آخرین اخبار

در نظر افکار عمومي پرونده سعيد طوسي بسته نشده اجتماعي

در نظر افکار عمومي پرونده سعيد طوسي بسته نشده

  بزرگنمايي:

چه خبر - يکي از پرونده هاي سعيد طوسي محرمانه بود

عضو کميسيون اصل نود در مجلس شوراي اسلامي گفت: پرونده سعيد طوسي در کميسيون اصل نود مورد بررسي قرار گرفت اما يکي از پرونده ها محرمانه بود و انتظار ما هم برخورد به گونه اي ديگر بود.
«بهرام پارسايي»، عضو کميسيون اصل نود در مجلس شوراي اسلامي، در خصوص «ورود اين کميسيون به پرونده حادثه دانش آموزان غرب تهران» گفت: در کميسيون اصل نود اين موضوع مطرح شده است و پيگيري‌هاي ابتدايي و مکاتبه با دستگاه‌هاي ذيربط به صورت فوري صورت خواهد گرفت. سپس اطلاعات جمع آوري شده و حتما رسيدگي به طور جدي صورت خواهد گرفت. طبق قانون وظيفه کميسيون اصل نود نظارت بر طرز کار سه قوه است و اين اتفاق برمي‌گردد بر طرز کار غلط بر مجموعه آموزش و پرورش که چنيني حادثه‌اي اتفاق افتاده است.
پارسايي با اشاره به اينکه «آموزش و پرورش اعلام مي کند اين اتفاق تعرض نيست و مجازات نهايي در بر نخواهد داشت و همچنين برخوردهاي پيشگيرانه» گفت: درباره اظهارات آموزش و پرورش بايد مرجعيت رسمي و کميسيون اصل نود در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه برسند و اين فقط اظهار نظر اين وزارت خانه است. هر اقدامي که صورت گرفته کاري ضد اخلاقي، ناپسند و به طور مطلق غير قابل دفاع است. اينکه مدام اعلام مي شود اين تجاوز نبوده، کار درستي نيست. اين موضوع باعث بدبيني بيشتر و ايجاد شک و شبهه مي‌شود و بايد اجازه داده شود، قوه قضاييه در مسير خود به اين پرونده رسيدگي کند.
وي اضافه کرد: کميسيون اصل نود هم قطعا به اين موضوع ورود پيدا خواهد کرد. اما بحث اين است که اين اقدام باعث جريحه‌دار شدن افکار عمومي و ايجاد بي‌اعتمادي مردم شده و در همه نقاط کشور خانواده ها به طور جدي نگران هستند.
پارسايي گفت: مدرسه امن‌ترين جايي است که والدين مي‌توانند به آن اعتماد کنند. قوه قضاييه بايد اشد مجازات را براي کسي که جرم مرتکب شده اند، در نظر بگيرد. اما فقط آن شخص مقصر نيست بلکه سيستم نظارت و گزينش آموزش و پرورش خصوصا در مدارس غير انتفاعي نيز مقصر است. اين اتفاق به جامعه و انسان هاي فرهيخته لطمه وارد مي‌کند.
او ادامه داد: اگر شرايط گزينش آموزش پرورش در مدارس غير انتفاعي متفاوت است بايد در اين زمينه هم پاسخگو باشند. در مجموعه غير انتفاعي ايرادهايي وارد است و به نظر مي‌رسد، در بحث شهريه هم نظارتي وجود ندارد.
عضو کميسيون اصل نود تاکيد کرد: شخص مرتکب به جرم قطعا مجازات خواهد شد و افرادي که در مسئوليت، نظارت و انتخاب افراد کوتاهي کردند، اين ها هم مورد پيگيري و مجازات قرار مي گيرند.
پارسايي در ادامه بيان کرد: بدون شک عوامل برخورد و بازدارندگي نمودش در جامعه مشخص است. پرونده سعيد طوسي در کميسيون اصل نود مورد بررسي قرار گرفت اما يکي از پرونده هاي محرمانه بود و انتظار ما هم برخورد به گونه اي ديگر بود. نه در نظر افکار عمومي و نه در من نماينده مجلس پرونده سعيد طوسي بسته نشده ولو اينکه اين پرونده بسته شده باشد. بدون شک عدم برخورد يا برخورد هاي دوگانه با جرم هاي مشابه هم مي تواند عدالت ما را زير سوال ببرد و هم باعث افزايش بي‌اعتمادي در جامعه شود.
پارسايي با اشاره به دوگانگي برخورد قوه قضاييه با پرونده ها گفت: ما به اين موضوع نقد داريم زيرا ابعاد مختلف پرونده ها بايد رسيدگي باشد.
اين گونه نيست بگوييم پرونده سعيد طوسي بسته شده بنابراين پرونده مدرسه شهرک غرب هم بايد بسته شود. به نظر من، افراد ديگر هم که پرونده آنها در افکار عمومي همچنان باز است، بايد به صورت جدي رسيدگي شود.
پارسايي در خصوص جزييات رسيدگي هاي کميسيون اصل نود گفت: جلسه کميسيون چون مصادف با تعطيلي مجلس شد، دستور پرونده بايد از هيئت رييسه و کميسيون مربوطه آغاز شود، به همين منظور اقدام اوليه براي رسيدگي به اين موضوع صورت گرفته است. همچنين مکاتباتي با قسمت هاي مختلف از طريق کميسيون صورت خواهد گرفت و گزارشي تهيه خواهد شد. همچنين خانواده هاي آسيب ديده مي توانند براي تکميل پرونده به کميسيون اصل 90 مراجعه کنند.
پارسايي در پاسخ به اين سوال که آيا سيستم آموزش و پرورش نياز به بازنگري دارد، گفت: سيستم آموزشي در طي چند دهه گذشته تغييرات متفاوتي داشته اما به نتيجه مطلوب که مورد انتظار جامعه بوده، نرسيده است. متاسفانه سيستم آموزش پرورش در ابعاد مختلف دچار تغييرات مي شود. نبايد اين تغييرات به گونه اي باشد که شخص محور باشد و آموزش و پرورش ديدگاه هاي خود را اعمال کند.
او ادامه داد: فارغ از مسائل سياسي بايد يک تيم کارشناسانه و خبره بتوانند سيستم آموزشي را از اين وضعيت خارج کنند که خروجي براي پويايي دانش آموزان و فرزندان داشته باشد.
پارسايي در پايان افزود: براي ارتقاي سطح آموزشي بايد از يک تيم کارشناسي، تجربه ديگران و کشورهاي موفق براي رسيدن به اهداف استفاده شود.


منبع: borna.news



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد