آخرین اخبار

تعليق مدير و احتمال تعطيلي مدرسه متخلف در آزار جنسي دانش آموزان اجتماعي

تعليق مدير و احتمال تعطيلي مدرسه متخلف در آزار جنسي دانش آموزان

  بزرگنمايي:

چه خبر - تعيين بازرس ويژه/ تعليق مدير مدرسه و احتمال تعطيلي مدرسه

گزارشات اوليه حاکي از آن بود که گروهي از دانش آموزان پسر يک دبيرستان غيردولتي در مقطع متوسطه اول در منطقه 2 تهران توسط يکي از مسئولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکايت والدين اين دانش آموزان شده است. اين خبر واکنش‌هاي متعددي از مسوولان تا مردم به همراه داشته است که در ادامه آخرين پيگيري‌ها و اخبار در اين خصوص مي‌آيد:
حکم بازرس ويژه وزارتي براي رسيدگي به ماجراي آزار و اذيت دانش‌آموزان تهراني
وزير آموزش ‌و پرورش به بازرس ويژه وزارتي در مورد رسيدگي به ماجراي آزار و اذيت دانش آموزان مدرسه ‌ي در منطقه 2 تهران، دستور فوري داد.
سيد محمد بطحايي در حکمي حسين بزرگي زاده، مشاور و بازرس ويژه خود را مسئول رسيدگي به ماجراي آزار و اذيت دانش آموزان مدرسه اي در منطقه 2 تهران کرد.
وزير آموزش و پرورش در ابلاغ اين حکم به بزرگي زاده با اشاره به‌اتفاق بسيار شنيع انجام‌شده در يکي از واحدهاي آموزشي منطقه 2 تهران از وي خواست تا ضمن مراقبت در تسريع پيگيري‌ها، با فوريت و اولويت، تمامي عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون را با گروهي از صاحب‌نظران موضوع مورد بررسي دقيق قرار داده و هرگونه مسامحه احتمالي در هريک از واحدهاي سازماني متبوع که موجب بروز آن شده است را سريعاً گزارش نمايد.
سيد محمد بطحايي در ادامه نامه افزود: ازآنجايي‌که فرد متخلف، نيروي غيررسمي بوده است لازم است نسبت به بررسي نحوه به‌کارگيري مشاراليه و رعايت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل‌آوريد.

جاي خالي نظام سنجش سلامت جنسي و روان در گزينش

رئيس کميته اجتماعي شوراي شهر تهران بر لزوم ايجاد نظام ارزيابي سلامت روان و جنسي براي افرادي که نزديکترين و بيشترين ارتباط را با کودکان دارند، تأکيد کرد.
الهام فخاري در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص تعرض به چند دانش آموز در يکي از مدارس غير دولتي در منطقه 2 گفت: اين حادثه از نظر اجتماعي مسئله‌اي است که از بعد شهروندي و نمايندگي در شورا متوجه ما نيز هست اما مجلس و دولت مي‌بايست در خصوص اين حادثه نظارت داشته باشد.
وي با بيان اينکه اين اتفاق نشان داد که نيازمند يک بازنگري جدي هستيم، افزود: با همه گزينش‌هاي سياسي و عقيدتي که در سازمان‌هاي مختلف همچون آموزش و پرورش براي جذب نيرو انجام مي‌شود چطور يک ارزيابي دقيق، علمي و کارشناسي در مورد سلامت روان و جنسي افرادي که نزديکترين و بيشترين ارتباط را با کودکان دارند، صورت نمي‌گيرد؟.
فخاري با بيان اينکه ارزيابي سلامت روان و جنسي اصلا در دستور کار نيست، گفت: پيش زمينه چنين اتفاقاتي اين است که نظام گزينش سلامت روان و جنسي نداريم و اين علاوه بر مابقي چالش‌هاي اجتماعي است که مي‌تواند به اين موضوع دامن بزند.
وي با اشاره به اينکه حادثه مدرسه‌اي در منطقه 2 علامت خطر بزرگ است، يادآور شد: اين تعداد دانش آموز از سوي مسئول نظم‌شان ضربه خوردند و در اين شرايط چطور مي‌توان در مورد شهر امن و دوستدار کودک صحبت کرد. وقتي که اوليه‌ترين اصول را نمي‌توان رعايت کرد.
عضو شوراي شهر تهران اظهارکرد: در مواردي از اين دست که دانش آموزان، کودکان و حتي بزرگسالان مورد سوء رفتار قرار مي‌گيرند به دليل حجم مسئله نمي‌توانند در مورد حادثه صحبت کرده و کشف مسئله طول مي‌کشد، اين مسئله بحران بزرگ اخلاقي را متذکر مي‌شود که به نظر مي‌رسد بار ديگر لزوم ايجاد ارزيابي سلامت روان و جنسي افراد را مورد تاکيد قرار مي‌دهد.

تشکيل پرونده قضايي براي آزار جنسي گروهي از دانش آموزان/حکم مدير مدرسه تعليق شد

روز گذشته خبري در فضاي مجازي مبني بر آزار و اذيت گروهي از دانش آموزان توسط يکي از مسئولان مدرسه‌اي در غرب تهران منتشر شد که مدير آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران ضمن تأييد اين خبر از پيگيري موضوع از سوي آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در صورت اثبات جرم انتظار مي‌رود که مراجع قضايي با نامبرده به شدت برخورد کند.
گزارشات اوليه حاکي از آن بود که گروهي از دانش آموزان پسر يک دبيرستان غيردولتي در مقطع متوسطه اول در منطقه 2 تهران توسط يکي از مسئولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکايت والدين اين دانش آموزان شده بود.
کوهستاني، مدير آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران ضمن تأييد اين خبر اظهار کرد: با اطلاع از موضوع عمل غيراخلاقي توسط احدي از نيروهاي يکي از مدارس غيردولتي غرب تهران، هيئتي توسط آموزش و پرورش جهت رسيدگي تشکيل گرديد.
در پي ادعاي مطرح شده مبني بر تحريک تعدادي از دانش آموزان توسط يکي از نيروهاي آزاد واحدآموزشي مذکور به عمل غيراخلاقي، پرونده‌اي در مراجع قضايي با شکايت والدين و پيگيري مسئولين منطقه تشکيل شده است.
مدير آموزش و پرورش منطقه 2 تهران گفت: در گذشته هيچ گونه شکايت و مراجعه‌اي از سوي دانش آموز يا خانواده به آموزش و پرورش در اين خصوص واصل نشده است. اين نيروي آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطي جذب شده و عمل غير اخلاقي وي در همان ابتداي اعلام خبر با حضور بازرسين، رسيدگي و منجر به تشکيل پرونده قضايي شده و از حضور وي در مدرسه جلوگيري گرديده و همچنين حکم مدير آموزشگاه غيردولتي به حالت تعليق درآمده است.
درضمن مقرر شد با تکميل پرونده اين آموزشگاه در شوراي نظارت منطقه، تصميم گيري نهايي براي توقف فعاليت اين آموزشگاه به عمل آيد. آموزش و پرورش موضوع را به طور جدي پيگيري نموده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضايي انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.

دستور ويژه وزير آموزش و پرورش براي پيگيري پرونده تعرض به چند دانش‌آموز

رئيس مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش از صدور دستور ويژه وزير آموزش و پرورش براي پيگيري پرونده تعرض به تعدادي از دانش آموزان خبر داد.
مرتضي نظري، پيرامون اخبار منتشره درباره آزار و اذيت چند دانش آموز پسر در يک مدرسه غيردولتي در غرب تهران اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفيت‌هاي حقوقي و قانوني خود براي پيگيري اين پرونده استفاده مي‌کند.
پيرو اين خبر تأسف آور ما تمام قد از حقوق دانش آموزاني که مورد تعرض قرار گرفته‌اند حمايت مي‌کنيم.
رئيس مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش با بيان اينکه آموزش‌وپرورش با حساسيت ويژه‌ موضوع را پيگيري و بررسي خواهد کرد، گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش در بالاترين سطح ممکن به اين پرونده ورود مي‌کند و با اين تخلف قاطعانه برخورد مي‌کنيم.
فرد خاطي نيروي آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطي جذب شده است. در حال حاضر حکم مدير آموزشگاه به حالت تعليق درآمده و پرونده اين مدرسه ضمن ارسال به مراجع قضايي به شوراي نظارت مدارس غيردولتي نيز ارسال شده است.
وي با تاکيد بر اينکه بابت آرامش خانواده‌هايي که به علت تخطي يک فرد لاابالي به هم خورده کوتاه نمي‌آييم گفت: وزير آموزش و پرورش دستور ويژه براي پيگيري اين پرونده صادر کرده و در دفاع از حقوق دانش آموزان کوتاه نمي آيد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد