگرفته است. همان‌طور که اوليا گفته‌اند؛ واقعا اين‌طور نبوده، اما بهتر است مراجع قضائي به‌طور رسمي اعلام کنند تا فضا چندحرفي نشود. مدير آموزش‌وپرورش منطقه 2 تهران با اعلام جزئيات جديد از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران تأکيد کرد که هيچ‌گونه تعرض و تجاوزي به دانش‌آموزان صورت نگرفته است.
ناصر کوهستاني، مدير آموزش‌وپرورش منطقه 2 تهران، با اشاره به آخرين جزئيات پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: درحال‌حاضر پرونده به‌طور قانوني پيگيري مي‌شود، ولي آنچه که مربوط به ما در آموزش‌وپرورش مي‌شود اين است که فضاي آرامي را در مدرسه و زمان امتحانات با روان‌کاوي و مشاوره براي خانواده‌ها و دانش‌آموزاني که احساس مي‌کنيم در اين بخش آسيب ديده‌اند به‌طور گسترده‌اي ايجاد کنيم. از همان روز اول تيم نظارتي منطقه در مدرسه حضور داشته و امتحانات را يکي پس از ديگري برگزار مي‌کند. ضمن اينکه يک سرپرست را جايگزين مدير مدرسه کرده‌ايم. بعد از امتحانات بلافاصله نتايج امتحان دانش‌آموزان را ارائه مي‌دهيم.
وي همچنين درباره تعطيلي دائمي اين مدرسه بيان کرد: براي بسته‌شدن مدرسه بايد منتظر حکمي بمانيم که شوراي نظارت و نهادهاي قانوني آموزش‌وپرورش بايد صادر کنند. هر حکمي صادر شود ما آن را انجام مي‌دهيم و اگر حکم بر بسته‌شدن مدرسه باشد، دانش‌آموزان را به فضاهاي آموزشي ديگري منتقل مي‌کنيم که تدارکش را ديده‌ايم. به گفته او، پرونده مدرسه مذکور در شعبه مجتمع ارشاد در حال پيگيري است و اقدامات قضائي در حال انجام است.
در قانون جزا، فصل ششم، بخش چهارم چنين نوشته شده است: «کسي که مقاربت جنسي با يک شخص نابالغ زير 15 ساله بکند، يا با اين طفل يک عمل جنسي ديگر انجام بدهد که با توجه به ماهيت تخطي و شرايط به طور عموم، با مقاربت جنسي قابل مقايسه باشد، ارتکاب‌کننده جرم به تجاوز جنسي نسبت به طفل محکوم مي‌شود و جزاي آن دست‌کم، دو سال، و در نهايت شش سال زندان مي‌باشد».
مطابق قوانين فقهي نيز تجاوز جنسي معناي مشخصي دارد و حالا به گفته مدير آموزش‌وپرورش منطقه 2 چنين چيزي دراين‌باره اثبات نشده است و حتي نظريه پزشکي‌قانوني نيز چنين است، چيزهايي که خانواده‌هاي دانش‌آموزان اين مدرسه بيان مي‌کنند، شايد معناي مشخص تجاوز را نداشته باشد، اما آزارواذيت جنسي کودکان آنها را تأييد مي‌کند. مادر يکي از دانش‌آموزان به «شرق» مي‌گويد: اين معلم بارهاوبارها با انگشت فرزند من را آزار جنسي داده است، ولي مي‌گويند اين اسمش تجاوز نيست، مي‌گويند دادن مشروبات الکلي به بچه‌ها، سيگارکشيدن با آنها، دست‌زدن به اندام جنسي‌شان معناي ديگري دارد.
درحالي‌که آنها گريه‌هاي شبانه‌روزي فرزند من را نديده‌اند، نديده‌اند که بچه من در ارديبهشت‌ماه و روز تولدش، وقت فوت‌کردن شمع‌هاي تولدش گريه مي‌کرد و وقتي ما دليل گريه‌کردنش را مي‌پرسيديم بهانه‌هاي واهي مي‌آورد.
اين مادر ادامه مي‌دهد: من حداقل چهار خانواده را مي‌شناسم که به فرزندانشان تجاوز شده و تا همين الان با مادران آنها حرف مي‌زدم. آنها به‌خاطر آبروي خانوادگي‌شان حاضر به بردن بچه‌ها به پزشکي‌قانوني نيستند و همين باعث مي‌شود که کل ماجرا تحت‌تأثير قرار بگيرد و در صورت ما نگاه بکنند و بگويند شما آبروي مدرسه را برديد! ما مي‌خواهيم پروانه اين مدرسه باطل شود، آنها حق ندارند دوباره اين بلا را سر بچه‌هاي ديگري بياورند.
خانواده‌ها که تا چند روز پيش از پيگيري‌هاي وزارت آموزش‌وپرورش راضي به نظر مي‌رسيدند، حالا مي‌گويند آموزش‌وپرورش پشت آنها را خالي کرده و به دنبال رفع‌ورجوع ماجراست. آنها به «شرق» مي‌گويند درصدد ايجاد ديواره انساني دورتادور مدرسه هستند تا جلوي پيش‌ثبت‌نام مدرسه را که مدتي است آغاز شده بگيرند. آنها مي‌خواهند شرايطي مهيا شود تا احساس کنند صدايشان شنيده ‌مي‌شود.
پدر يکي از دانش‌آموزان مي‌گويد: «يکي از خواسته‌هاي اصلي ما انحلال مدرسه است، ضمن اينکه بايد هزينه‌هايي را که از والدين گرفته‌اند، برگردانند، چون در مدرسه چنين اتفاقاتي مي‌افتاده و ما به تصور اينکه فرزندمان را در يک مدرسه خوب ثبت‌نام کرده‌ايم اين هزينه را متقبل شديم و 15‌ميليون شهريه داديم. حالا نه‌تنها فرزندمان در مدرسه خوبي نبوده، بلکه بايد براي روان‌شناسي هم هزينه کنيم».
در روزهاي اخير و با انتشار اخبار پي‌درپي کودک‌آزاري، سامانه پيامکي دريافت گزارش‌هاي مردمي درباره کودک‌آزاري راه‌اندازي شد و به گفته مديرکل دبيرخانه مرجع ملي کنوانسيون حقوق کودک، در صورت بروز کودک‌آزاري بايد با شماره 30003636 تماس گرفت.


منبع: sharghdaily.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد