آخرین اخبار

پرستاري که با اصابت تير در قلبش 21 سالگي خود را به پايان رساند اخبار ويژه

پرستاري که با اصابت تير در قلبش 21 سالگي خود را به پايان رساند

  بزرگنمايي:

چه خبر - زماني که تير کينه و خشم بر قلب «فرشته امدادرسان» نشست

با گذشت حدود 10 هفته از آغاز راهپيمايي موسوم به «راهپيمايي بازگشت» در نوار غزه که همزمان با چهل و دومين سالگرد روز زمين برگزار شد که يادآور تصميم رژيم صهيونيستي براي مصادره 21 هزار کيلومتر مربع از اراضي فلسطين در تاريخ 30 مارس سال 1976 است، نظاميان رژيم اشغالگر قدس همچنان به کشتار مردم بي‌گناه غزه در اين منطقه ادامه مي‌دهند.
فلسطيني‌ها در اين راهپيمايي مردمي تلاش دارند تا ضرورت اجراي قطعنامه 194 شوراي امنيت سازمان ملل را يک بار ديگر به جهانيان يادآور شوند؛ قطعنامه‌اي که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمينشان اشاره شده؛ قطعنامه‌اي که رژيم صهيونيستي با اقدامات خود عملا آن را ناديده گرفته و آمريکا نيز با حمايت‌هاي بي‌چون و چرا از اين رژيم اشغالگر مانع از اجراي اين قطعنامه‌، دست‌کم تا زمان حاضر شده است.
در ادامه اين کشتار بي‌سابقه که ده ها کشته و صدها زخمي برجا گذاشته، روز گذشته نيز نظاميان رژيم اشغالگر قدس به سمت افراد شرکت کننده در اين راهپيمايي‌ آتش گشوده و يک امدادگر را به ضرب گلوله جنگي به شهادت رسانده و بيش از 100 فلسطيني را زخمي کرده‌اند.
«رزان النجار» امدادگر 21 ساله‌اي بود که در طول مدت اعتراضات فلسطينيان، به مصدومان و مجروحان در اين راهپيمايي‌ها رسيدگي مي‌کرد. وي روز گذشته با شليک مستقيم نظاميان صهيونيست در خان يونس به شهادت رسيد.
روزنامه «نيويورک‌تايمز» امروز شنبه 12 خردادماه (2 ژوئن) در وبسايت خود گزارشي از اين قساوت نظاميان صهيونيستي منتشر کرده که در آن از مصاحبه‌اي با اين خانم امدادگر استفاده کرده که حدود يک ماه قبل از شهادتش انجام گرفته است.
رزان در اين مصاحبه با افتخار از تلاش‌هايش براي نجات مردمي سخن مي‌گويد که بدون اينکه کوچکترين سلاحي به دست گرفته باشند به شکلي ناجوانمردانه در حملات نيروهاي صهيونيستي در مرز غزه زخمي شده‌اند.
«امدادگر بودن تنها يک حرفه مردانه نيست. زنان نيز مي‌توانند به خوبي از عهده اين کار برآيند. زماني که يک زن در اين منطقه آسيب ببيند و مجروح شود، چه کسي بايد او را مداوا کند؟ درست است که اين کار از عهده مردان نيز بر مي‌آيد اما ما امدادگران زن، نقش مهمي در اينجا ايفا مي‌کنيم.»
اين شهيده شجاع فلسطيني مي‌افزايد: «ما يک هدف داريم و آن نجات جان مردم و خارج کردن آنها از اين منطقه است و اينکه در نهايت اين پيام را به جهان برسانيم که "بدون سلاح هم، ما قادريم هر کاري را انجام دهيم".»
بنا به گزارش نيويورک‌تايمز، شاهدان عيني اعلام کردند که زماني که اين امدادگر جوان سعي داشت تا به زخمي‌ها در نوار مرزي غزه و اراضي اشغالي کمک کند، گلوله‌اي به قلب او اصابت کرد.
بر اساس اين گزارش، رزان النجار جزء نخستين داوطلبان امدادرسان زن بود که پس از آغاز خونريزي‌ها در نوار غزه به اين منطقه آمد تا بدون هيچ چشمداشتي به درمان و التيام زخم مردمي مشغول شود که هيچ انتظاري جز تحقق مسالمت آميز حق مسلمشان ندارند.
در بخش ديگري از اين مصاحبه، اين امدادگر جوان به چادري که در آن مشغول فعاليت است اشاره مي‌کند و مي‌گويد، «اين چادري است که داوطلبان هر روزشان را در آن مي‌گذرانند». او در ادامه از آرمان و هدفش سخن مي‌گويد: «ما اين کار را به خاطر عشق به کشورمان انجام مي‌دهيم. اين يک کار انسان‌دوستانه است. ما اين کار را براي پول انجام نمي‌دهيم، نمي‌خواهيم به ما دستمزدي بدهند و يا جايي استخدام شويم، بلکه فقط رضايت خداوند مدنظرمان است».
وي مي‌افزايد: «مردم از پدر من مي‌پرسند بدون اينکه دستمزدي بگيرم، اينجا چه کار مي‌کنم. پدرم در جواب آنها مي‌گويد، "من به دخترم افتخار مي‌کنم. او از فرزاندان کشورم مراقبت مي‌کند"... در جامعه من زنان اغلب مورد قضاوت قرار مي‌گيرند اما جامعه بايد سرانجام ما را بپذيرد، اگر پذيرفتن ما انتخاب آنها نباشد، آنها سرانجام مجبور به اين کار خواهند شد چرا که قدرت ما از مردان نيز بيشتر است».
اين دختر جوان فلسطيني در ادامه گفته است: «تواني که من در نخستين روز راهپيمايي به عنوان يکي از نخستين امدادرسانان از خود نشان دادم، به جرأت مي‌توانم بگويم بعيد است که در شخص ديگري بتوانيد بيابيد».
نيويورک تايمز در ادامه گزارش کرد، رزان بنا به اعلام مقامات امدادرسان غزه، صد و نوزدهمين فلسطيني‌اي بود که در هفته‌هاي گذشته در نوار غزه به دست نظاميان رژيم اشغالگر قدس به شهادت رسيده است، اما آمارهاي واقعي نشان مي‌دهد که تعداد شهداي اين راهپيمايي مردمي تا کنون از مرز 120 نفر نيز گذشته و علاوه بر اين شهدا، صدها نفر نيز زخمي شده‌اند.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي