آخرین اخبار

آخرين اخبار از رجيستري گوشي‌هاي موبايل اجتماعي

آخرين اخبار از رجيستري گوشي‌هاي موبايل

  بزرگنمايي:

چه خبر - چالش هاي پيش روي طرح رجيستري چيست؟

چندين ماه از اجراي رجيستري مي‌گذرد و در اين مدت مسائلي از جمله انتقال مالکيت گوشي رجيسترشده، رجيستري گوشي مسافران، خريد گوشي و نحوه آگاهي از اصالت گوشي و از اين قبيل موضوعات مطرح شده است. با وجود اين همچنان ممکن است کاربران با مشکلاتي مواجه شوند که نيازمند پيگيري باشد.
با اجراي طرح رجيستري (ثبت شماره گوشي‌هاي همراه) و مشمول شدن تمامي برندهاي گوشي از ابتداي ارديبهشت‌ماه، صرفا گوشي‌هايي که از مبادي قانوني وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوري کشور فعال خواهند شد. در اطلاعيه‌ي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز درباره اجراي آخرين مرحله طرح احراز اصالت تجهيزات داراي سيم‌کارت (رجيستري) آمده است تمامي گوشي‌هايي که پيامک مبني بر غيرقانوني بودن گوشي دريافت کرده‌اند، 31 روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرويس نخواهند گرفت.
خريداران تجهيزات سيم‌کارت‌خور بايد هنگام خريد، سريال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجيستر بودن آن اطمينان حاصل کنند؛ براي استعلام قانوني و يا غيرقانوني بودن روند واردات هر گوشي لازم است با استعلام کد 15 رقمي (IMEI) که روي گوشي و همچنين با شماره‌گيري *4# مشاهده مي‌شود، اصالت گوشي را بررسي و پس از اطمينان از ثبت گوشي نسبت به خريد آن اقدام کنند.

رجيستري با چه چالش‌هايي روبه‌روست؟

اگر گوشي خود را قبل از تاريخ‌هاي اعلام‌شده روشن نکرده‌ باشيد، طبق قوانين قطع سرويس خواهد شد. البته اگر مدعي روشن بودن گوشي قبل از تاريخ‌هاي اعلامي براي برندهاي مشمول طرح هستيد، مي توانيد براي پيگيري، موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره 096366 و يا به آدرس ايميل سامانه‌ي همتا اعلام کنيد. همچنين جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجيستري مي‌توانيد با مرکز تماس طرح با شماره 096366 تماس حاصل کنيد.
درصورتي که گوشي خود را از خارج از کشور خريداري کرده‌ايد، يک ماه مهلت داريد در سايت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکي کرده، رسيد آن را پرينت گرفته و در سايت سامانه همتا در بخش مسافري ثبت و به آدرس همتا ايميل کنيد. درصورت وصل نشدن گوشي پس از دو الي سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح 096366 و يا به آدرس ايميل همتا مطرح کنيد.
اگر جزو مسافراني هستيد که مي‌خواهيد از سيم‌کارت‌هاي داخلي استفاده کره و به همين منظور، حقوق و عوارض گمرکي گوشي مسافري خود را پرداخت کرده‌ايد اما گوشي همچنان قطع سرويس است، تصوير رسيد خود را در سايت همتا در بخش مسافري ثبت و همچنين با شرح موضوع به آدرس ايميل همتا ارسال کنيد.
همچنين اگر گوشي مستعمل خود را بنا به هر دليلي در فروشگاه‌هاي خارج از کشور تعمير يا تعويض کرده‌ايد که منجر به تغيير IMEI گوشي شده است و پيامکي از سامانه همتا مبني بر قطع سرويس دريافت کرده‌ايد يا قطع سرويس شده‌ايد،IMEI گوشي قبلي وIMEI گوشي جديد به همراه نام و نام‌خانوادگي، کد ملي و شماره تلفن همراهي که در گوشي استفاده مي‌شود را به همراه کليه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ايميل همتا بفرستيد.
البته وظيفه رجيستر کردن دستگاه‌هاي موبايلي که در فروشگاه هستند، برعهده فروشنده است. به همين دليل خريداران بايد هنگام مراجعه به فروشگاه و خريد گوشي، از فروشنده فاکتور بگيرند تا درصورت بروز مشکل به مراجع مربوط مراجعه کنند؛ بنابراين اگر از مغازه و يا فروشگاهي در ايران گوشي خريداري کرده و از سامانه همتا پيامکي مبني بر غيرقانوني بودن گوشي و قطع سرويس دريافت کرده‌ و يا قطع سرويس شده‌ايد، بايد گوشي را به فروشنده بازگردانيد و هزينه خود را دريافت کنيد. درصورت هرگونه مشکل با فروشنده، نيز مي‌توانيد با سازمان‌هاي مربوطه موضوع را پيگيري کنيد.

وزارت صمت؛ پاسخ‌گوي مشکلات رجيستري

در اين راستا حسين فلاح جوشقاني - رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با ايسنا با تاکيد بر مشموليت تمامي برندهاي گوشي همراه در پروژه‌ي رجيستري اظهار کرد: پس از مشمول رجيستري شدن همه‌ي طرح‌ها، عموما شکاياتي سمت ما نمي‌آيد. رجيستري کانتکت سنتر (مرکز امور مشتريان) دارد که شکايات از اين طريق و از وزارت صمت بررسي مي‌شود، چون بيشتر شکايات مرتبط به بازار است و مرتبط با بحث فني نيست.
البته از آنجا که وزارت ارتباطات و رگولاتوري به نحوي مسوول هماهنگي‌هاي انجام‌شده براي تکميل پروژه رجيستري بوده، ممکن است شکاياتي نيز به اين سازمان مطرح شود و البته تهميداتي نيز براي اين موضوع در نظر گرفته شده است. جوشقاني در اين باره گفت: بعضا ممکن است شکاياتي نيز سمت وزارت ارتباطات و رگولاتوري بيايد، زيرا ما مسئول هماهنگي بوديم، اما ما هم به موضوع را به وزارت صمت ارجاع مي‌دهيم تا در کانتکت سنتر و يا روي سامانه همتا مشکلات خود را حل کنند.
در نهايت با گذشت چندين ماه از اجراي رجيستري که در وهله اول در راستاي مبارزه با قاچاق اجرايي شده است تا از درآمدهاي غيرقانوني و خلاف منفعت دولت جلوگيري کند، کاربران نيز مي‌توانند از اين طرح بهره گرفته و از طرف مقابل در صورت بروز مشکل، به سامانه‌ همتا مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنند؛ در غير اين صورت شما مي‌توانيد مشکلاتي که با اجراي رجيستري برايتان ايجاد شده و حتي با مراجعه به سامانه همتا هم حل نشده است، با ايسنا در ميان بگذاريد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد